LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

Gisteren ontving ik van GGN deurwaarders een aankondiging boedelbeslag. Dit zouden ze namens CAK uitvoeren. Nu is het zo dat ik een aantal maanden geleden door een fout van de Gemeente uitgeschreven ben geweest uit de GBA (ik was zogenaamd vertrokken naar het buitenland). Ik kwam er pas achter toen ik een brief van het pensioenfonds ontving met daarin de vraag aan hun door te geven waar ik woonachtig ben. De Gemeente had mij nooit eerder een brief of wat dan ook gestuurd, maar had mij zonder mij te berichten, uitgeschreven. Inmiddels is deze fout van de Gemeente hersteld en ben ik weer "onafgebroken" ingeschreven in het GBA. So far, so good...tot gisteren.

Zoals gezegd heeft GGN een aankondiging boedelbeslag gestuurd voor de som van EURO 275,76. Dit moet ik voor de datum van de aankondiging in zijn geheel betalen anders komen zij beslag leggen. In de zgn. bijsluiter staat dat het niet mogelijk is om tot een betalingsregeling te komen of in termijnen te betalen. GGN heeft trouwens (ook voor deze vermeende schuld bij het CAK) anderhalve maand geleden ook al een loonbeslag gelegd bij mijn werkgever. Dit beslag levert voor GGN niets op, aangezien mijn inkomen (uit loon) net zo hoog is (soms zelfs lager) als het sociaal minimum (ik werk als oproepkracht en heb dus geen vast inkomen). Mijn inboedel is financieel gezien ook niet aantrekkelijk, gezien het feit dat ik allemaal goedkope dingen uit de Kringloopwinkel en/of weggeefwinkel heb staan (wat beslist ook geen antiek is..). Wat kan ik hier tegen doen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door Moneyman »

AgoraHendriks schreef:Gisteren ontving ik van GGN deurwaarders een aankondiging boedelbeslag. Dit zouden ze namens CAK uitvoeren. Nu is het zo dat ik een aantal maanden geleden door een fout van de Gemeente uitgeschreven ben geweest uit de GBA (ik was zogenaamd vertrokken naar het buitenland). Ik kwam er pas achter toen ik een brief van het pensioenfonds ontving met daarin de vraag aan hun door te geven waar ik woonachtig ben. De Gemeente had mij nooit eerder een brief of wat dan ook gestuurd, maar had mij zonder mij te berichten, uitgeschreven. Inmiddels is deze fout van de Gemeente hersteld en ben ik weer "onafgebroken" ingeschreven in het GBA. So far, so good...tot gisteren.

Zoals gezegd heeft GGN een aankondiging boedelbeslag gestuurd voor de som van EURO 275,76. Dit moet ik voor de datum van de aankondiging in zijn geheel betalen anders komen zij beslag leggen. In de zgn. bijsluiter staat dat het niet mogelijk is om tot een betalingsregeling te komen of in termijnen te betalen. GGN heeft trouwens (ook voor deze vermeende schuld bij het CAK) anderhalve maand geleden ook al een loonbeslag gelegd bij mijn werkgever. Dit beslag levert voor GGN niets op, aangezien mijn inkomen (uit loon) net zo hoog is (soms zelfs lager) als het sociaal minimum (ik werk als oproepkracht en heb dus geen vast inkomen). Mijn inboedel is financieel gezien ook niet aantrekkelijk, gezien het feit dat ik allemaal goedkope dingen uit de Kringloopwinkel en/of weggeefwinkel heb staan (wat beslist ook geen antiek is..). Wat kan ik hier tegen doen?
Gewoon even bellen. Vrijwel altijd is alsnog een regeling mogelijk, al dan niet als de deurwaarder ter plaatse is.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar heeft die vordering van het CAK dan betrekking op?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door Brahms »

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Voor topicstarter, die 275 euro betalen en je probleem is opgelost. Je hebt er zeker lang voor kunnen sparen want dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 feb 2018 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op verwijderd bericht

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

Lady1234 schreef:En waar heeft die vordering van het CAK dan betrekking op?
Als je goed had gelezen dan zat het antwoord door topicstarter in verwezen in het betoog, namelijk abusievelijk uitgeschreven door de gemeente uit het GBA.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door kweenie »

Het uitschrijven of uitgeschreven staan bij de brp gaat toch niet gepaard met kosten? Vandaar de vraag waarom het uitgeschreven hebben gestaan bij de brp tot kosten leidt.

AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Zoals ik al aangaf is dit veroorzaakt door een abusievelijke uitschrijving uit het GBA door de Gemeente. De vordering van het CAK heeft dus betrekking op de periode dat ik uitgeschreven was. Toen ik hier achterkwam (door een brief van het pensioenfonds) heb ik direct contact opgenomen met mijn zorgverzekering (= VGZ, geen Zilveren Kruis), die mij melden dat ik GEEN achterstand had omdat mijn premies al die tijd via automatische incasso vanaf mijn rekening waren geïncasseerd. Helaas blijft het CAK van mening dat ik een boete moet betalen (dat is dus het bedrag van 275,76) omdat ik een periode uitgeschreven was. Ik heb het CAK trouwens toen ook direct het herinschrijvingsbericht van de Gemeente toegestuurd, dat ik dus NIET vertrokken was naar het buitenland en voor de volledigheid ook de afschriften van mijn premiebetalingen (en overige betalingen qua vaste lasten zoals de huuroverschrijvingen....ik dacht dat het dan wel duidelijk zal zijn. Immers, je gaat geen vaste lasten betalen als je naar het buitenland bent vertrokken..lijkt mij) van de zorgverzekering. Een aantal dagen later heb ik telefonisch contact opgenomen met het CAK. Ze hadden alles ontvangen en e.e.a. was duidelijk en ze zullen het aanpassen in hun administratie.

Helaas.....blijkt nu is dit niet gebeurd.
Ik ga zo dalijk uiteraard nog wel contact opnemen met GGN. Ik word hier helemaal naar van...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de zaak al aan GGN uit handen was gegeven, dan zul je de gegevens aan hen moeten sturen en niet (alleen) maar VGZ. Anders blijft de zaak bij GGN doorlopen.

AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

kweenie schreef:Het uitschrijven of uitgeschreven staan bij de brp gaat toch niet gepaard met kosten? Vandaar de vraag waarom het uitgeschreven hebben gestaan bij de brp tot kosten leidt.
Nee het uitschrijven in het GBA/BRP gaat niet gepaard met kosten. Maar kan dus wel voor gigantische problemen zorgen bij (overheids)instanties, vooral als deze hun werk niet goed doen en star blijven. Ik heb door die onterechte uitschrijving ook problemen gekregen met de Belastingdienst (huurtoeslag en zorgtoeslag die niet meer uitbetaald werden en dreigbrieven dat ik huur- en zorgtoeslag moest terug betalen), maar gelukkig was e.e.a. bij de Belastingdienst wel goed geregeld en werd alles weer snel in werking gezet (en hoefde ik dus ook niets terug te betalen want ik was nooit weggeweest/vertrokken). Dus je kan echt in de problemen komen....en krijg sowieso veel regelwerk op je bordje

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door sylvesterb »

AgoraHendriks schreef:Beste allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Zoals ik al aangaf is dit veroorzaakt door een abusievelijke uitschrijving uit het GBA door de Gemeente. De vordering van het CAK heeft dus betrekking op de periode dat ik uitgeschreven was. Toen ik hier achterkwam (door een brief van het pensioenfonds) heb ik direct contact opgenomen met mijn zorgverzekering (= VGZ, geen Zilveren Kruis), die mij melden dat ik GEEN achterstand had omdat mijn premies al die tijd via automatische incasso vanaf mijn rekening waren geïncasseerd. Helaas blijft het CAK van mening dat ik een boete moet betalen (dat is dus het bedrag van 275,76) omdat ik een periode uitgeschreven was. Ik heb het CAK trouwens toen ook direct het herinschrijvingsbericht van de Gemeente toegestuurd, dat ik dus NIET vertrokken was naar het buitenland en voor de volledigheid ook de afschriften van mijn premiebetalingen (en overige betalingen qua vaste lasten zoals de huuroverschrijvingen....ik dacht dat het dan wel duidelijk zal zijn. Immers, je gaat geen vaste lasten betalen als je naar het buitenland bent vertrokken..lijkt mij) van de zorgverzekering. Een aantal dagen later heb ik telefonisch contact opgenomen met het CAK. Ze hadden alles ontvangen en e.e.a. was duidelijk en ze zullen het aanpassen in hun administratie.

