LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance, na 10 jaar.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marijngeraedts
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:07

Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door marijngeraedts »

Wie kan mij helpen?

Ik krijg zojuist een brief van Vesting Finance uit Almere.
Zij schrijven dat zij ondanks hun aanmaningen het verschuldigd bedrag nog niet ontvangen hebben.
Echter hebben wij nog nooit 1 aanmaning gehad van hun. Het bedrag zou zijn van een telefoonrekening uit 2007!!! Wij zijn van deze rekening ook niet op de hoogte.

Mijn vraag is, wat nu te doen? Zij vragen een startbetaling van 35 euro binnen 5 dagen, maar als ik dit doe dan ga ik akkoord met deze bedragen.
Zij hebben dus nooit een aanmaning gestuurd?

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes, Marijn

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door kuklos »

marijngeraedts schreef:Mijn vraag is, wat nu te doen?
Tsja, wat zou je in zo'n geval nou kunnen doen?
Wat dacht je van een brief terugsturen, met daarin protest tegen de vordering en hun beweerde aanmaningen. Zet in die brief dat je de vordering betwist en deze onderbouwd wil zien. Zet er ook in dat je nooit aanmaningen hebt gehad en zij mogen bewijzen dat jij deze ontvangen hebt.
Let wel, per brief. En bewaar uiteraard alle correspondentie.

Je kan ze na versturen ook nog even bellen om hetzelfde ook via de telefoon te zeggen en sluit af met de mededeling dat er ook een brief aankomt. Maar dat jij niet gaat betalen totdat zij bewijs leveren.

marijngeraedts
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:07

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door marijngeraedts »

Dankjewel!
Ga meteen morgen een brief aangetekend sturen en hun bellen!
Zie er wel een beetje tegen op, omdat er online heel veel staat over aggresieve medewerkers! Maarja, we zullen zien.

Dankjewel voor je reactie!

stofzuigertje

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag de bewijzen van datums van eerder verstuurde aanmaningen en naar welk adres.

Ook vragen voor welk telefoon nummer en bij welke firma want vermoedelijk is het niet voor U maar iemand met zelfde naam bedoeld die niet meer te vinden is, en nu sturen ze iedereen met dezelfde naam + voorletter deze aanmaning.

Laat ze bewijs leveren en stuur zelf niets, vooral geen geld.
Aangetekend hoeft niet, kost geld en via E mail met ontvangstbevestiging kan ook gratis.

Maar dus geen porto of aanteken kosten voor zaken die vermoedelijk niet betaald hoeven worden.

marijngeraedts
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:07

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door marijngeraedts »

Heb ze zojuist een mail gestuurd, met daarin dat ik bewijzen vragen dat ik deze aanmaningen ontvangen zou hebben. En daarbij ook vermeld dat het, al zou het allemaal kloppen, het verjaard is. Alleen erg lastig dat zij binnen 5 werkdagen een bevestiging sturen. Dus morgen toch maar even de brief aangetekend versturen en bellen dat de mail en brief verstuurd zijn. Zodat ze later na niet kunnen zeggen dat ik niet gereageerd heb. Ga wel anoniem bellen, anders hebben ze ook nog mijn telefoonnummer.

Ze vragen in de brief ook om 2563euro aan rente. Maar wanneer ik eens goed alles nakijk op internet, zou het rentebedrag vanaf 2007 888euro rente zijn, over een bedrag van 2282.
Want het gaat hier ook niet om een paar tientjes. Ze stellen dat het verschuldigd bedrag 5.170 euro is! voor 4 facturen van Vodafone.

Klopt dat er bij Post NL wel eens wat mis gaat, maar zij stellen aanmaningEN verstuurd te hebben. Lijkt mij vreemd als ik al deze niet ontvangen heb.
Vind het ook vreemd hoe ze aan ons adres komen? Kunnen zij dit zomaar opvragen bij de gemeente?

Ik lees online erg veel over dit bedrijf en het lijkt mij een zeer agressief incassobureau dat snel, eenvoudig geld wil verdienen met mensen incasso's te versturen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij telecomzaken is er vrijwel altijd sprake van contractuele rente, die hoger is dan de wettelijke. Maar goed, voordat je uberhaupt aan een discussie over de inhoud van de vordering toekomt, moet eerst maar even aangetoond worden dát er een vordering (op jou) is en dat die niet verjaard is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marijngeraedts schreef: Ze stellen dat het verschuldigd bedrag 5.170 euro is! voor 4 facturen van Vodafone. .
Misschien een overbodige vraag:
Ben je ooit in die tijd klant van Vodafone geweest?

Want simpel, als je daar klant bent, zal het bedrijf zelf eerst even "joehoe, je moet nog betalen' roepen - alvorens een incassocowboy in te schakelen.

marijngeraedts
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:07

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door marijngeraedts »

Ik ben ooit een keer klant geweest van vodafone, maar dat is wel langer geleden dan 10 jaar.
En altijd netjes alles betaald.


Wij hebben een jaar geleden een huis gekocht, er daarin geen problemen mee gehad.
Als zij dit dossier al 10 jaar hebben, zoals zij zeggen, zouden wij dan niet een bkr registratie hebben?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik weet niet of een telefoon rekening genoeg is om een BKR notering te krijgen - kan er niet echt duidelijkheid in vinden.
Maar, als je gewoon van provider kan veranderen - lijkt me dat deze poging van deze incassocowboy niet helemaal juist is.

marijngeraedts
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:07

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door marijngeraedts »

Zojuist een brief ontvangen dat ze het dossier sluiten! Ze hebben geen bewijzen!

Hartelijk dank allemaal voor jullie hulp!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting Finance, na 10 jaar.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marijngeraedts schreef:Zojuist een brief ontvangen dat ze het dossier sluiten! Ze hebben geen bewijzen!

Hartelijk dank allemaal voor jullie hulp!
Bewaar die brief heel zorgvuldig.

Gesloten