LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum "Loop"

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

Hi
Intrum heeft al een een jaar of 4 een invordering op mij. Alle cijfers kloppen en ik betaal al deze tijd keurig elke maand de 35 euro.
Ik heb dus nog nooit een maand gemist of te laat betaald of uitgesteld of wat dan ook, never.
Echter krijg ik al die tijd elke 3 a 4 maanden eerst een email "u heeft uw betaling afspraak gemist, betaal binnen 2 dagen" gevolgd door dezelfde melding via een brief. Ook zou de rente weer gaan lopen.
Inloggen via de website gaat al maanden niet meer maakt niet uit welke inlog gegevens ze ook sturen met de eerst genoemde email.
Ik heb al meerdere keren mijn ongenoegen geuit hierover bij Intrum (altijd kalm en beheerst). De laatste keer afgelopen eind januari ook dat ik niet kan inloggen dit probleem werd bevestigd aan de telefoon en zou snel worden opgelost.
Nu, moet ik ze maar gewoon negeren de volgende keer? ze moeten toch in het systeem kunnen zien dat ik elke keer weer heb gebeld met deze klacht?. De eerste keren ga je twijfelen en slaat de schrik je om het hart, nu is het gewoon irritant.
P.s. Dit is het laatste jaar. :)

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
06 apr 2020 13:02
Dat u deze melding krijgt houdt in dat u te laat bent geweest met betalen, maw wanneer het u uitkomt.
Niet kunnen inloggen??
Betaal op tijd en dan krijgt u deze meldingen niet meer en u bent dan uiteindelijk goedkoper uit want al die brieven en mails kosten ook geld.
Succes
Even een stukje uit de OP gemist?
Fatal3rr0r schreef:
06 apr 2020 12:45
... en ik betaal al deze tijd keurig elke maand de 35 euro.
Ik heb dus nog nooit een maand gemist of te laat betaald of uitgesteld of wat dan ook, never.
@ TS: stuur ze een email en/of of een brief waarin je aangeeft dat je, ondanks de onjuiste berichtgeving van hun kant en de door jou daarop gegeven reacties, de overeengekomen termijnen op de overeengekomen momenten blijft betalen en dat je niet verder zult reageren op hun onjuiste brieven.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Jefdus »

Moneyman schreef:
06 apr 2020 13:36
Morganlefay schreef:
06 apr 2020 13:02
Dat u deze melding krijgt houdt in dat u te laat bent geweest met betalen, maw wanneer het u uitkomt.
Niet kunnen inloggen??
Betaal op tijd en dan krijgt u deze meldingen niet meer en u bent dan uiteindelijk goedkoper uit want al die brieven en mails kosten ook geld.
Succes
Even een stukje uit de OP gemist?
Fatal3rr0r schreef:
06 apr 2020 12:45
... en ik betaal al deze tijd keurig elke maand de 35 euro.
Ik heb dus nog nooit een maand gemist of te laat betaald of uitgesteld of wat dan ook, never.
@ TS: stuur ze een email en/of of een brief waarin je aangeeft dat je, ondanks de onjuiste berichtgeving van hun kant en de door jou daarop gegeven reacties, de overeengekomen termijnen op de overeengekomen momenten blijft betalen en dat je niet verder zult reageren op hun onjuiste brieven.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Is er een afspraak over de dag van de maand waarop het geld binnen moet zijn? Als er bijvoorbeeld afgesproken is dat het geld op de 25e binnen moet zijn en je betaalt elke maand op de 28e, dan betaal je elke termijn wel in de juiste maand, maar ook 3 dagen te laat.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Betaald u per automatische incasso of met een handmatige overboeking? Bij handmatig kan het zijn dat het geld een dag langer onderweg is (weekenden, feestdagen, speciale dagen) waardoor u wel op tijd overgemaakt hebt, maar het geld niet op tijd op de ontvangende rekening staat. Als u betaald met automatische incasso, dan is het niet uw probleem.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jefdus schreef:
06 apr 2020 14:08
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Is er een afspraak over de dag van de maand waarop het geld binnen moet zijn? Als er bijvoorbeeld afgesproken is dat het geld op de 25e binnen moet zijn en je betaalt elke maand op de 28e, dan betaal je elke termijn wel in de juiste maand, maar ook 3 dagen te laat.
TS schrijft nota bene expliciet (in citeerde het zelfs nog) dat hij nooit te laat betaalt. Lijkt me duidelijk.

Als dat wél zo zou zijn, zou dit hele topic niet bestaan...

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
06 apr 2020 16:26
Jefdus schreef:
06 apr 2020 14:08
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Is er een afspraak over de dag van de maand waarop het geld binnen moet zijn? Als er bijvoorbeeld afgesproken is dat het geld op de 25e binnen moet zijn en je betaalt elke maand op de 28e, dan betaal je elke termijn wel in de juiste maand, maar ook 3 dagen te laat.
TS schrijft nota bene expliciet (in citeerde het zelfs nog) dat hij nooit te laat betaalt. Lijkt me duidelijk.

Als dat wél zo zou zijn, zou dit hele topic niet bestaan...
Over het algemeen ben ik het met je eens maar het is mogelijk dat betalen voor de 1e van elke maand volgens de topic starter op tijd is terwijl Intrum misschien heeft gezegd dat het voor de 28ste moet. Het ligt een beetje aan de afspraak en de definitie van wat op tijd is.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Moneyman »

In de context van de OP is ook dat niet logisch. Dan zou er niet pas na 4 jaar betalen gereageerd worden.

