LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigende taal van UseNet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
atlas1302

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Waarom denkt u dat zij in San Marino verstopt zitten en niet gewoon in Duitsland of Engeland? stichting BREIN zou daar weleens de oorzaak van kunnen zijn en die ontlopen ze maar al te graag.

Usenet, tja waar gebruik je dat voor...als het toch iilegaal is wat valt er dan over te zeggen. Ik vind het in ieder geval handig als je net even iets nodig heeft.

Juridisch aanpakken, waarom? we hadden toch afgesproken om helemaal niets te doen en nergens op te reageren. We wachten gewoon wanneer er een deurwaarder voorbij komt met een dwangbevel.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

renewouters schreef:Ik neem aan dat je usenet niet hebt gebruikt om films e.d. te downloaden. Heb je dat wel gedaan, dan moet je even goed nadenken of je ze juridisch wilt aanpakken. In Duitsland in downloaden illegaal, en dan kan je beter geen slapende honden wakker maken. Misschien kom je er mee weg, maar ik zou geen risico nemen.
In Duitsland (en Nederland) is downloaden uit illegale bron verboden volgens de wet. Bij torrent (als je geen VPN gebruikt) is het IP gewoon inzichtelijk voor partijen als Brein. Bij Usenet is dit niet het geval, als je gewoon de SSL gebruikt dan kan niemand zien wat je precies binnenhaalt via Usenet (VPN gebruiken is dus niet noodzakelijk).

Usenet is er al jaren en er is niets illegaals aan. Vele internet providers bieden ook Usenet aan bij hun abonnement. XS4ALL draait zelfs een eigen Usenet (NewsZilla), andere providers kopen dit in. Er is dus niets illegaal aan en indien je een "zinlose en dure" rechtzaak wilt voeren is dit ieder geval geen bezwaar.

atlas1302

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Maar sylvester stallone (goed bedoeld), wat vind je nu zelf van die spierballen taal van Usenet? Het is die mannen gewoon om te doen om zo snel mogelijk een blaffende incasso man op je dak af te sturen. Het lijkt tegenwoordig wel het tijdperk van de incasso bureau`s, bijna niks kan meer normaal opgelost worden zonder een tussenkomst van een derde partij.

Je wordt er zelf gewoon agressief van :evil:

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door Regggy »

Mooi topic dit. Dienst afnemen, zelf niet op correcte wijze opzeggen, en dan boos zijn als het bedrijf om geld komt vragen...

VanAJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2017 22:37

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door VanAJ »

Voor zover ik het kan beoordelen, zijn de door Usenet.nl gestelde algemene voorwaarden in Nederland niet van toepassing.

Volgens het Nederlands recht is, in het geval er een dergelijk geschil is tussen een in Nederland gevestigde rechtspersoon en een in het buitenlands gevestigd rechtspersoon, Nederlands recht van toepassing mits het een dienst betreft welke in Nederland wordt geleverd en in het geval het betreffende buitenlandse bedrijf een nevenvestiging heeft in Nederland.

In het geval van Usenet.nl wordt de dienst aangeboden middels SIDN.nl .
Via de website van SIDN.nl kan men de whois informatie van usenet.nl opvragen (https://www.sidn.nl/whois/). Ten aanzien van Usenet.nl staat daar vermeld:
"domicilieadres-procedure: Omdat het adres van deze houder in het buitenland gevestigd is, heeft de houder gekozen om het kantooradres van SIDN als domicilieadres (briefadres) op te geven".

Daarbij vermeld SIDN.nl: "Domicilieadres-procedure Voor alle .nl-domeinnaamhouders die in het buitenland gevestigd zijn geldt het kantooradres van SIDN als domicilieadres. Concreet is dat ’p/a SIDN, Meander 501, 6825 MD, Arnhem’. Het domicilieadres heeft een juridische functie."
Voorts stellen de algemene voorwaarden van SIDN.nl aan een houder van een .nl domeinnaam: "De houder stemt ermee in dat, als een derde een procedure voor een Nederlandse rechter tegen hem instelt die betrekking heeft op een .nl-domeinnaam waarvan hij houder is, daarop Nederlands recht van toepassing is en dat de Nederlandse rechter bevoegd is van het geschil kennis te nemen."

Vervolgens lijkt het mij dus dat Usenet.nl een probleem heeft.

