LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hotel waarde cheque en Incassobureau Credis Curabilis

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Camilla

hotel waarde cheque en Incassobureau Credis Curabilis

Ongelezen bericht door Camilla » 20 dec 2005 16:43

Hallo iedereen!
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Dit onderwerp is al eerder voorbijgekomen, maar wij hebben nu te maken met hetzelfde probleem.
Mijn moeder kon een gratis hotel gids ontvangen.Maar dit was bij Hotelbon.., niet bij Hotel Waarde Cheque. Nu kregen we vanmiddag een herinnering dat we het geld nog moeten betalen. die brief was afkomstig van Hotel Waarde Cheque. ik zeg het nog een keer, de hotel gids had mijn moeder besteld bij Hotelbon. In die brief stond dat wij binnen 8 dagen het bedrag moeten betalen, anders sturen ze Incassobureau Credis Curabilis op ons af.
Wat moet ik nu doen?

Jonjo

Re: hotel waarde cheque en Incassobureau Credis Curabilis

Ongelezen bericht door Jonjo » 20 dec 2005 16:52

Nee he, alweer wordt toch eens wakker.

martindo

Ongelezen bericht door martindo » 20 dec 2005 19:18

Ook ik kreeg vandaag een herrinering in de bus over die HWC. Iets wat ik niet besteld had enz. enz.

Volgens Jonjo is hier al lang iets over geschreven op de site. Ik kan alleen enkele berichtjes zien van 2004 en niet betalen als je niks besteld hebt. Makkelijk gezegd , straks staan die lui van het incasso bureau op de stoep?

IK heb inmiddels een mail naar [email protected] gestuurd met een aantal vragen over de herrinering. Ik ben benieuwd wat hun antwoord hierop is.

Ook zou ik toch nog graag andere reactie horen van mensen die dit eerder hebben meegemaakt.

Camilla

Ongelezen bericht door Camilla » 20 dec 2005 19:38

er is inderdaad al eerder een forum over geweest.
http://forum.trosradar.nl/PHP/printtopic/19280/0/print/ dit is het adres waar het op staat, nadat ik dit gezien heb dacht ik ik zet het ook op die site, misschien dat er mensen zijn die het nog herrineren.
maar ik denk dat wij het al opgelost hebben,
wij hebben wat informatie opgezocht op internet enzo, en uiteindelijk kwamen we bij dit nummer: 0900-5505555 het kost wel 20 eurocent per minuut.
Jij had dan ook een rekening van iets wat je niet besteld hebt, laat staan binnen gekregen. Ik zou zeggen, leg uit wat er aan de hand is, en het wordt allemaal geregeld. Je krijgt het alleen niet zwart op wit.
Veel succes ermee!
Groetjes en bedankt voor je reactie, Camilla.

Hennes

Ongelezen bericht door Hennes » 29 jun 2006 09:56

Ook ik ben erin gestonken! :oops: Vorig jaar werd ik gebeld door een dame die mij vertelde dat ik via de Otto was ingeloot voor een "prijs". Ik had een gratis zeecruise gewonnen en ik kon geheel vrijblijvend :!: de goldcard voor een prikkie proberen.
Uiteindelijk werd er een bedrag van € 71 van mijn rekening afgeschreven. De gratis Cruise moest je eigenlijk gewoon betalen dus een regelrechte aanfluiting. Ook de "leuke"aanbiedingen via die cheque zijn helemaal niet zo leuk. Uiteindelijk heb ik dus helemaal geen gebruik gemaakt van deze card (had ik bijna een weekendje voor gehad).
Gisteren werd ik tot mijn verbazing gebeld door een medewerker (nummer onbekend!!) van HWC of ze mijn rekeningnummer even mochten. Dacht het niet zei ik! Ja maar u moet betalen voor een nieuwe kaart. In de kleine lettertjes staat dat u 2 maanden van tevoren alles moet opzeggen! Hoezo vrijblijvend??
Nergens zat een schrijven bij dat ik 2 maanden voor het verlopen van de card moest opzeggen, na enig zoeken bleek dat dit op de factuur staat.
Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar want hoe kom ikhier van af.
Ik wil helemaal geen "goldcard" en zeker niet van de HotelWaardeCheque die mij met list en bedrog een kaart door mijn strot hebben gestampt :evil:

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo » 30 jun 2006 22:08

Bij HWC is het juist die goldcard en daarbij krijg je die cruisecheque bij, zo kreeg ik het, met een saunecheque en die was heerlijk.
Die cruisecheque kan je 2 voor de prijs van 1, dus 1 gratis en de ander moet betalen, met nog een paar haken en ogen eraan.

