LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Full Media Service

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tabitha
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2006 23:37

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door tabitha »

:evil: hoi mensen, ik me op 27/04/006 door fms laten overhalen om een proefpaket te nemen om dieren in nesten te steunen,dit was hun wel gelukt omdat het over dieren in nood ging?maar toen ik thuis kwam zag ik dat het een abonnement was van een tijdschrif dier&natuur,ik ben de dan maar even op internet gaan zoeken over welk bedrijf het ging.zo heb ik heel wat kunnen lezen over fms en ben de dag nadien naar de post gegaan om aangetekend op te zeggen.na alles wat ik gelezen heb krijg ik wel schrik dat ik er niet gemakelijk zal van af komen.ik heb naar 2 verschilende adressen verzonden in maastricht wel aangetekend.ik woon namelijk in belg reg oostvl. ps bij ons mag je iemand van een incasso voor de deur laten staan zij hebben niet de bevoegheid om geld te eisen dit moet gebeuren door een rechter.ook is het beter om ze niet binnen te laten want zo spelen ze info door aan de fms om te zien of er wat te rapen valt.ik laat nog iets weten hoe het verder verloopt,groetjes :mrgreen:

mariecke
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2006 17:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door mariecke »

ik heb mij in 2004 ook laten overhalen voor een zogenaamd speelgoed pakket van FMS. want alles was zo duur en je kreeg een heel vol pakket met allemaal speelgoed van bob de bouwer en weet ik wat.
en dit allemaal voor onder de 10 euro. nou dat leek me wel wat. ik als moeder met een lekkende portomonaie had een goede deal gedaan.
enkele dagen later had ik me alweer bedacht. ik de beste mensen opgebeld geen gehoor. na een paar weken had ik zowaar iemand aan de lijn. ik moest danmaar even een briefje stureren en dan zouden ze er naar kijken.
inmiddels was het indrukwekkende speelgoed pakket al bij mij op de mat gevallen. het paste gewoon door de brievenbus en het was dus niet die grote doos wat ik had gedacht. en wat zat erin een tijschrift over een gems en een boekje van 4 pagina's met auto's. en inmiddels was ook het bedag van 28.95 van mijn rekening geschreven. dit hoef ik dus niet. ik die mensen een briefje getypt en niets meer gehoort. zo alles in kannen en kruiken dacht ik, ik had de automatische incasso ook stop gezet. een paar weken later valt er een brief op de mat. of ik wil betalen. gebeld met geen resultaat, behalve dat ik een brief moest sturen. heb ik gedaan. enkele weken later een herinnereing maar nu van 29.95. ik weer een brief geschreven nu met mijn contact erin.
enkele maanden later een brief van incasso voor 40 euro 3 weken later weer een brief van de incasso van 270 euro! ik gesproken met de inasso waarom ik in vredesnaam 270 euro moest betalen. nou dat was om mijn contract af te kopen.
heb nu al meerdere malen met de incasso gebeld en geschreven en ook met mijn 'vrienden' van full media service bv. er is niets te vinden op internet over deze knakkers behave klachten en mensen die er ingeluist worden.
ik heb nu dus niets meer, geen contract en alleen maar enge rekeningen.
het is werkelijk schandalig dat dit soort lui rond lopen om geld uit je zak te kloppen. ik weet gewoon zeker dat het een of andere vent is die in zijn schuurtje dit bedrijf zit te runnen, al zit hij waarschijnlijk de helft van het jaar drankjes te kopen in een of ander tropisch oort van mijn centen en die van andere. want de telefoon opnemen is natuurlijk teveel gevraagt. laat staan een behoorlijk bedrijf runnen.

mariecke
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2006 17:34

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door mariecke »

Ik ben goed bevriend met iemand die in het rechtsysteem werkt.
ik heb nu een nieuw briefje getypt met de kernwoorden Tros Radar, de consumentenbond, aanklacht naar justitie wegens oplichting.....

ik ben benieuwd wat de heren van FMS daarvan gaan vinden.
ik wordt nog steeds wel lastig gevallen door JURA INCASSO met telefoontjes en briefjes, dat vind ik wel vervelend.

graag zou ik iedereen willen adviseren niets meer te betalen aan deze firma. mocht er toch iets van je rekening gehaald worden bel dan gelijk met je bank om het terug te laten draaien.

tabitha
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2006 23:37

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door tabitha »

ik heb deze week 2 kaarten onvangen met een bevesteging van mijn aangetekend schrijven,ook deze van hun postbus.zo ben je er zeker van dat ze je aangetekende brieven hebben ontvangen en heb je bewijzen in de hand. de datum van verzenden is belangerijk en geld als bewijs, :twisted: ook is belangerijk in je brief te vermelden dat deze is opgemaakt aan derden, er is tot nu nog geen geld van mijn rek nr genomen maar goed ook,ik wacht verder af wat er nog komen ga.
DE HOOP NIET OPGEVEN . groetjes

tabitha
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2006 23:37

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door tabitha »