Helaas.....blijkt nu is dit niet gebeurd.
Ik ga zo dalijk uiteraard nog wel contact opnemen met GGN. Ik word hier helemaal naar van...
Maar je wist 1,5 maand geleden al dat er een schuld was door het loonbeslag waarom toen geen actie ondernomen?

AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

kweenie schreef:Als de zaak al aan GGN uit handen was gegeven, dan zul je de gegevens aan hen moeten sturen en niet (alleen) maar VGZ. Anders blijft de zaak bij GGN doorlopen.
Kweenie: nee, ik heb de papieren al maanden geleden aan VGZ gestuurd en ook naar het CAK. Van GGN was toen geen sprake. ik kreeg te horen dat alles duidelijk was en dat het aangepast zal worden in de administratie (bij CAK dat ik dus geen boete hoefde te betalen omdat ik aan kon tonen dat het een fout van de Gemeente was geweest en dat ik onafgebroken in de GBA heringeschreven was). Ik ging er dus ook vanuit dat alles geregeld/aangepast was in de administratie want heb maanden niets vernomen (geen herinneringen of aanmaningen etc.). Totdat er loonbeslag gelegd werd door GGN. Ik heb toen ook direct contact opgenomen met GGN en gevraagd waar dit vandaan kwam. Ik kreeg toen te horen boete van CAK wegens uitschrijving etc. Heb toen ook gelijk gezegd de papieren naar hun toe te sturen zodat zij ook konden zien dat e.e.a. onterecht is. Dat was niet nodig volgens hun want zij hadden alleen te maken met de opdrachtgever bla bla bla. Toen ook weer CAK gebeld en die zeiden dat ze GGN de opdracht zouden geven het loonbeslag op te heffen aangezien de boete dus was komen te vervallen. Vervolgens hoorde ik weer niets, tot zaterdag toen er ineens een boedelbeslag aangekondigd werd...dus je begrijpt misschien wel dat ik op dit moment ook niet meer weet wat ik verder moet ondernemen...

AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

[/quote]

Maar je wist 1,5 maand geleden al dat er een schuld was door het loonbeslag waarom toen geen actie ondernomen?[/quote]

Hoi Sylvester, dat heb ik toen ook direct gedaan zie mijn bericht aan kweenie...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door kweenie »

AgoraHendriks schreef: Kweenie: nee, ik heb de papieren al maanden geleden aan VGZ gestuurd en ook naar het CAK. Van GGN was toen geen sprake.
Dat was mij uit je berichten nog niet duidelijk geworden. Dan denk ik dat er niets anders op dit dan dat je toch weer, opnieuw, contact met GGN, cak en VGZ opneemt. Wel een behoorlijk frustrerende situatie, lijkt me.

AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

kweenie schreef:
AgoraHendriks schreef: Kweenie: nee, ik heb de papieren al maanden geleden aan VGZ gestuurd en ook naar het CAK. Van GGN was toen geen sprake.
Dat was mij uit je berichten nog niet duidelijk geworden. Dan denk ik dat er niets anders op dit dan dat je toch weer, opnieuw, contact met GGN, cak en VGZ opneemt. Wel een behoorlijk frustrerende situatie, lijkt me.
@Kweenie: ja dat ga ik zo dalijk ook direct weer doen. Het is idd behoorlijk frusterend en ook erg tijdrovend. En dat alles door een fout van de Gemeente..foutje bedankt!!! Ik hoop dat er vandaag schot in gaat komen. Uiteraard laat ik het nog wel even weten...

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Even contact opnemen met de Nationale Ombudsman

AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

taxikemperman schreef:Even contact opnemen met de Nationale Ombudsman
@Taxikemperman: dank voor je reactie. Misschien een domme vraag....hoe/waarmee kan de Nationale Ombudsman mij helpen? Ik weet dat de Ombudsman gaat over misstanden bij overheidsinstanties, maar verder? Ik hoor het graag...

