LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedreiging door incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Bedreiging door incassobureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sylvesterb schreef: Een incassobureau mag langs gaan, mag duidelijk aangeven wat de gevolgen kunnen zijn als je niet betaald. Maar meer dan dit kunnen ze niet, ze hebben geen rechten.
Echt?
Ik kan me voorstellen dat dat juist de schijn van 'men bedreigt me' opwekt.
Een deurwaarder is wat anders - maar qua incassoburo lijkt me schriftelijk toch een betere optie (ook omdat dan bewijs eenvoudiger mee te sturen is)

Pieterjan89
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:41

Re: Bedreiging door incassobureau

Ongelezen bericht door Pieterjan89 »

sylvesterb schreef:
Pieterjan89 schreef:Waar gaat dit heen met die incassobureau's bijna allemaal 1 pot nat !
Erg ongefundeerde mening, beetje ala "Al die wanbetalers, allemaal 1 pot nat".

Incassobureau's doen nou eenmaal niet populair werk, dus veel complimenten zullen ze niet ontvangen. Echter dat ze allemaal 1 pot nat zijn slaat nergens op. Het probleem is dat iedereen een incassobureau kan beginnen en er geen duidelijke regels zijn.

Een incassobureau mag langs gaan, mag duidelijk aangeven wat de gevolgen kunnen zijn als je niet betaald. Maar meer dan dit kunnen ze niet, ze hebben geen rechten.

Als je niet wilt betalen dan is het heel simpel dan betaal je niet. Als het incassobureau de vordering alsnog wilt innen moeten ze naar de rechtbank en deze oordeelt dan of de vordering terecht is. Helaas zijn er veel mensen die "bang" worden van het incassobureau en toch maar betalen, juist door deze groep heb je beunhazen.

Dit geld hetzelfde voor spam, Nigeriaanse prinsen, Microsoft scam telefoontjes e.d. dit bestaat omdat mensen erop reageren. Als niemand meer zou reageren dan zou het vanzelf stoppen.
Ja sorry het is natuurlijk 2 kanten van het verhaal maar we lezen allemaal zo veel over incassobureau's. We weten ook niet meer wie we moeten geloven. Zijn ook genoeg wanbetalers die alles en iedereen de schuld geven en natuurlijk de incassobureaus

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bedreiging door incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pieterjan89 schreef:maar we lezen allemaal zo veel over incassobureau's. We weten ook niet meer wie we moeten geloven.
Niet zo snel alles aannemen wat je leest. Ja, er zijn verhalen in de media. Dat scoort altijd zo lekker... Maar afgezet tegen het totaal van de incassobranche is het aantal klachten laag, en het aantal terechte klachten nog veel lager.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bedreiging door incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

Guardian72 schreef:
sylvesterb schreef: Een incassobureau mag langs gaan, mag duidelijk aangeven wat de gevolgen kunnen zijn als je niet betaald. Maar meer dan dit kunnen ze niet, ze hebben geen rechten.
Echt?
Ik kan me voorstellen dat dat juist de schijn van 'men bedreigt me' opwekt.
Een deurwaarder is wat anders - maar qua incassoburo lijkt me schriftelijk toch een betere optie (ook omdat dan bewijs eenvoudiger mee te sturen is)
De realiteit is dat juist het persoonlijk contact steeds meer gezocht wordt - stomweg omdat dat (voor beide partijen) veel beter werkt. Vaak gaat het helemaal niet over bewijs en over de vordering, maar juist over de oplossing. En dat bespreek je veel beter bij elkaar op de bank dan via de telefoon.

stofzuigertje

Re: Bedreiging door incassobureau

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het kantoor geen bewijzen stuurde voor waar je voor moet betalen valt er weinig te bespreken,
ik vraag dan wanneer ze een bekende Deurwaarder sturen want dan zit ik het bier klaar!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bedreiging door incassobureau

Ongelezen bericht door snepke »

Moneyman schreef: De realiteit is dat juist het persoonlijk contact steeds meer gezocht wordt - stomweg omdat dat (voor beide partijen) veel beter werkt. Vaak gaat het helemaal niet over bewijs en over de vordering, maar juist over de oplossing. En dat bespreek je veel beter bij elkaar op de bank dan via de telefoon.
Dan moeten dat incassobureau ook voor rede vatbaar zijn.
En niet blijven doordrammen dat hun vordering terecht is ( ze wisten donders goed dat ze fout zaten)
Ben blij dat ik ze niet op de bank heb gehad.
Ik ben niet zo gecharmeerd van een incassobureau.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bedreiging door incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

snepke schreef:
Moneyman schreef: De realiteit is dat juist het persoonlijk contact steeds meer gezocht wordt - stomweg omdat dat (voor beide partijen) veel beter werkt. Vaak gaat het helemaal niet over bewijs en over de vordering, maar juist over de oplossing. En dat bespreek je veel beter bij elkaar op de bank dan via de telefoon.
Dan moeten dat incassobureau ook voor rede vatbaar zijn. En niet blijven doordrammen dat hun vordering terecht is ( ze wisten donders goed dat ze fout zaten)
Uiteraard. Ik heb het niet voor niets over praten over "de oplossing".

Gesloten