LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
facie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2019 16:32

Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door facie »

Ik wil weten of er mensen zijn die net als ik te maken heeft met Eendracht incassobureau te Rotterdam?
Na wat onderzoeken op internet ben ik erachter gekomen dat ene Lobo holding BV in Den Haag gevestigd. KvK heeft mij ook gegevens gegeven maar helaas niet genoeg.
Wie kan mij wat tips geven of dit incasso bureau een officieel bedrijf is?

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door criticus2 »

als dat niet makkelijk te vinden is zou ik geen zaken met ze doen. als ze een incassoprocedure gestart zijn is het enige wat je moet doen checken of de vordering op zich terecht is, en zo ja betalen mits de incassokosten in harmonie zijn met de wettelijke regels.

IncassoDirect
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2019 10:55
Contacteer:

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door IncassoDirect »

Ik heb even snel hun AV gelezen en zie dat deze diverse kosten in rekening brengen waaronder administratie-basisvergoeding en afwikkelingskosten.
Houd er rekening mee dat deze bedragen van uw vordering af gaan.
Als je naderhand besluit om de vordering in te trekken komen hier ook nog (flinke) kosten bij.

Ook zie ik niet zo'n goede reviews.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door berndv »

facie schreef:
07 okt 2019 16:36
Ik wil weten of er mensen zijn die net als ik te maken heeft met Eendracht incassobureau te Rotterdam?
als ik ga zoeken kom ik niet uit bij een incassobureau maar bij een gerechtsdeurwaarder, ik neem aan dat u die bedoelt? Nog nooit mee te maken gehad, dat probeer ik ook zo te houden.
facie schreef:
07 okt 2019 16:36
Na wat onderzoeken op internet ben ik erachter gekomen dat ene Lobo holding BV in Den Haag gevestigd. KvK heeft mij ook gegevens gegeven maar helaas niet genoeg.
welke gegevens wilt u hebben? Ik kom inderdaad bij dezelfde holding uit, die ook gewoon in Rotterdam op hetzelfde adres gevestigd is. Geen idee wat u dat zegt, maar op zich niet heel vreemd, dat er boven een werk-bv een hoding-bv zit.
facie schreef:
07 okt 2019 16:36
Wie kan mij wat tips geven of dit incasso bureau een officieel bedrijf is?
Een incassobureau heeft geen officiele status, dus daar is niets te controleren. Gerechtsdeurwaarders kunt u wel nagaan, u kunt contact zoeken met de kbvg op https://www.kbvg.nl/ . Enige wat naar mijn idee vooral belangrijk is, als u ergens een achterstand in de betaling heeft en er wordt geld van u gevorderd, wat maakt de officiele status van het bureau dat dit uitvoert verder uit? Ik denk dat het enige wat vooral belangrijk is, is of de vordering correct en terecht is. Pas als ze officiele titels als deurwaarder gaan voeren, is het zaak dat dit een titel is die ze mogen voeren.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door tttlocke »

https://www.eendracht-gdw.nl/index.html
Best wel 'een officieel bedrijf'.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Ik denk dat u zelf wel kunt aangeven of de rekening die zei sturen klopt?
Mis namelijk het verhaal waarom u zou denken dat het niet klopt, als er een brief gekomen is zal er vast ook staan waarvoor

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door berndv »

IncassoDirect schreef:
07 okt 2019 20:24
Ik heb even snel hun AV gelezen en zie dat deze diverse kosten in rekening brengen waaronder administratie-basisvergoeding en afwikkelingskosten.
Houd er rekening mee dat deze bedragen van uw vordering af gaan.
Als je naderhand besluit om de vordering in te trekken komen hier ook nog (flinke) kosten bij.
deze kosten mogen gerechtsdeurwaarders toch in rekening brengen? En die kosten worden normaliter verhaald bij de schuldenaar? En deze kosten komen voor rekening van de opdrachtgever als die de opdracht intrekt, welke kosten zouden er verder nog bij moeten komen als de opdracht ingetrokken wordt? Buiten de al genoemde kosten dan.
IncassoDirect schreef:
07 okt 2019 20:24
Ook zie ik niet zo'n goede reviews.
Ik zie maar zelden positieve reviews over deurwaarders en incassobureaus.

IncassoDirect
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2019 10:55
Contacteer:

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door IncassoDirect »

Dit zijn kosten die bij de opdrachtgever erbij komen en niet bij de debiteur, bij de debiteur mag in het minnelijke traject alleen maar incassokosten bij komen.
Dus als je een rekening van €50 zou indienen kom je als opdrachtgever nog geld erbij aan het doen terwijl je ook je rekening van €50 betaald wilt hebben wat je immers indient.
En idd. ze mogen het wel maar of het voor de opdrachtgever aantrekkelijk wordt weet ik niet.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Is TS op zoek naar informatie omdat ie klant wil worden bij een incassobureau, of heeft hij al met dit bureau te maken gekregen omdat ze een schuld bij hem proberen te innen?
Wie zal het zeggen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door berndv »

IncassoDirect schreef:
08 okt 2019 13:55
Dit zijn kosten die bij de opdrachtgever erbij komen en niet bij de debiteur, bij de debiteur mogen in het minnelijke traject alleen maar incassokosten op komen.
In het minnelijk traject heb je geen afwikkelingskosten:
Afwikkelingskosten: de vergoeding die EGD toekomt
ter afwikkeling van zaken waarin een dagvaarding is
betekend of een executoriale titel ter hand is gesteld en er
vervolgens bedragen zijn geïncasseerd.
komt letterlijk uit diezelfde algemene voorwaarden waar u naar verwijst.

Die basisvergoeding komt in basis voor de opdrachtgever. Ik ben het met je wel goed moet nadenken alvorens je een gerechtsdeurwaarder inschakelt voor een vordering van een paar tientjes. Dan is het misschien verstandiger om een bureau zonder officiele status in de hand te nemen, er zijn er genoeg die volgens een "no cure, no pay" principe werken. Een gerechtsdeurwaarder is in mijn ogen een stapje verder.

Maar goed, we weten nog helemaal niet waar de vraag van ts vandaan komt. Heeft ts een brief van hen ontvangen omtrent een vordering jegens hem, of wil hij een vordering die hij jegens iemand heeft uit handen geven.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

TS is gewoon aan het oriënteren, en dan is dit forum een leuke vraagbaak.
Ze heeft er iets mee te maken maar vertelt niet wat?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door berndv »

Obelix1 schreef:
08 okt 2019 16:32
TS is gewoon aan het oriënteren
zo lees ik dit niet:
facie schreef:
07 okt 2019 16:36
die net als ik te maken heeft met Eendracht incassobureau te Rotterdam

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

berndv schreef:
08 okt 2019 16:34
Obelix1 schreef:
08 okt 2019 16:32
TS is gewoon aan het oriënteren
zo lees ik dit niet:
facie schreef:
07 okt 2019 16:36
die net als ik te maken heeft met Eendracht incassobureau te Rotterdam
zich een beeld vormen, zich informeren, zich op de hoogte stellen, zich richten. Zo lees ik het.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met incassobureau Eendracht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lijkt me een onlogische uitleg.

Als je "te maken hebt met" is er al een connectie/ relatie. Als je "een beeld vormt, zicht informeert, op de hoogte stelt of richt op" is er nog geen connectie/ relatie.

Voor wat het waard is.

Gesloten