Onterechte incassokosten?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
WouterJansen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2020 15:30

Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door WouterJansen » 14 jan 2020 15:58

Zojuist met een incassobureau aan de lijn gehangen dat claimt dat de incassokosten gegrond zijn terwijl ik de rekening die mij verstuurd is heb betaald. De eerste factuur (van afgelopen zomer) is naar een verkeerd mailadres is verzonden, waardoor ik deze niet ontvangen heb en vergeten ben te betalen. Zowel het bedrijf als het incassobureau hebben gedurende een aantal maanden mails verstuurd naar het verkeerde mailadres.

De volgende dingen heb ik wel ontvangen:
Op 17-12 kreeg ik een sms van een +44 nummer (wat ik verdacht vond, op internet wordt gewaarschuwd voor +44 nummers) waarin stond dat er nog een openstaande rekening was (zonder vermelding van de rekening zelf) en dat ze mij daarvan op de hoogte hebben gesteld (maar dus niet ontvangen door verkeerd mailadres). Ik heb teruggesmst dat ik hier niks van wist en niks ontvangen had. Zij hebben dit vervolgens niet gezien omdat dit blijkbaar een automatisch gegenereerd bericht was.

Op 30-12 heeft het incassobureau mij de factuur van het bedrijf toegestuurd (exclusief incassokosten) via whatsapp met de vraag binnen 14 dagen te betalen, het bedrag is 13-1 betaald (dus binnen 14 dagen, zij het nipt).

Op 11-1 heeft het bedrijf zelf mij ook een "laatste aanmaning" email gestuurd met daarin de factuur, zonder vermelding van incassokosten en zelfs uitdrukkelijk vermeldt: als u binnen 7 dagen betaald zitten hier geen extra kosten aan verbonden. De uiterlijke betaaldatum volgend uit deze mail zou dus 18-1 zijn.

Nu belt het incassobureau mij vandaag op om te vermelden dat ik nog incassokosten moet overmaken. Volgens hen is het mijn verantwoordelijkheid dat het verkeerde mailadres is gebruikt en zijn de incassokosten dus gegrond. Ik zou verantwoordelijk zijn omdat ik het adres verkeerd zou hebben doorgegeven aan het bedrijf. Dat lijkt me gek aangezien ik van het bedrijf zelf nog een mail heb gekregen op 11-1. Aan de telefoon heb ik gesteld dat ik het niet eens ben met de incassokosten gezien deze binnen alle genoemde termijnen zijn betaald (die ik ook daadwerkelijk ontvangen heb). Het incassobureau geeft aan vervolgstappen te ondernemen.

Staat het incassobureau hier in zijn recht? Had ik contact op moeten nemen na het verdachte smsje en begint de termijn vanaf dan te lopen, ookal stond er in het smsje geen rekening? In mijn ogen heb ik voldaan aan alle termijnen die ze mij gesteld hebben. Kan ik nu het beste een brief opstellen of wat is een verstandige vervolgactie?
Laatst gewijzigd door WouterJansen op 14 jan 2020 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 11848
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 jan 2020 16:08

U hebt 14 hele dagen de tijd om te betalen ná dat whatsapp bericht. Dus als u de 13e betaald hebt, was u op tijd.

Ik zou ze dat berichten en dan verder klaar.

Komkommertijd
Berichten: 3437
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Siberië

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 14 jan 2020 16:10

Als op tijd betaald gewoon negeren.

En als je de bestel bevestiging wel via mail kreeg en regelmatig de spam box controleerde zoals ik ook elke 3 weken doe,
moeten ze maar rechtszaak starten die ze verliezen als je echt gelijk hebt.

NeoDutchio
Berichten: 6412
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 jan 2020 16:20

Binnen 14 dagen betalen. Op 30-12 krijgt u dat bericht en op 13-11 betaald u. Als u bedoeld 13-01, dan bent u te laat.
31-12 dag 1, 01-01 dag 2, 02-01 dag 3, 03-01 dag 4, 04-01 dag 5, 05-01 dag 6, 06-01 dag 7, 07-1 dag 8, 08-01 dag 9, 09-01 dag 10, 10-01 dag 11, 11-01, dag 12, 12-01 dag 13, 13-01 dag 14. U hebt de 14de dag overgemaakt wat pas de 15de dag aangekomen is. Binnen 14 dagen betalen niet hetzelfde als op de 14de dag overmaken.