In hun algemene voorwaarden stellen zij "13.1. Deze Algemene Termijnen en Voorwaarden vallen onder de wet van de Republiek San Marino. De rechtbanken van San Marino zijn verantwoordelijk voor wettelijke geschillen die voortkomen uit de geldigheid, de interpretatie en/of de toepassing van deze Algemene Termijnen en Voorwaarden van het contract.”

Dat is dus strijdig met de voorwaarden welke Usenet.nl zelf met SIDN.nl is overeengekomen.

Voorts stelt Usenet.nl in betreffende algemene voorwaarden:
“Deze Algemene Termijnen en Voorwaarden vallen onder de wet van de Republiek San Marino”.
Deze algemene voorwaarden zijn dus helemaal niet van toepassing onder de wetten van Nederland.
Als gevolg zijn deze voorwaarden in Nederland dus niet van toepassing en is er voor Nederlandse abonnees dus geen opzegtermijn van toepassing.

Met andere woorden: Een Nederlandse abonnee kan dus elk moment per direct opzeggen.

Colorito
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2017 22:44

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door Colorito »

Iemand al een update?
Ik ben er ook voor gevallen. Tijdig opgezegd maar heb nu wel een incasso aan mijn broek van Nederlands incassobureau. Moet ik nu betalen?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door yan »

Indien er tijdig is opgezegd en u dit kunt aantonen (bijv. met opzeggins mail) hoeft u niets te betalen.

Wijs het incasso bureau hier één keer op, en ga er verder niet meer op in.

atlas1302

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Colorito schreef:Iemand al een update?
Ik ben er ook voor gevallen. Tijdig opgezegd maar heb nu wel een incasso aan mijn broek van Nederlands incassobureau. Moet ik nu betalen?
Moet niks, maar mag als u maagzuur krijgt. Zoals gezegd, wacht eerst de deurwaarder af en dan maakt u alsnog een afweging.

krdw68
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2017 18:49

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door krdw68 »

Goedenavond,
ik heb in augustus van dit jaar een usenet aangevraagd, daarbij heb ik aangevinkt dat ik het 1 maand wil gaan gebruiken.
Vervolgens wordt diezelfde week nog even ruim 90 euro afgeschreven alsof ik voor een jaar abonnement zou hebben gekozen. Nou nee dus.,.
Dit bedrag hebben we gestorneerd.. en ik ben me er niet van bewust dat ik een jaar abo zou hebben gevraagd. Ik heb het één maandje gebruikt (11,99 euro), omdat ik het niet langer nodig had.. Je zou zeggen, als je het voor een maandje aanvinkt, hoef je het ook niet meer uit te zetten.. maar nee hoor, ze proberen iedere keer 11,99 af te schrijven, maar storneer ik weer... Ik ga ze ook maar blokkeren.
Gisteren kreeg ik via de post (brief post) een aanmaning en als die niet betaald wordt, wordt een incasso bureau ingeschakeld. Maar wat denk je, de volgende dag lag er al een brief van het incasso bureau in de bus en wel van Tesch media Finanz. De totale claim zou 179,55 zijn.
- our client's basic claim (value of the property for collection charges) --> 95 euro
- our client's dunning costs, to date --> 11 euro
- our client's charge for dishonoured debit --> 3 euro
- debt collection charges //4 Abs. 5 RDGEG i.V.m. //2, 13, Nr 2300 VV RVG i.V.m. //280, 286 BGB --> 58,50 euro
- debt collection charges //4 Abs. 5 RDGEG i.V.m. //2, 13, Nr 7002 VV RVG i.V.m. //280, 286 BGB --> 11,70 euro

totaal dus 179,55 en of ik dit even binnen 10 dagen over wil maken naar [Rekeningnummer verwijderd door Moderator] wil overmaken anders wordt hun partner ACCS International ingeschakeld.

Nou is de vraag eigenlijk, wat moeten we hier mee.
Ik ben natuurlijk niet van plan ook maar 1 cent te betalen voor iets wat ik niet heb afgenomen en ook niet meer gebruik.. Alleen in de maand augustus een keer. De maand dat ik het wel gebruikt heb, heb ik ook betaald, wat natuurlijk logisch is.

