LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:Via enkele andere landen uiteindelijk in gewenste stoppen en de sporen lopen dood.
Dat is het enige wat ik kan adviseren...
Maak rondje Europa en veel succes in Schotland...
De wegen lopen helemaal niet dood naar Kurd, deze blijkt gewoon in Schotland te zitten.
Mooie natuur maar niet zo'n prettig klimaat, je moet het er maar voor over hebben......

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door renewouters »

BERG0001 schreef:Ik ben er al eerder op berispt op dit forum. Omdat ik blijkbaar een bedreiging uit! Maar, nogmaals, als het mij zou gebeuren. Alles natrekken, alle info. Zoveel mogelijk gegevens van personen die er mee te maken hebben die jou benadelen. Eigen rechter spelen. Des noods huur anderen in.
Volkomen terecht dat je voor dit soort "adviezen" wordt berispt. Hiermee help je mensen alleen maar verder in de stront.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door renewouters »

Brahms schreef:Zou de Noordzee overzwemmen nog een optie zijn. Maar dan ben je in Engeland, hoe gaat het dan verder.
Het enige voordeel wat je dan hebt is dat er in de UK geen identificatieplicht bestaat dus je kunt daar relatief makkelijk een ondergronds bestaan leven (daarom willen zo veel vluchtelingen via Calais naar de UK). Uiteraard heb je dan wel een ***leven daar.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Costnix »

Het is maar de vraag of u Nederland uitkomt. Als u per vliegtuig gaat zult u bij de pascontrole staande worden gehouden en daarna gearresteerd worden.

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

Hahahaha Schotland ?
Ik zit ten eerste niet in Schotland, maar fijn dat jullie dat ervan maken.

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Ik ben beetje raadloos en weet gewoon niks, ik zoek ondertussen wel een nieuwe baan maar de bank en de deurwaarde hebben mij doorgegeven dat ze geen betalingstermijn met mij willen aangaan en dat ik het geld maar betaal. Maarja van een kale kip kan je niet echt meer plukken.

Nou komt het volgende ik probeer alles op 1 lijn te zetten, maar het gaat gewoon erg lastig.
Ik heb werk aangeboden gekregen in het buitenland maar weet niet wat ik ermee moet doen want naar nederland kan ik zeker niet meer terug dan.
Er bestaan meerdere middelen voor rijzen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2017 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie, grof taalgebruik

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Costnix schreef:Het is maar de vraag of u Nederland uitkomt. Als u per vliegtuig gaat zult u bij de pascontrole staande worden gehouden en daarna gearresteerd worden.
Onzin. Zie mijn eerdere bericht hierover.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

Kurd123 schreef:.......Ik heb werk aangeboden gekregen in het buitenland maar weet niet wat ik ermee moet doen want naar nederland kan ik zeker niet meer terug dan.
Er bestaan meerdere middelen voor rijzen

:( rijzen ?
Ja lekker naar Calais gaan en daar op een vrachtwagen proberen te klimmen ..
En dan in Engeland je het schompes werken in de illegaliteit en de deurwaarder in Nederland afbetalen , dan kun je over een x aantal jaren wel terugkomen .
Maar misschien het eerst hier oplossen en daarna gaan rijzen ? :idea:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

maar de bank en de deurwaarde hebben mij doorgegeven dat ze geen betalingstermijn met mij willen aangaan en dat ik het geld maar betaal
Na zeven jaren gedoe en wachten zou ik dat als schuldeiser ook eisen.
Maar als je echt een "kale kip" bent heb je geen probleem. Immets valt er dan niets te plukken......

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:
maar de bank en de deurwaarde hebben mij doorgegeven dat ze geen betalingstermijn met mij willen aangaan en dat ik het geld maar betaal
Na zeven jaren gedoe en wachten zou ik dat als schuldeiser ook eisen.
Maar als je echt een "kale kip" bent heb je geen probleem. Immets valt er dan niets te plukken......
Tenzij de veren elders verstopt zijn... In Engeland bijvoorbeeld. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk zal een rechtbank de claim niet onredelijk vinden, aangezien TS alle mogelijkheden om er in den minne uit te komen of een betalingsregeling af te spreken, aan zich voorbij heeft laten gaan.

Kurd123
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2017 22:15

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Kurd123 »

De reden dat de rechtbank alles in 1x wilt, is omdat het zo lang heeft geduurd. Ik ging altijd weigeren om te betalen en negeerde alles, want ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan.

Verwijderd

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Kurd123 schreef:De reden dat de rechtbank alles in 1x wilt, is omdat het zo lang heeft geduurd. Ik ging altijd weigeren om te betalen en negeerde alles, want ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan.
En je advocaat heeft je verteld dat het slim is om altijd te weigeren en alles te negeren? Wat heeft hij je geadviseerd?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Brahms »

Kurd123 schreef:De reden dat de rechtbank alles in 1x wilt, is omdat het zo lang heeft geduurd. Ik ging altijd weigeren om te betalen en negeerde alles, want ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan.
Die inschatting had ik al eerder gemaakt.
Begin nu eerst eens te begrijpen dat je het wel hebt gedaan ( voor je het vergeten bent: je pincode aan je maten verteld)
En daardoor is het fout gegaan !

