LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonder toestemming eerder in de maand incasseren, mag dat?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sjimmie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:44

Zonder toestemming eerder in de maand incasseren, mag dat?

Ongelezen bericht door Sjimmie1 »

Goedemorgen,

Ik heb een conflict met een bedrijf dat steeds vroeger in de maand incasseert, ipv altijd aan het eind van de maand incasseren ze nu al halverwege de maand.
Ik ben het daar uiteraard niet mee eens en heb dat kenbaar gemaakt via e-mail. Daarop kreeg ik een heel verhaal over betaalschema’s, orders en verschuivingen enz. Op mijn vraag om weer aan het eind van de maand te incasseren wordt geen antwoord gegeven.

Mijn vraag is;: “Mag er, zonder mijn inkennisstelling, vroeger in de maand geïncasseerd worden?

Mvg, Sjimmie
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2017 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Zonder toestemming eerder in de maand incasseren, mag dat?

Ongelezen bericht door vroem »

Volgens mij kom je gelijk met de machtiging voor automatische incasso overeen wanneer er geïncasseerd wordt. Zomaar twee weken eerder kan dan lijkt mij niet. Wel wanneer er geen datum/dag/week in de maand overeengekomen is en het bedrijf de betalingsvoorwaarden heeft aangepast en daar ook melding van gemaakt heeft. Wanneer dat allemaal niet zo is kan je telkens storneren en handmatig overmaken op overeengekomen dag van de maand. Of je trekt de machtiging tot incasso in en doet het handmatig, of zet een periodieke betaling klaar wanneer het bedrag gelijk blijft. .

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Zonder toestemming eerder in de maand incasseren, mag dat?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Betaal je nu vooraf of achteraf?
Je betaalt op de 14e oktober voor oktober of november?
Als het oktober is, dan willen ze waarschijnlijk dat over een tijdje mensen netjes de eerste van de maand betalen.
Als het voor november is, dan is het niet netjes

Sjimmie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2017 10:44

Re: Zonder toestemming eerder in de maand incasseren, mag dat?

Ongelezen bericht door Sjimmie1 »

Bedankt voor jullie reactie.

Zover ik weet betaal ik achteraf. Het betreft een 3 maandelijkse levering met een maandelijkse betaling.
Tot een paar maanden geleden is er altijd aan het eind van de maand afgeschreven.

Hun antwoord is dat zij door mijn 3 maandelijkse abonnement de order vervroegd wordt en dat ze op deze manier “meer speling hebben tussen de leveringen door en dat als ik weer aan het eind van de maand wil betalen ( wat ik wilde en om vroeg) mijn bestellingen dan te laat gelevert gaan worden.

Gesloten