LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Officiële incassobureaus of nep?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marleentje64
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2019 16:21

Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door marleentje64 »

Ik zou willen weten of de incassobureaus Partners &co en Europe collect officiele incassobureaus zijn of deze nep zijn, daar ik van hun een mail gekregen heb dat ik zou moeten betalen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Nep. De genoemde medewerkers bestaan niet, linkjes op site verwijzen naar spam reclame pagina's... Niet op ingaan.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iedereen kan een incassobureau beginnen, daar hoef je niets voor te kunnen en ook geen diploma’s of zo voor te hebben.

En hebt u dan iets gekocht, niet betaald waar u nu voor aangemaand wordt? Ze nee, gewoon negeren. Zo ja, contact opnemen, zodat u zeker weet waar het over gaat.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Er is een website van de branche van gecertificeerde incassobureaus in NL, NVI. Er zijn niet bijzonder veel leden als je de website checkt.

Indien het spam email is van een zogenaamd incassobureau, pas dan op met het openen en zeker reageren op dergelijke emails. Het kan zonder maar ook nog met een goede firewall/malware scanner een risico vormen voor je laptop, identiteit etc. Phishing, spoofing etc.

Check het emailadres van de afzender met de naam van de verzender in de headline van de email als je al van plan was de email te openen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

marleentje64 schreef:
23 mei 2019 18:03
Ik zou willen weten of de incassobureaus Partners &co en Europe collect officiele incassobureaus zijn of deze nep zijn, daar ik van hun een mail gekregen heb dat ik zou moeten betalen.
Spam herken je aan de afzender in de mail
Energie verbruiks overzicht <[email protected]>
Dit was een voorbeeld van een energie leverancier. :lol:
Partners & Co is gewoon te vinden en europe collect ook
https://www.partnersenco.com/
https://www.europecollectbv.com/index.p ... s/incasso/
Ga wel bellen maar laat niet te veel gegevens los
Er wordt tegenwoordig veel oude openstaande posten opnieuw verkocht voor een poging om ze alsnog te innen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wel frappant:

Wij incasseren vanuit een prachtig bedrijfspand in het centrum van Tilburg waar dagelijks vele duizenden euro’s voor onze hardwerkende klanten worden teruggevorderd

Terwijl het adres onderop de website in Goes zit.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig: “officiële incassobureau’s” bestaan überhaupt niet: alles en iedereen kan een incassobureau beginnen.

Anders is dat met de gerechtsdeurwaarders: die worden benoemd door de Koning en zijn onderhevig van toezicht en tuchtrecht. Gerechtsdeurwaarders staan ook altijd ingeschreven in het officiële register: https://www.registergerechtsdeurwaarders.nl/

Kom je iemand tegen die niet in dit register te vinden is, dien dan direct contact op met de KBvG. Vanuit onze beroepsorganisatie hebben we net een “dossier oplichting” geopend, waar ook checklists te vinden zijn. Kijk eens hier:
https://www.kbvg.nl/7725/ik-heb-schulde ... hting.html

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Het ging over officiële incassobureau’s, gerechtsdeurwaarder dat weet iedereen wel zo`n beetje.

Leuk dat u propaganda maakt in ieder geval, u bent toch gerechtsdeurwaarder. Maar wat vindt u van die nepperds die mensen bang maken met nepfacturen en aanmaning na aanmaning schrijven. Zou er vanuit uw branche deze wanpraktijken niet aangepakt kunnen worden?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar “officiële” incassobureaus bestaan helemaal niet.

En veel mensen weten het verschil niet tussen een deurwaarderskantoor en een incassobureau.

Dus het zijn geen “nepperds”. En regelgeving moet van de overheid komen en niet van een andere beroepsgroep.

Maar misschien eens op de link klikken in de reactie van Moneyman?
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 25 mei 2019 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

StevieNL81 schreef:
25 mei 2019 09:59
Wel frappant:

Wij incasseren vanuit een prachtig bedrijfspand in het centrum van Tilburg waar dagelijks vele duizenden euro’s voor onze hardwerkende klanten worden teruggevorderd

Terwijl het adres onderop de website in Goes zit.
Ze geven in ieder geval toe dat ze vele duizenden euro`s verdienen met hun praktijken, en ook dat hun adressen niet kloppen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat is ook onder meer het werk van een incassobureau. Voor hun klanten lang openstaande vorderingen incasseren. Niets mis mee.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Als u toch graag op linkjes klikt hier nog èèn voor de zaterdag ochtend.
https://www.emerce.nl/nieuws/consumente ... -aanpakken

