LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
kurticia
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2018 17:41

Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door kurticia »

Vandaag heb een telefoontje gekregen van Pay care .
Ik zou telefoonisch iets toegezegd hebben van Happy numbers. Het probleem is dat ik daar helemaal niets van weet en ook niets van terug vaind.
Ik zou een som van 505 € . Ze zouden beslag op mijn loon leggen als ik niet kon betalen.....mijn rekening was gelukkig ontoereikend....hihi.
Ik kreeg als dossiernummer 15150432..... , ok ik zou het nakijken.
Geheel mijn e-mail onderzocht , maar niet gevonden , nergens iets......
Een tijdje later heb ik zelf terug gebeld en ik kreeg een heel vriendelijke vrouw aan de lijn.
Zij gaf mij als dossiernummer 1933102....., voor het zelfde.
Hier heb ik helemaal geen vertrouwen in .
Wat moet ik hier toch mee doen ??????
Waar kan ik terecht om mij te helpen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2018 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon compleet negeren. Zij kunnen trouwens helemaal geen beslag leggen op uw loon of uw rekening.

Dien een klacht in bij Consuwijzer, kijk op Google. Als er genoeg klachten binnenkomen over die louche incassoburautjes, treedt wellicht de AFM tegen ze op.

kurticia
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2018 17:41

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door kurticia »

Bedankt,
Heb gelijk aangifte gedaan bij Consuwijzer.
Je weet heel zeker dat ze me niets kunnen maken he ?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel zeker. Eventuele volgende telefoontjes direct afkappen.

don xuan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2018 14:34

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door don xuan »

hallo. ook ik heb gisteren een telefoon gekregen van pay care . ik had me in 2016 ingeschreven voor happy numbers. Ik heb nooit getallen gekregen.Had me afgemeld. Ik heb nooit brieven of aangetekende brieven gekregen. Ik zou doc.nr. 2113726 hebben. ook zouden ze me mails gestuurd hebben . nooit gezien samen met een getuige alles afgezocht. niets te vinden .N.a. 2 jaar krijg ik gisteren een telefoon dat ik 595 euro moet betalen anders loonbeslag. bij eerste persoon , daarna belt de getuige op krijgt een 2e persoon en die zegt dat ik in 4x 155 euro moet betalen. maar ik heb geen brief en geen aangetekende brief ontvangen . ook geem deurwaarder. wat moet ik hier doen. nu hebben ze mij mail gestuurd dat ik die 4x 155 euro moet betalen voor elke 28e van de maand. help mij svp.

Germainefosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2018 22:07

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Germainefosch »

Vandaag 09-03 -18 ben ik benadert door Pay Care.
Ze hadden een voice memo van 2jaar geleden van een pakket dat ik terug gestuurd heb.
Ik heb niks gehoord nadat ik het pakket terug gestuurd had 2jaar geleden.. opeens moet ik 195 euro betalen.

Ik kreeg een botte medewerker aan de telefoon die aangaf dat “ ze mij niet belde om te vragen of alles goed ging maar voor een incasso” dus dat ik even moest dimmen. Het leek erop alsof ik me niet mocht verwonderen waar het allemaal vandaan kwam. 2jaar later ben ik verhuisd van het oude adres dat zij benoemde en heb ik een ander e-mail adres.

Ze gaf aan dat ze “ indien ik niet betaalde een proces zou opmaken” En hing zo op. Ik had niks, geen dossiernummer, geen naam, ze had mijn juiste e-mail en adres niet..

Vervolgens kreeg ik een sms met een betaal link. Ik heb maar terug gebeld naar het nummer, vervolgens kwam ik bij een klantenservice die mij haar naam kon geven zodat ik een klacht kon indienen. Ik kreeg ook het dossiernummer: 1010621.

HELP HELP, iemand een idee wat ik kan doen hiermee?

