LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Moneyman »

criticus2 schreef:
03 sep 2019 19:04
Moneyman schreef:
03 sep 2019 18:22
criticus2 schreef:
03 sep 2019 18:19
[/u] nogmaals...: wat dus weldegelijk gedaan is...

eigenlijk ga je er dus vanuit dat ik door mijn kennis niet eerlijk ben voorgelicht? belachelijke gedachte....schaam u.
en ga eens lezen: bij herhaling is in dit topic al gesteld dat er vooraf om gevraagd is, en dat de afspraak was dat de monteur zou inventariseren. niet gaan repareren.
Dat is niet belachelijk, dat is logisch. Uiteraard vertelt je kennis een subjectief verhaal; namelijk zijn
/haar lezing. Dat heeft niets met (on)eerlijkheid te maken.
aparte reactie, waar je elders ageert tegen aannames. je eigen aanname is dat haar verhaal alleen omdat het subjectief is niet de waarheid is. Dat stukje staat vol van aannames, nog onjuiste ook.en zaken die eigenlijk allemaal al verteld zijn... om ze allemaal eruit te halen is wat veel werk. maar ik snap nu helemaal waarom vaak TS -ers afhaken hier...
Je legt me nu woorden in de mond. Bijzonder. Misschien even goed lezen...

Ik schrijf juist heel duidelijk dat subjectiviteit niets met oneerlijkheid te maken heeft. Maar het is nogal logisch dat je kennis zijn kant verteld - dat kan immers niet anders. Er zit geen enkele aanname in mijn bijdrage.

Je reactie dat je nu snapt waarom TSen afhaken is wel heel kinderachtig, nadat je net alle informatie waar je naar vroeg voorgekauwd hebt gekregen. Jammer en onnodig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik begrijp iets écht niet:
die monteur wordt binnengelaten alléén om te inventariseren , toch mag hij starten met herstelwerkzaamheden, deze vriendin geeft nl toch toestemming zonder ook maar énige prijsopgave te krijgen en laat hem toch gelijk werken....aan een 15 jaar oude ketel.
Voor mij zou dat een linea recta wijzen naar de deur zijn :arrow:
Ik ben de baas in mijn eigen huis en ben dus óók niet " overgeleverd " aan zo.n bedrijf.
Eerst graag een fatsoenlijke prijsindicatie , zodat ik eventueel kan (gaan) vergelijken met anderen.

En dan die incassokosten : zij zegt géén 14 dagen brief te hebben ontvangen...
dat wordt een lastige....
Of dat bedrijf komt alsnog met een copie vd gestuurde 14 dagen brief en heeft uw vriendin het mis óf het wordt een gang naar de rechter wanneer het bedrijf structureel weigert een copie aan te leveren omdat er simpelweg nooit zo.n brief is verzonden.

En ik weet ook niet goed waarom uw conclusie is dat TS 'ers , gezien uw ervaring nu, snel afhaken, ik zie geen onoirbare reacties.

Misschien wilt u dat nog toelichten?
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 sep 2019 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar een monteur zal toch echt eerst het een en ander uit elkaar moeten halen om te ‘inventariseren’ en dan nog is het maar de vraag of dat het hele probleem is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan had er ook doorgevraagd kunnen worden wat precies het euvel was voordat er iets gedemonteerd wordt.
En bovendien....we praten hier over een ruim 15 jaar oude ketel.
Hij had dus ook in gesprek kunnen gaan om te overleggen of het misschien niet verstandiger zou zijn om een nieuwe ketel te plaatsen.
Het punt is : deze man is toch , mét toestemming, begonnen , maar zónder prijsopgave of een prijsindicatie.
Dan kun je behoorlijk verrast worden door de ( hoge) rekening.
Ik zou dat niet willen ....eerst overleg en een indicatie , voordat er ook maar íets gedaan gaat worden.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lady1234 schreef:
03 sep 2019 22:09
Maar een monteur zal toch echt eerst het een en ander uit elkaar moeten halen om te ‘inventariseren’ en dan nog is het maar de vraag of dat het hele probleem is.
Klopt, hij zou een diagnose vast kunnen stellen en een offerte kunnen uitbrengen en die is gratis. En als mevrouw accoord gaat mag hij weer door de voordeur naar binnen om zijn werkzaamheden te voltooien cf. offerte.

Zo simpel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als die man over een nieuwe cv ketel was begonnen, waren daar wellicht weer klachten over gekomen, dat er niet simpel even gerepareerd was.

Wellicht was de monteur ook verrast door de problemen.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
03 sep 2019 23:19
Maar als die man over een nieuwe cv ketel was begonnen, waren daar wellicht weer klachten over gekomen, dat er niet simpel even gerepareerd was.

Wellicht was de monteur ook verrast door de problemen.
zucht.... nogmaals:
de afspraak was dat de monteur zou inventariseren , en met kostenopgave komen. Of met voor haar part een makkelijk oordeel: beurt en kleine dingetje en klaar, ook goed. En uiteraard is er bereidheid te betalen voor de tijd die aan onderzoek besteed wordt indien ketel als afgeschreven beschouwd was (wat ie eigenlijk dus ook was...).

