LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrag kan ik nooit terugbetalen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met slechts alleen maar €6000,- en een regeling zal geen enkele gemeente helaas helpen.

Dit verhaal zal wel niet geheel compleet zijn en soms moet je voor hulp meer schulden hebben.
Daarom mijn bezopen en ook door mij niet gewenste opmerking zoals ik al schreef.

Ik zie geen reactie en maar €25,-, daar kan makkelijk €100,- van gemaakt worden als je de rest niet noemde dus gemeente zal dit ook antwoorden.

En als ik Dove lees, blijkbaar maken die ook Tip Ex... tegenwoordig.... :mrgreen:

Verwijderd

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik heb een betalingsregeling met Cannock Chase. Ik had een schuld van 6.000 euro en betaal nu 25 euro per maand af. Door de rente die er bij komt zal ik hier mijn hele leven voor moeten betalen. Ik heb een heel laag inkomen en kan niet meer als 25 euro per maand missen.Wat vinden jullie daarvan?
Regina Rutino
Een schuld dus. En geen lening. Is er niet iets dat u kunt doen om uw inkomen te verhogen? Ik weet niet of u een uitkering heeft, maar bij sommige uitkeringen mag je tot €250 extra per maand bijverdienen zonder dat dat ten koste gaat van je uitkering. En anders, als het contact met familie goed is, vragen of je daar bij iemand €6000 mag lenen om deze schuld af te betalen en dat u terug betaalt zonder rente? Dan kan het een stuk harder gaan. Verder is het inderdaad te weinig schuld om in de schuldsanering terecht te komen. Budgethulp zou wel kunnen: die kan samen met u kijken naar uw uitgiftepatroon en kijken of er ergens op bezuinigd kan worden.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 22 jun 2017 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Dit verhaal zal wel niet geheel compleet zijn en soms moet je voor hulp meer schulden hebben.
Daarom mijn bezopen en ook door mij niet gewenste opmerking zoals ik al schreef.
Als je opzettelijk een beetje extra random schulden gaat maken heb je ook gewoon een goede kans dat je helemaal de sanering niet in mag. Houd dus op met dat advies dat mensen gegarandeerd juist verder de problemen in helpt.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2017 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef: Ik wil dit eigenlijk niet zeggen maar soms moet je juist meer schulden maken om in de schuld sanering te komen.
[Aanvallende tekst verwijderd door de moderator] Je weet dat ondernemers de lasten mogen dragen van schuldsanering, doordat ze de betalingen op hun buik kunnen schrijven.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2017 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef: Ik wil dit eigenlijk niet zeggen maar soms moet je juist meer schulden maken om in de schuld sanering te komen.
[Aanvallende tekst verwijderd door de moderator] [...] is het toch wel een beetje een morele verplichting om te zeggen dat het zeer slecht advies is en van geen kant klopt.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jun 2017 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Sira »

U zou er bijvoorbeeld een bijbaantje naast kunnen nemen, eventueel in de avonduren. Er is altijd wel vraag naar magazijnmedewerkers. Nee, dat is niet leuk en gaat inderdaad ten koste van vrije tijd, maar het is niet anders, nood breekt wet.
Er is ergens een moment geweest dat u iets verkeerds hebt gedaan, waardoor u nu een schuld heeft en die schuld moet hoe dan ook afgelost worden.
Misschien verstandig om eens te kijken wanneer het abonnement van uw mobieltje afloopt en daarna (uitsluitend) voor noodgevallen een prepaidkaart aanschaffen i.p.v. abonnement met gsm? Misschien heeft u ook nog abonnementen of lidmaatschappen ergens lopen, die kunt u dan ook beter opzeggen. Als u rookt, dan stoppen met roken. Is heel moeilijk, weet ik, ben zelf een roker. Maar ja, liever dat dan een schuld waar je x-jaren aan vast zit.
Uitsluitend door zo zuinig mogelijk te leven, kunt u uw schuld sneller aflossen.
En in de toekomst goed nadenken voor u iets koopt. Als u het niet in de portemonnee hebt zitten, dan kunt u het ook niet kopen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ReginaRutino schreef:Hallo,
Ik heb een betalingsregeling met Cannock Chase. Ik had een schuld van 6.000 euro en betaal nu 25 euro per maand af. Door de rente die er bij komt zal ik hier mijn hele leven voor moeten betalen. Ik heb een heel laag inkomen en kan niet meer als 25 euro per maand missen.Wat vinden jullie daarvan?
Regina Rutino
Ik snap niet dat je met een heel laag inkomen een schuld opbouwt van € 6.000?
De beste oplossing is om je lage inkomen te verhogen.
Gebruik je vakantiegeld om de lening eerder af te lossen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door thecure »

