LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] partner alimentaie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jvdput

partner alimentaie

Ongelezen bericht door jvdput » 20 jan 2007 08:15

Waarom heeft de vrouw meer recht??

Al 8 jaar betaal ik partner alimentatie keurig elke maand!
Zij heeft alle meubels en goederen gehouden,ook het huurhuis, ik heb de schulden op mij genomen.er wonen geen kinderen meer bij haar in.
Het is een gerechtelijke uitspraak
Nu heeft zij al 2 jr een relatie en komt die vriend bij haar inwonen,dus ik heb haar mee gedeeld d.m.v een aangetekede brief,dat ik geen alimentatie meer betaal,ik kreeg een aangetekende brief terug met antwoord dat die vriend tijdelijk bij haar als kostganger verblijfd en dat ze alle financièn appart hebben.Die vriend zit in W.A.O.
Maar hij woont toch op dat adres,Hoe kan dit????????
Heb je als man nu helemaal niks meer te vertellen????
Mag dit zomaar van de woningstichting???

Wie weet hier een oplossing voor? b v d

Er wordt zoveel haat in je opgwekt wat ik niet wil .
Geen wonder dat er zoveel gestalkt en geruzied wordt en doden vallen in relatieonele sfeer!!!!

vr gr "hopeloos"[/b]

mylo1

Re: partner alimentaie

Ongelezen bericht door mylo1 » 20 jan 2007 15:27

Ik kan mij jou woede wel voorstellen :?
Weet alleen dat je via de rechter om aanpassing van het te betalen bedrag kan vragen
Dan zal zij ook moeten aantonen dat het om een huurder gaat,en niet om een partner
Ik heb zelf een vriendin die een huurder heeft en heeft dit bij de woningstichting aan gevraagt,weet niet hoe dat bij haar zit?
Zij zal dus aan moeten tonen hoe het zit,miss het proberen waard?

Guusje

Ongelezen bericht door Guusje » 20 jan 2007 20:14

ik kan me je woede en wanhoop wel voorstellen. maar mylo1 heeft gelijk, elke vorm van aanpassing van alimentatie moet via de rechter.
een inwoner mag van een woningbouwvereniging, die mogen niet inbreken op het sociale leven van hun huurders, het wordt lastiger als hij medehuurder wilt worden. ik weet niet of een kostganger als onderhuurder aangemerkt wordt, onderhuur is bij de meeste wbv's niet toegestaan.

voor haar rechten op alimentatie is het van belang of zij een gezamenlijke huishouding voert, hoe zij het noemt en of zij een gescheiden financiele administratie voert maakt daarvoor niet uit.
het lastige is dat jij aantoonbaar moet maken dat zij een gezamenlijke huishouding voeren.

maar als zij een kostganger en/of onderhuurder heeft dan ontvangt zij vermoedelijk ook een vergoeding, en deze vergoeding kan wel van invloed zijn op de hoogte van de alimentatie.
doordat jouw ex iemand in huis heeft wonen zal dat ook effect hebben op haar uitkering (als zij die heeft natuurlijk).

Guusje

jvdput

Ongelezen bericht door jvdput » 09 feb 2007 18:57

Ze heeft nu een advocaat in handen genomen,en nu zegt ze dat haar vriend eigen woonruimte heeft, wat ik niet geloof Hij heeft een camper gekocht. en zegt dat hij daarin woont .......midden in de winter!!Kan dit zomaar?Hoe kom ik achter zijn officieele adres?eerlijk duurt het langs zegt men.......?

Gesloten