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

Zoals gezegd, ik betaal of betaalde nooit te laat.
Stel dat ik dit wel een keer heb laten schieten waarom krijg ik dan niet die enkele keer een email maar elke 3 a 4 maanden een email?
In het dossier zou toch ook moeten staan dat ik elke keer weer telefonisch reageer?.
Ik heb ook aangegeven dat ik niet kan inloggen, dit zou verholpen worden. Volgens mij heb ik wel genoeg contact met ze gehad.
Kan ik de volgende keer zeggen van "zet maar in het dossier dat cliënt elke maand betaald en niet meer zal reageren".
Het dossiernummer staat ook in elke overschrijving dus daar ligt het ook niet aan. Of ze verdienen op de telefoonrekening want wachttijden heeft een bijzondere betekenis bij Intrum.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door kuklos »

Wanneer moet het geld op hun rekening staan en wanneer betaal jij? En welke gegevens geef jij bij de betaling in?

(wellicht dat ze je betaling niet kunnen matchen of deze later binnenkomt dan de verplichte datum)

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fatal3rr0r schreef:
07 apr 2020 00:19
Kan ik de volgende keer zeggen van "zet maar in het dossier dat cliënt elke maand betaald en niet meer zal reageren".
Zoals ik al eerder schreef: ja, als je zeker weet dat alles aan jouw kant goed gaat, kan je ze na alle moeite de figuurlijke middelvinger geven.

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

Het begon ooit ergens in het midden van de maand van een maand in 2016.
Sindsdien betaal ik altijd op de 27e.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
07 apr 2020 16:25
Fatal3rr0r schreef:
07 apr 2020 16:20
Het begon ooit ergens in het midden van de maand van een maand in 2016.Sindsdien betaal ik altijd op de 27e.
En per wanneer behoort het geld op de rekening te staan, voor of na de 10e
Dat is helemaal niet (meer) relevant. Als TS jarenlang (in dit geval bijna 4 jaar!) op hetzelfde tijdstip heeft betaalt, zonder problemen, kan je daar niet na zoveel jaar ineens pas een probleem van maken. Rechtsverwerking, heet dat.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
07 apr 2020 16:45
Morganlefay schreef:
07 apr 2020 16:25
Fatal3rr0r schreef:
07 apr 2020 16:20
Het begon ooit ergens in het midden van de maand van een maand in 2016.Sindsdien betaal ik altijd op de 27e.
En per wanneer behoort het geld op de rekening te staan, voor of na de 10e
Dat is helemaal niet (meer) relevant.
Dat is wel degelijk relevant. Of het juridisch mag is een andere discussie, maar het kan wel verklaren waarom nu ineens die herinneringen komen. Na een update van het systeem, andere instelling o.i.d. kan dit ineens tevoorschijn komen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Prima, dan is het voor jou wel relevant.

Als een andere instelling of update hiervoor zorgt, is dat een probleem van Intrum, niet van TS.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
07 apr 2020 17:37
Prima, dan is het voor jou wel relevant.

Als een andere instelling of update hiervoor zorgt, is dat een probleem van Intrum, niet van TS.
Dat jouw snappertje staat afgesteld op enkel en alleen jouw vakgebied, maakt niet dat andere zaken niet relevant zijn.
Het is ook het probleem van TS, daarom maakt hij er ook een topic over aan. Als Intrum dit probleem heeft, maar het steeds tijdig afvangt en TS er geen bericht over krijgt zou hij er ook geen topic over hebben geopend. Doch Intrum kan en/of wil het niet oplossen, en dus wordt TS er steeds mee lastig gevallen, waarmee het dus ook het probleem van TS is geworden.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
07 apr 2020 17:46
Dat jouw snappertje staat afgesteld op enkel en alleen jouw vakgebied, maakt niet dat andere zaken niet relevant zijn.
Tsja. Niet geheel toevallig is dit ook mijn vakgebied. Op basis van de input van TS en mijn kennis kan ik dus simpel zeggen dat Intrum de boom in kan. Waarom dat zo is, heb ik al onderbouwd ook, en ik heb jou zoals gebruikelijk wel tegengas, maar geen inhoudelijke weerlegging zien geven.

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

Gisteren kwam het mailtje binnen met... we hebben een nieuwe betalingsafspraak gemaakt enz enz.
Het grappige is dat het restant bedrag daarin hetzelfde is als 1 maand geleden terwijl er dus allang betaald is.
Weer even bellen dus :mrgreen:

U heeft niet betaald email: 8 maart €385.66 (27 feb gewoon betaald).
U heeft niet betaald email: 22 maart, saldo €385.66 (27 maart gewoon betaald)
Gisteren nieuwe afspraak email: Saldo €385.66

(13 januari was de laatste "u heeft niet betaald" email terwijl in december gewoon betaald is)

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

vandaag weer een email met 'bedankt voor uw betaling'

Het resterende bedrag is nog steeds €385.66 :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Op welke dag moet het uiterlijk binnen zijn?
Als je voor 28 e van de maand is komt het op tijd binnen als het geen weekend is.

Als je voor 1e van maand binnen moet zijn is 27 februari met 28 dagen een groot risico.
En bij 27 boeken en 28&29 weekend is... en 30 binnen komt krap.

Doe het voortaan 25e van elke maand en verwacht minder problemen.

En sinds kort werken vele banken dagelijks, ook in het weekend maar weer niet op feestdagen.

2 dagen eerder dus geen 27 maar 25 als dat mogelijk is en automatisch overboeken zelf invoeren elke maand is maar 1x aanpassen.

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: Intrum "Loop"

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

vanmiddag een belletje gedaan met ze...
Het bedrag is inderdaad niet 385 maar 315

Het inloggen kan nog steeds niet (100+ dagen na aangeven) :lol: maar ze zijn ermee bezig zegt ze.

Gesloten