LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring met solveon

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Barthezz
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2008 22:47

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Barthezz »

Om met je laatste zit maar te beginnen,,,, Incassokosten worden berekend aan de hand van een vastgesteld staffeltarief. Deze kun je bij ieder incassoburo, deurwaarder danwel rechtbank opvragen.

Het huis verkopen voor een achterstand van 784 euro? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het is waarschijnlijk zo dat de hypotheek bij ABN AMRO loopt. (anders zie ik niet in hoe Solveon hiermee te maken heeft gekregen)

Het is heel belangrijk dat je de lopende verplichtingen gewoon nakomt en de achtestand inloopt. Als je een datum van de executieverkoop weet moet je zsm naar de voorzieningenrechter om daar een kortgedingprocedure starten om de verkoop tegen te houden.

Executieverkoop is nadelig voor iedere partij. Het huis levert veel minder op en de eventuele restschuld moeten ze dan wederom zien te verhalen op de dan voormalig huiseigenaar.

Als het huis veel meer waard is dan waarvoor er een hypotheek is verstrekt zou je ervoor kunnen kiezen om je hypotheek over te sluiten en in het hypotheekbedrag je leningen mee te nemen.

Dus betaal je maandelijkse verplichtingen en loop je achterstand zo snel mogelijk in.

Komt helemaal goed!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door mar42 »

Het is een vermeende achterstand die 782, euro wat zei zeggen maar uit mijn overzichten(giro) kom ik tot de conclusie geen achterstand op mijn hypotheek.

En toch wil hij het doorzetten de verkoop van ons huis dat staat duidelijkin de brief.

En idd we hebben een ruime overwaarde op ons huis van ruim 150.000,00 euro. Overzetten gaat helaas niet daar wij BKR Tiel geregistreerd staan vanwege verstrekte leningen in totaal van 40.000,00euro die wij nooit hadden mogen krijgen maar wel is gebeurd zijn daar ook mee op Tros Opgelicht geweest in sept 2007 en waarvan hun geschillencommissie tot de conclusie is gekomen dat wij bij elke bank die leningen zouden krijgen. Het feit dat wij alleen maar de rente betalen op die leningen is hun een doorn in het oog. Mede daar dit jaar de rechtzaak begint tegen een oplichter die samen met de bankmedewerkster die de leningen heeft verstrekt en hun dus bang zijn dat ABN AMRO genoemd gaat worden tijdens de zitting, en ja dan gaat er een beerput open omdat desbetreffende medewerkster haar man een hoge functie (topfunctie) bij ABN heeft en zij met een goude handdruk ABN heeft moeten verlaten nadat wij het hadden aangekaart bij de geschillen commissie. Dus eigenlijk met andere woorden zij willen op deze manier ons de mond snoeren en hun geld terug halen wat betreft die leningen.

Ik wacht nu eerst de raad van toezicht van het NVI af en ga daarna eventueel nog door tot het bittere eind.

Yaseka
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 nov 2006 21:35

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Yaseka »

Solveon, tja wat moet je daar nu over zeggen, want normale woorden voor deze jeweetwel zijn er niet. Volgens de website van ABNAMRO houden ze zich helemaal niet b'ezig met particulieren! Onder kenmerken staat: Bestemd voor: MKB- en grootbedrijfrelaties met een substantiële debiteurenportefeuille. Meer niet, maar ach we weten allemaal dat hun grote " kracht" ligt in het treiteren, bedonderen, kleineren, hel en verdoemenis spelen voor particulieren. Maar ze zijn in hun oneindige verwaandheid ook te stom om voor de duivel te dansen! Ik kwam een tijdje terug in financiële problemen omdat mijn in mei 2007 ziek geworden partner nu al al 10 maanden !! een voorschot van maar € 93,-krijgt. Ik ben gehandicapt en heb zelf een WAO-uitkering van € 680,-. Om de 3 maanden krijg ik wat extra geld, maar geen recht op huursubsidie o.i.d.( huur is € 496,-), en dus kon ik de rekeningen niet meer betalen. Heb zelf een (god zei gedank kortlopende) schuldhulpverlening aangevraagd. Bij ABNAMRO mocht ik altijd tot €1500.- rood staan, als ik het extra geld kreeg stond in weer credit. Eind december kon ik ineens niet meer internetbankieren en mijn pinpas gebruiken. Wat bleek? ZONDER énig bericht heeft Solveon mijn rekening geblokkeerd, kerstdagen en oud en nieuw geleefd van € 20.-!! want mijn uitkering en het extra geld was dus ook geblokkeerd. Mijn bewindvoerster heeft geregeld dat ik een nieuwe rekening kon openen, en Solveon moest mijn uitkering en het extra geld op die rekening storten. De SULLEN! Als ze de rekening niet hadden geblokkeerd had ik geen cent meer rood gestaan, nu kunnen ze hun geld nafluiten! :lol: :lol:
Maar tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit één brief, telefoontje of wat dan ook van Solveon gehad, zelfs mijn bewindvoerster niet! Alleen daaruit blijkt al wat voor .....het zijn!