Verder is het vaag waar het probleem zit met het foute mailadres. Heeft u wel een bestelbevestiging gehad? Als u niets ontvangen heeft voor die tijd zou het ook niet kunnen dat de verkoper uit zichzelf op 11-01 ineens met u gaat mailen terwijl het al overgedragen is aan het incassobureau. Dus geen bevestiging van de bestelling, geen bericht van verzending, geen factuur en wel ineens contact na die tijd?

Lady1234
Berichten: 11848
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 jan 2020 16:21

Geld wordt tegenwoordig direct bijgeschreven. Gaat geen dag meer overheen.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 14 jan 2020 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 9933
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door 16again » 14 jan 2020 16:22

WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Op 11-1 heeft het bedrijf zelf mij ook een "laatste aanmaning" email gestuurd met daarin de factuur, zonder vermelding van incassokosten en zelfs uitdrukkelijk vermeldt: als u binnen 7 dagen betaald zitten hier geen extra kosten aan verbonden. De uiterlijke betaaldatum volgend uit deze mail zou dus 18-11 zijn.
Daar kun je ze dan toch gewoon mee om de oren slaan?

WouterJansen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2020 15:30

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door WouterJansen » 14 jan 2020 16:37

NeoDutchio schreef:
14 jan 2020 16:20
Binnen 14 dagen betalen. Op 30-12 krijgt u dat bericht en op 13-11 betaald u. Als u bedoeld 13-01, dan bent u te laat.
31-12 dag 1, 01-01 dag 2, 02-01 dag 3, 03-01 dag 4, 04-01 dag 5, 05-01 dag 6, 06-01 dag 7, 07-1 dag 8, 08-01 dag 9, 09-01 dag 10, 10-01 dag 11, 11-01, dag 12, 12-01 dag 13, 13-01 dag 14. U hebt de 14de dag overgemaakt wat pas de 15de dag aangekomen is. Binnen 14 dagen betalen niet hetzelfde als op de 14de dag overmaken.

Verder is het vaag waar het probleem zit met het foute mailadres. Heeft u wel een bestelbevestiging gehad? Als u niets ontvangen heeft voor die tijd zou het ook niet kunnen dat de verkoper uit zichzelf op 11-01 ineens met u gaat mailen terwijl het al overgedragen is aan het incassobureau. Dus geen bevestiging van de bestelling, geen bericht van verzending, geen factuur en wel ineens contact na die tijd?
Het bedrag is overgemaakt van een ING rekening naar een andere ING rekenening, dus als het goed is zou het dan ook direct verwerkt moeten zijn, dat is het in ieder geval wel als ik overmaak naar vrienden met ING. Mocht dit niet het geval zijn, is het dan niet zo dat 1 januari niet meetelt als dag voor de termijn omdat dit een nationale feestdag is?

Betreft het mailadres: Het gaat om een gehuurd busje waarvan de factuur na het huren pas verstuurd is, maar aan een verkeerd mailadres. Voor 11-1 heb ik niks ontvangen van de verhuurder, deze heeft mijn gegevens doorgegeven aan het incassobureau die mij dus ook eerst ook op een verkeerd mailadres bericht heeft. Pas toen ze mijn telefoonnr gingen proberen (wat blijkbaar wel klopte) hebben ze me te pakken kunnen krijgen (op 30-12 middels whatsapp). Ik vond het ook gek dat ondanks dat het incassobureau aangaf dat het mailadres niet klopte, ik wel een mail van verhuurder heb ontvangen, nadat het incassobureau mij ook de factuur al door had gestuurd.