MenJK
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2017 13:17

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door MenJK »

Hallo

Ik heb ook van Tesch Incasso diverse brieven en e-mails ontvangen iedere keer met een verhoging. Maar ook een met een voorstel dat ik als ik direct betaalde een korting kreeg.
Ik heb nergens op gereageerd en na een half jaar kreeg ik geen e-mails meer.
Dus gewoon afwachten want ze kunnen je niets maken. Daarom voeren ze de druk op.

krdw68
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2017 18:49

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door krdw68 »

dank voor je reactie MenJK,

Ik kreeg, nadat de brief van Tech Media finanz naar mij was verzonden (per post) de volgende email toegezonden van ASSC International incasso, waarmee ze ook al hebben gedreigd in de beteffende brief.
-----------------------------------------------
Eindhoven, .. december 2017

Geachte heer .....,

In bijlage treft u een aanmaning aan inzake: AVITEO LTD. ZWEIGNIE / .......
Namens onze opdrachtgever sommeren wij u € 170,17 binnen vijf dagen na heden aan ons te voldoen.

Bankgegevens ACCS International B.V.
IBAN: NL64INGB0006234125
BIC: INGBNL2A
Omschrijving: 1701......

Hoogachtend,

Accs International
Met vriendelijke groet, Best Regards,

ACCS -
ACCS Incasso & Gerechtsdeurwaarders
Postbus 6099
5600 HB Eindhoven

Mob:
Tel: 040-2595070
Fax: 040-2595079

EINDHOVEN - ISTANBUL

proud to be part of the smartest region worldwide!


http://www.accs.nl

http://www.accsinternational.com

Dit e-mailbericht is alleen bestemd voor de geadresseerde(n). Gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde(n) bent wordt u verzocht de verzender hiervan op de hoogte te stellen en het bericht met eventuele bijlage(n) te ve rwijderen zonder deze te kopieren, door te sturen, bekend te maken of op welke andere wijze dan ook te gebruiken. Door de electronische verzending kunnen aan de inhoud van dit bericht geen rechten worden ontleend en ACCS stelt zich ook niet aansprak elijk voor schade die uit de communicatie van data of documenten via email voortvloeit.
----------------------------------------------------------
er gaan hier een aantal zaken flink fout:
1] ik heb nooit een bevestiging gehad van USENET voor welk abonnement ik heb gekozen (overigens, ik had gekozen voor een abo van 1 maand)
2] er wordt dus wel binnen twee weken na aanmelding op USENET €92,- afgeschreven van de rekening omdat ik voor een jaar abo zou hebben gekozen (deze heb ik gestorneerd), die ene maand heb ik wél betaald.
3] een aanmaning wordt NOOIT per mail verzonden
4] er staan verschillende bedragen genoemd; bij de eerste, van Tech Media Finanz staat dat ik €179,55 moet betalen, maar op die van ACCS staat €170,17. Het is natuurlijk heel gek, dat als je het bij een ander bedrijf neerlegd, dat er kosten overheen komen, niet dat er wat van af gaat...

al met al blijft het een smerig zaakje... voor mij dus geen USENET meer (niet te verwarren met USENEXT)
maar heb het idee dat die mailtjes nog wel even aanhouden.

K.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dreigende taal van UseNet

Ongelezen bericht door Moneyman »

krdw68 schreef:er gaan hier een aantal zaken flink fout:
1] (...)
2] (...)
3] een aanmaning wordt NOOIT per mail verzonden
4] er staan verschillende bedragen genoemd; bij de eerste, van Tech Media Finanz staat dat ik €179,55 moet betalen, maar op die van ACCS staat €170,17. Het is natuurlijk heel gek, dat als je het bij een ander bedrijf neerlegd, dat er kosten overheen komen, niet dat er wat van af gaat...
Om je even uit de droom te helpen: punt 3 en 4 betreft géén zaken "die flink fout gaan". Aanmaningen worden wel degelijk per email verzonden. Zeker als het gaat om digitale diensten. Waarom ook niet?
Of punt 4 een fout is, valt te betwijfelen. Het kan zomaar zijn dat er in de eerdere aanmaning kosten, rente of btw oid meegenomen waren, die in de huidige aanmaning (die bij een gerechtsdeurwaarder-incassant vandaan komt) niet zijn meegenomen. Dat is dan dus geen fout.

Gesloten