Wat is het eigenlijk voor schuld, hoe is die ontstaan?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door 16again »

Julie4444 schreef:[...] is het toch wel een beetje een morele verplichting om te zeggen dat het zeer slecht advies is en van geen kant klopt.
Kun je me ook uitleggen wat is er nu zo onzinnig en slecht aan is?
Iemand die vandaag de schuldsanering in gaat, is over 3 jaar beter af dan TS.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door gosewijn »

In dit geval heeft stofzuiger gelijk.
met 6000 euro kom je niet in de sanering , met 60.000,00 wel . Maar moet willig schulden maken is niet netjes.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door harkja »

scontra schreef:
harkja schreef:Rood staan bij banken gemiddeld 14% net zoals bij b.v. Wehkamp maffia praktijken.
Waarom "maffia praktijken", er is toch niemand die je met een pistool op je hoofd dwingt om daar op de 'pof' te kopen. ??
Dus toen de banken ons belastingbetalers nodig hadden enige tijd geleden, omdat ze anders omvielen, berekenen ze nu woekerrentes aan mensen die de bank nu nodig hebben. In deze tijd waar je spaargeld hooguit 0,20% rente opbrengt ja dan vind ik dit maffia praktijden.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Dieke83 »

SHV is ook als de schuld eiser niet akkoord gaat met de regeling in dit geval is CC wel akkoord met een regeling van 25 per maand. @TS hoe zit het met de rente? staat die stil?
kijk anders hier eens
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... chulden-af

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

16again schreef:
Julie4444 schreef:[...] is het toch wel een beetje een morele verplichting om te zeggen dat het zeer slecht advies is en van geen kant klopt.
Kun je me ook uitleggen wat is er nu zo onzinnig en slecht aan is?
Iemand die vandaag de schuldsanering in gaat, is over 3 jaar beter af dan TS.
De voorwaarden om toegelaten te kunnen worden tot Wsnp zijn:

- U kunt uw schulden niet meer zelf regelen (problematische schulden).
- U bent in de voorgaande 5 jaar ‘te goeder trouw’ geweest en heeft niet bewust schulden gemaakt. Hierbij moet u denken aan fraude, een misdrijf of onverantwoordelijk gedrag.
- U heeft geprobeerd uw schulden te regelen via een schuldhulpverleningstraject en er is een verklaring afgegeven dat dit traject mislukt is.
- U zit niet in de Wsnp en heeft hier de afgelopen 10 jaar niet in gezeten.
- U zult de verplichtingen nakomen van de Wsnp en uw best doen zo veel mogelijk te verdienen.

Bron: https://www.juridischloket.nl/schulden- ... ldsanering

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
Julie4444 schreef:[...] is het toch wel een beetje een morele verplichting om te zeggen dat het zeer slecht advies is en van geen kant klopt.
Kun je me ook uitleggen wat is er nu zo onzinnig en slecht aan is?
Iemand die vandaag de schuldsanering in gaat, is over 3 jaar beter af dan TS.
Zie de voorwaarden voor toelating Wsnp.

Ergo: stofzuigers advies garandeert dat je niet aan die voorwaarden voldoet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: bedrag kan ik nooit terugbetalen

Ongelezen bericht door sjohie »

harkja schreef:
scontra schreef:
harkja schreef:Rood staan bij banken gemiddeld 14% net zoals bij b.v. Wehkamp maffia praktijken.
Waarom "maffia praktijken", er is toch niemand die je met een pistool op je hoofd dwingt om daar op de 'pof' te kopen. ??
Dus toen de banken ons belastingbetalers nodig hadden enige tijd geleden, omdat ze anders omvielen, berekenen ze nu woekerrentes aan mensen die de bank nu nodig hebben. In deze tijd waar je spaargeld hooguit 0,20% rente opbrengt ja dan vind ik dit maffia praktijden.
Nu verbind je wel een aantal compleet losliggende punten aan elkaar tot een lelijk plaatje. :shock: Waar de schuld bij is, is helemaal niet bekend volgens mij, dus of, en zo ja hoé, een bank er iets mee te maken heeft, snap ik werkelijk waar niet.

Gesloten