WouterJansen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2020 15:30

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door WouterJansen » 14 jan 2020 16:41

16again schreef:
14 jan 2020 16:22
WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Op 11-1 heeft het bedrijf zelf mij ook een "laatste aanmaning" email gestuurd met daarin de factuur, zonder vermelding van incassokosten en zelfs uitdrukkelijk vermeldt: als u binnen 7 dagen betaald zitten hier geen extra kosten aan verbonden. De uiterlijke betaaldatum volgend uit deze mail zou dus 18-11 zijn.
Daar kun je ze dan toch gewoon mee om de oren slaan?
Excuus ik maakte een tikfout, datum moet 18-1 zijn

berndv
Berichten: 7556
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door berndv » 14 jan 2020 16:47

WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
De eerste factuur (van afgelopen zomer) is naar een verkeerd mailadres is verzonden, waardoor ik deze niet ontvangen heb en vergeten ben te betalen.
Hoe hebben ze dit e-mailadres kunnen koppelen aan uw klantgegevens en factuur? Hebben ze zelf iets verzonnen of heeft u ze dit foutieve e-mailadres gegeven?

Verder vind ik het maar een vreemde situatie. Nadat u een sms heeft ontvangen op 17 december sturen ze u opeens uit het niets via whatsapp de factuur toe, en dit is dan schijnbaar de originele factuur zonder extra kosten. Dan stuurt het bedrijf u op 11 januari een laatste aanmaning met de optie binnen 7 dagen te betalen zonder extra kosten. Meestal zitten bij een een laatste aanmaning al wel wat incassokosten.
WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Ik zou verantwoordelijk zijn omdat ik het adres verkeerd zou hebben doorgegeven aan het bedrijf. Dat lijkt me gek aangezien ik van het bedrijf zelf nog een mail heb gekregen op 11-1.
Hoe kan het dat de eerste factuur naar een verkeerd mailadres gaat en ze nu opeens u wel weten te vinden. Ik vind het een rare gang van zaken.

Kolibrie
Berichten: 265
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door Kolibrie » 14 jan 2020 16:51

Als eerste wat opvalt is dat het incassobureau en het bedrijf met u contact hebben.
Normaal gesproken geeft een bedrijf de incasso uit handen, dan krijgt u alleen nog met het incassobureau te maken.
Kennelijk treedt het bedrijf zelf op als incassobureau.

Ik zou de incassokosten maar betalen want u krijgt op maandag 30-12 de kans om binnen 14 dagen te betalen en u betaald op maandag 13-1 en dat is dus 1 dag te laat.

U vertrouwd het sms bericht niet maar gaat wel terug sms-en, vreemd toch.
U verteld niet wat er in het sms bericht precies stond, maar het zal toch wel duidelijk geweest zijn van wie dat bericht afkomstig was.

Lady1234
Berichten: 11848
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 jan 2020 16:52

Dat is dus geen dag te laat. Men heeft 14 dagen na ontvangst van de aanmaning.

youss
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:36

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door youss » 14 jan 2020 17:02

WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Zojuist met een incassobureau aan de lijn gehangen dat claimt dat de incassokosten gegrond zijn terwijl ik de rekening die mij verstuurd is heb betaald. De eerste factuur (van afgelopen zomer) is naar een verkeerd mailadres is verzonden, waardoor ik deze niet ontvangen heb en vergeten ben te betalen. Zowel het bedrijf als het incassobureau hebben gedurende een aantal maanden mails verstuurd naar het verkeerde mailadres.

De volgende dingen heb ik wel ontvangen:
Op 17-12 kreeg ik een sms van een +44 nummer (wat ik verdacht vond, op internet wordt gewaarschuwd voor +44 nummers) waarin stond dat er nog een openstaande rekening was (zonder vermelding van de rekening zelf) en dat ze mij daarvan op de hoogte hebben gesteld (maar dus niet ontvangen door verkeerd mailadres). Ik heb teruggesmst dat ik hier niks van wist en niks ontvangen had. Zij hebben dit vervolgens niet gezien omdat dit blijkbaar een automatisch gegenereerd bericht was.