:D hoi mensen,ik heb van fms een brief gekregen ,waarin stond dat ze mij uit hun klantenbestand hebben gedaan,en ik verder geen last meer zal hebben.ik raad je aan.. niet te vlug opgeven ze hebben geen been om op te staan als je een brave brief schrijft berijk je niks bij hen. :idea: :op een posbus kan je ook aangetekend schrijven want die van mij hebben ze wel in otvangst genomen.groetjes

invlissable
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2006 16:01

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door invlissable »

Hallo

Ook ik heb te maken met het bedrijf full media service. Zomaar ineens kwamen er kinderpakketten bij ons door de brievenbus. Retour afzender gedaan met de mededeling dat wij er niet van gediend zijn. Tijdje later hetzelfde weer. Weer terug gestuurd met de mededeling dat het nu echt afgelopen moet zijn. Ondertussen word er steeds 30 euro! van de rekening afgeschreven ( hoe komen die lui in godsnaam aan mijn bankgegevens). Maar eens gebeld, geen gehoor. Na een aantal keer proberen word mij gewoon keihard verteld dat ik maar schriftelijk af moet zeggen en dan die bladen nooit retour zijn gekomen. Ik schriftelijk afzeggen, maar ook dat schijnt allemaal niet aan te komen. Intussen blijven ze gewoon die kl*tebladen sturen en afschrijven. En ik maar steeds terug laten storten.
Is er al IEMAND die hiervoor een oplossing heeft?????

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Op de eerste plaats: hoeveel afschrijvingen van 30 euro zijn er al geweest? En waarom heb je niet eerder je bank opdracht gegeven dat geld terug te storten? Had je in elk geval even zovele keren 30 euro kunnen besparen.

Je laatste afschrijving is sowieso terug te halen binnen 30 dagen. Begin daar eens mee. En spreek met je bank af, dat hun rekeningnummer geblokkeerd wordt voor toekomstige incasso's. Als ze protesteren, geef heel duidelijk aan, dat je aangifte gaat doen van oplichting, wanneer ze het nog 1 keer presteren om geld van je rekening te incasseren. Laat hen opdrachtbonnen opsturen, door jouwzelf ondertekend.

Ik durf te garanderen dat ze gaan afhaken. Jammer van het geld dat je niet terug kunt laten boeken. Zoals gezegd, met het laatst afgeschreven bedrag moet dat nog lukken.

Hun adres is nog altijd Brusselseweg 704 in Maastricht, achter de steenfabriek, vlakbij de Belgische grens.

VanderMeer-Wouda
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2006 07:56

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door VanderMeer-Wouda »

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door VanderMeer-Wouda op 02 okt 2006 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Cesar »

Geachte mevrouw/meneer,
Kijk eens op onderstaande link en je zult zien dat de consument beschermd wordt.
Geen handtekening is geen contract. Geld laten storneren.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

suc6.

missyangel
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2006 15:14

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door missyangel »