Zij is er niet met de neus op blijven staan, zij heeft andere dingen te doen gehad. En had vaker met het bedrijf gewerkt, voorheen hielden zij zich altijd aan de gemaakte afspraken. Nu is ie dus, zonder info, en zonder aanwezigheid van haar, gewoon gaan repareren.

Het staat er allemaal al in hoor.... houd eens op met zaken verdraaien, niet goed lezen etc.
en krom praten wat recht is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door tttlocke »

criticus2 schreef:
04 sep 2019 08:27
zucht.... nogmaals:


Het staat er allemaal al in hoor.... houd eens op met zaken verdraaien, niet goed lezen etc.
en krom praten wat recht is.
U heeft het allemaal ook maar van horen zeggen.
Dan kan er gemakkelijk ruis ontstaan, maar als iemand daarop wijst dan is dat volgens een een 'absurde gedachte' en moeten we ons daarvoor schamen.
Feit blijft dat volgens u, uw vriendin gewoon toestemming heeft gegeven het karwei af te maken toen haar duidelijk was geworden waar de monteur mee bezig was geweest.
" Kon niet verder want er miste nog een onderdeeltje (zo stelde hij). Omdat het om een onderdeeltje ging had ze besloten het maar af te laten maken, zonder schiet ook niet op."

Dus toen ze er achter kwam dat het bedrijf zich niet aan de afspraak aan het houden was, heeft ze dat geaccepteerd en zich erbij neergelegd in plaats van bezwaar te maken.
Dat maakt haar positie nu aanzienlijk zwakker.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

tttlocke schreef:
04 sep 2019 09:31
criticus2 schreef:
04 sep 2019 08:27
zucht.... nogmaals:


Het staat er allemaal al in hoor.... houd eens op met zaken verdraaien, niet goed lezen etc.
en krom praten wat recht is.
U heeft het allemaal ook maar van horen zeggen.
Dan kan er gemakkelijk ruis ontstaan, maar als iemand daarop wijst dan is dat volgens een een 'absurde gedachte' en moeten we ons daarvoor schamen.
Feit blijft dat volgens u, uw vriendin gewoon toestemming heeft gegeven het karwei af te maken toen haar duidelijk was geworden waar de monteur mee bezig was geweest.
" Kon niet verder want er miste nog een onderdeeltje (zo stelde hij). Omdat het om een onderdeeltje ging had ze besloten het maar af te laten maken, zonder schiet ook niet op."

Dus toen ze er achter kwam dat het bedrijf zich niet aan de afspraak aan het houden was, heeft ze dat geaccepteerd en zich erbij neergelegd in plaats van bezwaar te maken.
Dat maakt haar positie nu aanzienlijk zwakker.
dank je, maar volgens mij had ik al gezegd: laat verder maar, en ook al bedankt aan hen die zinnige antwoorden/reacties hebben gegeven.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

moederslink schreef:
03 sep 2019 21:54


En ik weet ook niet goed waarom uw conclusie is dat TS 'ers , gezien uw ervaring nu, snel afhaken, ik zie geen onoirbare reacties.

Misschien wilt u dat nog toelichten?
nee? lees het hele forum eens door, en lees eens goed hoe heel vaak TS-ers door diverse deelnemers hier onderuit worden gehaald, verwijten krijgen dat het allemaal eigen schuld is , aannames gedaan worden of situaties verdraaid worden weergegeven etc...
En vaak ook nog eens zonder dat er een zinnig antwoord op de vraag zelf gegeven is..
gebeurt dus ook alhier.

En voor mij punt erachter. We gaan kijken wat rechtsbijstand kan doen mbt het incassoverhaal, mn de ontbrekende 14 daags brief. EN of incassobureau ondanks dat toch richting rechtbank wil voor ruim 100,-

even voor duidelijkheid, voor hen die blijven doorgaan erover dat er wel toestemming tot afronden reparatie is gegeven:
De hoofdsom is betaald....
Het gaat mij erom hoe zij , zonder die mi onterechte incassokosten (onterecht gezien niet alleen ontbreken 14 daags brief maar de hele correspondentie die er over de casus ligt) te betalen, van dat incassobureau afkomt. Maar blijkbaar kan dat niet anders dan met een gang naar de rechter. Maar dat kan je ook niet afdwingen bij ze blijkbaar. En wellicht een second opinion vragen over de uitgevoerde reparatie, en wat er nog mis is. (even voor de helderheid, het gaat dus niet om het geld. wel om absurd hoge reparatiekosten in verhouding tot ouderdom ketel, en prijs van een nieuwe, en falend installatiebedrijf aan zijn professionele standaard te voldoen hier gewoon op voorhand of na constateren aard defecten op te wijzen. En er was geen haast op zich voor reparatie. (of wat dat aangaat eventuele vervanging), en dat wist het installatiebedrijf ook.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

