LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Alchemist schreef:Hallo mensen,
Mijn vraag:
Hoe kun je nog kosten op iemand verhalen als de opdrachtgever toegeeft dat er fouten zijn gemaakt bij de orginele factuur en deze dan ook aanpast?
Waarom zou jij deze moeten betalen ? Deze kosten zijn voor het nuon, dus zij moeten dit oplossen, want zijn hebben de opdracht gegeven. Bel het nuon maar op, of stuur het nuon de nota van Intrum. Jij hebt gedaan wat je zou moeten doen. Klaar.

Alchemist
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:33
Locatie: Groningen

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Alchemist »

Ja dat lijkt me ook.
Intrum geeft ook indirect toe dat de opdracht er niet meer ligt door alleen hun 'onkosten' te factureren.
Ik wacht nog even wat reacties af en zal een bevriend advocaat nog even bellen.
Bedankt voor je reactie iig

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Graag gedaan, en maak je geen zorgen. Met het bewijs dat jij in handen hebt kunnen ze je nooit dwingen de nota te betalen. Zoals vaker, puur gebakken lucht :D

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jvn »

Ik heb recent dit ook meegemaakt met een ander incassobureau.
Mijn conclusie voor hun gedrag is :
Of ze zijn te lui, te belazerd en te besodemieterd om de zaak zelf op te lossen.
Of ze zijn te stom om voor de duvel te dansen,en kunnen het niet (zullen ze nooit toegeven).
Of ze zijn crimineel en proberen onterecht te innnen.
Mensen bijt toch van je af,laat je niet bang maken door die etterbakken. :twisted:

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Klopt, zij denken de macht te hebben en zoeken het daarom verder niet uit. Puur crimineel gedrag. Had het net weer aan de hand. Belde zo'n buro omdat ze aankwamen met een nota uit 2002 van volgens hun t-mobile. Blijkt dat het om Ben gaat. T-mobile weet hier niks meer van omdat ze het dossier aan deze mafkezen hebben doorverkocht, die doet er vervolgens al die jaren niets mee. Duidelijk geval van verjaring lijkt mij.
Als je dit dan mededeelt komen ze gewoon met dan sturen wij het door naar die en die deurwaarder en komen er kosten bij. Ik zeg stuur maar een kopie van de originele rekening. Als je dat niet aan mij kan/wilt sturen dan zal ik het wel voor de rechter opvragen. Hoe dan ook zal je met bewijzen moeten komen.

Ik ben tegen dit soort onzin redelijk bestand. Laat me niet meer gek maken. Er is altijd nog zoiets als een rechter om ook voor mij op te komen. Kom maar op.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte heer/mevrouw

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat Intrum Justitia een bedrag bij u in rekening brengt na een onterechte overstap naar Nuon. De onterechte overstap is inmiddels gecorrigeerd. Intrum Justitia blijft nog wel betaling verlangen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

I.J. blijft nog wel betaling verlangen...tja haha...een doos met een hoop stront kunnen ze ontvangen !

Even serieus mensen, Hirsch Ballin zou hier toch eens serieus iets aan moeten doen aan deze op het randje van de wet praktijken van dit soort tokos als I.J.

Onacceptabel.
Laatst gewijzigd door ron1 op 12 jan 2010 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jvn »

Het is de moeite waard om eens onder het profiel te kijken van deze NUON medewerker.Als je dan kijkt onder al haar berichten,dan schrik je van het grote aantal klachten waar ze op heeft gereageerd :shock:
En daarbij is het merkwaardig dat ook dit incassobureau pas in actie komt als men de publiciteit zoekt.
Daarom wil ik er op wijzen dat wij als consument nog steeds enkele machtige wapens in handen hebben om er zelf iets aan te doen.
1:Zoek de publiciteit ( hebben ze een gruwelijke hekel aan )
2:Meld uw klacht bij de FIOD wanneer u vermoeden heeft dat u bent opgelicht
( crimineel verkregen gelden worden meestal niet afgedragen aan de belastingdienst)
3:En dan hebben we nog de boycot van een bedrijf,een zeer belangrijk en machtig wapen van de consument,nog steeds zijn mensen zich er niet altijd van bewust
dat men een bedrijf die zijn klanten op een onbeschofte wijze probeert geld af te persen,daarmee kan afstraffen.Een voorbeeld daarvan is de recente val van de DSB bank.Dus mensen wat let je om een bedrijf die zich schuldig maakt aan bovenstaand voorbeeld te boycotten! Doe daar geen zaken mee,en vertel het in je omgeving aan anderen om daar geen zaken mee te doen.
Deze bedrijven zouden zich het volgende eens moeten realiseren:
ALS JULLIE DIT STEEDS WEER FLIKKEN,DAN HEBBEN JULLIE STRAKS MET ZIJN ALLEN NIKS MEER TE BIKKEN :!: :!: :!:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