Hallo allen
Ook ik heb problemen met FMS. In juli 2004 liet ik, nadat er iemand aan mijn deur was geweest met een mooi praatje een abonnement ingaan voor de anoniem en een puzzelblad, waarbij ik dan extra een jeugdpakket zou krijgen. In al die tijd netjes de beide pakketten gekregen en betaald, eigenlijk nooit verder gekeken dan mijn neus lang was dus ik weet niet of de bedragen klopten, maar verder leken er geen problemen. Bij inschrijving was mij verteld dat ik de bestelbon moest bewaren want dat was ook het opzeggingsformulier. In november 2005 was ik die bladen eigenlijk wel zat, ik las ze nooit en eigenlijk gingen die pakketjes linea recta de prullenbak in. Dus ik op zoek naar die bestelbon. Nergens meer te vinden dus. Ik stuurde netjes mijn opzegging op, verwachtende dat hiermee de zaak geregeld zou zijn. In maart kwam ik erachter dat FMS weer 30 euro van mijn rekening had gehaald. Ik storneerde direct de boel en wachtte af. Wederom werd eenzelfde bedrag afgeschreven, waarop ik weer storneerde. Toen kreeg ik een brief, waarin geëist werd dat ik meldde waarom ik niet betaald had. Ik netjes teruggeschreven dat ik in november al opgezegd had. HIerop kreeg ik een brief dat mijn contract nog tot juli 2006 was, zelfs als ik had opgezegd. Het betrof namelijk een contract van 24 maanden waarvoor ik had ingeschreven. Nou ja, foutje van mij dus ik dacht, netjes betalen en in augustus 2006 ben ik er van af. Mis dus, want verder in de brief stond, dat ik NIET opgezegd had, en dat ik inmiddels te laat was (dit schrijven kreeg ik pas in juli namelijk, ze hebben waarschijnlijk bewust zolang gewacht) en dat mijn contract dus automatisch was verlengd tot augustus 2007!! Na vele malen heen en weer schrijven waarin ik meldde dat ik niet akkoord ging en zij meldden dat ik moest betalen tot 2007, kreeg ik een brief dat ik een bewijs moest sturen dat ik die opzegging verstuurd had. Nou had ik dit dus niet aangetekend verstuurd destijds, dus het enige wat ik had, was een word document waarin een opzeggingsbrief stond.Helaas was ik op vakantie toen deze brief werd gestuurd, en toen ik thuiskwam, lagen er tevens twee brieven dat ik nog tot 2007 moest betalen voor de anoniem en de puzzel, dat ik moest betalen voor het kinder en jeugd pakket tot 2007, een brief van jura incasso dat ik nog een rekening van 30 euro open had staan, en een laatste aanmaning voor een bedrag van 26 euro, waarvan iok tot dan toe nog nooit een rekening of aanmaning voor had gehad.
ik het incassoburo gebeld, dat ik die rekening al betaald had, precies toen zij die brief hadden verstuurd. Nou dat moest ik zelf met FMS regelen. Uiteraard noooit iemand die die telefoon daar opneemt, dus ik geschreven. Dat ik al had betaald, dat ik niet begreep waar die laatste aanmaning voor 26 euro voor was, met een kopie van mijn opzeggingsbrief etc etc. Uiteraard kreeg ik hier spontaan geen reactie op (deze brief zal ook wel op magische wijze verdwenen zijn bij FMS) dus ik weer het incassoburo gebeld. Nou toen zouden zij het gaan uitzoeken. Nooit meer wat gehoord. Vervolgens viel mij een brief op de mat van IPB-incassoburo. Ik moest €161,05 gaan betalen. Voor een hoofdsom van €107,50 Dus ik gemaild, gebeld dat ik FMS geen dergelijk bedrag schuldig was. Kreeg ik een kopie van mijn bestelbon, waaruit bleek dat als ik achterstand had in betalingen, ik direct het hele bedrag moest voldoen. dit kwam bij mijn narekenen op €69,60 dus ik vroeg waar dan de rest van het geld voor was. Nou dat was omdat ik al allerlei aanmaningen had gehad. Nou heb ik nooit een aanmaning gehad sinds augustus, alleen voor rekeningen van vóór die tijd. Het verweer was dat ik mijn opzegging niet aangetekend had verstuurd, dus dat ik geen bewijs was dat ik had opgezegd. Had ik dat maar moeten doen want zo stond het op de bestelbon. Juist ja, degene waarvan ik al aan FMS had gezegd dat ik hem kwijt was, in mijn opzeggingsbrief van november 2005. Het is wel heel bijzonder dat FMS elke brief die ik onaangetekend heb verstuurd heeft ontvangen, behalve mijn opzegging en de laatste brief waarin ik om opheldering vraag. Maar goed volgens het incassoburo heb ik geen enkele keus en moet ik dus betalen. Nou kan ik dat niet in 1x, dus komt er bovenop het hele gebeuren nog weer eens 27,50 omdat ik gespreid wil betalen. Ik wil dus even voor iedereen heeel duidelijk zeggen: TRAP ER NIET IN ALS DEZE MENSEN JE AANSPREKEN, HET IS EEN MALAFIDE ORGANISATIE. mOCHT JE PER ONGELUK TOCH IETS KRIJGEN, STUUR DAN ALTIJD ALLES AANGETEKEND WANT ANDERS HEB JE HELEMAAL NIKS.

guido1958be
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2006 20:25

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door guido1958be »

Ik ben een Belgische journalist en een vereniging waarvan ik lid ben werd opgelicht door Full Media Services. Ze hebben zonder ons medeweten een domiciliëring (machtiging in Nederland) genomen op onze rekening en geld afgehaald. Er werden nooit tijdschriften aangeboden. Ik heb graag contact met mensen die in België opgelicht werden en eventueel een klacht bij de politie hebben neergelegd.

