LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van proefzending naar deurwaarder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ruud Bulterman
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2017 16:34
Locatie: Lelystad

Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Ruud Bulterman »

Na proefzending van afslankpillen loopt erg uit, van incassoburo naar een ander factoring maatschappij van het ééne dreigement na de andere, tot een veroordeling bij de rechtbank n.b. bij verstek veroordeeld. Reden: geen uitnodiging van de rechtbank overhandigt gekregen. Super triest, het gaat nu op via de deurwaarder en vraagt nu €372,92 lekker zeg. Rechtshulp hier in de stad advies: betaal maar, je eigen risico, ondanks een prodeo advocaat is toch erg heftig. Leuk is anders kan alleen een betalings- regeling treffen met het betreffende incassoburo. Daar gaat je vacantiegeld van je AOW.

Rebeldoom
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 mar 2015 20:21

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Rebeldoom »

Wat is nu precies je vraag, Ruud Bulterman?
Ik denk dat het goed is om de kleine lettertjes te lezen voordat u zo'n 'proefbestelling' doet. Vaak staat daar in dat u aan een abonnement ofzo vastzit. Sowieso zou ik niet akkoord gaan met zoiets schimmigs als u het niet breed heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ruud Bulterman schreef:Na proefzending van afslankpillen loopt erg uit, van incassoburo naar een ander factoring maatschappij van het ééne dreigement na de andere, tot een veroordeling bij de rechtbank n.b. bij verstek veroordeeld. Reden: geen uitnodiging van de rechtbank overhandigt gekregen. Super triest, het gaat nu op via de deurwaarder en vraagt nu €372,92 lekker zeg. Rechtshulp hier in de stad advies: betaal maar, je eigen risico, ondanks een prodeo advocaat is toch erg heftig. Leuk is anders kan alleen een betalings- regeling treffen met het betreffende incassoburo. Daar gaat je vacantiegeld van je AOW.
De pillen doen precies wat ze beloven, afslanken. Helaas is het uw bankrekening die er van af valt, uzelf niet.
Wat dacht u bij het woordje gratis? Niet verder kijken en gewoon bestellen? En wat was de inhoud van de pillen? Neemt u werkelijk alles aan wat u aangeboden krijgt? Medicijnen en pillen worden voorgeschreven door een dokter en zijn vaak bij een apotheek te krijgen.

Als u echt gratis wilt afvallen helpt het EDH dieet, Eet De Helft.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ruud Bulterman schreef:Na proefzending van afslankpillen loopt erg uit, van incassoburo naar een ander factoring maatschappij van het ééne dreigement na de andere, tot een veroordeling bij de rechtbank n.b. bij verstek veroordeeld. Reden: geen uitnodiging van de rechtbank overhandigt gekregen. Super triest, het gaat nu op via de deurwaarder en vraagt nu €372,92 lekker zeg. Rechtshulp hier in de stad advies: betaal maar, je eigen risico, ondanks een prodeo advocaat is toch erg heftig. Leuk is anders kan alleen een betalings- regeling treffen met het betreffende incassoburo. Daar gaat je vacantiegeld van je AOW.
Als je de dagvaarding niet hebt ontvangen dan kun je tot 6 weken na de uitspraak volgens mij nog in beroep gaan. Uiteraard moet dit dan wel kloppen dat je hem niet hebt ontvangen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
Ruud Bulterman schreef:Na proefzending van afslankpillen loopt erg uit, van incassoburo naar een ander factoring maatschappij van het ééne dreigement na de andere, tot een veroordeling bij de rechtbank n.b. bij verstek veroordeeld. Reden: geen uitnodiging van de rechtbank overhandigt gekregen. Super triest, het gaat nu op via de deurwaarder en vraagt nu €372,92 lekker zeg. Rechtshulp hier in de stad advies: betaal maar, je eigen risico, ondanks een prodeo advocaat is toch erg heftig. Leuk is anders kan alleen een betalings- regeling treffen met het betreffende incassoburo. Daar gaat je vacantiegeld van je AOW.
Als je de dagvaarding niet hebt ontvangen dan kun je tot 6 weken na de uitspraak volgens mij nog in beroep gaan. Uiteraard moet dit dan wel kloppen dat je hem niet hebt ontvangen.
Geen zes weken, maar vier, en geen beroep, maar verzet :wink:

Heb je al een kopie van de dagvaarding opgevraagd bij de deurwaarder? Is die wel op het adres waar je staat ingeschreven afgegeven?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Beste Ruud. Leest u onderstaande informatie ook even door. Was het een gratis proefpakket? Dit soort bedrijven is er op uit om mensen een poot uit te draaien.

