LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full Media Service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
marathonremco
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2009 18:31

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door marathonremco »

heb aangetekend brief verzonden met retour handtkening als dat niet helpt dan ga ik ze aanklagen bij de rechtbank en zal ze dat ook telefonisch melden. Doen ik die mevrouw jansen aantelefoo had 19 oktober 2009 kreeg ik meteen een raar gevoel bij ze droeg zich vreemd zo te horen aan te stem en niet professioneel vergeleken met andere bedrijven en niet klant gericht.

hoor van jullie en jullie van mijn

rianne19612
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2008 11:03

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door rianne19612 »

Met ingang van vandaag ben ik ook oorlog aan het voeren met deze Full Media Service.
vanmorgen telefonisch contact gehad en de draak die ik aan de telefoon kreeg maakte me gewoon uit voor leugenaar omdat er zogenaamd nooit brieven e.d. van mij waren ontvangen dus ik had nooit geschreven enzo.

Wederom gaat er vandaag weer een schrijven de deur uit naar dit oplichterszooitje en bij de bank heb ik de machtiging ingetrokken.

Ze kunnen me wat......zij schrijven van mijn rekening af terwijl ik nooit iets heb ontvangen.

lotje89
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2010 10:16

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door lotje89 »

hey,
toen ik paar maanden terug op mijn gemak in gent rond liep heeft er mij een hollander aangehouden om mij in te schrijven voor een tijdschrift over dieren, hij zei dat het mij 37.50euro zou kosten voor dit abonnement per maand nu ik ben zot van dieren en heb dit aanvaard maar nu blijkt dat we in de 60euro moeten betalen + die 37,50euro we hebben naar die mensen geschreven dat we willen stoppen met dit abonnement maar ze zeiden dat we 2 jaar vast zitten.
ik weiger eigenlijk verder te betalen en zou een aanlkacht bij de politie helpen?? want dit kan toch niet verder blijven duren al die mensen die geld verliezen voor niks we hebben dit voor andere zaken nodig.

kan er iemand helpen???? :(

Malivai
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2010 21:42

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Malivai »

Hallo,

Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Op markt aangesproken en ook dom als ik was te snel getekend.
Terug naar die verkoper gegaan, maar kreeg natuurlijk het dubbeltje niet terug.
Ben onmiddellijk naar het postkantoor gegaan en aangetekend schrijven gestuurd dat ik van elke aankoop afzie (moest binnen 7 dagen).
Nu krijg ik 1 week later bevestiging van mijn abonnement in de bus, terwijl ik toch tijdig opzeg heb gedaan.

Maar nu zie ik via de tracking site van de post dat mijn aangetekende zending niet eens werd afgehaald. Dus ben ik eigenlijk niet op tijd met mijn opzeg.
Wat kan ik doen in dit geval? Tot welke juridische dienst ofzo kan ik mij wenden hiervoor?

Graag tips, ervaring, goede raad.

Merci
Malivai

PS het gaat ook om België in dit geval.

lotje89
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2010 10:16

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door lotje89 »

hey

ja is uiteindelijk echt stoom maar helaas, zoals ik, heb je getekend en kan je daar eigenlijk niks op doen. krijg je die documenten naar jou doorgestuurd want als dit niet het geval is zou dan pas iets kunnen doen maar anders zit je voor 2 jaar vast.
ben eigenlijk ook radeloos maar ja.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door snepke »

Malivai schreef:
Maar nu zie ik via de tracking site van de post dat mijn aangetekende zending niet eens werd afgehaald. Dus ben ik eigenlijk niet op tijd met mijn opzeg.
Wat kan ik doen in dit geval? Tot welke juridische dienst ofzo kan ik mij wenden hiervoor?

Graag tips, ervaring, goede raad.

Merci
Malivai

PS het gaat ook om België in dit geval.
  • Er staat toch een poststempel met datum op.Dan kun je toch bewijzen dat je het op tijd hebt opgezegt.Ik denk dat ze bewust de aangetekende post niet ophalen,omdat ze weten dat het opzegggingen zijn.
  • Heb je daar in de buurt geen juridisch loket of iets,leg het die eens voor,kijken wat hun te zeggen hebben

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik sluit me bij Snepke aan.

je kan aantonen dat je het verzonden hebt - en wanneer.
Maak eventueel een schermafdruk van de Track & Trace site.

Blokkeer je rekening (selectieve blokkade), en alles wat je eventueel toegezonden word (als je al wat krijgt..) retour afzender sturen.

Bewaar wel kopieen van alles wat jij verstuurd, en houd alles bij elkaar - gewoon voor dossier vorming.

