LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder en zzp'er

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Michel7811
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2020 10:49

Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Michel7811 »

Hallo !

Ik ben werkzaam in de festivals als cameraman en heb net voor Corona veel geïnvesteerd waardoor ik nu in de problemen zit. Er is ondertussen een deurwaarder bij komen kijken.

Nu vroeg ik me af : zijn mijn zakelijke spullen die thuis staan ook in gevaar voor de deurwaarder ?

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door pierrev »

Michel7811 schreef:
16 mei 2020 10:54
Hallo !

Ik ben werkzaam in de festivals als cameraman en heb net voor Corona veel geïnvesteerd waardoor ik nu in de problemen zit. Er is ondertussen een deurwaarder bij komen kijken.

Nu vroeg ik me af : zijn mijn zakelijke spullen die thuis staan ook in gevaar voor de deurwaarder ?
waarschijnlijk komt de deurwaarder juist voor de zakelijke spullen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat hij er erg blij met is. Een tv en een koelkast in beslag nemen is not done tegenwoordig.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vermoedelijk is er €0,00 beschikbaar op de bank.

En uitgepakte spullen zijn ver onder de normale nieuw waarde.
Dus vraag uitstel betalingen of laat maar terug halen.

Als de Crisis voorbij is kun je dan elders inkopen als nodig als je het al overleefde.
Bij nu weghalen komt er straks met restschuld niets binnen en voor deze leverancier nadelig.

Wegens onverkoopbare voorraden nu al flinke kortingen tot 40% dus gebruikt denk ik aan ¼ nieuwprijzen.
Nog deurwaarders kosten erbij en bij lage opbrengst een foute manier om geld binnen te halen.

Voor je een Deurwaarder stuur altijd eerst kijken of het rendabel is,
of een betaal regeling zodra je weer kan en mag werken.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Redfloor »

Als ZZP'er zijn privé en zakelijk gelijk... Dus ja. Maar kan je geen gebruik maken van de lening die onderdeel van de TOZO is? Een lening voor bedrijfskapitaal voor ondernemers met acute liquiditeitsproblemen. Dat lijkt mij in jouw geval erg relevant. Dan kan je de klappen tijdelijk opvangen en verder met je bedrijf.

Het is nu even heel bar en boos, maar als cameraman voorzie ik in de evenementen over een tijdje juist extra werk. Omdat er maar weinig mensen 'live' bij een evenement kunnen zijn wordt registratie steeds belangrijker.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door kokka »

als je slim ben laat je het niet zover komen. In deze tijd zijn de deurwaarders, naar wat ik begrijp, ook coulanter. Ik denk dat je jezelf een grote dienst bewijst door niet zoals de openingspost klinkt je kop in het zand te rammen in de hoop dat het overwaait, maar pro-actief opzoek gaat naar een oplossing. Neem contact op me de deurwaarder om tot een betaal regeling te komen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Michel7811 schreef:
16 mei 2020 10:54
Er is ondertussen een deurwaarder bij komen kijken.
Dus er is al een uitspraak van de rechtbank geweest? Zo niet dan zit je nog in de incassofase daarin zit nogal een verschil. Als er nu al een deurwaarder bij is komen kijken dan lijkt het wel dat de zaak al wat langer loopt dan de corona crisis.
Michel7811 schreef:
16 mei 2020 10:54
Nu vroeg ik me af : zijn mijn zakelijke spullen die thuis staan ook in gevaar voor de deurwaarder ?
Alles wat je bezit is in gevaar. Probeer met de deurwaarder (en zonder rechtbank uitspraak) bij het incassobureau/opdrachtgever een regeling te treffen.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Redfloor »

[/quote]

Mwhaaa, de grote bedrijven hanteren (noodzakelijk en tegen eigen geloof) grotendeels een vast personeel eerst protocol. Als zzp-er / freelancer zit je helaas niet op de eerste rij de komende tijd. Van de andere kant, de goede zzp'ers in de prof branche hebben de afgelopen 20 jaar goede tijden gekend dus zouden een potje moeten hebben. Tenzij je inderdaad net flink geïnvesteerd hebt.
[/quote]

Ik werk zelf in de festivalwereld en er zijn verdomd weinig cameramensen in vaste dienst. Ik denk dat zeker 80% van de medewerkers zzp'ers zijn. Dus ik zie zeker kansen.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Redfloor »

Klopt, er zijn een paar grote, zoals UBF, maar er zijn er echt genoeg die freelancers inhuren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je hoeft niet al je materiaal thuis te hebben, een brand en inbraak veilige opslag vind ik betere plek.