Correct !

Alchemist
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:33
Locatie: Groningen

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Alchemist »

Beste Nuon medewerker,

Ik heb met u of een collega alles prima afgehandeld. Een goede service bij de afhandeling van ons meningsverschil. Dat heeft mij wel goed gedaan.

Ik denk dat het probleem bij Intrum Justitia ligt. Zij proberen door zich onwetend op te stellen alsnog een slaatje te slaan uit een reeds gesloten dossier. Er wordt ontkend dat jullie opdracht is teruggetrokken maar het bedrag is nu alleen de hoogte van de door hun 'gemaakte kosten'. Mijn Nuon contractrek.nr. is 3007043799. U kunt het dossier doorkijken, als er toch iets nog niet klopt kunt u telefonisch contact opnemen.

Beste overige gedupeerde van IJ,

Die mensen van Intrum Justitia vertrouw ik voor geen cent. Leugens en intimidatie. Alleen al de eerste zin van de brief die zij sturen: 'U bent de gemaakte afspraken niet nagekomen.' Moet ik de kantonrechter soms gaan vertellen dat je een afspraak met twee mensen/partijen maakt. Hij/zij ziet me aankomen zeg. Tegenwoordig laten ze als ze me bellen (ik word door niemand anders onbekend gebeld) de telefoon maar 1 of 2 keer overgaan. Ik heb eigenlijk maar 4x echt iemand aan de lijn gehad. De laatste keer had ik wel zin in een gesprekje zeg. Dus ik steek van wal en zeg dat mens even (in nette juridische taal) goed de waarheid. Zegt ze: Uw toon bevalt me helemaal niet meneer. Ik zeg: Nee, jullie toon is vriendelijk!? Hing ze op hahaha. Ook 'grappig' is om voor 4 telefoongesprekken (hooguit 15 min totaal) en 2 standaard brieven 410,- te rekenen. Afwachten welke kantonrechter dat als redelijk beschouwd.

Genoeg frustraties,
Ik heb een brief opgesteld met behulp van een jurist. Want ik ben er wel wat klaar mee. Deze gaat aangetekend richting Den Haag en daarnaast op de mail. Daarna reageer ik pas op een aangetekende brief met het logo van de rechtspraak.

Gezamelijke acties:

De praktijken van dit incassobureau grenzen aan crimineel gedrag. Bij Intrum Justitia ontbreekt elk spoor van de zorgvuldigheid en de integriteit die een bedrijf in deze sector zou passen. Ik ben zelf student en daarnaast bekend met de rechtspraak (RO, even anders maar toch) en laat mij niet zo snel in de **** zetten. Ook heb ik het geld, de tijd en de drive actie te ondernemen tegen dit soort dubieuse praktijken.

Mijn gedachten gaan vervolgens uit naar een grote groep mensen die minder weerbaar is en zich, ook al staan ze in hun recht, er laten inluizen om maar van de sleur en intimidatie af te zijn.

Als er iemand hier op het forum bereid is tot het opzetten van een soort actiegroep (of als deze al bestaat), welke zich op basis van informatieverstrekking, juridische- en politieke procedures, richt op het beschermen van van burgers tegen de hierboven genoemde praktijken, ben ik zeer bereidwillig hieraan bij te dragen voor zover ik hiertoe in staat ben.

groet, iemand die liever op het laboratorium staat.

