LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Transfair

Ongelezen bericht door gravedigger »

Niet Bor, maar Mevr. Bosch cesar. Is dat zo moeilijk te begrijpen?

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Cesar »

Ja, je kunt er op zo'n manier vanalles van maken en dat wil ik voorkomen.
Duidelijkheid in deze zaken vind ik belangrijk.

Ik heb al genoeg meegemaakt door onduidelijkheden van de tegenpartij. Let wel, niet die op dit forum actief is.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Lindorff reageerd op elk topic over heel internet waar maar een stukje over hun in staat, maar ik vind dat ze maar eens moeten gaan reageren op aangetekende brieven die mensen sturen, en dat ze eens moeten ophouden met dreigen en hun eigen regels gaan bepalen, want dat doen ze, en als je vervolgens belt om de zaken na te vragen krijg je nergens antwoord op of word je uitgelachen als je ergens recht op hebt zoals een overzicht van de rentes en schuld, en zelfs als je er een juridische instantie bijhaalt wil Lindorff nog niet onderhandelen via hun, want zoals een juridische instantie mij heeft gezegd: Het is een raar bedrijf, met regels waar je je achter de oren moet krabben of het wel mag en kan.
Lindorff kijkt alleen maar in eigen belang, en volgens mij is het voor hun een sport om mensen met schulden nog verder de grond in te trappen, het liefst dat ze met de handen op de rug staan en geen kant op kunnen.

Jeronimuz
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 nov 2008 16:11

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Jeronimuz »

Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant jammer dat er mensen zijn die niet willen geloven dat er bij incassobureaus ook mensen werken die daadwerkelijk proberen te helpen.

Verder ga ik hier niet meer posten, aangezien mijn probleem is opgelost. Ik wnes jullie allen veel succes en voorspoed toe, en hoop voor alle mensen die in de financiële problemen zitten dat ze er weer snel bovenop komen.

Een fijn weekend!

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Transfair

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

@Cesar, gravedigger heeft gelijk, ik bedoelde idd Mevrouw Bosch. Even om Bor zijn (wijze) woorden te ondersteunen. Ik geloof dat mijn gedachtegang en mening bij een iedere Tros Radar forumlezer wel duidelijk is.
Bor heeft duidelijk een zelfde mening en instelling.

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Als jullie nog wat meer willen weten over de werkwijze van Lindorff lees dan maar eens op het forum: Televisie / opzeggen abonnement kan niet zegt Canal Digitaal.

Ijzersterk duo die twee. Je komt met alle bewijzen die nodig zijn om aan te tonen dat de vordering onterecht is en wat doet Lindorff??

Juist: niks dus. Gisteren zogenaamde brief van de deurwaarder gehad. Ze gebruiken gewoon het logo van die deurwaarder. Dat is een dienst die ze kunnen afnemen bij deuwaarders.

Er staat geen KvK-nummer of telefoonnummer van de deurwaarder op en de brief is voorgedrukt met een handtekening. Als die echt van de deurwaarder komt zou je zeggen dat er toch een telefoonnummer op staat.

Nee er staat een nummer op van Lindorff die je kan bellen. Eentelefoontje naar die deurwaarder leert dat je meteen wordt doorverwezen naar Lindorff. Die deurwaarder weet nergens van.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

ik ben het volledig met pilske eens lindorff deugd niet

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Goh, wel toevallig dat er sinds mijn reactie geen enkel antwoord hier meer gegeven wordt.

Uiteraard ook niet van Lindorff!!

Zoek maar op internet naar debiteurenbeheer in zes stappen. Daar staat dat deurwaarders zulke diensten verlenen aan incassobureaus.

Kijk maar bij snepke. Omdat die niet wilde betalen werd er na de deurwaarderbrief weer eens een betalingsregeling aangeboden.

Oplichters zijn het. Ze doen alles voor geld, ook onschuldige het leven zuur maken. Mijn vrouw zou allang betaald hebben om er maar vanaf te zijn en daar azen die gieren op. Mij maken ze echter niet bang. Ze weten reeds dat ik het voor wil laten komen.

