Incassobureau E-Legal te Rotterdam

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Dave1971

Incassobureau E-Legal te Rotterdam

Ongelezen bericht door Dave1971 »

Zijn er meerdere gedupeerden die ooit in aanraking zijn gekomen met incassobureau E-Legal te Rotterdam? Op klachten.nl zijn er meerdere gedupeerden waaronder ook ik. Vorig jaar heb ik ze om hulp gevraagd om een incasso opdracht bij een debiteur uit te voeren. Op hun website staat hun moto " WIJ VECHTEN ALS LEEUWEN". Ik moest een voorschot van 94 euro betalen en ze zij zouden mijn zaak gaan behandelen. Ze hebben twee emails gestuurd naar de debiteur en uiteindelijk heeft de debiteur hun een mail terug gestuurd waarover het gaat en daar hebben ze nooit op gereageerd. Er liep een rechtszaak van de debiteur richting mij.

Uiteindelijk werd ik gebeld door E-Legal en zij gaven aan dat zij mij wilden helpen met advies? Er is een brief opgesteld (advies brief). In deze brief (1 A4tje) stond iets opgesteld wat mijn zoon van 17 jaar ook had kunnen bedenken. Meer konden ze niks voor me betekenen? Uiteindelijk hebben ze mij niet bijgestaan want dat wilden ze wel maar dan kreeg ik een hogere factuur, terwijl ik aangaf dat ik een burn-out hebt en het niet kan betalen. Twee weken later kreeg ik een factuur binnen van 1694 euro??? Terwijl op hun website staat NO CURE NO PAY want ze hebben mij alleen advies gegeven en verder niks. Inmiddels staat er op klachten.nl meerdere gedupeerden die hetzelfde als mij hebben mee gemaakt en die ook allemaal spook facturen kreeg voor geen bewezen diensten! I

k ben toen gedagvaard en 28 april 2021 heeft de rechter mij in het gelijk gesteld en heb ik de rechtszaak gewonnen. Ze zijn in hoger beroep gegaan om mij te intimideren en ik noem dit zelf treiterij want ze willen mij het geld van 954 euro niet betalen en met hun hoger beroep proberen ze het continue uit te stellen om mij het bedrag terug te betalen.

Ik heb mevrouw Buizer gebeld die inmiddels niet meer werkt bij Tros Radar, maar wil jullie nadrukkelijk om hulp vragen want het moet nu echt STOPPEN hoe hun mensen duperen! Dit zijn malafide praktijken en heb ook al diverse malen een klacht ingediend bij de Orde van Deken te Rotterdam maar daar hoor ik niks meer van? Dit kan toch niet in een doofpot gestopt worden? Onlangs is mijn HELD Peter R de Vries overleden en die was tegen dit soort praktijken en hield niet van onrecht! Ik vraag het Nederlandse Rechtssysteem dit nu op te pakken en heb ook een verzoek ingediend bij Griffie Hof van Discipline om dit te onderzoeken waarom er niks met mijn zaak is gedaan en of ze een andere Deken naar mijn onderzoek willen laten kijken.

Alsjeblieft mensen doe geen zaken met incassobureau E-Legal te Rotterdam!
Bijlagen
Klacht1.jpg
(103.93 KiB) 2251 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
thumbnail_image1.png
(137.46 KiB) 2251 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
thumbnail_image0.png
(156.91 KiB) 2251 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Seinhuis

Re: Incassobureau E-Legal te Rotterdam

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een incassobureau heeft niet veel bevoegdheden. Veel meer dan brieven sturen kunnen hun niet. Als er niet betaald wordt, dan zal hun (via een deurwaarder) de debiteur dagvaarden.

Bloemetje50

Ongelezen bericht door Bloemetje50 »

Hoi allemaal, op Rechtspraak.nl (de site van de overheid) kun je zoeken in Uitspraken. Zoek daar eens op E-Legal. Daar vindt je allerlei uitspraken over dit bedrijf. De rechter stelt ze stuk voor stuk in het ongelijk als ze tegen hun eigen klanten procederen. Een advocatenkantoor dat hun eigen klanten continu voor de rechter sleept zo lijkt het!