Bij de goldcard krijg je een boek met aangesloten hotels, bungparken en campings, en voorin op blz. 15 van de gids van 2006 staat.

bij algemene voorwaarden:

punt 13:

Opzegging kan schriftelijk dan wel via e-mail geschieden.
De opzegtermijn bedraagd 2 maanden voor de vervaldatum van de goldcard. Jaarlijks zal u tijdig voor het verlopen van uw hotelwaardecheque gold card een nieuwe gestuurd worden.

XT te A

Ongelezen bericht door XT te A » 02 aug 2006 19:40

Hallo,

ook wij zijn er in gestonken, mijn vrouw heeft tevergeefs getracht er vanaf te komen. Nadat ik getracht heb de "goldcard" te gebruiken werd mij in het hotel verteld dat men al vanalles heeft ondernomen om uit die gids te komen. Men had vaker met gedupeerden te maken gehad.

Vanavond werden wij weer gebeld door hen met het verzoek even ons rekening nummer te geven zodat wederom een kaart kon worden gestuurd. U kunt zich mijn reactie wel voorstellen. Men was van mijn desintresse niet gediend en indien we niet zouden betalen zouden zij het incassoburo Curabilis er op af sturen.

Na enig speurwerk lijkt het er sterk op dat Hotelwaardecheck bv en Curabilis incasso een een dezelfde adres hebben :........erg vreemd vind u niet? Dit is gewoon een scam van de bovenste plank.

Hennes

Ongelezen bericht door Hennes » 25 aug 2006 00:20

Hallo
Ik heb een brief en een mailtje gestuurd naar HWC en kreeg een verassend antwoord: als ik het hele pakket netjes terug zou sturen (naar een antwoordnummer) verviel mijn verplichting tot betaling.

Deze reactie is niet iets wat ik had verwacht na het vrij indringende telefoontje eerder dit jaar.

Dus ere wie ere toekomt :P

STEEM001

Ongelezen bericht door STEEM001 » 23 jul 2009 11:03

Het incassobureau Credis Curabilis is nu nog steeds actief. Ook wij hebben een brief van hen gekregen om binnen 5 dagen te betalen voor de hotelwaardecheque, die we niet willen. En krijgen geen reactie op de door ons verstuurde e-mail.

JP72

Ongelezen bericht door JP72 » 11 aug 2009 12:33

Hotelwaardecheque bestaat uit verschillende BV's. Maar alles bevindt zich in het pand in Heiloo. Hiertoe behoort ook Wegenaar Reclame, Credis Curabilis en GoldCardVoordeel. Indien u een abonnement afsluit wordt dit automatisch stilzwijgend verlengt en dat gaat geld kosten. Volgens mij is Credis Curabilis niets meer dan een loze kreet zonder enig personeel met juridische machtiging. Het bedrijf Hotelwaardecheque maakt gebruik van een advocaat waaraan men advies vraagt. Er wordt vaak hard en dreigend geschreeuwd zonder dat er kennis van zaken is. Zelf ben ik ook opgelicht door Hotelwaardecheque maar heb me niet laten intimideren. Indien u gebeld wordt om uw gegevens te verifieren, GEEF DEZE DAN NIET. Er wordt verteld dat al uw gegevens gewist worden i.v.m. de OPTA-wetgeving. Indien dit zo is, dan kunnen ze u ook niet lastigvallen en geen geld afschrijven. Boek lekker zelf goedkoop een hotel online, daar heeft u de hotelwaardecheque echt niet voor nodig.

Amyl

Ongelezen bericht door Amyl » 30 dec 2009 02:13

same problem, geboekt bij dat bedrijf, ditmaal onder de naam world wide bookers, en daar gaat je geld zonder dat je iets besteld hebt aan een goldcard die je nooit hebt besteld, nu had ik nog zo gekeken van tevoren of het een goed bedrijf was, maar doordat ze steeds andere namen gebruiken kom je daar bijna niet achter.

Gesloten