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door witte angora »

AgoraHendriks schreef: Toen ook weer CAK gebeld en die zeiden dat ze GGN de opdracht zouden geven het loonbeslag op te heffen aangezien de boete dus was komen te vervallen. Vervolgens hoorde ik weer niets, tot zaterdag toen er ineens een boedelbeslag aangekondigd werd...dus je begrijpt misschien wel dat ik op dit moment ook niet meer weet wat ik verder moet ondernemen...
Er zit maar één ding op: nogmaals het CAK bellen, en via de mail een kopie van de aankondiging boedelbeslag sturen. Misschien dat ze daarmee wakker worden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
AgoraHendriks schreef: Toen ook weer CAK gebeld en die zeiden dat ze GGN de opdracht zouden geven het loonbeslag op te heffen aangezien de boete dus was komen te vervallen. Vervolgens hoorde ik weer niets, tot zaterdag toen er ineens een boedelbeslag aangekondigd werd...dus je begrijpt misschien wel dat ik op dit moment ook niet meer weet wat ik verder moet ondernemen...
Er zit maar één ding op: nogmaals het CAK bellen, en via de mail een kopie van de aankondiging boedelbeslag sturen. Misschien dat ze daarmee wakker worden.
Nee, niet het CAK bellen, maar GGN. Geef aan dat het CAK duidelijk heeft aangegeven dat de vordering onterecht is en dat de opdracht aan GGn dus zou worden teruggetrokken. Vraag GGN dat te verifiëren bij het CAK. Als je ooit een bevestiging van het CAK hebt gehad: stuur dat dan door naar GGN.
AgoraHendriks schreef:
taxikemperman schreef:Even contact opnemen met de Nationale Ombudsman
@Taxikemperman: dank voor je reactie. Misschien een domme vraag....hoe/waarmee kan de Nationale Ombudsman mij helpen? Ik weet dat de Ombudsman gaat over misstanden bij overheidsinstanties, maar verder? Ik hoor het graag...
Dit advies gaat je nu niets helpen. Steek daar geen energie in, focus je op GGN.

Wat ik nog mis is de vraag hoe je bent gedagvaard en hoe het vonnis is betekend. Is dat openbaar (middels een advertentie) gebeurd omdat je niet in de BRP (de GBA bestaat niet meer) stond ingeschreven? Heb je die stukken ooit gezien, of er een kopie van ontvangen? Als je bij verstek bent veroordeeld, zou je namelijk binnen 4 weken nadat je kennis hebt genomen van de vordering in verzet kunnen gaan.

AgoraHendriks
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2018 16:46

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door AgoraHendriks »

Even terugkoppeling: GGN en CAK blijven naar elkaar wijzen. GGN zegt dat zij verder geen boodschap aan mij hebben en dat zij gewoon over gaan tot beslag. Een betalingsregeling is NIET mogelijk. Ook werdt er nogeens fijntjes gemeld dat alle bijkomende kosten voor het boedelbeslag er ook nog eens bijkomen (dus in mijn geval wordt de som dus rond de EURO 1475). Vervolgens een tuut, tuut, tuut (opgehangen...)

Heb contact opgenomen met het juridisch loket: helaas kunnen die niets voor mij betekenen want het bedrag van de "vordering" is te laag. Ze kunnen pas doorverwijzen vanaf een bedrag vanaf E 500. Tja. Ik kreeg wel het advies actie te gaan ondernemen (alsof ik dat nog niet gedaan had/aan het doen ben). Ze kunnen ook niets voor mij betekenen qua verweer/brieven of wat dan ook...Kreeg advies contact op te nemen met de Sociaal Raadslieden van de Gemeente of het maatschappelijk werk of bij de Gemeente zelf...

Helaas, de Sociaal Raadslieden hebben weer pas zitting a.s. vrijdag vanaf 19.30 uur. Dit is voor mij dus te laat . Maatschappelijk Werk is niet bereikbaar. Gemeente zegt dat dit de enige opties zijn....

