LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 50 euro administratiekosten bij termijnbetaling

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
miranda.bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2017 22:00
Contacteer:

50 euro administratiekosten bij termijnbetaling

Ongelezen bericht door miranda.bakker »

Goedemorgen,

Ik wil een cursus nagelstyliste gaan volgen bij een opleidingsinstituut. Ik kon hiervan alvast één module gaan doen wat mij ongeveer 600 euro zou gaan kosten. Deze module zou in september gaan starten en ik kon hem ook in delen gaan betalen. Ik moest dan wel 50 euro administratiekosten extra gaan betalen.
Ik vroeg mij af waarom dit bedrag zo enorm hoog was, bijna 10% van het totaalbedrag. Ze zei; ja maar wij doen niet aan BKR registraties, wat tegenwoordig normaal is als je in termijnen betaalt....

Kan dit allemaal zomaar en is het bedrag niet een tikkie te hoog?

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: 50 euro administratiekosten bij termijnbetaling

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Ja en Nee.

2 seconden op google en je had er zelf ook achter kunnen komen...

miranda.bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2017 22:00
Contacteer:

Re: 50 euro administratiekosten bij termijnbetaling

Ongelezen bericht door miranda.bakker »

Nou ik heb op google gezocht, maar kwam er geen wijs uit. En aan het antwoord ja en nee heb ik ook niet echt veel. Door google ben ik hier terecht gekomen ;)

miranda.bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2017 22:00
Contacteer:

Re: 50 euro administratiekosten bij termijnbetaling

Ongelezen bericht door miranda.bakker »

Nou ik heb op google gezocht, maar kwam er geen wijs uit. En aan het antwoord ja en nee heb ik ook niet echt veel. Door google ben ik hier terecht gekomen ;)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 50 euro administratiekosten bij termijnbetaling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

miranda.bakker schreef:Goedemorgen,

Ik wil een cursus nagelstyliste gaan volgen bij een opleidingsinstituut. Ik kon hiervan alvast één module gaan doen wat mij ongeveer 600 euro zou gaan kosten. Deze module zou in september gaan starten en ik kon hem ook in delen gaan betalen. Ik moest dan wel 50 euro administratiekosten extra gaan betalen.
Ik vroeg mij af waarom dit bedrag zo enorm hoog was, bijna 10% van het totaalbedrag. Ze zei; ja maar wij doen niet aan BKR registraties, wat tegenwoordig normaal is als je in termijnen betaalt....

Kan dit allemaal zomaar en is het bedrag niet een tikkie te hoog?
Ja dit mag, het betalen in termijnen is een gunst en geen verplichting. Het opleidingsinstituut heeft administratieve kosten aan klanten die in termijnen betalen en dit brengen ze in rekening bij degene die er gebruik van maken.

Verhaal van BKR is mij onduidelijk want dit is geen krediet wat je afsluit maar een dienst die je afneemt (geen product).

Gesloten