sjacko
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2008 15:57

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door sjacko »

Ik heb een brief gehad van solveon om mijn schuld met 40 euro per maand af te lossen. Dit heb ik niet omdat ik schuldhulpverlening heb moeten aanvragen. Ik heb hun dit ook gezegt en heb een klein bedrag overgemaakt wat ik nog had. Nu kreeg ik weer een brief dat ze rechtsmaatregelen zouden nemen omdat ik me niet aan hun voorstel heb gehouden. Ik heb duidelijk gezegd dat dit niet kon. Mede doordat er andere schuldeisers ook hun deel opeisen. Ik heb hun duidelijk te kennen gegeven dat er tussen hun "voorstel" en de ingang van betaling zich nog anderen hebben gemeld die ook geld willen hebben.

Daantje1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2012 21:17

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Daantje1976 »

Hallo,
Ik heb ooit een roodstand gehad bij de ABN AMRO. Ik mocht tot 2000 euro roodstaan. Toen ging mijn relatie uit en de enige plek waar ik naar toe kon was naar mijn ouders in Australië. Uiteraard wist ik ook wel dat ik niet zomaar kon wegrennen van mijn problemen en dat ik uiteindelijk toch echt wel de verantwoordelijkheden op me moest nemen. Toen ik terug ging naar Nederland had ik inmiddels een behoorlijke achterstand opgebouwd, en mijn rekening was inmiddels overgedragen aan Solveon. Keurig een betalingregeling getroffen met Solveon en uiteindekijk in 2008 heb ik de schuld volledig afgelost. Ik heb zelfs een brief gekregen waarin ik word bedankt voor het aflossen van de debetstand etc etc. en dat het afgemeld zou worden bij het BKR, of dat ik althans een H van herstel zou krijgen of zoiets. Zogezegd zo gedaan, jaren niets meer van gehoord tot vandaag. Ik wil graag een lening afsluiten om mijn master studie aan de UVA te kunnen bekostigen. Ben nl. te oud voor studiefinanciering. Dus dit had ik online gedaan en vanmiddag kreeg ik telefoon dat mijn aanvraag was afgewezen vanwege een groot bedrag wat nog open zou staan. De dame die ik aan de telefoon had, zij eerst dat het bij wehkamp was. Nou, dat kan al helemaal niet. Ik heb helemaal geen financiele problemen met de wehkamp. Ik bestel er wel eens wat,,,maar problemen? Nee! Ik werd boos en zei dat ik morgen wel wehkamp zou gaan bellen. Even later belde er een andere meneer op van dezelfde kredietversrekker en vertelde me nu dat het niet de wehkamp was maar een groot bedrag bij Solveon wat nog open stond vanwege en debetstand bij de ABN AMRO in het verleden??%%!!. Ook daarop reageerde ik verbaasd!! Ik zei dat dit absoluut niet mogelijk was etc etc. Ondertussen zakte de moed in mijn schoenen en begon me werkelijk af te vragen...waarom ik altijd!!?? Morgen dus Solveon bellen en eisen dat ze de boel in orde gaan maken voor me, want anders kan ik mijn krediet voor mijn studie echt wel vergeten!!! Notabene mijn investering voor mijn toekomst!!! Ben ik eindelijk toegelaten en nu dit!!!?? Ik weet heus wel dat ik fout ben geweest maar ik heb alles afgelost en nu moet ik nog steeds boeten! En dat vind ik meer dan jammer!! ***** allemachtig wat moet ik doen? Is er iemand die me kan helpen of advies kan geven? :roll:

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door elmo43 »