Alchemist
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:33
Locatie: Groningen

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Alchemist »

Haha, op het moment dat ik het vorige bericht verzond werd ik gebeld..
Ja, met (###onverstaanbaar###) van Intrum Justitia.
Ik zeg: ik stuur even een brief, wacht die eerst maar af.
Dat was 5x

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jvn »

Alchemist schreef:Beste Nuon medewerker,

Ik heb met u of een collega alles prima afgehandeld. Een goede service bij de afhandeling van ons meningsverschil. Dat heeft mij wel goed gedaan.

Ik denk dat het probleem bij Intrum Justitia ligt. Zij proberen door zich onwetend op te stellen alsnog een slaatje te slaan uit een reeds gesloten dossier. Er wordt ontkend dat jullie opdracht is teruggetrokken maar het bedrag is nu alleen de hoogte van de door hun 'gemaakte kosten'. Mijn Nuon contractrek.nr. is 3007043799. U kunt het dossier doorkijken, als er toch iets nog niet klopt kunt u telefonisch contact opnemen.

Beste overige gedupeerde van IJ,

Die mensen van Intrum Justitia vertrouw ik voor geen cent. Leugens en intimidatie. Alleen al de eerste zin van de brief die zij sturen: 'U bent de gemaakte afspraken niet nagekomen.' Moet ik de kantonrechter soms gaan vertellen dat je een afspraak met twee mensen/partijen maakt. Hij/zij ziet me aankomen zeg. Tegenwoordig laten ze als ze me bellen (ik word door niemand anders onbekend gebeld) de telefoon maar 1 of 2 keer overgaan. Ik heb eigenlijk maar 4x echt iemand aan de lijn gehad. De laatste keer had ik wel zin in een gesprekje zeg. Dus ik steek van wal en zeg dat mens even (in nette juridische taal) goed de waarheid. Zegt ze: Uw toon bevalt me helemaal niet meneer. Ik zeg: Nee, jullie toon is vriendelijk!? Hing ze op hahaha. Ook 'grappig' is om voor 4 telefoongesprekken (hooguit 15 min totaal) en 2 standaard brieven 410,- te rekenen. Afwachten welke kantonrechter dat als redelijk beschouwd.

Genoeg frustraties,
Ik heb een brief opgesteld met behulp van een jurist. Want ik ben er wel wat klaar mee. Deze gaat aangetekend richting Den Haag en daarnaast op de mail. Daarna reageer ik pas op een aangetekende brief met het logo van de rechtspraak.

Gezamelijke acties:

De praktijken van dit incassobureau grenzen aan crimineel gedrag. Bij Intrum Justitia ontbreekt elk spoor van de zorgvuldigheid en de integriteit die een bedrijf in deze sector zou passen. Ik ben zelf student en daarnaast bekend met de rechtspraak (RO, even anders maar toch) en laat mij niet zo snel in de **** zetten. Ook heb ik het geld, de tijd en de drive actie te ondernemen tegen dit soort dubieuse praktijken.

Mijn gedachten gaan vervolgens uit naar een grote groep mensen die minder weerbaar is en zich, ook al staan ze in hun recht, er laten inluizen om maar van de sleur en intimidatie af te zijn.

Als er iemand hier op het forum bereid is tot het opzetten van een soort actiegroep (of als deze al bestaat), welke zich op basis van informatieverstrekking, juridische- en politieke procedures, richt op het beschermen van van burgers tegen de hierboven genoemde praktijken, ben ik zeer bereidwillig hieraan bij te dragen voor zover ik hiertoe in staat ben.

groet, iemand die liever op het laboratorium staat.
Zo'n groep mensen bestaat al,kijk maar even onder de rubriek incasso:
Lindorff / T mobile en op de site van Tros Opgelicht is een meldpunt geopend onder de rubriek financieel / juridisch overig voor de klachten over Lindorff.
Zo'n meldpunt zou jij natuurlijk ook kunnen openen om de klachten te bundelen
van Interum Justitia. Dan doe je al iets.Krijg je veel meldingen binnen,dan zou je ze kunnen bundelen en indienen bij de officier van justitie en kunnen vragen om een strafrechterlijk onderzoek in te stellen.Wist je trouwens dat er 27 januari a.s. een uitspraak is van de rechter tegen Lindorff bv?
Dus er is nog hoop,zeker met jouw juridische achtergrond moet je dat kunnen regelen,veel succes ermee.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Alchemist,