Een droge 10 Ft container op afgesloten terrein mag ook, een Geïsoleerde met vochtvreters is prima plek hiervoor.
Als een Deurwaarder zomaar langs komt is de kans dat je niet thuis bent of de opslag niet bereikbaar is.

Ik heb voor mijn Drop winkeltje voor retour goederen een 40 Ft container die ik 1x per week in voor plaatsen of weghalen.
Dit ongeregeld gaat 2x per jaar op marktplaats... en word op 1 dag leeg gehaald.
Beslag leggen op een Container zonder te zien wat er nu inzit lijkt me niet slim.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Moneyman »

Michel7811 schreef:
16 mei 2020 10:54
Hallo! Ik ben werkzaam in de festivals als cameraman en heb net voor Corona veel geïnvesteerd waardoor ik nu in de problemen zit. Er is ondertussen een deurwaarder bij komen kijken. Nu vroeg ik me af : zijn mijn zakelijke spullen die thuis staan ook in gevaar voor de deurwaarder ?
Als je goed advies wilt, helpt het om eerst de situatie duidelijk te omschrijven. Om wat voor vordering gaat het, zakelijk of privé? Ben je een eenmanszaak of heb je een BV? Is er al een vonnis? Wat heb je al geprobeerd? Heb je al contact met de deurwaarder gehad? Zijn er mogelijkheden een regeling te treffen?
snuffel1 schreef:
17 mei 2020 11:20
Als zelfstandige zonder personeel ZZP bent u hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden die ontstaan. Dat wil zeggen dat bij een schuld op al uw bezittingen beslag mag worden gelegd dus ook op zaken die u privé heeft aangeschaft.
Je gaat veel te snel. Je weet helemaal niet of TS een eenmanszaak heeft, en je weet evenmin om wat voor vordering het gaat. TS kan ook een BV hebben. In het eerste geval gaat je verhaal op (er is dan immers geen afgescheiden vermogen), in het tweede geval zijn vorderingen op de BV in principe niet op de bestuurder privé verhaalbaar, maar vorderingen op de privé-persoon niet op de BV verhaalbaar.
snuffel1 schreef:
17 mei 2020 11:20
Deurwaarders zijn in deze crisistijd wel coulant maar leggen als dat nodig is wel beslag op de goederen met de bedoeling die pas later ten gelde te maken. Het verdient de voorkeur om met de deurwaarder in contact te blijven en zodra u weer inkomsten genereert een betalingsregeling afspreekt die voor beide partijen haalbaar is.
Dit is het beste advies: zoek contact en maak afspraken.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door pierrev »

snuffel1 schreef:
17 mei 2020 11:20
Als zelfstandige zonder personeel ZZP bent u hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden die ontstaan. Dat wil zeggen dat bij een schuld op al uw bezittingen beslag mag worden gelegd dus ook op zaken die u privé heeft aangeschaft.
Je gaat veel te snel. Je weet helemaal niet of TS een eenmanszaak heeft, en je weet evenmin om wat voor vordering het gaat. TS kan ook een BV hebben. In het eerste geval gaat je verhaal op (er is dan immers geen afgescheiden vermogen), in het tweede geval zijn vorderingen op de BV in principe niet op de bestuurder privé verhaalbaar, maar vorderingen op de privé-persoon niet op de BV verhaalbaar.

We weten wel wat voor zaak TS heeft die heeft het topic vast niet voor niets Deurwaarder en ZZP'er genoemd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
17 mei 2020 12:56
Beslag leggen op een Container zonder te zien wat er nu inzit lijkt me niet slim.
Daarom kan de deurwaarder zich ook gewoon toegang verschaffen tot die container als er een uitspraak is. Dit soort adviezen zorgen enkel voor meer kosten. Het beste is om gewoon in gesprek te gaan met de deurwaarder. Het enige wat de deurwaarder wilt is dat je gaat betalen en ze hebben echt wel begrip voor de corona situatie. Je spullen verstoppen zal de curator veelal niet coulanter maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Sylvester,

Ik roep niet op tot weg zetten, maar een veilige opslag elders.
Dus als een deurwaarder zomaar langs komt kan het zijn dat je geen toegang tot dit terrein hebt.

