LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Er is fraude gepleegd via mijn bankpas door een bekende, diegene die het heeft gedaan weet niet wie het was jammergenoeg.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kurd123 schreef:Er is fraude gepleegd via mijn bankpas door een bekende, diegene die het heeft gedaan weet niet wie het was jammergenoeg.
Dus je hebt je bankpas + pincode uitgeleend aan een bekende? En die bekende heeft die bankpas + pincode weer uitgeleend aan een onbekende van hem? Tja.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

Kurd123 schreef:Beste Mensen,

Nou zit ik in zo een ***** situatie dat ik het land uit moet, ik heb een aantal jaren terug door iemand anders fraude op me naam gehad. Ik weigerde steeds te betalen en begin dit jaar kreeg ik een bericht van de Rechter. Ik moet het betalen en het is verhoogd de bedrag. €20.000 is het nu geworden en ik kan dat in geen jaren terug betalen. Ik heb geen ander keus en moet dus verhuizen naar Engeland mijn vrouw was wat voor gevolgen zitten hier aan, wat kunnen ze mij nou wel aan doen en wat niet. Voor de mensen die zeggen betaal het dit dat, het is niet mijn schuld en iets betalen wat je niet hebt gedaan doet niemand en kan geen betalingsregeling treven met de recht her bedrag moet in max 3 maanden worden betaald.
Dus verhuizen naar Engeland, maar ben bang dat er straks daar iets gebeurd of iets word door gegeven weten jullie hier wat meer over?

Graag alleen serieuze en hulpvolle reacties.
:cry:
Dit speelt dus al een aantal jaren en al begin van dit jaar heeft de rechter al uitspraak gedaan. :roll:
Wat is er in deze afgelopen jaren gebeurd?
En dan nu het land uitvluchten is het slechtste dat u kunt doen , bovendien kunt u zeer waarschijnlijk het land niet eens uit.
U wordt hiermee toch geconfronteerd keer op keer op keer en vroeg of laat dus het moet worden opgelost.
Is er aangifte gedaan?
Is er een advokaat voor u geweest?
Wat heeft u zelf ondernomen?
Kurd123 schreef:Er is fraude gepleegd via mijn bankpas door een bekende, diegene die het heeft gedaan weet niet wie het was jammergenoeg.
Dit laatste snap ik niet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

Laatste poging:

Wat is er precies gebeurd, wie heeft wat gedaan ? En vooral wie wist wel of niet uw pincode en wie hadden u pas in bezit.
Zonder het volledige verhaal kunnen we er niets mee.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Jesa H »

Als jij iemand anders jouw pas en pincode hebt gegeven is dat toch echt je eigen schuld.... Als er vervolgens door die persoon misbruik wordt gemaakt van de gegevens die jij willens en wetens hebt overhandigd is die fraude/vordering misschien toch wel terecht.

Van wegrennen en struisvogel-politiek is niemand ooit beter geworden. Probeer niet te verhuizen want dat maakt je problemen alleen maar groter. Dan kun je toch maar beter schuldhulpverlening zoeken en proberen dit op een fatsoenlijke manier op te lossen.

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Beste,

Ik had niet door dat me pinpas werd gepakt uit me jaszak, ik kwam daar de volgende dag pas achter, ik was jong en dom en gaf meer mensen me pincode en meerdere wisten het. Dat was ontzettend dom ik was met 5-6 andere jongens en 4-5 wisten me code want ik maakte er een flauwe grap over hoe simpel die is en ik zei het ook van 4141 dus dat was een hele domme fout, dag later kwam ik erachter dat me pinpas weg was want in de avond ging ik hem natuurlijk niet gebruiken. En toen begonnen de brieven te komen, elke dag en nacht iedereen aangesproken en zelfs ruzies maarja ze zijn volgens hun allemaal ontschuldig. Het is nu al 6-7 jaar terug.
Heb veel spijt van toen ik me code vertelde maarja ik kan de tijd niet terug draaien. Ik heb veel eigen rechter gespeelt en veel gerpobeerd alles op te lossen, ik ben machteloos nu en heb zelfs ruzie met de rechter gehad en moest 1 week zitten omdat ik een grote mond had, kwam allemaa door frustraties. Iemand 20.000 laten betalen en dan niet boos erdoor worden is toch wel iets groots, advocaat zei enige wat valt te doen is in termijnen maarja de termijnen zijn zo kort dat ik niks kan geven dus moet bijna gewoon op straat leven omdat ze deurwaardes sturen naar me huis.
Deurwaarder is al 3 x langs gekomen maarja die wilt ook niet luisteren volgende keer is het raak had die mij verteld en komt die met de politie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er van jouw rekening flink gepind is, dan ben jij in eerste instantie het aanspreekpunt voor de bank. Als iemand jouw pas heeft gebruikt, dan is dat jouw probleem, niet dat van de bank. Natuurlijk kun je dan op zoek gaan naar degene die jouw pas heeft gebruikt en daarvoor hulp van de bank inroepen, maar dat ontslaat jou niet van de plicht om die schuld te voldoen.