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevr ... -geen-geld

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud Bulterman schreef:?..tot een veroordeling bij de rechtbank n.b. bij verstek veroordeeld. Reden: geen uitnodiging van de rechtbank overhandigt gekregen.
Even voor de zekerheid: die uitnodiging ontvang je niet van de rechtbank, maar van de deurwaarder (door middel van een dagvaarding). Heb je die laatste wél gehad?
redhead55 schreef:De uitspraak ontvangt U via de griffier per post (in een envelop afkomstig van De Rechtspraak.)
Onjuist. Verstekvonnissen worden niet aan gedaagde toegezonden, die worden alleen aan de eisende partij of diens gemachtigde toegezonden.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door CB »

NeoDutchio schreef:
Ruud Bulterman schreef:Na proefzending van afslankpillen loopt erg uit, van incassoburo naar een ander factoring maatschappij van het ééne dreigement na de andere, tot een veroordeling bij de rechtbank n.b. bij verstek veroordeeld. Reden: geen uitnodiging van de rechtbank overhandigt gekregen. Super triest, het gaat nu op via de deurwaarder en vraagt nu €372,92 lekker zeg. Rechtshulp hier in de stad advies: betaal maar, je eigen risico, ondanks een prodeo advocaat is toch erg heftig. Leuk is anders kan alleen een betalings- regeling treffen met het betreffende incassoburo. Daar gaat je vacantiegeld van je AOW.
De pillen doen precies wat ze beloven, afslanken. Helaas is het uw bankrekening die er van af valt, uzelf niet.
Wat dacht u bij het woordje gratis? Niet verder kijken en gewoon bestellen? En wat was de inhoud van de pillen? Neemt u werkelijk alles aan wat u aangeboden krijgt? Medicijnen en pillen worden voorgeschreven door een dokter en zijn vaak bij een apotheek te krijgen.

Als u echt gratis wilt afvallen helpt het EDH dieet, Eet De Helft.
Ben je hier nu ook al aan het trollen? Maak er geen gewoonte van.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Is er wel daadwerkelijk een uitspraak van de rechter geweest of wordt dit allemaal maar gesteld door de verkoper en/of incassobureau? Er is een kans dat er nooit een zitting is geweest en dit gewoon een manier is om meer geld te verdienen en tegelijkertijd jou nog banger te maken. Immers is dat vaak het doel van dit soort "abonnementen" waarbij de verkoper en het incassobureau van dezelfde persoon is.

Maar dat moet je natuurlijk wel goed uitzoeken en zeker weten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:Is er wel daadwerkelijk een uitspraak van de rechter geweest of wordt dit allemaal maar gesteld door de verkoper en/of incassobureau? Er is een kans dat er nooit een zitting is geweest en dit gewoon een manier is om meer geld te verdienen en tegelijkertijd jou nog banger te maken. Immers is dat vaak het doel van dit soort "abonnementen" waarbij de verkoper en het incassobureau van dezelfde persoon is.
Dat lijkt me gezien de OP niet echt realistisch.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Moneyman schreef:
Jetsertje schreef:Is er wel daadwerkelijk een uitspraak van de rechter geweest of wordt dit allemaal maar gesteld door de verkoper en/of incassobureau? Er is een kans dat er nooit een zitting is geweest en dit gewoon een manier is om meer geld te verdienen en tegelijkertijd jou nog banger te maken. Immers is dat vaak het doel van dit soort "abonnementen" waarbij de verkoper en het incassobureau van dezelfde persoon is.
Dat lijkt me gezien de OP niet echt realistisch.
Gezien de berichten over bedrijven dat abonnementen aansmeert en vervolgens met een eigen incassobureau geld probeert te incasseren, vind ik het toch wel realistisch. Zeker als er ook nog eens geen dagvaarding is ontvangen, dat maakt het nog verdachter.

Mij zou het niets verbazen als het ook daadwerkelijk zo is. Bedrijven die op louche wijze abonnementen verstrekken stappen niet zo snel naar de rechter omdat ze zelf ook wel weten dat de manier van het aansmeren van het abonnement niet correct is en het risico de zaak te verliezen dus groot is. Dreigen, incassokosten in rekening brengen en uiteindelijk zelfs een brief sturen waarin staat dat in een kort geding is bepaald er nog meer kosten bovenop komen. Uiteindelijk schrikt iemand voldoende om toch maar te betalen.

Het kan niets kwaad op zijn minst te controleren of inderdaad überhaupt een dagvaarding is geweest.