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Jesa H »

Kurd123 schreef:De reden dat de rechtbank alles in 1x wilt, is omdat het zo lang heeft geduurd. Ik ging altijd weigeren om te betalen en negeerde alles, want ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan.
Dat is dan heel erg onverstandig geweest. Je hebt het namelijk wel zelf laten gebeuren....
Je kan niks anders dan betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

Kurd123 schreef:De reden dat de rechtbank alles in 1x wilt, is omdat het zo lang heeft geduurd. Ik ging altijd weigeren om te betalen en negeerde alles, want ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan.
Nee , je maten hebben het gedaan, maar wel doordat zij je pincode hadden die jij zelf gegeven had.
In de afgelopen 6-7 jr had je die schuld dus in 1e instantie gewoon moeten betalen , ook omdat er al een veroordeling lag en daarna en daarnaast had je van alles moeten en kunnen uitzoeken ......met goede rechtsbijstand was het e.e.a misschien wel gelukt.
Door je eigenwijze en halsstarrige weigering zit je nu in de sh***. Niet goed aangepakt dus nu moet je op de blaren zitten.

atlas1302

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Onschuldige HBO-er die gisteren zijn auto heeft verkocht en nog net even een baantje in het buitenland heeft gekregen, maar nog niet weet hoe hij stiekem via Duitsland de kuierlatten moet nemen. Dat is de conclusie!

DeStap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2017 19:35

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door DeStap »

Mijn advies: betalen en laat het een wijze les zijn. Vluchten heeft geen zin.

Rebeldoom
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 mar 2015 20:21

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Rebeldoom »

Volgens mij heeft Kurd123 een héle dikke duim ...

De fraude met de pinpassen ken ik wel, maar hoe ontstaat die schuld dan?
Ik bedoel; als ik met jouw pinpas 2000 euro pin, dan heb ik dat geld handje contantje en jij hebt zogenaamd een schuld op mij maar dat kun je niet bewijzen want je hebt mij zelf je pincode gegeven. Dus hoe zit dat dan?

En je bent zelf heel dom geweest als dit wél allemaal waar is. Wie geeft er nu zijn pincode af? En wie gaat dan vervolgens 7 jaar zijn kont tegen de krib gooien? En nu huilen dat anderen het allemaal gedaan hebben.
Je bent zelf stom geweest. Accepteer dat en ga betalen.
De deurwaarder ontloop je niet. Een Nederlandse deurwaarder kan heel makkelijk contact zoeken met een buitenlandse collega die jou vervolgens met een bezoekje vereert.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Boesta »

Kurd123 schreef:Ik begrijp jullie reacties,

Ik heb de rechzaak verloren want ik geen bewijs dat ik het niet ben, me enige bewijs is me familie die zeiden dat ik die dag thuis was. Maar verder niks anders.

Ik moet het betalen heb het aangevochten en erg bedankt voor alle tips.
Maar het enige is kan ik dan wel nog in engeland verblijven na brexit want duurt nog 2 jaar en er stond dat je dan een UK citizenship kan aanravgen na 3 jaar te hebben gewerkt daar hoe zit dat dan?
Bedankt voor alle reacties.
Als u nu nog naar Engeland verhuisd heeft u geen recht op Citizenship. Er is inmiddels een overeenkomst met de EU dat de mensen (buitenlanders, afkomstig uit de EU) die in Engeland woonde voor de uitkomst van het Brexit referendum hun rechten behouden (dus mogen blijven wonen/werken). Dit geldt niet voor mensen die na de uitkomst van het Brexis referendum in Engeland zijn gaan wonen/werken. Het geldt ook andersom voor de Engelse burgers die voor de officiële uitslag in de EU woonde/werkte..
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2017 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opmaak verwijderd

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Als je werkelijk wilt vluchten moet je sowieso naar een land gaan wat GEEN uitleveringsverdrag heeft met Nederland! Het Verenigd Koninkrijk heeft dat wel, dus grote kans dat als ze je daar oppakken dat je naar Nederland teruggestuurd wordt! Overigens bedraagt het aantal landen waar Nederland een uitleveringsverdrag mee heeft een stuk of zestig (zie http://www.noorlandjuristen.nl/Strafrec ... /index.htm) dus wat overblijft zijn bijvoorbeeld landen als Sudan, Birma, Noord-Korea, Thailand, China en nog een aantal landen. Let wel dat vluchten eenmalig is (je kunt niet terug naar Nederland) en dat in de tussentijd je schulden alleen maar oplopen! Bovendien moet je de rest van je leven over je schouder blijven kijken, onder de radar blijven en aan helemaal niemand vertellen dat je op de vlucht bent want verraders slapen ook in het buitenland niet! Wellicht dat een goede advocaat uitkomst kan bieden? Of een privé-detective als het gaat om achterhalen van bewijs?

Gesloten