Niet afhalen lijkt me een erg zielige tactiek - en ik weet niet of een rechter dit wel accepteerd als men zou stellen niets ontvangen te hebben.

m.luitjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2010 09:10

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door m.luitjes »

Hoera!!! Ik heb er straks geen last meer van:-) Ik heb de bevestiging gekregen dat mijn abonnement is opgezegd! Dat vrouwtje aan de lijn in Geleen is wel brutaal en onbeschoft zeg. Ze gooit gewoon de hoorn op de haak en vertelt me dat ik sta te liegen. Nou zeg. Pfff, wat ben ik dom en naief geweest zeg om in die flauwekul te trappen.

F0REVERxMiNE
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2010 15:36

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door F0REVERxMiNE »

Gaat dit dan ook over A-bode, postbus 140, lanaken ?

kimsiej
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 12:25

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door kimsiej »

ja dit gaat inderdaad ook over UCA klantenservice.

waar ik deze week ook in de gauwte voor getekend heb zonder te weten wat dit allemaal in houd !

ik heb zonet een mail gestuurd waarin ik bevestig dat ik het recht hebt binne de 8-dagen mijn abonnement wil stopzeggen.

en via deze mail heb ik dit ook gedaan.
ik ga ook direct een brief op de post doen.
en bij de bank gaan horen voor sellectieve blokkage van afname

welke stappen moet ik nog ondernemen?

kimsiej
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 12:25

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door kimsiej »

ik heb net gebeld naar de nederlandse damen van uca/klantenservice en ik ben heel vriendelijk gebleven en zei ook.

ik vroeg of ze mijn abonnement kon stop zetten en heb gezegt dat ik vorige week een brief heb opgestuurd.

zei vertelde mij dat het abonnement reeds stopgezet is en dat ik hiervan nog een bevestiging ging opgestuurd krijgen ???

Cyberduck
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2010 16:37

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Cyberduck »

Verbaas me echt als ik zo de berichten hier lees. Mensen tekenen midden op straat voor zaken waarvan ze totaal niet weten wat die inhouden...

Mensen, laat dit een wijze les geweest zijn! Teken NOOIT op straat bij al die verkopers, want 9 van de 10 keer zijn er allerlei kleine lettertjes waar je dan mee akkoord gaat zonder dat direct te weten. En probeer dan maar eens van die bedrijven af te komen...

Ik ga nooit in op straatverkoop of dat gepraat aan de deur. Het levert niks op, ze willen alleen maar geld van je hebben.

Succes voor degenen die ermee bezig zijn.

Sofje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:30

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Sofje »

Tantetellie schreef:Ik krijg nog steeds de boekjezs toegestuurd van Full Media Service, maar een betalingsformulier krijg ik niet meer. In het begin had ik een domiciliëring, maar die heb ik nog voor de eerste betaling, stop gezet. Toen kreeg ik een overschrijving voor driemaandelijkse betaling en dat heb ik 1 keer betaald, want daarna zag ik niks meer van betalingen.
Ik heb al een paar keer gebeld naar Full Media Service in Maastricht en elke keer krijg ik daar dezelfde mevrouw aan de telefoon. Zij spreekt alleen maar dreigtaal en is zeer onvriendelijk. Als je haar een simpele vraag stelt, kan ze er zelfs niet op antwoorden.
Hen aangetekend een brief gestuurd om mijn abonnement op te zeggen en toen kreeg ik antwoord, dat ik 2 jaar abonnee moest blijven en dat als ik niet betaalde, dat ze een incassobureau gingen aanspreken. Nou, ik betaal dus echt niks meer.
Ben je er nu eindelijk vanaf? Ik heb me ook laten vangen, stom genoeg!

Kellee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2011 10:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Kellee »

Dag lotgenoten...

Ik ben enkele maanden geleden (ik geloof juni 2011) ook die vriendelijke Nederlandse meneer tegen het lijf gelopen die met mooie praatjes mijn
handtekening heeft gekregen.

Zal de situatie even kort schetsen: ik vertelde hem dat ik wel een dieren-
liefhebber ben, maar dat ik, zijnde een studente, deze abonnementskosten
niet zou kunnen betalen. Daarop vertelde hij me dat hij een infobrochure
zou opsturen met een bijkomend formuliertje dat we maar moesten invullen,
moesten we het abonnement toch willen. Wilden we het niet? Ja, gewoon het
papiertje negeren.

Leek me een mooie deal, ik kan zo al moeilijk nee zeggen - naïef dat ik ben -
maar ik wist ook dat ik het zelf niet kon betalen en m'n vader.. Hm nee, die
heeft me altijd gewaarschuwd voor zulke dingen. Dus nu had ik zogezegd twee
vliegen in een klap: ik moest hem niet afwijzen en kreeg toch geen problemen.