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet negeren. Klacht indienen bij Consuwijzer.

kurticia
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2018 17:41

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door kurticia »

Ik heb persoonlijk klacht ingediend. Heb ook terug gebeld en gezegd dat ze me moesten gerust laten en dat alles bij radar ligt......
Deze week heb ik niets meer ontvangen ook geen telefoon .
Dus ik zou zeker klacht indienen ,met hoe meer we zijn ....hoe beter

Ine Lw
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2018 14:27

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Ine Lw »

Ook net gebeld door Pay care. Zou bij Happy Numbers een openstaand termijn bedrag heb voor een loterij abonnement. Ik weet nergens van! Ik zei dat ik vorige week ook al door een incassobedrijf was gebeld (Direct Solutions voor een openstaand bedrag bij Home@holiday waar ik nooit iets bij afgenomen heb...) . Ik werd afgekapt en ze wenste me succes met de rechter...

Vraagbaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2018 12:34

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Vraagbaak »

Ik kreeg ook een heel onvriendelijk medewerker van Pay Care over het niet betalen in 2017 van een Lekker Weg Pakket a 75.00. Nu moet ik 189.00 betalen. Ik heb hier niets van mailverkeer van teruggevonden. Ook niet in de stam. De Spideris heeft volgens Pay Care mij gemaild. Niet terug te vinden. Ook per post niets ontvangen. Als ik vraag naar de verstuurde mails zegt Pay Care dat zij daar niet voor bevoegd zijn. Eerdere medewerker beloofde mij dat hij op zoek zou gaan. Ik heb uitstel tot a.s dinsdag. Voelt niet goed. Herkenbaar? Wat is wijsheid?
Ada

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Compleet negeren. Ze wensensten een andere blijkbaar succes bij de eechter. Nou die rechter zult u in deze zaak echt niet zien want ze haan hier echt gern rechtzaak van maken want weten zelf wel dat ze geen dchijn van kans maken. Dus gewoon negeren ecentueel melden bij consuwijzer maar in ieder geval nooit, nooit betalen. Last u niet intimideren. En in vervolg als u weer een telefoontje met een fantastische aanbieding krijgt direct ophangen

PYWICKED
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2018 19:26

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door PYWICKED »

Ik kreeg vandaag ook een telefoontje van Pay-Care en aansluitend nog een mail. Of ik maar even €212 wilde betalen. Ik zou 2 jaar geleden iets bij Lekker Weg besteld hebben en een incasso-machtiging afgegeven hebben van € 49. Maar die incasso was niet gelukt. Ik heb mijn mails en rekeningen nagezocht maar ik kan nergens iets vinden over een aankoop bij Lekker Weg.
De medewerker liet daarop een bandje horen waarop ik 2 maal ja zeg, en blijkbaar akkoord ga met iets, (? ik weet niet wat). Er was veel storing op het bandje en diverse stemmen die erdoor heen spraken, dus het was moeilijk om te horen waarop ik ja zei.

Toen ik zei dat ik nooit iets ontvangen had, zei hij dat ik voor ontvangst had getekend. Ik vroeg toen om een kopie van dat ontvangstbewijs en ook om een schriftelijke opdrachtbevestiging, of kopieën van de rekeningen en /of aanmaningen want ik heb nooit eerder iets ontvangen van Lekker Weg.
Dat weigerde hij. Hij zei zelfs dat ik maar moest bewijzen dat ik nooit iets ontvangen heb,

Toen ik protesteerde werd mijnheer heel onbeleefd en liet me niet uit praten. Maar vlgs. hem moet ik voor vrijdag betalen en al die bewijzen waar ik om vroeg, die kreeg ik wel te zien op de rechtbank.

Volgens mij wordt ik opgelicht en ligt de bewijslast bij de tegenpartij. maar ik voel me wel onzeker gemaakt.
In mijn boekhouding kan ik niets vinden van Lekker Weg. Wat moet ik doen?

Dagkind1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2018 19:08

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Dagkind1950 »

Heb vandaag een mailtje gekregen of ik dringend een bedrag wil overmaken van 105,12 euro moet wel binnen 7 werkdagen anders wordt rt extra rente berekend .
weet ff niet waar het overgaat ,heb niets telefonisch gekocht ,heb ook niks bestelt ,vind dit toch bedreigend overkomen .

ja ,wat moet je doen !!!!

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal niets

stofzuigertje

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wie heeft mijn persoonlijke 06 nummer aan Pay Care doorgegeven?