Anders zou je bij wijze van spreken tegen je vrienden kunnen zeggen: neem mijn pas maar mee, dan zorg ik ervoor dat ik op een plek ben waar ik goed gezien word, zodat duidelijk is dat ik de pas niet heb gebruikt. En dan kunnen jullie lekker feesten. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Dus je zult het bedrag toch linksom of rechtsom moeten betalen. En vervolgens proberen erachter te komen wie jouw pas heeft gebruikt. Eventueel met hulp van de politie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

En wat ik ook nog graag zou willen weten is : hoe kun je schulden krijgen als er gewoon vd rekening wordt gepind of heb je je eigen rekeningen daardoor niet kunnen betalen of te laat betaald?
Maar is dat nu in al die 6-7 jaren nog niet bijgetrokken of ingehaald?
Zo.n gestolen pas blokkeer je toch ook gelijk ook al is het de vlg morgen pas toen je het ontdekte.
En je ziet toch op de afschriften waar en wanneer en hoe laat er is gepind?
Is er aangifte gedaan ?
Ik snap er echt niets van.
Wat ik wel snap is dat als je nu schulden hebt dat wegvluchten echt geen optie is!
Bovendien : je bent geen slachtoffer van fraude maar je bent bestolen door " maten " die lekker jouw rekening hebben leeggeplunderd toen je ze de pincode had gegeven en met hun gaan " matten " en ruzie maken is zinloos, er wordt toch ontkend .
Laatst gewijzigd door moederslink op 06 dec 2017 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Ik had direct aangifte gedaan, ik had ook direct gekeken waar het was gepint dat was in amsterdam, terwijl ik er niet eens woon, ik kwam de volgende dag middag pas achter, bedrag kwam op mijn rekening en die hadden ze weer eraf gehaald direct. De politie en de bank wilt niks doen, want ze zeiden ja voor het zelfde geval gaf jij die pinpas vrijwillig en ik zei ja controleer camera's maar dat wouden ze ook niet doen want volgens hun ben ik het toch niet en zien ze die persoon ook niet want hij had een petje ofzo op. Ik kan niets doen en heb dagennachten achter de politie gezeten om mijn aangifte serieus te nemen ben zelfs weg gestuurd uit de politie bureau omdat ik te vaak kwam, ik heb er zo veel achter gezeten niet normaal meer.

Ik ben het een beetje ook zat ben me baan kwijtgeraakt, nu 1-2 maanden werkloos ook me spaargeld is bijna op, me auto willen ze afpakken dus verkopen moet ik ook snel doen, ik ben machteloos en moet opdraaien voor iets wat ik niet heb gedaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat dat is gebeurd is erg en stom dat je de pincode vertelt , maar hoe kom je aan schulden dan in de afgelopen 6-7 jaar?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

Kurd123 schreef:.....en moet opdraaien voor iets wat ik niet heb gedaan......
Het klinkt misschien erg hard, maar je hebt het wel zelf gedaan. Je hebt je pincode verteld aan vele anderen en daardoor is het fout gegaan.
Als je je dat realiseert ben je al een klein beetje op de goede weg.

Wegvluchten heeft geen enkele zin, je zult het bedrag gewoon moeten betalen. De grote vraag is alleen, waarom is dat bedrag zo groot, dat kan nooit op één dag van je bankrekening zijn gehaald.

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Het ging op het begin om een berdag van 15.000, en telkens moest ik het betalen en ging ik daar in hoger beroep voor maar nu zijn er 5000 euro kosten erop gekomen zowel als rechtzaak kosten etc en btw en deurwaarder kosten, dus ben eigenlijk genaaid van alle kanten.

atlas1302

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dat kan ook niet op èèn dag want je hebt een pin limiet, tenzij met de pas ingelogd is en gewoon het geld is overgemaakt naar een buitenlandse rekening, Engeland om maar iets geks te noemen..dan zou die 15.000 foetsie zijn.