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix1 schreef:
25 mei 2019 11:24
Als u toch graag op linkjes klikt hier nog èèn voor de zaterdag ochtend.
https://www.emerce.nl/nieuws/consumente ... -aanpakken
Ja, en? Wat moet ik daarmee?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Daar wordt de vraag beantwoord of incassobureau’s nep zijn, gewoon een on topic link en antwoord.
Maar als u zo bot reageert zonder iets inhoudelijk te zeggen, waarom reageert u dan eigenlijk.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Incassobureaus zijn geen nep. Uiteraard zijn er malafide incassobureaus, maar je kunt niet een hele sector over een kam scheren.

Op zich verrichten u incassobureaus nuttig werk.

In elke beroepsgroep wordt soms de hand gelicht met de regels.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Obelix1 schreef:
25 mei 2019 10:39
StevieNL81 schreef:
25 mei 2019 09:59
Wel frappant:

Wij incasseren vanuit een prachtig bedrijfspand in het centrum van Tilburg waar dagelijks vele duizenden euro’s voor onze hardwerkende klanten worden teruggevorderd

Terwijl het adres onderop de website in Goes zit.
Ze geven in ieder geval toe dat ze vele duizenden euro`s verdienen met hun praktijken, en ook dat hun adressen niet kloppen.
Ze geven niet toe dat ze duizenden euro's verdienen, ze incasseren openstaande posten.
Uiteraard verdienen ze geld, maar "omzet" is geen "winst".

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

dagelijks vele duizenden euro’s voor onze hardwerkende klanten worden teruggevorderd
Ze incasseren openstaande posten van hardwerkende klanten, uiteraard zullen er klanten bij zitten die een openstaande post hebben. Maar of ze hard werken? En bestaan die klanten ook allemaal echt, volgens de consumentenbond ruikt het verdacht. Zie tekst

Een dubieus incassobureau dat consumenten onder druk zet met niet-betaalde rekeningen, of liever gezegd niet-bestaande rekeningen, heeft naar aanleiding van publiciteit in VARA’s Kassa zaterdag schielijk een groot aantal aanmaningen ingetrokken.

Niet voor niks denk ik zomaar, en ja omzet is geen netto winst.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In een van de laatste reacties onder het eerder genoemde artikel van Emerce, staat een wel heel kwalijke e-mail van Partners & Co. Na een opsomming met de hoogte van de vordering schrijven ze
Daarom zal Partners & Co na 14 dagen actie ondernemen.

Daarom gaan wij over tot beslaglegging op en het verkopen van uw zaken. De wet geeft ons de mogelijkheid om beslag te leggen op onder meer; uw roerende zaken (zoals inboedel / auto), waarbij zaken direct kunnen worden afgevoerd, uw onroerende zaken (zoals eigen woning), uw inkomsten, uw tegoeden op bank-, giro- en spaarrekeningen.

Onze volgende bezoek zal op 31.05.2019, tussen 09.00 en 17.00 uur plaats vinden. Partners & Co zal dan over gaan tot beslaglegging op roerende zaken. Mocht er niemand aanwezig zijn of wordt mij de toegang geweigerd, dan zal ik de toegang forceren en binnentreden in het bijzijn van een sleutelsmid en een daartoe bevoegd politieambtenaar.
Let wel, dit is de 14-dagenbrief van een incassobureau. Van een vonnis is geen sprake.

Ik denk dat veel minder goed geïnformeerde consumente daar toch heel erg ongerust van worden. Het IBAN is overigens Turks, tav British Transasia, de brief is van Partners & Co in Antwerpen. Partners & Co? Partners in Crime, zullen ze bedoelen.

Wat mij betreft is dit het kwalijke gevolg van dereguleren en "aan de markt overlaten". Wat mij betreft komen incassobureaus onder scherp toezicht, inclusief eisen aan vakbekwaamheid (opleiding). Dat er geen eisen worden gesteld aan het oprichten van een incassobureau vind ik te zot voor woorden.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind het wel netjes als een inbreker van tevoren aankondigt dat ie komt inbreken en zelf de politie regelt. Er zijn er bij die het op een minder nette manier regelen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Officiële incassobureaus of nep?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daar heeft u ook weer gelijk in :D.

Gesloten