Ik sta vooraan om iets op te zetten als dat nodig is, want na jaren geharrewar laat ik me A. niet meer gek maken door die lui, B. Weet ik ondertussen mijn rechten wel en C. wil ook een einde zien aan dit alles, want er zijn zo onnoemlijk veel mensen de dupe van deze lui, en ze verdienen zo ontzettend veel geld hiermee, dit moet stoppen.

Heb met plezier je brief gelezen, en weet zeker dat het goed komt.
Ben op dit moment verwikkeld in een rechtzaak tegen het noun/leander/deurwaarder over de bekende incasso kosten het nuon in rekening brengen. Heb een goede advocaat die met plezier het ingewikkelde dan wel creatieve boekhoudkundige systeem van het nuon samen met mij in kaart heeft gebracht. Hiermee hoop ik voor mijzelf maar ook voor meerdere nederlanders iets te kunnen betekenen. Power to the little man !! :lol:

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jvn »

jvn schreef:
Alchemist schreef:Beste Nuon medewerker,

Ik heb met u of een collega alles prima afgehandeld. Een goede service bij de afhandeling van ons meningsverschil. Dat heeft mij wel goed gedaan.

Ik denk dat het probleem bij Intrum Justitia ligt. Zij proberen door zich onwetend op te stellen alsnog een slaatje te slaan uit een reeds gesloten dossier. Er wordt ontkend dat jullie opdracht is teruggetrokken maar het bedrag is nu alleen de hoogte van de door hun 'gemaakte kosten'. Mijn Nuon contractrek.nr. is 3007043799. U kunt het dossier doorkijken, als er toch iets nog niet klopt kunt u telefonisch contact opnemen.

Beste overige gedupeerde van IJ,

Die mensen van Intrum Justitia vertrouw ik voor geen cent. Leugens en intimidatie. Alleen al de eerste zin van de brief die zij sturen: 'U bent de gemaakte afspraken niet nagekomen.' Moet ik de kantonrechter soms gaan vertellen dat je een afspraak met twee mensen/partijen maakt. Hij/zij ziet me aankomen zeg. Tegenwoordig laten ze als ze me bellen (ik word door niemand anders onbekend gebeld) de telefoon maar 1 of 2 keer overgaan. Ik heb eigenlijk maar 4x echt iemand aan de lijn gehad. De laatste keer had ik wel zin in een gesprekje zeg. Dus ik steek van wal en zeg dat mens even (in nette juridische taal) goed de waarheid. Zegt ze: Uw toon bevalt me helemaal niet meneer. Ik zeg: Nee, jullie toon is vriendelijk!? Hing ze op hahaha. Ook 'grappig' is om voor 4 telefoongesprekken (hooguit 15 min totaal) en 2 standaard brieven 410,- te rekenen. Afwachten welke kantonrechter dat als redelijk beschouwd.

Genoeg frustraties,
Ik heb een brief opgesteld met behulp van een jurist. Want ik ben er wel wat klaar mee. Deze gaat aangetekend richting Den Haag en daarnaast op de mail. Daarna reageer ik pas op een aangetekende brief met het logo van de rechtspraak.

Gezamelijke acties:

De praktijken van dit incassobureau grenzen aan crimineel gedrag. Bij Intrum Justitia ontbreekt elk spoor van de zorgvuldigheid en de integriteit die een bedrijf in deze sector zou passen. Ik ben zelf student en daarnaast bekend met de rechtspraak (RO, even anders maar toch) en laat mij niet zo snel in de **** zetten. Ook heb ik het geld, de tijd en de drive actie te ondernemen tegen dit soort dubieuse praktijken.

Mijn gedachten gaan vervolgens uit naar een grote groep mensen die minder weerbaar is en zich, ook al staan ze in hun recht, er laten inluizen om maar van de sleur en intimidatie af te zijn.