Ben weer gaan googlen en vond een site van sociaal verhaal. Die heb ik ook gebeld...you never know.
Het advies wat ik kreeg: er is niets meer te doen aan het dreigende inboedelbeslag. Je kan alleen maar betalen om het niet door te laten gaan. Laat ze maar komen en leg spullen die wat waard zijn onder het bed of stal ze bij bekenden. Als ze toch beslag gaan leggen, moet ik de lijst (proces verbaal) van de spullen die in beslag zijn genomen aan hun mailen...pas dan kunnen ze in actie komen...

Probeer dalijk nog maar eens maatschappelijk werk te bellen. Heb al op hun site gekeken. Las dat ze inloopspreekuur hebben iedere maandag van 09.00 - 10.00 uur en voor spoed een telefoonnummer. Wat ik dus gebeld heb en een bandje kreeg met de mededeling het op een later tijdstip nog eens te proberen....tja....

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GGN dreiging boedelbeslag voor EURO 275,76

Ongelezen bericht door Moneyman »

AgoraHendriks schreef:Even terugkoppeling: GGN en CAK blijven naar elkaar wijzen. GGN zegt dat zij verder geen boodschap aan mij hebben en dat zij gewoon over gaan tot beslag. Een betalingsregeling is NIET mogelijk. Ook werdt er nogeens fijntjes gemeld dat alle bijkomende kosten voor het boedelbeslag er ook nog eens bijkomen (dus in mijn geval wordt de som dus rond de EURO 1475). Vervolgens een tuut, tuut, tuut (opgehangen...)

Heb contact opgenomen met het juridisch loket: helaas kunnen die niets voor mij betekenen want het bedrag van de "vordering" is te laag. Ze kunnen pas doorverwijzen vanaf een bedrag vanaf E 500. Tja. Ik kreeg wel het advies actie te gaan ondernemen (alsof ik dat nog niet gedaan had/aan het doen ben). Ze kunnen ook niets voor mij betekenen qua verweer/brieven of wat dan ook...Kreeg advies contact op te nemen met de Sociaal Raadslieden van de Gemeente of het maatschappelijk werk of bij de Gemeente zelf...

Helaas, de Sociaal Raadslieden hebben weer pas zitting a.s. vrijdag vanaf 19.30 uur. Dit is voor mij dus te laat . Maatschappelijk Werk is niet bereikbaar. Gemeente zegt dat dit de enige opties zijn....

Ben weer gaan googlen en vond een site van sociaal verhaal. Die heb ik ook gebeld...you never know.
Het advies wat ik kreeg: er is niets meer te doen aan het dreigende inboedelbeslag. Je kan alleen maar betalen om het niet door te laten gaan. Laat ze maar komen en leg spullen die wat waard zijn onder het bed of stal ze bij bekenden. Als ze toch beslag gaan leggen, moet ik de lijst (proces verbaal) van de spullen die in beslag zijn genomen aan hun mailen...pas dan kunnen ze in actie komen...

Probeer dalijk nog maar eens maatschappelijk werk te bellen. Heb al op hun site gekeken. Las dat ze inloopspreekuur hebben iedere maandag van 09.00 - 10.00 uur en voor spoed een telefoonnummer. Wat ik dus gebeld heb en een bandje kreeg met de mededeling het op een later tijdstip nog eens te proberen....tja....
Eh... van € 275,00 naar € 1.475,00? Dat kan nooit. Beslag + overbetekening is zo rond de € 200,00.

Wees voorzichtig met de site van Sociaal Verhaal (anonieme en subjectieve site van (volgens hen) sociaal raadslieden); die zijn niet bepaald objectief, geven ondeskundig advies en verkondigen onjuistheden op hun website.

Bespreek het verhaal gewoon met de betreffende deurwaarder. Waarschijnlijk kom je daar verder mee. Eventueel kan je, nu je bij GGN niet verder komt, nogmaals met het CAK bellen met de vraag of zij GGN willen bellen én of zij jou willen bevestigen dat de vordering onjuist is.

En... ik mis nog je antwoord op de door mij gestelde vragen. Als je niet het hele verhaal vertelt, wordt het lastig goed te adviseren.

Gesloten