LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso lindorff onrecht vaardig?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ris.baranyi
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017 19:03
Contacteer:

Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door ris.baranyi »

Hallo, ik ben gebeld door lindorff over een voordering van tmobile van 2004,nu moest ik bezwaar maken en dat heb ik gedaan, daar ik informatie bij tmobile ben gaan aanvragen en bij hun ben ik niet bekend, ook een bkr aanvraag gedaan ook deze is leeg, ik heb dus in het bezwaar om bewijs gevraagd maar nu kreeg ik daarop als antwoord dat ik gewoon moet betalen want het contract is allang vernietigd en niet meer aanwezig, de voordering zou alleen maar hoger worden.
Ik heb hier op gereageerd door te bellen en uit te leggen dat ik alle bewijs heb dat ik geen schuld heb bij tmobile, hij wou mij niet echt horen en liet me niet uitpraten, ik heb gezegd dat ik maatregelingen ging nemen, maar nu dreigen met een deurwaarder en bellen dagelijks, ik neem niet meer op, maar wat kan ik hier aan doen.

Groetjes Ris

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ris.baranyi schreef:Hallo, ik ben gebeld door lindorff over een voordering van tmobile van 2004,nu moest ik bezwaar maken en dat heb ik gedaan, daar ik informatie bij tmobile ben gaan aanvragen en bij hun ben ik niet bekend, ook een bkr aanvraag gedaan ook deze is leeg, ik heb dus in het bezwaar om bewijs gevraagd maar nu kreeg ik daarop als antwoord dat ik gewoon moet betalen want het contract is allang vernietigd en niet meer aanwezig, de voordering zou alleen maar hoger worden.
Ik heb hier op gereageerd door te bellen en uit te leggen dat ik alle bewijs heb dat ik geen schuld heb bij tmobile, hij wou mij niet echt horen en liet me niet uitpraten, ik heb gezegd dat ik maatregelingen ging nemen, maar nu dreigen met een deurwaarder en bellen dagelijks, ik neem niet meer op, maar wat kan ik hier aan doen.

Groetjes Ris
Eigenlijk kun je niets doen en zij kunnen ook niets doen behalve dreigen met een deurwaarder. Echter komt de deurwaarder pas als er een gerechtelijke procedure is geweest en je deze hebt verloren. Tijdens een dergelijke procedure zullen ze moeten aantonen dat de vordering niet verjaard is en dat deze juist is (dit betwist je immers). Waarschijnlijk kunnen ze dit niet en is het enige wat ze kunnen doen is jouw bang maken.

Wees niet bang een incasso bureau kan iedereen beginnen en heeft totaal geen bevoegdheden. Het wordt pas interessant als je een dagvaarding krijgt en op dat moment moet je wel inhoudelijk gaan reageren.

Het kan nooit kwaad een e-mail/brief te sturen waarin je om de overeenkomst vraag en kopie facturen waar de vordering betrekking op heeft. Dan heb je ieder geval iets op schrift staan. Een argument dat ze de papieren niet meer hebben o.i.d. zegt enkel dat ze bij een rechter nooit gelijk krijgen en ze zullen nooit een procedure starten.

ris.baranyi
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2017 19:03
Contacteer:

Re: Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door ris.baranyi »

Heel erg bedankt voor je antwoord, het klopt inderdaad dat ik bewijs heb gevraagd aan tmobile en daar is niets gevonden, ook bkr die ik nog had uit 2010 staat geen tmobile op, het is inderdaad verjaard daar het in 2004 was en ik het in 2017 heb gekregen, de contracten of eventueel andere bewijzen kunnen ze mij niet geven zeggen ze daar deze verjaard zijn.

We hebben wel een flut papiertje gehad met mijn naam, en de vordering van 2005 wat volgens hun de eerste poging was om mij te vinden, het contact met tmobile zou in 2004 zijn geweest, ook zo vreemd.

Maar mijn gevoel was dus goed, niet meer op reageren en niet druk om maken, heel erg bedankt voor je antwoord x

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ris.baranyi schreef:k [kreeg] (...) als antwoord dat ik gewoon moet betalen want het contract is allang vernietigd en niet meer aanwezig,

Met andere woorden: ze hebben hun bewijs weggegooid!!!

ris.baranyi schreef:Ik heb hier op gereageerd door te bellen en uit te leggen dat ik alle bewijs heb dat ik geen schuld heb bij tmobile, hij wou mij niet echt horen en liet me niet uitpraten, ik heb gezegd dat ik maatregelingen ging nemen, maar nu dreigen met een deurwaarder en bellen dagelijks, ik neem niet meer op, maar wat kan ik hier aan doen.

Hoi Ris,

Ik zou een brief schrijven waarin je aangeeft: dat je de overeenkomst betwist, omdat ze hier geen enkel bewijs voor hebben;
- dat de vordering is verjaard, indien ze alsnog bewijs vinden;
- dat je verder hardnekkig aandringen bijzonder ongewenst vind; en
- dat je wilt ze binnen 5 dagen bevestigen je hierover niet langer meer lastig te vallen.

Als ze daarna doorgaan, dan kun je eventueel via een rechtelijke procedure stilte afdwingen.

Moneyman
Berichten: 29998
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:Echter komt de deurwaarder pas als er een gerechtelijke procedure is geweest en je deze hebt verloren.
Onjuist. Wie komt die dagvaarding betekenen, denk je? :wink:

Verder prima verhaal!

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door harkja »

Moneyman schreef:
sylvesterb schreef:Echter komt de deurwaarder pas als er een gerechtelijke procedure is geweest en je deze hebt verloren.
Onjuist. Wie komt die dagvaarding betekenen, denk je? :wink:

Verder prima verhaal!
Wie komt die dagvaarding betekenen, denk je? :wink:
In ieder geval niet jouw collega uit Maastricht :D

https://www.1limburg.nl/maastrichtse-se ... angehouden

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar dat wil toch niet zeggen dat veel deurwaarders zo zijn . Ik ken hele goede maar ook slechte , onbeschoft , etc.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Incasso lindorff onrecht vaardig?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
sylvesterb schreef:Echter komt de deurwaarder pas als er een gerechtelijke procedure is geweest en je deze hebt verloren.
Onjuist. Wie komt die dagvaarding betekenen, denk je? :wink:
Verder prima verhaal!
Oeps.... Je hebt uiteraard helemaal gelijk.

Gesloten