LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslag leggen op andermans spullen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sylvia de Koning
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2018 13:43

Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Sylvia de Koning »

Goededag,
Heeft iemand hier een antwoord op ?

Het gaat om het volgende:
Mijn zwager zijn ex vrouw krijgt nog een x bedrag , hij wil dit bedrag graag in termijnen betalen. Zijn ex weigert dit en wil het bedrag in 1 x uitbetaald hebben.
Natuurlijk word dit nu door advocaten behandeld.
Maar nu mijn vraag...Mijn zwager rijd in een auto die op naam van mijn man staat, omdat hij deze nodig heeft voor zijn werk.
Nu is deze auto in beslag genomen door een deurwaarder, mag dit zomaar...???
We hebben de politie hierover gebeld en die zegt, dat wij hier niets tegen kunnen doen en de auto pas terug krijgen als mijn zwager betaald geeft.
Dit is toch te gek voor woorden ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door mahadma »

De auto van uw man is in beslag genomen, vanwege een niet betaalde schuld van uw man of hoe zit dat?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus uw zwager heeft zijn auto op naam van uw man laten zetten waardoor hij dacht onder beslaglegging uit te kunnen komen?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 08 jun 2018 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Sylvia de Koning
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2018 13:43

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Sylvia de Koning »

Zoals ik al typte, staat de auto waar mijn zwager in reed op naam van mijn man...De schuld of hoe je het wilt noemen is van mijn zwager...Dus wij staan hier helemaal buiten, wij hebben alleen de auto in bruikleen gegeven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door scontra »

Sylvia de Koning schreef:Zoals ik al typte, staat de auto waar mijn zwager in reed op naam van mijn man...De schuld of hoe je het wilt noemen is van mijn zwager...Dus wij staan hier helemaal buiten, wij hebben alleen de auto in bruikleen gegeven.
Hopelijk staat ook de verzekering van deze auto op naam van uw man en betaald hij ook de wegenbelasting op zijn naam, anders kunnen de rapen wel eens heel erg gaar worden.
Laatst gewijzigd door scontra op 08 jun 2018 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door jonis »

Sylvia de Koning schreef:Zoals ik al typte, staat de auto waar mijn zwager in reed op naam van mijn man...De schuld of hoe je het wilt noemen is van mijn zwager...Dus wij staan hier helemaal buiten, wij hebben alleen de auto in bruikleen gegeven.
Dat is niet zo handig......

De politie doet overigens ook gewoon hetzelfde; als je wordt aan de kant gezet en er staan nog vorderingen/schulden open, wordt er niet naar gekeken wie de voertuigeigenaar is en wordt gewoon beslag op voertuig gelegd.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Har45 »

Bron : juridischloket:

Als er een ander persoon met schulden op uw adres staat ingeschreven, dan loopt u het risico dat er ook beslag wordt gelegd op uw spullen.
Andersom geldt hetzelfde.
Als u schulden heeft, dan kan de deurwaarder mogelijk beslag leggen op de spullen van de persoon die bij u inwoont.

De deurwaarder controleert in de basisregistratie personen (BRP) op welk adres u staat ingeschreven.
In de BRP staat niet welke spullen van u en welke van de andere persoon zijn.

U toont met een notariële akte aan welke spullen eigendom van u en welke spullen eigendom van een ander zijn.
Heeft u een onderhuurovereenkomst of kamerovereenkomst?
U geeft dan hiermee aan waar uw spullen in uw woning staan.
De deurwaarder bepaalt of hij hiermee rekening houdt.