RobbyS
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:11

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door RobbyS »

Hallo,
Ik heb vandaag een brief ontvangen van UCA Holiding alias Full media service. Ik besloot dit op te zoeken cia internet en ben hier beland.Ik heb zowat alle reacties gelezen en ga zo dadelijk toch contact opnemen met mijn bank voor domicieliering toch al stop te zetten. Ik zou 2 abonnement ondertekend hebben en ik weet totaal van niks. Nu ik ga wat stappen ondernemen, contact met hun opnemen tevens ook met test aankoop.
Groeten

invlissable
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2006 16:01

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door invlissable »

Ik heb inmiddels een aangetekende brief verstuurd naar FMS, met de mededeling dat het afgelopen moet zijn met het sturen van pakketten en afschrijven van geld. Erbij gezet dat ze mij niet konden aantonen dat ik ergens voor heb getekend en dus nergens toe verplicht ben. Heb inmiddels een brief terug gekregen dat ik voor 2 jaar getekend heb en dus pas ergens in 2007 niet meer hoef te betalen. Iemand nog andere oplossingen? Is het verstandig om aangifte van oplichting te doen of iets dergelijks? Ik word er namelijk wel erg moe van... :x

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gewoon NIETS meer betalen. Contact opnemen met de bank om de incasso stop te zetten. En hen terugvordering van de reeds betaalde gelden in het vooruitzicht stellen.

Zelf een brief op poten sturen naar de firma, en dreigen met dezelfde maatregen die zij jou in het vooruitzicht stellen.

Ze stonden afgelopen week met een kraampje naast een van de supermarkten waar ik mijn boodschappen doe. Ik werd door zo'n vaag figuur aangesproken, en vroeg of ze toevallig iets met Full Media Service te maken hadden. De man keer me aan alsof ie water zag branden, zo van: hoe weet DIE dat nou?

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

wij zijn vandaag ook zo dom geweest om erin te trappen, heb zelfs in mijn haast twee maal getekend. (zogezegt een kopietje voor hun)een introductiepakketje van 10 euro met boekjes van bumba, in samenwerking met ketnet,.... dit gebeurde in leuven en waren eigenlijk gehaast. ze wouden eerst het duplicaatje niet geven maar mijn man eiste het gelukkig op. daarop zagen we dan dat het om een abonnement van 24 maanden ging. thuisgekomen kamer van koophandel in maastricht gebeld en ze zijn niet geldig. hebben meteen een aangetekend schrijven gedaan en deze ook laten markeren door de post. als ze ons willen pesten zijn ze bij de verkeerde en dat ze me maar gauw wissen. stond op het papiertje ook dat we binnen de zeven dagen konden opzeggen. als ze toch een domiciliering aanmaken blokeren we ze meteen. ben erg boos op mezelf maar het is te laat.
heb ook een mail naar ketnet gestuurd met de vermelding van het voorval.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Cesar »

Gauw opzeggen. Colportage aan de deur geeft een bedenktijd van een week.

Karla
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:41

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Karla »

hebben het ook meteen aangetekend opgezegt, mijn man is er nog achteraan gegaan maar ze waren niet meer te vinden. normaal denk ik twee maal na voor ik naar zo iets luister, weet niet waarom we nu geluisterd hebben en er dan nog intrappen ook. haast en spoed is zelden goed he.

invlissable
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2006 16:01

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door invlissable »

Ja, je snapt niet dat die mensen daar maarzo mee wegkomen. Er moet toch iemand zijn die hier wat aan kan doen? Vooral de ergernis en het vele werk is frusatrerend. Wij laten in ieder geval een blokkering op onze bank zetten en bewaren alle brieven en ontvangstbewijzen van aangetekende brieven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Met zijn allen naar de brusselseweg 704 te maastricht. Zou dat een oplossing zijn? Bedrijf belazert honderden mensen. Waarom niet met een aantal gedupeerden erheen gaan en verhaal halen?

Politie vantevoren inschakelen, zodat die aan de goede kant staan.


Oh, ik kan niet mee, het is me te ver weg, en ik behoor niet tot de gedupeerden. Maar succes voor degenen die samen iets willen doen om fms een koekje van eigen deeg te geven.

Tantetellie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2006 19:05

Re: Full Media Service

Ongelezen bericht door Tantetellie »

Ik krijg al enkele weken brieven van Full Media Service international met aanmaning tot betaling van een abonnement van 24 maanden. Ik heb al naar hen teruggeschreven dat ik hiermee niet gediend ben. Ondertussen heb ik de domiciliering al opgezegd en is er gelukkig nog geen geld van mijn rekening gehaald. Hoe kan ik hen aan het verstand brengen dat ze me met rust moeten laten.

Ik heb in juli van dit jaar een bewijs getekend, maar toen kreeg ik te horen dat dit pas vanaf oktober in gang zou gaan. In augustus kreeg ik al een brief van hen dat ik moest betalen. Heb al regelmatig gebeld en daar zeggen ze iedere keer dat ik mijn klacht schriftelijk naar hen moet sturen. Nou, dat heb ik ondertussen gedaan, maar toch blijven ze me brieven sturen.

Ik sta er niet verbaasd over dat ik deze pagina krijg als ik hen zoek via de google site. Dit zegt eigenlijk al genoeg. Maar ja, ik wil er echt vanaf.

Gesloten