De komende weken ontving ik noch een infobrochure, noch een pakket. Wel een
aanbetaling van 37,50euro. Terwijl ik nooit een pakketje heb ontvangen??? Ik ging
meteen surfen op het internet en kwam toen dit forum tegen, hier las ik allerlei
verhalen over dat ik de brieven gewoon moest negeren, dat deed ik ook bij de
volgende aanbetaling (ik geloof dat we hier al over de 60 euro moesten betalen) maar eergisteren kwam ik nog eens bij m'n vader over de vloer en lag er een
brief van het incasso bureau Intrum. Gelieve het bedrag van 327,50euro binnen de vijftien dagen over te maken. Ik slaap er haast niet meer van. Wat kan of moet ik doen???

Heb al enkele keren proberen te bellen naar UCA/A-Bode, maar daar kreeg ik geen
gehoor, dus heb vanmorgen een mailtje erheen gestuurd. Ik vrees echt dat ik in
ernstige problemen ga komen, gezien ik mijn 'abonnement' (die ik dus nooit heb
besteld of gekregen) nooit per brief heb proberen op te zeggen. En dan nu dit
incasso-bureau........... Ik ben juridisch helemaal niet sterk aangelegd! Ik heb gezien dat er al enkele maanden geen reactie meer is gekomen op dit forum, maar ik hoop uit de bodem van mij hart dat er iemand is die me kan helpen door
me te zeggen wat ik kan doen, welke stappen ik kan ondernemen want dit kan ik
gewoonweg niet betalen en voor zulke bedragen kan ik ook niet even bij iemand
anders gaan aankloppen...

Groetjes,
Kelly

Kellee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2011 10:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Kellee »

lotje89 schreef:hey

ja is uiteindelijk echt stoom maar helaas, zoals ik, heb je getekend en kan je daar eigenlijk niks op doen. krijg je die documenten naar jou doorgestuurd want als dit niet het geval is zou dan pas iets kunnen doen maar anders zit je voor 2 jaar vast.
ben eigenlijk ook radeloos maar ja.
Ik heb nooit een pakketje ontvangen, wat kan ik dan doen? Want dit kan je toch
niet bewijzen...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Jolijn »

Lees eens bij dit topic http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=76671

of bij Natuals, Beyond Beauty.

Allemaal dezelfde werkwijze en daar ook veel informatie hoe te handelen.

Ik ging
meteen surfen op het internet en kwam toen dit forum tegen, hier las ik allerlei
verhalen over dat ik de brieven gewoon moest negeren, dat deed ik ook bij de
volgende aanbetaling (ik geloof dat we hier al over de 60 euro moesten betalen)


Jammer dat je niet meteen hebt gereageerd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kellee schreef:Ik heb nooit een pakketje ontvangen, wat kan ik dan doen? Want dit kan je toch niet bewijzen...
Wacht even..

Men beweerd dat jij moet betalen omdat je iets ontvangen zou hebben?
Maar - wie eist, bewijst - dus zij dienen aan te tonen dat A) er een geldige overeenkomst is (dus, een getekend contract) en B) dat zij daadwerkelijk het beloofde aan jou verzonden hebben en dat jij het ontvangen hebt.

Jij stelt "ik heb alleen info gevraagd" en "ik heb niets ontvangen".

In principe kan je dan volstaan met een briefje (liefst aangetekend) met de volgende strekking.

- vermeld ontvangst vordering IJ
- vermeld dat er volgens jou geen overeenkomst is
- vermeld dat er ook geen leveringen van enige producten of goederen zijn geweest
- verzoek hen om de vordering te staken, en rechtsgeldig bewijs te geven van a) contract en b) levering van goederen en/of diensten en, zo niet
- verzoek hen om de invordering volledig te staken, en je hier binnen 14 dagen schriftelijk bevestiging te sturen.
- Geef aan dat er geen grond voor deze vordering is, en indien zij toch menen door te zetten dat je je in rechte zult verweren, en alle bijkomende kosten op IJ verhaald zullen worden.

Jouw acties:
- alles bij elkaar zoeken wat je over deze zaak hebt.
- maak kopieen van brieven die je verzend (liefst aangetekend ivm bewijs)
- vraag advies bij het juridisch loket (neem dan wel alles mee)

Er staan diverse voorbeeldbrieven, o.a. bij stop incassoburo`s site - en ook al hier bij diverse topics.

Succes.

Kellee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2011 10:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Kellee »

Guardian72 schreef:
Kellee schreef:Ik heb nooit een pakketje ontvangen, wat kan ik dan doen? Want dit kan je toch niet bewijzen...
Wacht even..