Op website https://www.sociaalverhaal.com/beslag-auto-voorkomen/ vind u wellicht nadere info

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Sylvia de Koning schreef:Zoals ik al typte, staat de auto waar mijn zwager in reed op naam van mijn man...De schuld of hoe je het wilt noemen is van mijn zwager...Dus wij staan hier helemaal buiten, wij hebben alleen de auto in bruikleen gegeven.
Voor alle duidelijkheid: is uw man de eigenaar van de auto? Indien ja, zijn er nog andere zaken waaruit dat blijkt (behalve dat de auto 'op zijn naam staat')?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Normaal” gesproken zou u schrijven dat de auto van uw man in beslag genomen is, omdat uw zwager even de bestuurder was, is hij onderweg aangehouden? En dan was de vermelding dat die auto op naam van uw man staat overbodig.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door joep873 »

Laat je man met de factuur en betalingsbewijs aantonen bij de deurwaarder dat hij echt de eigenaar van de auto is.

Sylvia de Koning
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2018 13:43

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Sylvia de Koning »

Met de deurwaarder was geen goed garen te spinnen, arrogante kwal.
Neem maar een advocaat was het enige wat hij zei.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij zal wel fraude vermoeden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Revoked »

Sylvia de Koning schreef:Met de deurwaarder was geen goed garen te spinnen, arrogante kwal.
Neem maar een advocaat was het enige wat hij zei.
Je moet die deurwaarder gewoon permanent bannen....
Verder had hij gelijk.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Gegrand »

Ja , dit mag!!

Ook als je zwager in een leaseauto zou hebben gereden hadden ze die in beslag mogen nemen.

stofzuigertje

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een huur auto kun je deze ook niet inleveren en lopen de kosten door waardoor er nog meer schulden ontstaan.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door Meint »

Bij fraude is dit natuurlijk volledig terecht. Bij goeder trouw dus niet!

Ik herinner me een zaak waar iemand de auto aan een buurman had uitgeleend, die reed in een belastingfuik of iets dergelijks.
De eigenaar was de auto gewoon ( een hele tijd) kwijt. Ik weet niet hoe dat is afgelopen, maar er werd zelfs gesuggereerd dat de auto-eigenaar de schulden van de buurman maar moest afbetalen om die daarna op hem te proberen te verhalen.
Ongelooflijk.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door yan »

Nee dat mag niet.
Er mag enkel beslag worden gelegd op eigendommen van degene welke een schuld heeft.
Spullen welke gehuurd, geleased of geleend zijn vallen daar niet onder, die zijn geen eigendom.


Uw zwager had de auto echter niet moeten afstaan en zal dus ook moeten zorgen dat deze terugkomt.
Deurwaarder moet op uw verzoek de auto aan u teruggeven, doet deze dit niet, dan kunt u aangifte doen van diefstal/verduistering.

Heeft u nog een sleutel? dan zou ik de auto gewoon ophalen....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door tttlocke »

yan schreef:Nee dat mag niet.
Er mag enkel beslag worden gelegd op eigendommen van degene welke een schuld heeft.
Spullen welke gehuurd, geleased of geleend zijn vallen daar niet onder, die zijn geen eigendom.


Uw zwager had de auto echter niet moeten afstaan en zal dus ook moeten zorgen dat deze terugkomt.
Deurwaarder moet op uw verzoek de auto aan u teruggeven, doet deze dit niet, dan kunt u aangifte doen van diefstal/verduistering.

Heeft u nog een sleutel? dan zou ik de auto gewoon ophalen....
Beetje kort door de bocht.
Wie de eigenaar van de auto is, is hier wel van belang.

De vraag is hier aan TS gesteld: "Voor alle duidelijkheid: is uw man de eigenaar van de auto? Indien ja, zijn er nog andere zaken waaruit dat blijkt (behalve dat de auto 'op zijn naam staat')?"
Ik stelde die vraag omdat TS een opmerkelijke formulering in haar post gebruikte in plaats van gewoon te zeggen 'onze auto' of 'de auto van mijn man'.
TS heeft op deze zeer concrete vraag nog steeds niet geantwoord.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door yan »

Eigenaar is (juridisch) degene waar de auto op naam staat; verder is er niets van betaling.
Die krijgt immers ook de rekeningen (belasting, verzekering, boetes)

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Beslag leggen op andermans spullen

Ongelezen bericht door gosewijn »

:wink: Helaas geen deurwaarder meer hier op het forum .

Gesloten