LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld door Pay care, wat moet ik doen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DaanBorg
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 13:57

Gebeld door Pay care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door DaanBorg »

Ik ben net gebelddoor pay care dst ik €500
moet betalen omdat ik lid zou zijn van Eco Dienst en nu dreigen ze met een deurwaarder.
Ik zou nooit hebben gerageerd op aanmaningen maar die heb im nog nooit gezien.Dus wat moet ik hiermee?

aysonmgm
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 11:50

Re: Gebeld door Pay care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door aysonmgm »

Vanochtend werd ik gebeld door een man die zich bekend maakte als ..... van Incassobureau Pay Care en mij meldde dat ik een bedrag van €1.180 moest betalen voor diensten die ik had ontvangen van een marketingbedrijf in 2016. Nadat ik hem vertelde dat ik nooit goederen of diensten heb ontvangen liet hij mij bandopname horen die zeer onduidelijk waren. Als ik niet betaalde zou een gerechtsdeurwaarder worden ingeschakeld en mijn betaalrekening geblokkeerd. Nadat ik hem vroeg voor inzage in het dossier werd mij duidelijk gemaakt dat dit niet kon. Als ik betaalde binnen 24 uren werd het bedrag verlaagd naar €800. Ik vertelde hem dat ik rechtsbijstand zou inschakelen en toen werd de lijn verbroken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gebeld door Pay care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

DaanBorg schreef:Ik ben net gebelddoor pay care dst ik €500
moet betalen omdat ik lid zou zijn van Eco Dienst en nu dreigen ze met een deurwaarder.
Ik zou nooit hebben gerageerd op aanmaningen maar die heb im nog nooit gezien.Dus wat moet ik hiermee?
Volkomen negeren. Dien een klacht in bij Consuwijzer.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gebeld door Pay care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Liever melding doen bij de fraudehelpdesk en aangifte bij de politie wegens incassofraude.


BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gebeld door Pay care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Google maar een keer op Pay care, en u weet voldoende. Pay care om de door u ondertekende overeenkomst verzoeken en nergens meer op negeren. Die ondertekende overeenkomst bestaat niet, dus ze hebben geen vordering op u. U hoort er daarna niets meer van.

Inderdaad melding maken bij Consuwijzer en een aangifte doen bij de politie. Misschien dat Pay care dan tenminste wordt gestopt. Maar ik ben bang dat dit soort "handige Harry's" dan weer onder een andere naam verder gaan met dit soort lugubere wanpraktijken.

Zolang dit soort lugubere figuren niet worden opgepakt en ....., vult u zelf maar in, zullen ze gewoon hiermee doorgaan, anderen benaderen, angst zaaien en in sommige gevallen gewoon innen. Misschien mag ik het niet zeggen, maar door dit slappe justitiële beleid wordt het doorgaan met dit soort lugubere praktijken eerder gefaciliterd als bestreden.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 29 jun 2018 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.


BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gebeld door Pay care, wat moet ik doen?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Uit die aangehaalde Gelderlander: De politie Oost-Nederland wil geen commentaar geven op de vraag of er een onderzoek loopt naar Pay Care. Orlando Aken, leidinggevende bij Pay Care, verklaart te zijn geschrokken van de klachtenregen. Het incassobedrijf heeft zogezegd na intern beraad besloten om alle incasso-verzoeken per direct stop te zetten.

Uit bovenstaande reacties blijkt deze uitspraak van Orlando Aken dus een wasse neus te zijn. Kom op politie, nu wel ingrijpen, of is/was jullie onderzoek afgerond, waardoor jullie geen commentaar wilden geven. Ja, zo kun je ook met lugubere figuren omgaan en de burger het bos insturen. Ach, zal wel geen prioriteit hebben, want men maakt mij niet wijs dat als de krant Orlando Aken heeft weten te vinden, dat de politie dat niet lukt.

Gesloten