Men beweerd dat jij moet betalen omdat je iets ontvangen zou hebben?
Maar - wie eist, bewijst - dus zij dienen aan te tonen dat A) er een geldige overeenkomst is (dus, een getekend contract) en B) dat zij daadwerkelijk het beloofde aan jou verzonden hebben en dat jij het ontvangen hebt.

Jij stelt "ik heb alleen info gevraagd" en "ik heb niets ontvangen".

In principe kan je dan volstaan met een briefje (liefst aangetekend) met de volgende strekking.

- vermeld ontvangst vordering IJ
- vermeld dat er volgens jou geen overeenkomst is
- vermeld dat er ook geen leveringen van enige producten of goederen zijn geweest
- verzoek hen om de vordering te staken, en rechtsgeldig bewijs te geven van a) contract en b) levering van goederen en/of diensten en, zo niet
- verzoek hen om de invordering volledig te staken, en je hier binnen 14 dagen schriftelijk bevestiging te sturen.
- Geef aan dat er geen grond voor deze vordering is, en indien zij toch menen door te zetten dat je je in rechte zult verweren, en alle bijkomende kosten op IJ verhaald zullen worden.

Jouw acties:
- alles bij elkaar zoeken wat je over deze zaak hebt.
- maak kopieen van brieven die je verzend (liefst aangetekend ivm bewijs)
- vraag advies bij het juridisch loket (neem dan wel alles mee)

Er staan diverse voorbeeldbrieven, o.a. bij stop incassoburo`s site - en ook al hier bij diverse topics.

Succes.
En wat met het incasso-bureau in tussentijd? Want van die 327,50euro zijn 77,50euro aan kosten vermeld (ik vermoed dossierkosten)?

En alvast bedankt voor je advies! Ik ga er meteen werk van maken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kellee schreef:
En wat met het incasso-bureau in tussentijd? Want van die 327,50euro zijn 77,50euro aan kosten vermeld (ik vermoed dossierkosten)?

En alvast bedankt voor je advies! Ik ga er meteen werk van maken.
Waarschijnlijk blijven ze dreigen.. Maar totdat men iets bewijst..

Kellee
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2011 10:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Kellee »

Ik heb goed nieuws en de reden dat ik het hier meld, is om evt. volgende slachtoffers van deze abo-dienst te helpen!

Dit is de mail die ik naar UCA/A-Bode stuurde;

Geachte

Gezien ik telefonisch geen gehoor krijg, probeer ik het via mail nog maar eens.

Enkele maanden geleden sprak één van jullie verkopers me aan op straat. Ik vertelde
hem dat ik niet geïnteresseerd was en dat ik ook niet zou kunnen betalen voor dit
abonnement. Hij vertelde me dat ik mijn adresgegevens mocht invullen en dat hij
slechts een infobrochure zou opsturen. Mocht mijn vader geïnteresseerd zijn, moesten
we gewoon het 'bijkomend formuliertje' tekenen en opsturen, zoniet mochten we
het bericht gewoon negeren. Dit is ook de reden dat ik er GEEN bankrekeningnummer
bij heb gezet.

Enkele weken later kreeg ik niet de infobrochure, niet het dierenpakket, maar een
aanbetaling van 37,50euro. Waarvoor zou ik dit moeten betalen? Ik heb nooit wat
ontvangen van jullie en wanneer ik probeer te bellen, krijg ik geen gehoor.

Naar aanleiding hiervan ben ik op het internet gaan surfen en kwam ik op het forum
van TROS Radar. Jullie zullen het vast wel kennen. Daar las ik, zoals jullie waarschijnlijk
ook weten, nogal verontrustende verhalen van andere slachtoffers die jullie probeerden
af te troggelen. Ook zij krijgen telefonisch noch per mail noch per brief een reactie van
jullie.

Groet,
Kelly


Ook had ik via ConsuWijzer een klacht ingediend. Ik weet niet als ze hier wat van gehoord hadden, maar dit was het antwoord:

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail delen wij u mede, dat wij het abonnement per direkt hebben
geannuleerd, waarmede tevens alle verdere kosten vervallen zijn, de vordering bij het
Incassobureau zal eveneens door ons worden ingetrokken.

De door U genoemde klahct zullen wij aan de desbetreffende organisatie doorgeven, daar wij
niet verantwoordelijk zijn voor het afsluiten van de abonnementen, maar dat wij alleen maar
de abonnementen verzorgen van diverse tijdschriften.

Wij hopen Uw klacht naar tevredenheid te hebben opgelost en verblijven,

met vriendelijke groet,

A-bode Klantenservice

Gesloten