O ja dát klopt inderdaad, TS 'ers worden regelmatig door sommigen gelijk onderuit geschoffeld.
Ik zie dat óók. Ik heb het over uw topic , dáár zie ik geen onoirbare reacties en daarom begrijp ik uw reactie ook niet dat u nu weet waarom TSers soms afhaken.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

moederslink schreef:
04 sep 2019 10:26
O ja dát klopt inderdaad, TS 'ers worden regelmatig door sommigen gelijk onderuit geschoffeld.
Ik zie dat óók. Ik heb het over uw topic , dáár zie ik geen onoirbare reacties en daarom begrijp ik uw reactie ook niet dat u nu weet waarom TSers soms afhaken.
toch wel wat langsgekomen. verdraaien van voorstelling van zaken , al dan niet door niet goed lezen van de toch echt verstrekte info , noem ik onoirbaar.

dit waren mijn vragen uit OP, en verstrekte info mbt betalen hoofdsom.. .... en lees verder wat er dan door deze en gene allemaal geschreven wordt...
Wat kan er nog? of moet ze gewoon dagvaarding afwachten? en dan wel tegeneis instellen voor de hoofdsom?

Ik vraag mij ook af of het incassobureau de vordering van installatiebedrijf heeft gekocht? hoe kom je daar achter?
Zij heeft uiteindelijk onder advies rechtsbijstand hoofdsom wel betaald, want ondanks dat ondanks herhaalde verzoeken tot kostenopgaven genegeerd zijn en zonder toestemming start gemaakt is met reparatie is wel toegestaan dat het werk gedaan werd en afgemaakt

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar een goede monteur , leverancier had ook kunnen zeggen , de ketel is al op leeftijd is het niet beter om een nieuwe aan te schaffen . Ik kan haar maken maar maar het risico zit er in dat over 3 maanden weer een ander onderdeel kapot gaat.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

heb net even reviews op google zitten bekijken. Een bedrijf wat tot 1,5-2 jaar terug heel goed presteerde krijgt nu alleen maar slechte reviews, die in lijn liggen met onze ervaringen: afspraken niet nakomen, schrijven met een vork , niet thuis zijn bij klachten over gang van zaken. Aangezien zij al 5 jaar met hen werkte en voordien tevreden was snap ik dat niet (meer) naar reviews gekeken wordt.
Aan de andere kant blijkt dat dus wel zinvol te zijn.... goede bedrijven kunnen gaan afglijden..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgende keer je 06 geven en als boven €100,- komt eerst even bellen....
Als hij dan toch voor €600,- werkte is €100,- als afgesproken toegestaan.. en had je nieuwe gekocht....

Een maximale prijs afspreken is de manier om dit te voorkomen, en als je weg ging , een 06 is nu gebruikelijk....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoewel,we hébben hier op dit forum toch mensen die veel verstand hebben van incassokosten ?
Het e.e.a is toch ook goed uitgelegd?

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

moederslink schreef:
04 sep 2019 14:21
Hoewel,we hébben hier op dit forum toch mensen die veel verstand hebben van incassokosten ?
Het e.e.a is toch ook goed uitgelegd?
ja hoor, die antwoorden hebben we ook iets aan. Heb ik ook dankjewel voor gezegd.. Het gaat mij idd om het geneuzel erom heen., stoort mij ook wanneer andere TS zo behandeld worden. mensen die niet goed lezen, gaan afdwalen van de vragen waardoor een topic vaak een heel andere en dus onzin kant op gaat waar zeker ts niets aan heeft maar meelezers met een zelfde probleem ook niet.

doorgaan op dat de betaling verschuldigd is omdat er nu eenmaal wel opdracht gegeven is het werk af te maken, ja zoals in OP te lezen is waren we zelf al zo ver... is dus totaal overbodig dat nog aan te halen. En heb je geen zinnige info mbt de gestelde vragen: blijf dan van dat toetsenbord af... lijkt erop dat mensen dan willen reageren meer omdat ze zichzelf weer in de picture willen hebben dan reageren op waar het TS om gaat. Heeft mij veel geleerd over dit forum.. of eigenlijk bevestigd wat ik al wist..we gaan het zien...

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat nog wel relevant zou kunnen zijn is of er een overeenkomst is en zo ja, wat de inhoud daarvan is en wat daarvan aannemelijk gemaakt kan worden.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door criticus2 »

tja, afspraken mondeling gemaakt... verzoeken tot prijsopgave mondeling gedaan.

Overigens blijkt het bedrijf een doorstart gemaakt te hebben na een dreigend faillissement, en begonnen direct erna de slechte reviews te komen... monteurstarieven fors omhoog oa ook. en de klachten gaan mn over te hoge kosten , en te slechte service/communicatie.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Incassobureau

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik schat dan in dat daar niet echt een mogelijkheid tot het aanvechten in zit, of je moet het gesprek hebben opgenomen.

Gesloten