LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Radar »

Dat moet natuurlijk tussen 15.00 en 16.00 zijn. Het is aangepast, dank voor de oplettendheid! :wink:

Gerry van Bodegom
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2017 11:36

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Gerry van Bodegom »

Ook ik ben deze zaterdagochtend gebeld dat er een bedrag openstaat . Direct een mail gekregen het bedrag over te maken. hoe moet ik nu verder handelen ben hier erg van geschrokken

tom17
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2017 16:57

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door tom17 »

Ook ik ben vandaag 24 nov. om 16.45 uur gebeld door incasso bemiddelingsburo direct solutions amsterdam bv over een niet betaalde rekening van 89,00 euro van de firma eu korting. Bij mij niet bekend. Het zou om een openstaande rekening gaan van begin 2016. Het bedrag is nu opgelopen naar 177,40 euro en met de mededeling dit direct te betalen want anders komt de deurwaarder langs en zal de rekening vele malen hoger zijn. Ik heb verder helemaal geen informatie ontvangen.

Ben Ruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2017 16:20

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ben Ruiker »

Oh man, wat sta je als bedrijf toch voor paal als je zó -zoals hierboven dus- in het nieuws komt. Maar lieve gedupeerden, neem D.S. vooral niet te serieus. Een bedrijf wat niet in staat is om haar eigen website zonder taalfouten op te stellen, is m.i. geen knip voor de neus waard. Ik heb zelf voor een incassoafdeling gewerkt en wat D.S. doet gaat zo'n beetje tegen alle regels van fatsoenlijkheid in. Als ik destijds zo gewerkt zou hebben en zó veel klachten gegenereerd zou hebben dan was ik al ras ontslagen. Het feit dat hun telefoonnummer bij de politie bekend is in de hoedanigheid als hierboven beschreven spreekt boekdelen. Het lijkt er op dat een stelletje 'cowboys' incassoburo'tje is gaan spelen, en dat mag. Helaas, want iedereen mag een incassoburo beginnen. Het wordt misschien toch tijd dat de overheid dit reguleert middels een vergunningenbeleid ( liefst met overlegging van bewijs van onbesproken gedrag) , dat zou heel wat kaf en koren onderscheid schelen.

II Joris II
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2017 20:09

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door II Joris II »

Dit is een update van mijn voorafgaande mail:

1-24 nov 2017 (gisteren dus) benader ik Direct Solutions , per mail, met het verzoek om een betalingsbewijs .
2- Ook graag een " schuld bewijs" van mijn zo genaamd open rekening met EU-kortings .?
3- Mocht dat niet mogelijk zijn...wil ik mijn betaling terug.
4-Tot 29 nov. geef ik DS de tijd om dat te doen.
5-Na die tijd, ben ik genoodzaakt om dit in handen van Juridische Instanties de deponeren.
6- Ik kreeg, de volgende dag ,een mail van DS terug:" Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.Voor vragen kunt u het onderstaande nummer bellen..Met vriendelijk groet..Algemeen secretariaat."
7-Mijn aantwoord: " Dat is niet waar ik om vroeg.Lees mijn mail nog eens.Voor vragen kunt U het onderstaande nr. bellen"

That' s it..(tot zover.) Ik wacht dus, op bewijzen van hun kant, tot de genoemde datum.
Verder ...applaus voor Mischa Blok in de Radar uitzending!!..bravo!!!!...jij heb de vragen gesteld die ik wou horen, (en misschien ook de rest van de Forum lieden" .Helaas de antwoorden blijven maar een vaag gezwam... maar dat wisten wij al.

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

IK begrijp werkelijk niet dat er mensen bij zijn die zich zo laten intimideren door een figuur met ADHD, deze man moet echt onder behandeling hij is volkomen van het padje af, het zal wel een gesjeesde student zijn die dringend geld nodig heeft, een nieuw soort verdienmodel, trap er niet in!!
Maar beste mensen laat je niet intimideren of bedreigen door zulke lui, als zij geen bewijzen hebben, dan zeggen, prima ik zie u binnenkort wel bij de rechter, naam vragen etc. geven ze niet natuurlijk maar ook geen afschriften o.i.d. dus maak je er niet druk over.
Beste is telefoonnummer laten veranderen en ook dat van je mobiel, ik snap ook niet waarom mensen dat nooit doen eens per jaar.
Ik heb weleens 3x in een aantal maanden tijd mijn telefoonnummer laten wijzigen kan gewoon hoor bij je provider als je maar een goede reden opgeeft en dat was lastig gevallen worden, nu kwam ik er ook achter wie mijn nummer had doorgegeven, ja je zogenaamde beste vrienden belazeren je waar bij staat! maar dat terzijde.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Agnes Jongeriussen schreef: Beste is telefoonnummer laten veranderen en ook dat van je mobiel, ik snap ook niet waarom mensen dat nooit doen eens per jaar.
Serieus...? :shock:

