LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Joe85
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2017 09:48

Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Joe85 »

Geachte forumlezers,

Vraag : Ik heb een factuur gekregen van mijn zorgpremie die ik over het hoofd heb gezien. Mijn fout! Maar nu is die factuur ongv 130 euro maar komt er ook nog eens 130 euro aan kosten bij voor Syncasso.

Weet iemand of dit mag. Ik heb de factuur al betaald overigens.

Alvast dank!

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joe85 schreef:Geachte forumlezers,

Vraag : Ik heb een factuur gekregen van mijn zorgpremie die ik over het hoofd heb gezien. Mijn fout! Maar nu is die factuur ongv 130 euro maar komt er ook nog eens 130 euro aan kosten bij voor Syncasso.

Weet iemand of dit mag. Ik heb de factuur al betaald overigens.

Alvast dank!
Kan je eens een exacte specificatie geven? Als dat puur incassokosten zijn, is het (veel) te hoog. Maar dat kan ik me niet voorstellen.

Joe85
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2017 09:48

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Joe85 »

Het zijn incassokosten, heb nooit eerder een brief van ze gehad maar wel ineens een envelop in de brievenbus gehad van hen. Probleem is je kan hen op geen enkele manier bereiken.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joe85 schreef:Het zijn incassokosten, heb nooit eerder een brief van ze gehad maar wel ineens een envelop in de brievenbus gehad van hen. Probleem is je kan hen op geen enkele manier bereiken.
Maar nogmaals: hoe ziet de specificatie eruit? Wat heb je precies gehad?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

weet je wel zeker dat je niet betaald had?

incassokosten mogen in dit geval iets van 42 euro zijn trouwens...

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door A. Smit »

Als je een factuur niet betaald hebt hoor je eerst een herinnering te krijgen. Soms zelfs 2x. Daarna een aanmaning (kan ook 2x). Pas DAARNA kunnen ze een incassoboer op je afsturen. De incassokosten mogen TEN HOOGSTE 40 euro zijn. Heel vreemd dat je geen herinneringen gekregen hebt. Ik zou morgen maar eens met je zorgverzekeraar gaan bellen. Een incassoboer die onbereikbaar is? Dat riekt naar oplichters.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

A. Smit schreef:Als je een factuur niet betaald hebt hoor je eerst een herinnering te krijgen. Soms zelfs 2x. Daarna een aanmaning (kan ook 2x). Pas DAARNA kunnen ze een incassoboer op je afsturen. De incassokosten mogen TEN HOOGSTE 40 euro zijn. Heel vreemd dat je geen herinneringen gekregen hebt. Ik zou morgen maar eens met je zorgverzekeraar gaan bellen. Een incassoboer die onbereikbaar is? Dat riekt naar oplichters.
Onjuist. Één herinnering of aanmaning is voldoende, mits die uiteraard aan de eisen voldoet. Syncasso is overigens een gerechtsdeurwaardersorganisatie, geen oplichters dus.

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Alle deurwaarders en incassokantoren zijn regelrechte oplichters allemaal en alleen voor de torenhoge rente en andere duistere posten die zij opvoeren en dat puur voor eigen gewin!!!

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Agnes Jongeriussen schreef:Alle deurwaarders en incassokantoren zijn regelrechte oplichters allemaal en alleen voor de torenhoge rente en andere duistere posten die zij opvoeren en dat puur voor eigen gewin!!!
Als je gewoon je rekeningen op tijd betaald, heb je nooit iets met een deurwaarder of incassoburo te maken....

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Agnes Jongeriussen schreef:Alle deurwaarders en incassokantoren zijn regelrechte oplichters allemaal en alleen voor de torenhoge rente en andere duistere posten die zij opvoeren en dat puur voor eigen gewin!!!
Hahahahaha!! Tegen de tijd dat je een serieuze discussie wilt voeren, moet je maar een seintje geven.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Jongeriussen schreef:
Alle deurwaarders en incassokantoren zijn regelrechte oplichters

Hoe worden burgers eigenlijk genoemd die door de deurwaarder of inkasso buro worden bezocht. :wink:

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door 16again »

Die burgers worden schuldenaar genoemd.
Insinueer je dat iedereen die een rekening niet of te laat betaalt, een oplichter is?

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Die burgers worden schuldenaar genoemd.
Insinueer je dat iedereen die een rekening niet of te laat betaalt, een oplichter is?
Ontgaat de ironie je?

Los daarvan durf in de stelling wel aan dat de kans dat de schuldenaar een oplichter is, een stuk groter is dan dat de deurwaarder dat is. Om de stellingen in dit topic even in perspectief te plaatsen...

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Die burgers worden schuldenaar genoemd.
Insinueer je dat iedereen die een rekening niet of te laat betaalt, een oplichter is?

Begrijp in dan , dat een DW een oplichter is . Als een dw komt is er meestal al een traject voor af gegaan. Het is zo makkelijk om van acher de pc te roepen .
En ja het was ironie.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

ehh, als iedereen gewoon zijn/haar rekeningen op tijd betaalden waren de diensten van deurwaarders niet nodig.
En verder de deurwaarder op de stoep houdt in dat er iets meer is gebeurd dan alleen een rekening vergeten te betalen

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:Die burgers worden schuldenaar genoemd.
Insinueer je dat iedereen die een rekening niet of te laat betaalt, een oplichter is?
Is voor mij wel de rede geweest om een andere baan te zoeken, werkte op een debiteuren afdeling en dan heb je regelmatig te maken met consumenten die je regelrecht voorliegen.

Het is op een moment erg lastig het onderscheid te maken tussen iemand die welwillend is om te betalen en degene die je gewoon voorliegt. Heb veel respect voor de mensen op dit soort afdelingen, je moet er maar tegen kunnen om meermaals per dag gewoon voorgelogen te worden, terwijl jij belt om tot een oplossing te komen.

Wij haalde regelmatig lol uit de mensen die begonnen te schelden/dreigen, die gingen op de speaker en daarna rechtstreeks naar het incassobureau en indien de dreigementen heel erg waren dan ging de dagvaarding er nog wat sneller uit dan normaal of zelfs voor kleine bedragen gingen we dan procederen. Veelal laten dit soort personen toch verstek gaan dus heb je een simpele zaak.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben het helemaal eens met sylesterb:
sylveterb schreef: Veelal laten dit soort personen toch verstek gaan dus heb je een simpele zaak.
Aan laatste zin wil ik wel toevoegen: Dat weten de malafide incassoburos ook maar al te goed.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Ik ben het helemaal eens met sylesterb:
sylveterb schreef: Veelal laten dit soort personen toch verstek gaan dus heb je een simpele zaak.
Aan laatste zin wil ik wel toevoegen: Dat weten de malafide incassoburos ook maar al te goed.
Is dat nou écht leuk, steeds alles in het negatieve trekken..? Je haalt het totaal uit de context en voegt niets toe.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door 16again »

Hoezo uit de context? Het gaat in dit topic toch (ook) over incassoburos die een loopje nemen met de regels, en o.a. te hoge incassokosten berekenen.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso : Hoe hoog mogen de incassokosten zijn?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Hoezo uit de context? Het gaat in dit topic toch (ook) over incassoburos die een loopje nemen met de regels, en o.a. te hoge incassokosten berekenen.
Je trekt een opmerking van Sylvester uit de context waarin hij hem maakt.

Los daarvan geloof ik niets van het verhaal van TS, zeker nu de gevraagde specificatie niet komt...

Gesloten