Ik heb nu opslag zelf in 40 Ft. container en er staan meerdere.
Zonder mijn erbij zou je verkeerde in beslag nemen, en die eigenaar heeft naast normale werk bepaalde tijden per week geregeld.
Voor mijn is dat elke Woensdag van 15.00 tot 19.00 uur.

Het is grond van de eigenaar, en ik betaal lage huur per jaar voor container onder voorwaarden plaatsen als opslag!
Deze persoon weet alleen dat ik maar niet welke van wie.
Ik heb de sleutel en elke Woensdag gaat hond vast en ik mag los gaan.

Zowel ik met de sleutels als de eigenaar grond bepalen de tijd dat een deurwaarder kan komen kijken.
Er is dus geen sprake van verduistering maar voordelige opslag onder voorwaarden.

Door slechts 1 regel over te nemen en half lezen maak je nu een foute indruk die ik zeker niet adviseerde.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Moneyman »

goed verzonnen Kromkommer, maar zoals gebruikelijk offtopic en irrelevant voor TS.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

ik dacht al even wachten op @moneyman. even aan iedereen hier met elkaar weten we veel. Er zijn hier veel kenners en kunnen mensen helpen. Ik ben soms stellig maar geen orakel. Ik hoop daarom ook dat we wat aardiger kunnen zijn. Ik zie echt veel goede reacties en soms ben ik het niet eens en beetje stellig, maar samen is het een berg.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Moneyman »

pierrev schreef:
17 mei 2020 15:04
We weten wel wat voor zaak TS heeft die heeft het topic vast niet voor niets Deurwaarder en ZZP'er genoemd
Misschien vertel ik je iets nieuws, maar "ZZP-er" is geen bedrijfsvorm. Ik vraag niet voor niets of TS een eenmanszaak is of een BV heeft.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
17 mei 2020 20:02
Door slechts 1 regel over te nemen en half lezen maak je nu een foute indruk die ik zeker niet adviseerde.
Wat adviseerde je dan? Want je hele verhaal over zeecontainers en deurwaarders die dan geen beslag kunnen leggen slaat echt zoals gewoonlijk nergens op. Als je een deurwaarder gaat lopen belazeren/belemmeren dan zal hij zeker niet meer coulant zijn en dan heb je veel grotere problemen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weiger geen in beslag name maar noem een reden waarom een Container die niet op eigen terrein staat.
Ook nog 2 sloten heeft en zit deze nu vol of leeg?

En bij een stuk of 20 Containers, welke is van wie?
Sommige hebben er meerdere.

Ik heb mijn eigen geisoleerde nu daar geplaatst voor mijn Drop Winkeltje retouren!
Ik weiger niets maar ben ook afhankelijk van vuurhuurder grond die hond gehele week wegens diefstallen uit verleden los laat lopen,
en maar 1x per week vast gaat leggen.

Als een Deurwaarder nu bij mijn langs zou komen;
1 Ik zit in Varende Huiskamer, heb vakantie.
2 Huis is op slot en hek dicht.
3 Op afspraak is mijn Container te openen op bepaalde tijden.
4 Als Ferratum beslag wil leggen is na 2 jaren geen reden voor spoed beslag!
5 Belgen hebben net iets andere regels hiervoor.

Als iemand niet thuis is, of de goederen zich elders bevinden moet een Deurwaarder afspraak maken voor 2e bezoek.
Ook heb ik op meerdere plaatsen en landen goederen!
In Nederland kan mijn dochter of kleinkinderen gelijk tonen wat van mijn is.
België is lastiger, Lock Down is er nog!

Er is een verschil tussen weghalen en ontduiken en gelijk eisen van alles laten zien.
Ik heb tussen Kot en schuur dochter 117 Km zitten, dus alles in 1x, onmogelijk!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Deurwaarder en zzp'er

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
17 mei 2020 20:16
goed verzonnen Kromkommer, maar zoals gebruikelijk offtopic en irrelevant voor TS.
Ik herhaal mezelf maar even. Je blijft onzin praten. En ik help je hopen dat ik nooit een vordering op je in behandeling krijg, want dan kom je er vanzelf achter wat we écht kunnen :lol:

Gesloten