LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
janty
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:15

Re: Transfair

Ongelezen bericht door janty »

Had ik ook niet verwacht snepke,maar ik heb van Wehkamp gekregen wat ik hebben wilde.
Dat vind ik veel belangrijker.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Dat is ook belangrijk,geef het nooit af(Lindorff of de Jong)hoe hard ze ook roepen dat je het op moet sturen.Met dat bewijs kunnen ze je niks maken,laat je niet bang maken hoe hard ze ook dreigen,en betaal niets ,ze hebben geen poot om op te staan

misterhartono
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2009 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door misterhartono »

Beste allemaal,

Ik zie 2 namen voorbij komen T-mobile & Wehkamp, zijn er nog meer bedrijven die in verband gebracht kunnen worden met Lindorff?

Had ook een brief gekregen, wil natuurlijk wel achter zien te komen welk bedrijf er zgn geld van me wil.

mvg

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Canaal digitaal doet ook mee

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: Transfair

Ongelezen bericht door brampoes »

en upc doet ook mee

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag misterhartono,

U geeft aan dat u wilt weten welke opdrachtgevers samenwerken met Lindorff B.V.

Ik verwijs u naar onze internetsite www.lindorff.nl waar u uitgebreide informatie hierover kunt vinden.

Indien u nog aanvullende vragen heeft, kunt u altijd contact met mij opnemen op mijn e-mailadres [email protected].

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

PermanentMark
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2009 10:54

Re: Transfair

Ongelezen bericht door PermanentMark »

Wat ook vaak voor komt is dat men van alles besteld en niet betaald. En zodra het incassobureau er aan komt ontkennen ze alles.

En vaak het vreemde is dat wel het adres, e-mail en telefoonnummer(s) bekend zijn van deze mensen. En om dan te bewijzen dat jij die gene niet bent of niks besteld hebt zou je het moeten bewijzen.

Vaak wordt dan inderdaad om een identiteitsbewijs gevraagt. Hiermee kunnen ze namelijk controleren of je de waarheid spreekt of niet. Dat ze je handtekening gaan gebruiken voor dingen is al lang naar de wereld der fabelen gestuurd door meerdere advocaten/rechters.

Het is natuurlijk wel heel erg vervelend en schrikken dat je zo'n brief krijgt. Dat heb ik zelf ook gehad met mijn vorige bewoner. I.p.v. dat ik hun heb gevraagt om te bewijzen heb ik gewoon mijn bewijzen opgestuurd dat ik niet die persoon ben. En bij de 1 krijg je een excus-brief en de ander niet.

Bedenk trouwens wel dat als een deurwaarde is ingeschakeld en die heeft toestemming van een rechter gekregen hij je woning laag mag halen. Ook al ben jij die persoon niet. Vaak wordt dan gezegd dat je dat eerder had moeten aangegeven op hun verzoek. Dan krijg je je spul terug maar de schade is 99 van de 100 keer wel voor eigen rekening.

Hiermee zijn ze overigens mee bezig om hierover een nieuwe wet aan te laten maken zodat incassobureau's als zij een vordering krijgen meteen de juiste gegevens kunnen opvragen of de vordering met gegevens wel kloppen. Hiermee zul je zien als politiek Den Haag mee werkt dat er minder brieven worden gestuurd naar de verkeerde mensen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Je handtekening word nog steeds gebruikt,ik heb dat ondervonden,maar het is gelukkig goed afgelopen omdat ze geen kopie van mijn paspoort konden overleggen en dat had ook in hun bezit moeten zijn,ze hadden mijn handtekening onder een contract gezet van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord had(iets in dubbel glas) huur een huis dus ik ga geen dubbel glas kopen.
Ze stuurde een handmatig ingevuld contract met mijn handtekening,maar de rest was niet mijn handschrift,dat glasbedrijf gebeld hadden nooit van mij gehoord.
Wat blijkt een incassoburo zet zelf handtekeningen onder diverse nota"s om geld te innen en dan sturen ze de mensen spooknota's en die schrikken en dan betalen ze.
Dat is de werkwijze van een incasso buro.
Schuld of niet betalen of loonbeslag
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Transfair

Ongelezen bericht door frenkievee »

Dat heb ik zelf ook gehad met mijn vorige bewoner.
Mag je die post vanwege het briefgeheim wel open maken dan?
Ik zou post, die op naam van een vorige bewoner staat, gewoon Retour Afzender sturen met de mededeling op de enveloppe: HIER ONBEKEND.

En als er dan een deurwaarder komt, krijgt hij een kop koffie en de uitleg wie ik ben en wie de personen zijn waar hij naar op zoek is.
Bedenk trouwens wel dat als een deurwaarde is ingeschakeld en die heeft toestemming van een rechter gekregen hij je woning laag mag halen. Ook al ben jij die persoon niet.
Dit lijkt mij een hele rare. Als jij niet Jantje bent, maar wel op het adres woont, waar men denkt dat Jantje woont, dan mag er m.i. alleen spullen van Jantje weggehaald worden en zeker niet de spullen die niet van Jantje zijn.

janty
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:15

Re: Transfair

Ongelezen bericht door janty »