Ik moest binnen 7 werkdagen een flink bedrag overmaken maar ben nu gelukkig werkloos dus geen werkdagen!
Op de vraag of ze even bewijs waarvoor en wanneer geboekt wilde sturen.. eerst hadden ze al mijn gegevens en toen vroegen ze mail adres.

Ja, ze hebben niets en hopen op geld... ik ben geen Media Markt....

Dit was eind Februari en nog steeds geen Loon beslag... maar loon beslag kan niet, ik werkt niet meer!
Gewoon niets doen en ophangen, binnen enkele weken zou ik als ik niet betaalde deurwaarder krijgen maar die is dus nu ook te traag....

Ik ga er echt niet achteraan... weet van niets en hou dat graag zo, zolang ik op een van de vele mail adressen niets binnen kreeg als bewijs waarvoor ik zou
moeten betalen...
Zo slmpel los je dat op...

Gesprek opgenomen en ze hadden al mijn gegevens en dan weiger ik een van de mail adressen te herhalen....
Dus ze hebben niet alles van mijn!

jandirk
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2018 13:48

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door jandirk »

Happy numbers is een bij wet verboden kansspel! dus als consument hoef je niet te betalen en als je wel betaald hebt kun je terugvorderen!!

welke stappen moet je doen als Business Collect belt
1) bel consuwijzer. en laat deze klacht registeren. Dit is 5 minuten werk. Ze zullen ook bevestiging dat je niets moet doen en dat je een vordering mag doen. Telefoonnummer consuwijzer is 088 0707070
dus er is dan een klacht tegen "happy numbers" en niet geheel onbelangrijk Business Collect want deze belt namelijk
2) bel kansspel autoriteit en meldt hetzelfde. Hier hetzelfde doen. Ze zijn telefonisch open van 8 t/m 13:00 uur!. telefoonnummer 07--3021300
3) in mail naar business collect melden dat het een illegale kansspel is en dat de wet dit verbied. Dus de invordering welke ze eisen rond de 500 euro is NIET rechtsgeldig..

succes en uiteraard op RADAR even melden

Omannie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2018 16:16

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Omannie »

Vandaag gebeld door pay care, moet even €495, betalen. Voor een of andere loterij. Nou doe ik standaard niet mee aan dat soort dingen en het bandje wat hij liet horen was can 2,5 geleden, halverwege het bandje heb ik opgehangen want het was niet te verstaan, daarna kreeg ik een bericht met een rekening nummer daar moet ik het geld maar naar over maken. Ik heb in de tuin gekekn maar helaas er staat geen geld boom, en die andere bomen die er staan kan pay care in

piekelien
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 16:11

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door piekelien »

Ze blijven het proberen.

Net gebeld door een medewerker. Nooit een aanmaning betalingsherinnering of iets ontvangen.
Het zou gaan om een telefonische bestelling van Premium Kiosk ???? Dreiging met BKR registratie en deurwaarder natuurlijk@@!!
Net een sms bericht ontvangen of ik even 179 euro kan overmaken .... nou dacht het niet

Nicolew
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2018 13:30

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door Nicolew »

Vanmorgen gebeld door Pay Care dat ik een openstaand bedrag heb staan van 594,- omdat ik meegedaan heb met de Euroloterij in Nov 2016. Ze hebben nooit kunnen incasseren en als ik binnen 15 minuten betaal dan zal er slechts €495,- in rekening gebracht worden.
Een kopie van de aanmaningen kunnen ze niet leveren, hun dossiernummer is na nabellen ineens onbekend. De dreiging vanuit het telefoontje was enorm. Sta nog te shaken op mijn benen. Wel heb ik via de mail ooit gemaild naar happy numbers dat ik terug kom op de aanbieding. Hier heb ik geen bevestiging van gekregen in Nov 2016. Als Euroloterij en Happy numbers hetzelfde zijn dan.

Ik heb de consuwijzer ingevuld en zal ook bij Klachtkompas een melding doen.

mirandavdpol
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2018 17:33

Re: Pay Care wil dat ik een nota betaal waar ik niks van weet

Ongelezen bericht door mirandavdpol »

Iemand al eens wat gehoord erover of deurwaarder gehad

Gesloten