Bij mij speelt het al meer dan een jaar en al duurt het nog 10 jaar, ze zullen aan mij de melktandjes stukbijten.

Heb zelf ooit bij een incassobureau gewerkt 20 jaar geleden op automatisering, ken dus wel hun praktijken.

wieljn
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2008 11:30

Re: Transfair

Ongelezen bericht door wieljn »

Als toevoeging aan het groeiende dossier:

Ook ik heb te maken met Lindorff. Voor de somma van 6,99 E een CD gekocht op Internet bij het Kruidvat. Geen normale rekening gehad, wel ineens een 'Aanmaning' van Lindorff, met het bedrag alvast opgehoogd met 5 E kosten. Natuurlijk alleen het oorspronkelijke bedrag overgemaakt, maar tevergeefs: de ene brief na de andere komt binnen van Lindorff, zodat het inmidels 49,50 E is; uitsluitend incassokosten. Antwoorden op brieven en mails doen ze niet. Bellen doe ik ze niet: alsof ik een gemeenschappelijk probleem heb met Lindorff waar we 'samen' uit moeten zien te komen!

Ik ben niet bang, wel boos dat je je kostbare tijd moet besteden aan je zulke creeps van het lijf te houden. En dan de neerbuigend-dreigende toon, en de manier waarop ze je denken de wet te kunnen voorschrijven!

bespaargeld
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2008 22:48

Re: Transfair

Ongelezen bericht door bespaargeld »

Waarom wordt er nooit gevraagd hoe iemand zijn schuld moet betalen zonder geld??
daarom acht ik de regering van Nederland medeplichtig.
waarom kan een betaalde schuld niet afgetrokken worden van de belasting(het gaat om een miljoenen omzet).
ik ken ondernemers,particulieren inclusief mijzelf met dezelfde financiele problemen.
waar leven wij??in nederland??
ziekenfonds,energie,huur,deurwaarder,schuld,voedselbank,file waar gaat al dat geld heen??
financiele crisis bestaat voor mensen en bedrijven die veel geld hebben.niet voor mij en mensen die al jarenlang in een schuld hebben.

balkenende,in de naam van de koningin,zie RTL 4 nu met ik hou van Holland....DUS NIET!!!!
ik zeg niet meer waar gaan we heen maar wanner worden wij gered.


waarom protesteerd er niemand in Nederland??
wij accepteren echt alles.

laatste nieuws:belastingdienst moet openstaande schulden van bankrekening tot 3000 euro kunnen inhouden.
weet je wat er gaat gebeuren:
meer mensen bij de voedselbank,meer daklozen,meer drugs en alcohol verslaafden,meer overvallen,meer criminaliteit.......
ik kan er zo 100 opnoemen.

wat ben ik blij dat ik niet van de koninklijke familie niet ben.
ik hou wel van Maxima......als buitenlander.
regering nederland???bestaat ie of is het een grote taart waar alleen de grote jongens van mag eten en de bevolking maar dekruimels.

nog maals.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
PS:ik heb nog een schuld van 90 euro openstaan voor kind zonder gordel achterin.
ik heb al een kerst kaartje gekregen van de politie met dreigementen,een visite kaartje en een paar keer persoonlijk bezoek.volgens mij is dat meer dan 4000 euro waard.OOw ik vergeet nog dat ik opgeroepen ben voor naar de rechtbank.
ik hoop ze dan ook zo lang mogelijk bezig te houden,want dan zijn er echt mensen te kort bij de Politie.

XXXX to beatrixxxx.
lang leve Belgie

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

wat ben jij een zwetzerd bespaargeld. Hou je aan de topic. We hebben het over de oplichters genaamd Lindorff

D@J
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:24

Re: Transfair

Ongelezen bericht door D@J »

bespaargeld................... blablabla
Conclusie, als je je kind in de gordel had gedaan was je post ons bespaard gebleven? :roll:

Francinia
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 19:14

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Francinia »

1 december 2008 werden twee brieven naar mijn dochter verstuurd, met vrijwel dezelfde tekst, alleen de uiterste betaaltermijn verschilde. Het gaat om een hoofdsom van 493,84, totale vordering 932,31. We hebben geen idee waar deze hoofdsom van zou moeten zijn. Als het al een echte vordering was, dan zouden ze dat wel even mogen verduidelijken.
Mijn dochter is psychiatrisch patient en raakte volledig in paniek.
Ik ga maar een stevige aangetekende brief versturen. Waarin ik om schriftelijke bewijzen vraag.
Fijn dat ik op deze site vanalles tegen kwam, alleen allemaal uit 2007. Speelt dit nu niet meer? Is dit een nieuwe aanval?

