LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lenny2011 schreef:Als je werkelijk wilt vluchten moet je sowieso naar een land gaan wat GEEN uitleveringsverdrag heeft met Nederland! Het Verenigd Koninkrijk heeft dat wel, dus grote kans dat als ze je daar oppakken dat je naar Nederland teruggestuurd wordt! Overigens bedraagt het aantal landen waar Nederland een uitleveringsverdrag mee heeft een stuk of zestig (zie http://www.noorlandjuristen.nl/Strafrec ... /index.htm) dus wat overblijft zijn bijvoorbeeld landen als Sudan, Birma, Noord-Korea, Thailand, China en nog een aantal landen. Let wel dat vluchten eenmalig is (je kunt niet terug naar Nederland) en dat in de tussentijd je schulden alleen maar oplopen! Bovendien moet je de rest van je leven over je schouder blijven kijken, onder de radar blijven en aan helemaal niemand vertellen dat je op de vlucht bent want verraders slapen ook in het buitenland niet! Wellicht dat een goede advocaat uitkomst kan bieden? Of een privé-detective als het gaat om achterhalen van bewijs?
Totaal irrelevant. Het gaat hier om een civiele zaak.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie. Indien je inhoudelijk niets hebt toe te voegen, kies er dan voor om niet te reageren!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door sjohie »

Kurd123 schreef:De reden dat de rechtbank alles in 1x wilt, is omdat het zo lang heeft geduurd. Ik ging altijd weigeren om te betalen en negeerde alles, want ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan.
Rechters vinden het niet zo leuk als mensen hun oordeel, waar je je als Nederlander maar aan te houden hebt, zomaar naast zich neer leggen, zoals je inmiddels wel hebt gemerkt.

Als jij vindt dat je een onmetelijk onrecht is aangedaan, kan je naar de ombudsman gaan, die instantie is ervoor om eventuele institutionele fouten recht te laten zetten. Tot die tijd is in Nederland een vonnis van een rechter bindend, en heb jij je er naar te schikken. En justitie kan heel wat meer mensen en middelen in zetten, dan dat jij ooit zal kunnen, zelfs over landsgrenzen heen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
Kurd123 schreef:De reden dat de rechtbank alles in 1x wilt, is omdat het zo lang heeft geduurd. Ik ging altijd weigeren om te betalen en negeerde alles, want ik ga immers niet betalen voor iets wat ik niet heb gedaan.
Rechters vinden het niet zo leuk als mensen hun oordeel, waar je je als Nederlander maar aan te houden hebt, zomaar naast zich neer leggen, zoals je inmiddels wel hebt gemerkt.
Dit slaat nergens op. De rechter wil niet alles in één keer, maar de schuldeiser. De rechter wijst vonnis en gaat/ beslist (uitzonderingen daargelaten) niet over betalingsregelingen, dat recht is aan de schuldeiser voorbehouden. Een rechter krijgt ook helemaal niet mee of zijn uitspraken al dan niet nagekomen worden, waarom zou hij?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slachtoffer van fraude; moet nu verhuizen vanwege schulden

Ongelezen bericht door moederslink »

De TS Kurd heeft sinds 9 dec niet meer gereageerd___ die is of schuitje varen of met der Zug foetsie / pleite.
Ik wens hem toch het allerbeste dan maar... :?

Voor ieder van jullie een fijn Kerstweekend :P

Gesloten