Daantje1976 schreef:Hallo,
Ik heb ooit een roodstand gehad bij de ABN AMRO. Ik mocht tot 2000 euro roodstaan. Toen ging mijn relatie uit en de enige plek waar ik naar toe kon was naar mijn ouders in Australië. Uiteraard wist ik ook wel dat ik niet zomaar kon wegrennen van mijn problemen en dat ik uiteindelijk toch echt wel de verantwoordelijkheden op me moest nemen. Toen ik terug ging naar Nederland had ik inmiddels een behoorlijke achterstand opgebouwd, en mijn rekening was inmiddels overgedragen aan Solveon. Keurig een betalingregeling getroffen met Solveon en uiteindekijk in 2008 heb ik de schuld volledig afgelost. Ik heb zelfs een brief gekregen waarin ik word bedankt voor het aflossen van de debetstand etc etc. en dat het afgemeld zou worden bij het BKR, of dat ik althans een H van herstel zou krijgen of zoiets. Zogezegd zo gedaan, jaren niets meer van gehoord tot vandaag. Ik wil graag een lening afsluiten om mijn master studie aan de UVA te kunnen bekostigen. Ben nl. te oud voor studiefinanciering. Dus dit had ik online gedaan en vanmiddag kreeg ik telefoon dat mijn aanvraag was afgewezen vanwege een groot bedrag wat nog open zou staan. De dame die ik aan de telefoon had, zij eerst dat het bij wehkamp was. Nou, dat kan al helemaal niet. Ik heb helemaal geen financiele problemen met de wehkamp. Ik bestel er wel eens wat,,,maar problemen? Nee! Ik werd boos en zei dat ik morgen wel wehkamp zou gaan bellen. Even later belde er een andere meneer op van dezelfde kredietversrekker en vertelde me nu dat het niet de wehkamp was maar een groot bedrag bij Solveon wat nog open stond vanwege en debetstand bij de ABN AMRO in het verleden??%%!!. Ook daarop reageerde ik verbaasd!! Ik zei dat dit absoluut niet mogelijk was etc etc. Ondertussen zakte de moed in mijn schoenen en begon me werkelijk af te vragen...waarom ik altijd!!?? Morgen dus Solveon bellen en eisen dat ze de boel in orde gaan maken voor me, want anders kan ik mijn krediet voor mijn studie echt wel vergeten!!! Notabene mijn investering voor mijn toekomst!!! Ben ik eindelijk toegelaten en nu dit!!!?? Ik weet heus wel dat ik fout ben geweest maar ik heb alles afgelost en nu moet ik nog steeds boeten! En dat vind ik meer dan jammer!! ***** allemachtig wat moet ik doen? Is er iemand die me kan helpen of advies kan geven? :roll:
Je kan idd gewoon met Solveon bellen en hun vragen dit zo snel mogelijk te laten verwijderen bij BKR, dit kunnen zij binnen 1 dag regelen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik zou ook nog een kort zakelijk briefje nasturen waarin je een redelijke termijn (zeg 10 dagen of iets dergelijks) stelt waarbinnen het geregeld moet zijn. Vraag ook om schriftelijke bevestiging dat het door ABN geregeld is.
Mocht het uiteindelijk niet gebeuren, dan kun je het desnoods bij de civiele rechter afdwingen.

Advokaatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2012 18:50

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door Advokaatje »

Uiteraard hebben wij ervaring met Solveon. Het inkassobedrijf van ABN-AMRO bank, Prima zakendoen met deze mensen. Wie langdurig ongeoorloofd achterstand op de rekening heeft wordt na enkele waarscuwingen bij Solveon aangemeld en terecht. De rekening wordt geblokkeerd tot dat herstel heeft plaatsgevonden en vervolens gewoon hersteld alsof er nimmer iets heeft plaatsgevonden. Wel het nadeel is dat u vijf jaren lang een A-codering BKR oploopt maar dat is eigen schul.

Advokaatje

fresiaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 13:22

Re: ervaring met solveon

Ongelezen bericht door fresiaatje »

Mijn ervaringen met Solveon zijn natuurlijk "gekleurd" omdat ik veel ergernis ervaar bij mijn slechte financiële situatie. Maar, als ik realistisch ben....

Misschien heb ik geluk om het feit dat mijn contact met Solveon in economisch andere tijd begon.
Ik moet zeggen, men was heel gewoon aanspreekbaar. Daarbij moet ik zeggen dat ik me bewust ben van mijn positie en dat een "regeling" niet vanzelfsprekend is, iets wat ik in mijn houding laat blijken.

Abn kreeg jaren mijn betalingen volgens afspraak, contract afgelopen, gebeld, 2 maandjes niet kunnen betalen, kreeg ik brieven over, gebeld, weer werk gevonden, weer aantal jaren goed, hoorde ik ook niets, baan kwijt, akkoord voor minder groot bedrag per maand....maar helaas, in dát jaar moest ik ook belastinggelden terugbetalen.

Gevraagd of de regeling herzien kon worden, tijdelijk gestaakt wellicht en ná het terugbetalen van belastinggelden weer aanvangen. Helaas, en begrijpelijk ook, men heeft mij lang genoeg coulance getoond.

Dat is dus wél gebeurt, die coulance, ookal vind ik het nu niet leuk dat het nu niet meer kan.

Ondertussen is de crisis in vol ornaat aanwezig met randverschijnselen als grote werkeloosheid en bezuinigingen. Ook ik, ben aangesloten in de lange rij van de schuldsanering.

Solveon heeft "de som" neergelegd bij Flanderijn, ook bekend en groot gerechtsdeurwaardersbureau.
Met hen valt veel beter te praten, menselijker.
Nog 1 maand en dan zit mijn 1e jaar van het schuldsaneringstraject erop. En nog steeds zou ik het liever gewoon allemaal terug betalen......

Gesloten