Op 30-12 heeft het incassobureau mij de factuur van het bedrijf toegestuurd (exclusief incassokosten) via whatsapp met de vraag binnen 14 dagen te betalen, het bedrag is 13-1 betaald (dus binnen 14 dagen, zij het nipt).

Op 11-1 heeft het bedrijf zelf mij ook een "laatste aanmaning" email gestuurd met daarin de factuur, zonder vermelding van incassokosten en zelfs uitdrukkelijk vermeldt: als u binnen 7 dagen betaald zitten hier geen extra kosten aan verbonden. De uiterlijke betaaldatum volgend uit deze mail zou dus 18-1 zijn.

Nu belt het incassobureau mij vandaag op om te vermelden dat ik nog incassokosten moet overmaken. Volgens hen is het mijn verantwoordelijkheid dat het verkeerde mailadres is gebruikt en zijn de incassokosten dus gegrond. Ik zou verantwoordelijk zijn omdat ik het adres verkeerd zou hebben doorgegeven aan het bedrijf. Dat lijkt me gek aangezien ik van het bedrijf zelf nog een mail heb gekregen op 11-1. Aan de telefoon heb ik gesteld dat ik het niet eens ben met de incassokosten gezien deze binnen alle genoemde termijnen zijn betaald (die ik ook daadwerkelijk ontvangen heb). Het incassobureau geeft aan vervolgstappen te ondernemen.

Staat het incassobureau hier in zijn recht? Had ik contact op moeten nemen na het verdachte smsje en begint de termijn vanaf dan te lopen, ookal stond er in het smsje geen rekening? In mijn ogen heb ik voldaan aan alle termijnen die ze mij gesteld hebben. Kan ik nu het beste een brief opstellen of wat is een verstandige vervolgactie?
Een incassobureau wat je via Whatsapp bericht, ik zou ze lekker negeren. Ze kunnen je toch niks maken omdat jij op tijd hebt betaald, iets met blaffende honden bijten niet. Gewoon ze gang laten gaan ze stoppen vanzelf wel als ze merken dat je niet gaat betalen.

En naar de rechter zullen ze niet stappen omdat de incassokosten buitenechtelijke kosten zijn dus die worden niet toegewezen.

Linksom of rechtsom ze kunnen je niks maken, omdat je de hoofdsom op tijd hebt betaald!

witte angora
Berichten: 20456
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door witte angora » 14 jan 2020 17:17

WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
De eerste factuur (van afgelopen zomer) is naar een verkeerd mailadres is verzonden, waardoor ik deze niet ontvangen heb en vergeten ben te betalen. Zowel het bedrijf als het incassobureau hebben gedurende een aantal maanden mails verstuurd naar het verkeerde mailadres.
Afgelopen zomer is toch wel een poosje geleden.

- je stelt dat je vergeten bent te betalen. Kennelijk wist je, ondanks dat je nooit een factuur hebt gehad, wel dat je moest betalen?
- je stelt dat zowel het bedrijf als het incassobureau gedurende een aantal maanden mails hebben verstuurd naar het verkeerde mailadres. Als je die mails nooit gezien hebt, hoe weet je dan zo goed dat ze verstuurd zijn?
- je stelt dat op 30-12 het incassobureau je een bericht heeft gestuurd om te betalen. Waarom zou, aangezien de vordering is overgedragen, het bedrijf je op 11-01 dan alsnog een rekening sturen?
- naar wie heb je het bedrag overgemaakt, naar het bedrijf of naar het incassobureau?

WouterJansen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2020 15:30

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door WouterJansen » 14 jan 2020 17:31

witte angora schreef:
14 jan 2020 17:17
WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
De eerste factuur (van afgelopen zomer) is naar een verkeerd mailadres is verzonden, waardoor ik deze niet ontvangen heb en vergeten ben te betalen. Zowel het bedrijf als het incassobureau hebben gedurende een aantal maanden mails verstuurd naar het verkeerde mailadres.
Afgelopen zomer is toch wel een poosje geleden.