Francinia.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Francinia,

U geeft aan dat uw dochter enkele brieven van Lindorff heeft ontvangen en u niet bekend is waar de brieven betrekking op hebben.

Indien u gemachtigd bent om haar financiële gegevens met Lindorff te bespreken, kunt u contact met mij opnemen om het vorderingnummer van uw dochter door te geven. Ik zal u dan voorzien van alle informatie en onderbouwende stukken.

U kunt mij bereiken op het volgende e-mailadres: [email protected]

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
Lindorff B.V.
ww.lindorff.nl

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

hallo dus mevr bosch is dus niet op vakantie van onze centen, ze is er weer

Pilske
Berichten: 65
Lid geworden op: 31 jan 2008 13:37

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pilske »

Jaaaaaaaaa, daar is mevrouw Bosch weer. maar alleen als ze zeker is dat ze de zaak kan afwerken ten gunste van Lindorff. Anders zal je nooit iets van haar horen. Ik blijf wachten op een excuusbrief. Zolang ik die niet krijg zal ik negatieve dingen blijven schrijven op dit en elk ander forum

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat ik mij afvraag, dit loopt al vanaf begin 2007.

Verzoeken om onderbouwing, die zelfs aangetekend zijn verzonden (zie diverse commentaren) worden genegeerd.
Als mensen een wat steviger standpunt innemen (eerst bewijs zijn) haakt men vaak al af.

Is dat niet al voldoende aanwijzing dat Lindorff / Transfair (of hoe ze zich nu dan ook noemen) in een aantal gevallen niet te goeder trouw is?

Volgens mij kan je een hoop ellende voorkomen door bij een vordering, gelijk een kopie (of meerdere) te doen van exact waar een bedrag vandaan komt.
Ook kan je, als je het topic doorleest, zien dat er (bewust?) onterechte vorderingen worden gedaan, en dat ook daar niet op bewijsvragen gereageerd word.

Ik geloof dat dergelijke praktijken oplichting of afpersing worden genoemd, mevrouw Bosch. En door uw medewerking bent u dus medeplichtig hieraan.

Francinia
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008 19:14

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Francinia »

Eh, het blijkt dat mijn dochter echt een schuld heeft. Mevrouw Bosch is allervriendelijkst en helpt mij snel met het oplossen van het probleem. Mea Culpa.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Francinia uw dochter heeft een echte schuld bij Lindorff,
Dan reageren ze wel .
Ik krijg onterechte dreigbrieven en nep brieven van deurwaarders,ik ben Lindorff niets schuldig ik heb geen schuld,dat weten ze zelf ook.om bewijzen etc gevraagd,aangetekend en wel,dan hoor je 2maanden niets ,dan komt de volgende dreig brief.
Diverse keren gebeld ze zijn vrij onbeschoft,dreigen met loonbeslag etc,vorig jaar al diverse kerendreigbrieven gehad dat ik een dagvaarding zou krijgen.
Heb gezegd dat ik daar vol vertrouwen naar uitkijk.
Krijg een nette brief terug met een betaalregeling nou ja zeg,maar dan reageert mevr bosch niet alleen als zeker weet dat er iets te halen valt.
Voor de rest maar onschuldigen mensen dreigen en goed bang maken,als ze betalen(onterechte vorderingen)is dat snel verdiend.
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Snepke,

Als u uw vorderingnummer aan mij doorgeeft, dan zal ik uw klacht ook beoordelen. U post regelmatig een bericht op dit forum. Ook u heeft recht op correcte afhandeling van uw klacht.

met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl

Gesloten