Goeike
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2017 14:06

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Goeike »

Ik kan hetzelfde bevestigen wat hier boven is verteld.
Ik ben vanmorgen ook gebeld. Geen idee waar ze het over hadden, maar ik heb schijnbaar in juli 2016 bij EU-korting iets besteld, wat ik niet verzilverd heb.
Er zou een poging gedaan zijn om € 89,00 af te boeken van een rekening wat niet gelukt was. Zou ergens eind december nog een aanmaning gekregen hebben???
Nu belt Direct Solutions of ik voor 28 november een bedrag van €177,40 over wil maken. Aan de telefoon zeiden ze nog dat ik € 182,40 moest betalen.
Ik moest wel de mail beantwoorden en zeggen dat ik gesproken had met Dave Meyer en betaald heb. Ik ben dit eigenlijk niet van plan. Voel me heel onprettig bij deze gang van zaken.
Wat is wijsheid?

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Radar »

Radar heeft zaterdag aandacht besteed aan dit bedrijf. Bekijk hier het item terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... middelaar/

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vooral ook leuk is dat de WHOIS van hun website https://www.sidn.nl/whois?q=directsolutionsbv.nl - nogal anoniem is.
Vraag me af of dit "bedrijf" wat te verbergen heeft.

soschra
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2017 12:01

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door soschra »

Ook ik ben genaaid voor 177,40 heb op woensdag 22 november 2017 een telefoontje gehad om direct geld over te maken anders zou de volgende dag de deurwaarder mij met een bezoek te vereren. Overrompeld met zijn betoog over een ingesproken bandje en daarna volgende mails en aanmaning, dit zou allemaal zijn gebeurd in september 2016, aanmaning zou op 23 December 2016 verstuurd zijn ben ik overstag gegaan ( heel dom natuurlijk) Echter binnen mijn bedrijf zijn spam filters in werking die alle verdachte e-mails in quarantaine zet. Dus heb ik dit nooit gelezen om direct actie te ondernemen.
Vandaag= 28 november 2017, contact op genomen met Direct Solutions BV, de heer D. Meier, ik sommeerde hem om het bedrag terug te boeken, hij vertelde dat alles al was afgedaan, niets meer te vinden was en gooide vervolgens de haak er op. Nou mooi dan, flink genaaid en nu. ?

Kan toch niet waar zijn.

Art Schrader

Bolt
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2017 12:05

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Bolt »

Beste allemaal,

Ik ben vorige week ook gebeld door een meneer die zich als Dave Meijer voordoet. Vervolgens een heel over EU-korting zoals hierboven al allemaal is verteld. Er werd heel veel gezegd tijdens dit behoorlijk 1-zijdig gesprek. Veel info maar toen ik vroeg naar de aanmaningen/herinneringen/geluidsopname etc toen bleef het stil. In die zin bedoel ik dan dat me er werd verteld dat deze meneer dit niet hoefde te versturen.

:roll: he??? Ik vroeg hem waarom dan niet. Want wie zegt me ten eerste dat het waar is, en als ik dan zou betalen wat voor bewijs zou ik dan krijgen om zeker te zijn dat de zaak dan afgehandeld zou zijn? Kennelijk zijn dat dus de lastige vragen waar deze meneer geen antwoord op kan geven dus toen werd ik nog even 'vaderlijk' bejegend dat ik het maar even moest doen. Ik kreeg uiteindelijk 2 opties.

Optie 1 is uiteraard betalen.
Optie 2 is een bezoek van de deurwaarder.
Toen ik hem vertelde dat het wel lijkt op de week aanbieding van de Chinees eerst de man nog bozer en vroeg me of ik dit niet serieus nam. Toen ik hem vertelde dat ik het inderdaad met een korreltje zout nam werd hij nog bozer. Ik heb hem nog wel bedankt voor dit amusante gesprek en toen de verbinding maar verbroken. Verder dezelfde werkwijze al eerder gezegd door sms en mail verkeer.

Nadat ikdit toch even op me heb latenwerken en wat zoek werk ben gaan doen krijg ik toch sterk de indruk dat mensen bestolen worden. De site van DS ziet er niet heel professioneel uit. Over de werkwijze al helemaal niet. De heer Meijer is in mijn optiek nou niet bijzonder empathisch. En het spreekwoord"Met honing vang je vliegen zou deze man eens moeten gaan bestuderen. Daarnaast wat ik trouwens heel goed vond (mijn complimenten kassa) was de vertegenwoordigrer van DS van afgelopen zaterdag ook niet bijzonder sterk. Heel veel woorden, maar weinig inhoud. Ik zou de man graag eens willen zien en horen bij een uitzending.