- je stelt dat je vergeten bent te betalen. Kennelijk wist je, ondanks dat je nooit een factuur hebt gehad, wel dat je moest betalen?
- je stelt dat zowel het bedrijf als het incassobureau gedurende een aantal maanden mails hebben verstuurd naar het verkeerde mailadres. Als je die mails nooit gezien hebt, hoe weet je dan zo goed dat ze verstuurd zijn?
- je stelt dat op 30-12 het incassobureau je een bericht heeft gestuurd om te betalen. Waarom zou, aangezien de vordering is overgedragen, het bedrijf je op 11-01 dan alsnog een rekening sturen?
- naar wie heb je het bedrag overgemaakt, naar het bedrijf of naar het incassobureau?
- Ik ben op 30-12 gebeld, in welk gesprek ik heb gevraagd om een factuur, die hebben ze me toen dezelfde dag opgestuurd. Een aantal dagen daarna ben ik er aan toegekomen te kijken of dit klopte, ik vond een oude whatsapp groep terug via de originele factuurdatum (die ik inmiddels wel ontvangen had). Toen herinnerde ik me het weer, heb ik mijn afschriften gecheckt en wist ik dat ik nog moest betalen gezien er niks afgeschreven was destijds.
- Ik weet dat de mails verstuurd zijn omdat de meneer van het incassobureau me dat vandaag aan de telefoon vertelde
- Dat vraag ik me ook af, hier heb ik geen antwoord op. Dat vond ik ook gek
- Ik heb het bedrag overgemaakt naar het bedrijf, gezien dat het rekeningnummer was dat op de factuur stond (zowel die ontvangen op 30-12 van het incassobureau als de factuur die ik later op 11-1 heb ontvangen van het bedrijf

Lady1234
Berichten: 11848
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door Lady1234 » 14 jan 2020 17:44

Zoals gezegd, stuur beiden een berichtje met de gang van zaken en deel mee dat u aan uw verplichtingen op tijd hebt voldaan, dus dat u de kosten niet gaat betalen.

Ook kunt u nog vermelden dat u verdere rechtshandelingen met vertrouwen tegemoet ziet.

NeoDutchio
Berichten: 6412
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 jan 2020 17:46

En dat u bij een gehuurd busje ook de huur moest betalen is u ook ontgaan? Sorry dat ik het zeg, maar de zomer is al een lange tijd geleden. U laat de verhuurder met een onbetaalde rekening zitten en u probeert nu onder extra kosten uit te komen.

Het niet ontvangen van een factuur wil niet zeggen dat u ook niet hoeft te betalen. Dat u uiteindelijk maanden later via een incassobureau een laatste kans krijgt die u ook weer laat liggen tot net na de laatste mogelijkheid speelt ook niet in uw voordeel. En denken dat binnen 14 dagen betalen zou inhouden dat het 14 werkdagen zou zijn klopt ook niet. Net zo goed dat binnen 14 dagen niet op de 14de dag overmaken is.
U wist dat er nog een factuur openstond en bij de eerste herinnering die u las op 30-12 bent u ook niet met het schaamrood op de kaken gaan betalen.
Wellicht een beetje hard hoe ik het zeg, maar ik ga geen advies meer geven. Behalve dan gewoon betalen.

WouterJansen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2020 15:30

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door WouterJansen » 14 jan 2020 18:15

NeoDutchio schreef:
14 jan 2020 17:46
En dat u bij een gehuurd busje ook de huur moest betalen is u ook ontgaan? Sorry dat ik het zeg, maar de zomer is al een lange tijd geleden. U laat de verhuurder met een onbetaalde rekening zitten en u probeert nu onder extra kosten uit te komen.