Ik heb van de Jong nav mijn verzoek om een bevestiging te sturen dat zij mijn mailtjes hebben ontvangen deze gehad.
Maar de rest van de gegevens nog steeds niet,uiterlijk donderdag moet ik ze binnen hebben dan zijn de 10 dagen om die ik hun gegeven heb en daar zaten de paasdagen en de weekenden niet bij geteld.
Ik heb hun dan ook geschreven als ik de gegevens niet binnen die tijd heb,de zaak voor mij is afgedaan.
Uiteraard bewaar ik dan alle gegevens die ik heb,voor het geval dat ze mij met rust laten en over een paar jaar weer beginnen.
Van Wehkamp had ik al de bevestiging gekregen dat ik bij hun niet bekend ben en dat hun op mij ook geen vordering hebben.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

bewaar de bewijzen zeker 5 jaar als ze dan niks (in 5 jaar) laten horen kunnen ze niks meer vorderen want een vordering vervalt na 5 jaar als die niet gestuit is

janty
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:15

Re: Transfair

Ongelezen bericht door janty »

snepke,deze papieren gooi ik zelfs na vijf jaar nog niet weg.
Ik heb trouwens de informatie waar ik om gevraagd heb nog steeds niet gekregen.
Maandag ga ik een mailtje sturen dat de zaak voor mij is afgedaan,en dat ik als ik nog 1 brief krijg dat ik moet betalen aangifte ga doen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Die krijg je niet ook ik wacht al anderhalf jaar op die papieren dus als ze niets hebben blijven ze dreigen maar ze doen verder niets omdat ze niets hebben.Volgens mij hebben ze van jou ook niets ,ik denk dat je helemaal niets meer hoort.Jij hebt zelf ijzersterk bewijs,dus hun hebben niets te vorderen.,dat weten ze zelf ook.

Sam9
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Sam9 »

Zie www.kbvg.nl
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders

De Kamer voor Gerechtsdeurwaarders (onderdeel van de rechtbank te Amsterdam) is belast met de tuchtrechtspraak. Een klacht tegen een (toegevoegd kandidaat-) gerechtsdeurwaarder kan worden ingediend bij:

Kamer voor Gerechtsdeurwaarders

Postbus 84500

1080 BN Amsterdam

Tel.: 020 - 541 28 25

Fax: 020 - 541 21 80

De uitspraken van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders worden sinds maart 2009 gepubliceerd op www.tuchtrecht.nl.


Ik raad iedereen aan om een klacht in te dienen tegen die deurwaarderskantoor. Als iedereen zijn klacht indiend staan we samen sterk en misschien worden deze mensen dan eens goed aangepakt..

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

-------------
Laatst gewijzigd door snepke op 08 jan 2010 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.

theodoraatje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 feb 2009 13:24

Re: Transfair

Ongelezen bericht door theodoraatje »

Hallo allemaal, wij hebben vandaag weer eens naar 10 weken een brief gehad van mevr. De Jong.
Haar cliente (t-mobile) verzoekt mij om betaalbewijzen aan Classic Incasso te Harderwijk naar haar te sturen. Cliente (T-mobile) bevreemd mijn verweer aangezien er tevens betalingen aan hen zijn verricht. Wij snapt het nog en wie kan me helpen. Ik heb mevrouw de Jong 10 weken geleden om bewijzen gevraagd en nu dit. bedankt alvast

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Vraag een schriftelijke bevestiging van dat incasso,dat je dossier gesloten is.En vraag bij t-mobile de specificatie op van wat je betaald hebt .Lees het topic van Janty eens,Als jij bewijzen hebt dat je betaald hebt sta je sterk,dan kan Mevr Bosch wel zeggen dat ze de vordering opgekocht heeft,maar als er geen vordering is ,dan belazeren ze de boel net als bij Janty

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Vandaag een conceptdagvaarding gekregen per post nog niet eens aangetekend,nou Mevr Bosch jullie zijn weer lekker bezig ,ben benieuwd of de deurwaarder er vanaf weet ,zal hem eens bellen.Volgens mij is dit zo'n zelfde geintje als die nepbrief van de deurwaarder.Je kunt sturen wat je wilt ,ik betaal niets,stuur nu die echte dagvaarding,waar je al een jaar mee dreigt

janty
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 apr 2009 18:15

Re: Transfair

Ongelezen bericht door janty »

Hallo allemaal.
Tot op de dag van vandaag heb ik niets meer gehoord.
Ik ben benieuwd of ik nog iets van ze zal horen.
Maar laat ze maar komen met hun gedreig :twisted:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Transfair

Ongelezen bericht door snepke »

Janty je hoort echt niets van dat gajes.
Jij hebt alle bewijzen dat je geen schuld hebt,hun hebben niks en Mevr Bosch roept het hardst van allemaal .
Ze lost niks op ze zegt gelijk betalen.
IK heb een zogenaamde (concept)dagvaarding gehad ,gelijk cd laten weten dat ik een tegenvordering indien.
Na een week bericht van cd dat ze het nagekeken hebben(na eindelijk anderhalf jaar)
IK heb gelijk en ze roepen hun bloedhonden terug(Lindorff)maar wat doet Bosch ,betalen ik heb ongelijk of anders rechtszaak.
Laat maar komen ik heb nu een brief van cd dat ik correct heb opgezegd,als er een rechtzaak komt (wat ik betwijfel)kunnen hun betalen
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten