LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso Credios Famed

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Erick1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2017 17:05

Onterechte incasso Credios Famed

Ongelezen bericht door Erick1234 »

Hallo,

In mei 2017 ben ik bij mijn tandarts geweest voor een simpele controle (EUR 9,04). Aan de balie heb ik destijds aan de receptie dame een adreswijziging doorgegeven. Zij gaf aan dit 'dadelijk' te verwerken, omdat zij op het moment niet in het systeem kon.

3 maanden later kreeg ik van Credios een spraakbericht op mijn privé mobiel nummer dat ik een bedrag EUR 50,- moet betalen. Daarop heb ik meteen met Credios telefonisch contact opgenomen om te vragen waar het openstaande bedrag vandaan kwam. Zij gaven aan dat er een rekening openstond vanuit 'Famed'. Famed is blijkbaar het bedrijf die de betalingen regelt van mijn tandarts.
Daarop heb ik met Famed telefonisch contact gezocht om te zeggen dat ik nooit rekeningen per post heb ontvangen. Zo kom ik er achter dat Famed enkel het oude adres heeft en dus niet het nieuwe destijds doorgegeven adres. Ik heb om die reden nooit betalingsherinneringen ontvangen.
Op dat moment heb heb ik mijn nieuwe adres doorgegeven aan Famed. Op dat moment kwam ik er dus achter dat mijn tandarts in gebreken is gebleven en mijn adres niet heeft gewijzigd. Meteen met mijn tandarts gebeld en uitgelegd wat er speelt. Mijn tandarts geeft aan dat hij dit gaat regelen en dat er een nieuwe nota vanuit Famed naar mijn nieuwe adres opgestuurd zou worden. Nota is nooit ontvangen, ik heb dus gewacht op een nota die nooit is binnen gekomen.

8 november had ik weer nieuwe controle bij de tandarts. Gevraagd of er nog een nota zou komen van de vorige keer, ja dit zou nog komen. De tandarts gaf ook aan dat hij de incasso kosten al betaald heeft.

22 november krijg ik een acceptgiro van Credios via post (nieuwe adres) voor een bedrag van EUR 50,-. Meteen heb ik weer met Credios gebeld en gevraagd waarom ik een incasso moet betalen. Toen werd er gezegd dat zij 2 brieven per post gestuurd zouden hebben, nooit ontvangen. Mij werd aangeraden het bedrag van EUR 9.04 aan Credios over te maken. Dit heb ik gedaan, twee dagen (24 november) later krijg ik alsnog een brief om het restant bedrag van EUR 40,- over te maken. Weer gebeld met Credios en gevraagd waarom ik toch nog de EUR 40,- moet betalen.
Daarop antwoorden zij dat ze 2 brieven hebben verstuurd (dus weer hetzelfde verhaal als 2 dagen geleden).
Toen heb ik Famed gebeld, zij konden mij niet helpen en verwezen me door naar Credios.
Ik heb zelfs nog met PostNL gebeld om te vragen of zij misschien brieven retour afzender hebben ontvangen van het oude adres, hier was niets van bekend.

Toen ben ik naar mijn tandarts gereden, hij gaf aan dat alles al geregeld was en de incasso al heeft betaald. Credios heeft dus al geld van de tandarts ontvangen én wil nu ook nog van mij geld incasseren, dus DUBBEL incasseren.

Credios heeft mij op een zeer onbeschofte manier behandeld, ik ben aan de telefoon uitgelachen en zij zeggen dat ik lieg. Ze willen me ook niet doorverbinden met een leidinggevende en blijven beweren dat ik moet betalen en de brieven heb ontvangen.

Ik heb de 2 ontvangen brieven van Credios bij de tandarts gelaten zodat hij het nu kan regelen.

Wat isjullie advies?

Met vriendelijke groet,

Erick
Laatst gewijzigd door Radar op 25 nov 2017 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de leesbaarheid

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onterechte incasso Credios Famed

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Afwachten op de reactie van de tandarts, u topic is een beetje voorbarig.

Al snap ik niet waarom u niet na de eerste brief direct de EUR 9,04 heeft betaald maar heeft gewacht tot u een nieuwe nota kreeg die u nooit heeft ontvangen?

Ook nam u geen enkele actie ondernam toen deze rekening niet kwam, dit deed u pas maanden later toen u weer bij de tandarts was. Als Credios kan aantonen dat zij u twee brieven heeft gestuurd wordt het een lastiger verhaal en kunnen de incasso kosten nog best wel eens op u verhaald worden.

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat uw tandarts deze kosten al heeft betaald.

alfatrion
Berichten: 21901
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterechte incasso Credios Famed

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jij hebt het nieuwe adres tijdig doorgegeven, maar je hebt hierin een bewijsprobleem. Ik kan me voorstellen dat de receptiedame na drie maanden niet weer wat jij wel of niet aan de balie hebt aangegeven. Ik neem aan dat je alles naderhand ook mondeling hebt afgehandeld en daarom ook hier geen bewijs van hebt. Het is rot, maar mijn advies is om die 40 euro te betalen. Je kan nog een keer proberen om een schriftelijk reactie van de tandsarts te krijgen, maar wacht niet te lang met betalen, want dat gaat tegen je werken.

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Onterechte incasso Credios Famed

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Credios en Famed zijn beide een crimineel bedrijf, mijn Tandarts is juist om die redenen bij dat bedrijf weggegaan, hij heeft nu een ander bedrijf wat rekening/facturen verstuurt en die zijn wel 100% vriendelijker dan die boevenbende van Famed!!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Onterechte incasso Credios Famed

Ongelezen bericht door arvandongen »

Zorg er ook voor dat je een schriftelijke bevestiging krijgt van je tandarts. Daarin zou moeten staan hij alles geregeld of betaald heeft. Dat zou je op een latere datum nog wel eens nodig kunnen hebben.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso Credios Famed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Onze tandarts heeft famed ook vaarwel gezegd.
Klantonvriendelijk - en schoffeert de patienten van de tandarts.

Reden genoeg voor onze tandarts om ze vaarwel te zeggen.

Gesloten