Als er iemand hier op het forum bereid is tot het opzetten van een soort actiegroep (of als deze al bestaat), welke zich op basis van informatieverstrekking, juridische- en politieke procedures, richt op het beschermen van van burgers tegen de hierboven genoemde praktijken, ben ik zeer bereidwillig hieraan bij te dragen voor zover ik hiertoe in staat ben.

groet, iemand die liever op het laboratorium staat.


Zo'n groep mensen bestaat al,kijk maar even onder de rubriek incasso:
Lindorff / T mobile en op de site van Tros Opgelicht is een meldpunt geopend onder de rubriek financieel / juridisch overig voor de klachten over Lindorff.
Zo'n meldpunt zou jij natuurlijk ook kunnen openen om de klachten te bundelen
van Interum Justitia. Dan doe je al iets.Krijg je veel meldingen binnen,dan zou je ze kunnen bundelen en indienen bij de officier van justitie en kunnen vragen om een strafrechterlijk onderzoek in te stellen.Wist je trouwens dat er 27 januari a.s. een uitspraak is van de rechter tegen Lindorff bv?
Dus er is nog hoop,zeker met jouw juridische achtergrond moet je dat kunnen regelen,veel succes ermee.
En dan wil ik er nog aan toevoegen:als je dan toch de "creatieve" boekhouding laat controleren,let er dan eens op wat er op de nota staat vermeld wat betreft de BTW afdracht,crimineel verkregen gelden worden meestal niet aangemeld bij de fiscus! Dus is het misschien nog zinvol om deze zaak te melden bij de FIOD ecd.
Uiteindelijk is in de vorige eeuw de beruchte crimineel Al Capone ook gepakt op belastingfraude : 8)

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rene117 »

een vriendin van mijn heeft van daag een vordering van upc gehad van intrum deze hebben ze overgedagen en een deurwaarden hier schijnt uitspraak overgeweest te zijn zij heeft nooit wat ontvangen van hun ze is in 2008 ver troken naar thailand en heeft daar nu een eigen zaakje in kleding nuu komt het zij dreigen met beslag namen inkomste ik ben nu all te lachen ze woon in thailand en ze heeft een winkel daar en dan zeggen ze dat ik lag me rot om die mafketels daar in den haag hoe wouden ze dat verhalen op haar als ze daar werkt en geen nederlandse rekening heeft mooi he

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Spaties, comma's en abn :( ....maar leuk verhaal.
Denk dat ze daar in thailand wel andere zorgen hebben dan een upc vordering.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door rene117 »

ja.ik weet het maar. ze denken dat ze het beter weten maar zal ze maandag eens gaan bellen en dan hard uit lachen en hoe ze dat willen gaan doen

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Pavlova »

rene117 schreef:ja.ik weet het maar. ze denken dat ze het beter weten maar zal ze maandag eens gaan bellen en dan hard uit lachen en hoe ze dat willen gaan doen
Je laat in het midden of de vordering al dan niet terecht is, en er is kennelijk vonnis gewezen. Is het dan niet eigenlijk zo netjes als je vriendin gewoon tot betaling over gaat?

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Omzet Intrum Justitia

In Nederland en België, samen verantwoordelijk voor 15% van de groepsomzet, was sprake van een stabiele groei. Met name in de telecommunicatie, energie en financiële sector werden nieuwe opdrachten verkregen. De omzet steeg in het derde kwartaal met 16,1 percent tot 156,9 miljoen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door snepke »

Dan zijn er toch behoorlijk veel mensen die al dan niet bewust niet betalen.Daar zijn er natuurlijk ook bij ,daar een onterechte vordering op de mat valt,zou ik ook niet betalen.Maar er zijn er ook bij die er bewust voor kiezen de betaling telkens uitstellen,omdat ze het geld voor andere dingen nodig hebben(2x per jaar op vakantie,nieuwe ,grotere auto,nieuwe mobiel etc)En dan is er een groep mensen die het minimum hebben ,en die het echt niet kunnen betalen,en die komen door incassoburo's nog verder in de ellende.

Gesloten