Ik heb het nog wel aangekaart bij de politie maar die zegt weinig te kunnen doen tegen dit soort cowboys. Het enige is niet betalen. Begrijp me goed. Ik heb nergens schulden. Sterker nog ik heb of niet eens een BKR registratie. Wat betreft betalen ben ik ten goede trouw. Maar op deze manier, ook al zou het allemaal wel kloppen heb ik een bijzonder goed verweer bij een kort geding vanwege de werkwijze van dit bedrijf.

Kortom niet betalen. Kom maar op met die deurwaarder, de koffie staat klaar. En als laatste. Het is toch wel vreemd dat de meneer van DS verteld dat een deurwaarder nog niets een mag worden besproken door de mensen die bellen, maar het wel als boven genoemde optie wordt aangegeven.......

Beste, kunnen dit soort bedrijven nu echt niet eens aangepakt worden?

Mvg.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bolt schreef:Het is toch wel vreemd dat de meneer van DS verteld dat een deurwaarder nog niets een mag worden besproken door de mensen die bellen, maar het wel als boven genoemde optie wordt aangegeven.......
Het kan aan mij liggen, maar ik kan hier geen chocola van maken.

Alida van Zwieten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2017 13:54

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Alida van Zwieten »

Maar goed dat ik dit allemaal lees....ik was er ook bijna ingetrapt! Zaterdag 25 november gebeld door DS ivm onbetaalde onverzilverde vakantietrip EU korting. En kreeg gelijk een email dat ik voor 29 november 177 euro betaald moet hebben, dat is morgen.... Ik ben benieuwd naar de deurwaarder :-)

Ludwig57
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017 19:37

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ludwig57 »

Afgelopen vrijdag ook telefoontje van Direct Solutions gehad over een vakantiereis van EU korting, omdat ik op mijn werk zat het gesprek kort gehouden en gevraagd om de gegevens te mailen. Binnen 1 minuut was de mail binnen. Omdat het bedrag 177,40 euro niet gespecificeerd was, en omdat bij mijn bank van een blokkering van betreffende betaling bekend was en omdat ik geen enkele bericht van betalingsverzoeken te vinden was, vandaag hun e-mail beantwoord en gevraagd om een specificatie van het bedrag, bewijzen van betalingsverzoeken en de contactgegevens van EU korting. Op internet en bij KVK is dit bedrijf niet bekend. En als ik dan toch moet betalen, dan wil ik dat reisje wel voor terug. In de mail aangegeven dat zij moeiteloos op mijn vragen moeten kunnen antwoorden, omdat ik aanneem dat zij hun administratie en correspondentie op orde hebben!

Ludwig57
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2017 19:37

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Ludwig57 »

Te snel getikt: blokkering door mijn bank was ONbekend,

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Sira »

Agnes Jongeriussen schreef:Beste is telefoonnummer laten veranderen en ook dat van je mobiel, ik snap ook niet waarom mensen dat nooit doen eens per jaar.
Ben jij gek, ik ga voor een dergelijk onzin-telefoontje mijn telefoonnummers niet wijzigen. Wat een belachelijke tip.
Ik voer het nummer van de beller in als een contact met de naam "irritant (+getal)". Hoef ik de volgende keer niet meer op te nemen.

Jasper2006
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2017 13:29

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Jasper2006 »

Ook ik ben gebeld door Direct Solutions dat ik een openstaande factuur heb van €137,40....Dit komt van EU korting van juli 2016. Ik kan me er niets van herinneren.... Ook ik heb nooit aanmaningen of rekeningen ontvangen. Ik ga dit bedrag dan ook niet betalen, laten ze maar met concreet bewijs komen, dit is eigenlijk te gek voor woorden....!!

Alex 1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2017 14:37

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door Alex 1967 »

Ben vandaag ook benaderd door direct-solutions.
Hetzelfde verhaal als al die anderen.
Ook openstaand bedrag van 177 euro bij eu-korting uit
juli 2016!!!!
Ook bedreigd met deurwaarder...
Vrij agressief en heb gezegd dat ik niet ga betalen
Mail ontvangen maar ik ga er dus niks mee doen.
Heb wel melding bij de politie gedaan, misschien moeten anderen
dat ook doen.
Kan me voorstellen dat er mensen van schrikken, ik schrok ook.
En dat er ook mensen uit schrik betalen.....

abeentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2017 16:24

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Ongelezen bericht door abeentje »

ik ben net ook gebeld door direct solutions of ik even direckt 177, 40 over wilde maken want als ik dat niet deed ik een deurwaarder aan de deur kreeg. De man die ik aan de telefoon had was zeer intimiderend en opdringerig.
Ik schrok me wezenloos.

Gesloten