Buitenlandse incasso na abonnement
Geplaatst: 21 apr 2019 21:29
Goedendag,
Hierbij een klein beetje context:
Sinds kort ben ik terug van een periode in Spanje. Daar had ik een abonnement voor internet, netjes afgesloten en er werd gezegd dat ik hem op elk moment weer kon opzeggen. Heb dat ook gedaan, blijkt nu bijna 3 maanden later dat het niet gebeurd is. Ik krijg via de mail een incasso van Intrum Justitia Ibérica, S.A.U. Ik vroeg me natuurlijk af waarom het abonnement niet opgezegd was, maar het schijnt dus dat je opzeggingskosten moet betalen. Werd mij nooit verteld; bij het afsluiten van het abonnement werd kosteloos benadrukt, en bij het opzeggen idem.
Zij hebben mijn e-mailadres, mobiel en kopie van ID, maar verder geen bankrekening (aangezien ik in het buitenland een andere rekening had geopend die nu weer gesloten is) of adresgegevens. Ik ontvang graag advies over wat ik hier het beste kan doen. Heb gehoord dat het lastig wordt vanuit hun kant om mij te dwingen om te betalen, maar ik hoor graag of dat niet zo is.
Hierbij een klein beetje context:
Sinds kort ben ik terug van een periode in Spanje. Daar had ik een abonnement voor internet, netjes afgesloten en er werd gezegd dat ik hem op elk moment weer kon opzeggen. Heb dat ook gedaan, blijkt nu bijna 3 maanden later dat het niet gebeurd is. Ik krijg via de mail een incasso van Intrum Justitia Ibérica, S.A.U. Ik vroeg me natuurlijk af waarom het abonnement niet opgezegd was, maar het schijnt dus dat je opzeggingskosten moet betalen. Werd mij nooit verteld; bij het afsluiten van het abonnement werd kosteloos benadrukt, en bij het opzeggen idem.
Zij hebben mijn e-mailadres, mobiel en kopie van ID, maar verder geen bankrekening (aangezien ik in het buitenland een andere rekening had geopend die nu weer gesloten is) of adresgegevens. Ik ontvang graag advies over wat ik hier het beste kan doen. Heb gehoord dat het lastig wordt vanuit hun kant om mij te dwingen om te betalen, maar ik hoor graag of dat niet zo is.