incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
heerhugo
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2021 17:56

incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door heerhugo »

De huishoudelijke hulp van moeder is na jaren trouwe dienst gestopt en omdat ze veel hulp nodig heeft was er een acuut probleem ontstaan.

Het zoeken naar een vervanger was niet makkelijk maar daar was ineens de site van PGB Huishoudelijke Hulp uit Enschede.

Men zou voor (de belachelijk lage) prijs van € 13.50 per uur een hulp kunnen leveren.

En dat zou in maar liefst 87% van de gevallen binnen enkele dagen zijn.

Daarnaast moest men dan wel een bedrag van € 12.99 per maand betalen als zijnde abonnementskosten.

Lichtelijk vreemd edoch, moeders dacht; dan ben ik verzekerd en ik kan de hulp altijd wat extra's betalen bovenop de € 13.50.

Omdat het niet binnen enkele dagen lukte om een hulp te vinden, is WMO ingeschakeld en inmiddels komt via de thuiszorg hulp bij moeders.

Na maar liefst 1 maand ineens een mailtje met naam, emailadres en telefoonnummer van een eventuele hulp.

Toen ik vriendelijk bedankte voor de genomen moeite en meedeelde dat een en ander reeds oplost was, kreeg ik een pittige mail terug waarin mij te kennen werd gegeven dat het lidmaatschap voor 1 jaar is aangegaan ná het voorstellen van de eerste kandidaat.

Anyhow, men wilde moeder wel tegenmoetkomen door 'slechts' een bedrag van € 35,97 in rekening te brengen.

Ik ben deze partij gaan uitvlooien en het blijft dat ze onder meerdere namen actief zijn: de witte werkster, hulp in huis etc.

Nergens lees ik goede berichten. Niet dat me dat verwonderd want als je voor € 13.50 per uur een hulp kunt leveren kom je al gauw een niet koosjere bedrijfsvoering.

Heeft iemand ervaring met deze partij en eventueel een advies over hoe dit aan te vliegen?

Hier en daar gelezen dat mensen maar gauw tot betaling overgingen en er incassobureaus ingeschakeld werden.

Detail: er is géén account aangemaakt door moeders, ze kan alleen middels een link in de mail in haar portal komen.

De neiging is er om de betaling zsm de deur uit te doen maar ik wilde toch even kijken of de wereld echt zo lelijk in elkaar zit :roll:

Bij voorbaat dank,

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door heerhugo

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

door alfatrion » 24 nov 2021 14:48

Ja, 14 dagen na het aangaan van het abonnement, mits op afstand afgesloten. Als moeder hier niet op gewezen is, dan is deze termijn 12 maanden.

U kunt ook stellen dat het abonnement nooit is aangevraagd of een beroep doen op de oneerlijke handelspraktijk. Ik lees hier niet over een abonnement of het daarbij behorende bedrag.
https://www.pgb-huishoudelijkehulp.nl/inschrijven
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar uw moeder heeft zich daar geregistreerd en de algemene voorwaarden geaccepteerd.

heerhugo
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2021 17:56

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door heerhugo »

is er nog zoiets als herroepingsrecht?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, 14 dagen na het aangaan van het abonnement, mits op afstand afgesloten. Als moeder hier niet op gewezen is, dan is deze termijn 12 maanden.

U kunt ook stellen dat het abonnement nooit is aangevraagd of een beroep doen op de oneerlijke handelspraktijk. Ik lees hier niet over een abonnement of het daarbij behorende bedrag.
https://www.pgb-huishoudelijkehulp.nl/inschrijven

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik kan de website van het bedrijf niet vinden, waardoor ik niet goed kan uitzoeken welke manier het contract is aangegaan. Ik vind het een opvallende constructie.

Normaal gesproken kan je een abonnement binnen 14 dagen opzeggen. Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staat uitleg. Doe dit indien mogelijk per mail.

Mijn advies is dat je moeder contact op neemt met haar rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl. Hun kunnen het beste jullie adviseren wat er te doen is.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die naam van de site staat toch boven uw reactie.

heerhugo
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2021 17:56

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door heerhugo »

gelukkig tot op heden niets meer van deze partij vernomen, hopelijk blijft het daarbij.
allemaal bedankt voor de antwoorden!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Gelukkig maar! Ik zal mijn gemeente tzt ook eens vragen waarom zij deze partij (de witte werkster) aanprijzen op hun website...

heerhugo
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2021 17:56

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door heerhugo »

Lisa; Rare vertoning dat de gemeente dat op hun website zet want als je goed gaat zoeken stuit je op veel slechte ervaringen met deze club. Ook telkens weer onder andere namen en websites. Ook was er via marktplaats een directe link met deze bedrijven. Marktplaats doet hier (voor zover ik kan zien) niets aan om dit te voorkomen (waarschijnlijk omdat het een betaalde advertentie is)... kortom; oppassen geblazen! ;-)

Citizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2022 11:21

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door Citizen »

Ik heb hetzelfde bij https://www.schoonmaak-student.nl/ wat ook een website is van hetzelfde Hulp in Huis BV. Met het aanmaken van een account ga je er blijkbaar mee akkoord dat je lidmaatschap gaat betalen zodra zij iemand hebben gevonden. Direct na aanmelden vinden ze iemand en ga je betalen.

Ik weigerde dit en kreeg vervolgens van Bos Incasso in Groningen (zie recensies online) een aanmaning die ik binnen een week diende te betalen.

Zou hier heel graag mee geholpen worden!

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: incasso | lidmaatschap PGB Huishoudelijke Hulp

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Er is herroepingsrecht; zie hierboven. Als je erop gewezen bent dan is het herroepingsrecht 14 dagen, zo niet dan is het een jaar.
Dat kan je als reactie terugmailen.

Plaats reactie