Het niet ontvangen van een factuur wil niet zeggen dat u ook niet hoeft te betalen. Dat u uiteindelijk maanden later via een incassobureau een laatste kans krijgt die u ook weer laat liggen tot net na de laatste mogelijkheid speelt ook niet in uw voordeel. En denken dat binnen 14 dagen betalen zou inhouden dat het 14 werkdagen zou zijn klopt ook niet. Net zo goed dat binnen 14 dagen niet op de 14de dag overmaken is.
U wist dat er nog een factuur openstond en bij de eerste herinnering die u las op 30-12 bent u ook niet met het schaamrood op de kaken gaan betalen.
Wellicht een beetje hard hoe ik het zeg, maar ik ga geen advies meer geven. Behalve dan gewoon betalen.
Ik snap goed dat men er ook op deze manier ertegenaan kan kijken. Het is stom van me geweest dat ik daar niet over nagedacht heb, en vind het erg vervelend dat het nu allemaal zo loopt. De rekening zou ik later krijgen, is bij het huren van het busje afgesproken. Daar heb ik vervolgens niet meer aan gedacht omdat ik het zelf vergeten ben, stom, en daarnaast de mails van het bedrijf niet kon ontvangen.

Ik snap ook dat geen factuur ontvangen niet betekend dat ik niet hoef te betalen, het is ook nooit mijn bedoeling geweest de huur niet te betalen. De factuur is inmiddels betaald, het zijn de extra incassokosten waar ik het niet mee eens ben.

Ik blijf dus van mening dat de extra incassokosten onterecht zijn, het mag wellicht niet in mijn voordeel spreken dat ik de rekening pas op de laatste dag heb kunnen betalen, maar binnen de gestelde termijn blijft binnen de termijn.

alfatrion
Berichten: 16056
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door alfatrion » 14 jan 2020 21:24

WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
De eerste factuur (van afgelopen zomer) is naar een verkeerd mailadres is verzonden, waardoor ik deze niet ontvangen heb en vergeten ben te betalen.
1. Hoe komt het dat ze het verkeerde e-mail adres hebben gebruikt?
2. Wat hebben ze verstuurd?
WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Op 30-12 heeft het incassobureau mij de factuur van het bedrijf toegestuurd (exclusief incassokosten) via whatsapp met de vraag binnen 14 dagen te betalen, het bedrag is 13-1 betaald (dus binnen 14 dagen, zij het nipt).
3. Wat is hun bank en wat is jouw bank?
4. Kun je een kopie van het Whatsapp bericht overleggen?
WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Op 11-1 heeft het bedrijf zelf mij ook een "laatste aanmaning" email gestuurd met daarin de factuur, zonder vermelding van incassokosten en zelfs uitdrukkelijk vermeldt: als u binnen 7 dagen betaald zitten hier geen extra kosten aan verbonden. De uiterlijke betaaldatum volgend uit deze mail zou dus 18-1 zijn.
Die doet niet mee.
WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Volgens hen is het mijn verantwoordelijkheid dat het verkeerde mailadres is gebruikt en zijn de incassokosten dus gegrond. Ik zou verantwoordelijk zijn omdat ik het adres verkeerd zou hebben doorgegeven aan het bedrijf. Dat lijkt me gek aangezien ik van het bedrijf zelf nog een mail heb gekregen op 11-1.
Oke, dus jij stelt dat je het juiste e-mail adres hebt doorgegeven en dat ook ergens uit is gebleken.

16again
Berichten: 9933
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door 16again » 14 jan 2020 21:28

alfatrion schreef:
14 jan 2020 21:24
WouterJansen schreef:
14 jan 2020 15:58
Op 11-1 heeft het bedrijf zelf mij ook een "laatste aanmaning" email gestuurd met daarin de factuur, zonder vermelding van incassokosten en zelfs uitdrukkelijk vermeldt: als u binnen 7 dagen betaald zitten hier geen extra kosten aan verbonden. De uiterlijke betaaldatum volgend uit deze mail zou dus 18-1 zijn.
Die doet niet mee.
Waarom kan TS daar geen rechten aan ontlenen?

alfatrion
Berichten: 16056
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterechte incassokosten?

Ongelezen bericht door alfatrion » 14 jan 2020 21:35

Er moet binnen zeven dagen worden betaald, dus dat is die aanmaning geen correcte veertiendaagse aanmaning en dus doet die aanmaning niet mee voor de incassokosten.

Plaats reactie