Zet je review ook op Trustpilot en vooral op Google Maps. Dan kun je anderne waarschuwen.

Migjorn4

Ongelezen bericht door Migjorn4 »

Beste Dave,

Het is lastig om te oordelen als niet alle feiten bekend zijn.

Er is een juridisch verschil in overeenkomsten tussen een consument en een commerciële partij (het incassobureau) en tussen twee commerciële partijen. Uit de stukken zou moeten blijken of jij als commerciële partij zou moeten worden aangemerkt. Dat bepaald namelijk jouw positie t.o.v. het incassobureau. Daarnaast ben jij opdrachtgever, zal door jou een schriftelijke overeenkomst zijn ondertekend en zullen er mogelijk ook algemene voorwaarden van toepassing zijn. Uit al deze stukken zal moeten blijken wat jouw opdracht is geweest, wat het incassobureau moest doen en wat het heeft gedaan.

Je vertelt al dat er een vonnis (van de kantonrechter?) ligt. Als de uitspraak niet "uitvoerbaar bij voorraad" is en het incassobureau in hoger beroep is gegaan, dan zal jij een advocaat in de arm moeten nemen omdat procederen in hoger beroep tegen een vonnis niet zonder advocaat toegestaan is. Totdat er een arrest in hoger beroep is, zal een vonnis "uitvoerbaar bij voorraad" niet uitgevoerd kunnen worden.

Een partij die in hoger beroep gaat tegen een vonnis doet dat niet om de andere partije "te pesten". Het in hoger beroep gaan kost immers veel geld. Ook heeft het niet zoveel zin om meerdere "gedupeerden" op te roepen om te reageren, omdat elke zaak anders is. In jouw geval ligt er een vonnis. Ik neem aan dat daarin is vastgesteld dat de vordering van het incassobureau is afgewezen met veroordeling van het incassobureau in de kosten van het geding.

Vraag advies bij het juridisch loket. Zij kunnen jou een document verstrekken waarmee je mogelijk op basis van een toevoeging een advocaat kan inschakelen die voor jou de hoger beroeps-procedure voert.

Veel succes.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dave1971 schreef:
29 jul 2021 08:46
Ik heb mevrouw Buizer gebeld die inmiddels niet meer werkt bij Tros Radar, maar wil jullie nadrukkelijk om hulp vragen want het moet nu echt STOPPEN hoe hun mensen duperen! Dit zijn malafide praktijken en heb ook al diverse malen een klacht ingediend bij de Orde van Deken te Rotterdam maar daar hoor ik niks meer van? Dit kan toch niet in een doofpot gestopt worden? Onlangs is mijn HELD Peter R de Vries overleden en die was tegen dit soort praktijken en hield niet van onrecht! Ik vraag het Nederlandse Rechtssysteem dit nu op te pakken en heb ook een verzoek ingediend bij Griffie Hof van Discipline om dit te onderzoeken waarom er niks met mijn zaak is gedaan en of ze een andere Deken naar mijn onderzoek willen laten kijken.
Wat is de basis van uw klacht bij de Deken? Want incasso bureaus vallen hier niet onder en in hoger beroep gaan is een recht wat de tegenpartij heeft, dat u het als intimideren/treiteren ervaart maakt niet dat het een zaak is van de deken.

Waarschijnlijk gokt E-Legal erop dat u geen advocaat neemt voor het hoger beroep waardoor u verliest. En gezien u hier denkt dat Tros Rader of Peter R de Vries (toen hij nog leefde) zich mengen in dit soort civiele procedures heeft u het helaas mis.

Tros Radar is een televisie programma zij voeren geen rechtszaken names partijen en Peter R de Vries pakte vooral onrecht aan wat betreft strafzaken. Met media aandacht gaat u deze zaak niet winnen en gezien alle recenties al voor uw zaak erop stonden had u kunnen weten met wat voor partij u in zee ging.

U zult echt zelf de rechtszaak moeten voeren met de juiste advocaat, gezien u eerder al heeft gewonnen zal dit in hoger beroep niet anders zijn, echter zult u wel geld moeten gaan investeren in dit gevecht, procederen is nou eenmaal niet gratis.

Plaats reactie