Om welke bedrijven met afslankpillen en incassobureau gaat het eigenlijk?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jetsertje schreef:Dreigen, incassokosten in rekening brengen en uiteindelijk zelfs een brief sturen waarin staat dat in een kort geding is bepaald er nog meer kosten bovenop komen.
Je moet geen incidenten tot regel verheffen. Ik durf er wel een fles wijn op te zetten dat er gewoon een rechtszaak is geweest en dat het vonnis aan TS toegezonden of betekend is.

stofzuigertje

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zelf heb ik nu ook helaas ervaring met uitnodiging rechtbank.

Woon in Noord Holland en zitting in Limburg....
Ze hopen dat ik niet kom, maar..... 19 ct per Km + vrije dag als tegen claim is niet verboden.

Ik begreep pas op zitting toen ik stukken kreeg gezien de fout dat ze de KVK gegevens en daarmee zo via BTW nummer mijn BSN nummer hebben achterhaald.
Ja, als zelfstandige kan dat.... alleen had ik geen bedrijf maar stichting dus kon met legitimatie aantonen dat ik die persoon niet was!
Ja, er zijn bedrijven die ongevraagd zooi sturen en zij beweren dat ik besteld heb maar geen enkel bewijs hebben.

Ook nog de binnen 14 dagen retour, maar ik was bij ontvangst 6 weken op vakantie!
Dus bleef liggen voor mij omdat het persoonlijk pakket was.

Ja, echte oplichters en met 19 Ct / Km en vrije dag en omdat ik officieel maar 1 dag per week werk....
Niemand kan dat bewijzen & controleren is dat een stevige factuur.

Ik heb het geld binnen door wel heen te gaan.
Leuk dagje uit, alleen, wie is nu de grootste fraudeur?

Begin 2016 had ik werk en pakje ontvangen maar nu....... gewoon trage zaak die erg lang duurde en na vele incasso bedrijven.
Alles persoonlijk aan mijn gerichte post ging retour afzenden, adres onbekend.....

Veel zoek werk en vooral dit soort medicijn bedrijven kunnen flinke buikpijn krijgen als we met tegen claim komen en nog vangen ook.
Ik dreigde gelijk met incasso bureau waar ik als ex eigenaar ze graag werk gun.

Maar AOW en niet deskundige en foute adviezen, die betalen helaas vaak en daar zou misbruik helaas niet uitgesloten zijn.
Vraag de kopie uitnodiging rechtbank en geef vooral geen extra info.
Zij moeten bewijzen en als ze geen echte deurwaarder stuurde maar doen alsof... kwam ook helaas voor!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natúúrlijk, stofzuigertje... zet iedereen eens niet zo op het verkeerde been en houd het bij relevante (!!!) feiten (!!!).

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Moneyman schreef:
Jetsertje schreef:Dreigen, incassokosten in rekening brengen en uiteindelijk zelfs een brief sturen waarin staat dat in een kort geding is bepaald er nog meer kosten bovenop komen.
Je moet geen incidenten tot regel verheffen.
Natuurlijk niet. Maar bij dit soort pil verkopers/kwakzalvers moet je op z'n minst sceptisch zijn.

stofzuigertje

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste allen,

Vele vergeten een tegeneis in te dienen als ze een oproep kregen en wel heen gaan.
De tegen claim is de manier om ze terug te pakken want vaak staan ze zwak.
Zowel de 19 ct Km omdat het vaak een plek ver weg is, zij vragen aan en zoeken rechtbank en bij ver van klant af is de kans op niet komen ook groter.

Dat deze persoon geen brief kreeg, hoe bewijs je dat?
En het foute advies in Lelystad, betaal maar?
Dat zou ik zeker niet doen en met dergelijke rechtshulp zul je dit soort bedrijven nog erger maken.
Betaal niets en dien vooral een tegen claim in.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door john18 »

Als ts eens reageerde. Ik zelf denk dat Jetsertje gelijk heeft :wink: .
Maar moneyman kan ook gelijk hebben :wink:. Het ligt eraan of het duidelijk was voor kosten en dergelijke.
Zie https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevr ... -geen-geld

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van proefzending naar deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Beste allen,

Vele vergeten een tegeneis in te dienen als ze een oproep kregen en wel heen gaan.
De tegen claim is de manier om ze terug te pakken want vaak staan ze zwak.
Zowel de 19 ct Km omdat het vaak een plek ver weg is, zij vragen aan en zoeken rechtbank en bij ver van klant af is de kans op niet komen ook groter.
Nogmaals: onzin. je suggestie dat je een dikke tegenclaim in kunt dienen is onzin, en je stelling dat de eiser een rechtbank ver weg kiest in ngo veel grotere onzin. Lees je eens in over absolute en relatieve competentie, er gaat een wereld voor je open.

Gesloten