Hoe raak je dus 15.000 euro kwijt zonder daar iets aan te doen??

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Er is 2000 gepind en er is direct aangifte gedaan voor valse betaling naar mijn bank, dus de daders hebben 15.000 terug gekregen door hun aangifte en nog eens 2000 gepind. 1000 hadden ze 23:58 gedaan en na 00:00 weer 1000
De bank vertelde mij dat er iemand geld had gestort voor een auto maar die auto niet kreeg, en daar direct aangifte van deed, die kreeg dus de gehele 15.000 terug en de daders hadden nog eens 2000 extra gepakt, ik ben daar schuldig aan voor oplichting dus.

atlas1302

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Om het te begrijpen, iemand had zogenaamd jouw auto gekocht voor 15.000 libras en betaald, maar omdat jij die auto niet leverde hebben ze de bank gevraagd om 15.000 terug te storten of te geven wat volgens jou ook is gebeurd.

Dan is het nu 17.000 geworden en nog eens die 5.000 aan kosten etc. dus totaal 22.000 eurries.

Je bent niet consistent in je verhaal, en dat auto verhaal dat geloof je zelf toch niet!

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Dat is wat de bank mij vertelde, meer kon ik er niet meer uit krijgen en mocht geen contact met die persoon.

Me enige vraag was is vluchten hiervoor slim of gaan ze je pakken snel, ik ga eventueel vliegen via Duitsland dus daar houden ze mij niet aan toch?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U vertelt sprookjes.

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Lady1234 schreef:U vertelt sprookjes.

Als jou dit gebeurd mag jij sprookjes vertellen, jij moet eens kijken wat er dagelijks verder gebeurd in NL en waar mensen de dupen van zijn, sweetdreams

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door arvandongen »

Als iemand € 15.000 stort op jouw rekening en vervolgens door de bank weer € 15.000 laat terugstorten, dan blijft er toch geen schuld over?

Nog even los van het feit dat het zo goed als nooit gebeurd dat een bank meewerkt aan het onvrijwillig terugstorten van een overschrijving. Ook niet als er een product niet geleverd is dat wel betaald is op die rekening.

Resteert:
- (Misschien) opname van € 2000 door "vrienden" die jouw pincode kennen.
- Een onterecht ontvangen bedrag van € 15.000 dat nog steeds op je rekening zou moeten staan en die terugbetaald zou moeten worden.

Vluchten voor problemen lost niets op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door kweenie »

Me enige vraag was is vluchten hiervoor slim of gaan ze je pakken snel, ik ga eventueel vliegen via Duitsland dus daar houden ze mij niet aan toch?
Veel systemen zijn binnen Europa gekoppeld, dus ik denk niet dat je daarmee wegkomt. Zeker omdat de hele situatie al zo geëscaleerd is en je dus waarschijnlijk al op een lijst met dubieuze schuldenaren zult staan.

Maar wat mij nog relevanter voor je lijkt is of je met het weg vluchten het betalen van die schuld zou kunnen ontlopen. Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar mijn inschatting is dat je inmiddels misschien zo'n tien jaar aan AOW rechten hebt opgebouwd. Dat betekent dat ook als je zou emigreren, je later, over iets van veertig jaar of zo, recht hebt op een stuk AOW. Daarvan heb je in tien jaar nu al zo'n 3000 euro bruto per jaar opgebouwd. Daar zullen ze tegen die tijd dus gewoon volledig beslag op leggen en zo alsnog een deel van de inmiddels nog veel hoger geworden schuld afgelost krijgen.

Je zult uiteindelijk dus toch moeten betalen. Het enige wat je met dit vluchtgedrag bereikt, als het al zou lukken, is dat je nooit meer naar Nederland zult kunnen. En mogelijk zelfs je leven lang nooit meer de EU in kunnen. Terwijl je later toch gewoon zult moeten betalen. Heel veel meer dan wat je nu zou moeten betalen.

Het lijkt mij dus zinvoller om te proberen te gaan betalen voor het gebruik dat van je pinpas is gemaakt. En via een civiele procedure te proberen om het geld op de misbruikers te verhalen.

Gesloten