LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gba bij incassobureau?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Nikki25
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:33

gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Nikki25 »

:(
hallo allemaal

ik krijg allemaal post binnen van de bewoner voor mij, een heel gedoe, maar goed, ook een incassobureau, graydon, en andere post allemaal retour gestuurd, is dit voldoende? verder gister een mail gestuurd naar graydon en uitgelegd, ik kreeg een net mailtje terug wij verwijderen dit adres uit ons systeem excuses bla bla bla. is deze zaak nu afgedaan, stel : dat alleen dit adres bij hun bekend is dmv gba check (doen ze dit wel? of mogen incassobureaus dat niet, ?) komen ze dan nog een keer langs?? of wat? en is het ook zo dat ze dat dossier van oud bewoner, niet doorsturen naar een gerechtsdeurwaarder? vandaar dat ik panisch ben dat dan nu weer post ga ontvangen van hun wie kan mij helpen??? mij een beetje gerust te stellen. dit is niet leuk meer. doodeng.
als ik de post retour stuur met retour afzender, vetrokken. is dit voldoende en zie ik ze niet nog eens over een paar maanden,
HELP!!!!!!! HELP!!!
alvast bedankt
gr nikki

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Deurwaarders mogen bij GBA gegevens opvragen. Incassobureau's niet. Als jij ervan overtuigd bent dat Graydon het adres heeft verwijderd, zou ik het laten rusten. Ik zou de mail die je van Graydonterug hebt gehad uitprinten en in de meterkastopbergen. Als er over een tijdje een deurwaarder komt, kun je gelijk dat mailtje laten zien dat je het hebt doorgegeven.

(is jouw goede adres wel bekend bij Atal?)

En gewoon, zoals je doet, post retour afzender met 'vertrokken' terug sturen.

(oja, ik heb de wijsheid niet in pacht, anders was ik wel jurist... Maar advies van mijn kant)

Nikki25
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:33

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Nikki25 »

halllllo bosjesman

dank voor je reactie,
ja ze zeggen dat ze het mailtje hebben doorgestuurd, en als ik post nog ontvang van hun dat ik het moet retourneren.

nee niet ingeschreven bij a?? wat is dat dan?
sorry ben niet echt op de hoogte.

alleen nu net een email gekregen, en volgens mij begrijpt unive het helemaal niet, daar krijg ik af en toe wat van en helaas gister opengemaakt want werd er maf van, blijkt een oude schuld te zijn van 2005? ja ja fijn!!!! graydon zal daar wel een incassobureau van zijn, maar die maak ik niet open echt niet... brrr.. maar goed unive zegt dat ze geen verzekering , wat dan ook op mijn adres aanwezig is. terwijl een betaling daar open staat. wat ik gister gezien heb?
NIETS mee doen is dat voldoende, ?


goed weekend

groet nicol

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als het post van de vorige bewoner is, en U heeft al iets retour, geadresseerde verhuist gestuurd is dat voldoende.
Zolang de ex bewoner geen adres doorgeeft, mag de gemeente dit niet zomaar verwijderen, dus zij moeten een adres opgeven waar ze naar toe gaan.

Als je toevallig als alleenstaande de huisvuil van een gezin krijg, ook de afvalwater en zo, dan kun je dat wel terug draaien.

Gewoon na 3x retour afz. laten zitten, dat zij kosten maken is hun probleem, ja mag het lezen en weggooien, niet reageren, dan stopt het vanzelf, en als deurwaarder beslag komt leggen zijn ze gewoon een paar jaar telaat, een deurwaarder mag je weigeren, en alleen met politie mogen ze binnen, tenzij je kunt bewijzen dat je die persoon niet bent, dus hun maken kosten, en zomaar een huis openbreken mag niet!

Helaas kun je dus die oude niet verwijderen, maar wel melden bij gemeente.

Ook kun je een rekening wegens overlast sturen naar de opdrachtgever, dus vraag gewoon E10,- voor elke brief die je nog krijgt!
U moet hier info en hulp vragen, en alles regelen, en daarvoor mag je een vergoeding vragen, dus kost U tijd, en tijd is geld waard!

Anastasia.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Sorry, Atal was iets anders,

envoor de laatste beantwoorder: post mag je volgens mij helemaal niet weggooien, zelfs niet lezen (briefgeheim ofzo?), dus bij GBA deze brieven tonen, vragen wie er ingeschreven zijn, deze 'in onderzoek laten plaatsen' en afzenders post bellen dat jehet ook niet weet.

Probeer bij elk bedrijf 1 vaste contactpersoon te krijgen, die je kunt bellen als er weer onterechte post komt.

Iemand is zich volgens de wet verplicht om zich op zijn nieuwe adres in te schrijven, als iemand dat niet doet, kunnen ze deze persoon in onderzoek plaatsen zodat hij/zij in GBA niet meer op jouw adres staat.

Wacht niet met naar de gemeente gaan tot je bijv. een aanslag zuiveringslasten krijgt, maar onderneem nu actie.

Nikki25
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:33

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Nikki25 »

wat ik hoor, is ook dat jezelf alleen ingeschrevne staat verder niemand, kan het ook zijn dat de vorige bewoner wilde vluchten voor dit .... zijn oude adres heeft doorgegeven, en zich nooit gemeld heeft bij gemeente wat dan!!!

moet ik nu denken dit is niet mijn probleem, ik stuur alles terug....
alleen mijn zorg is nu alleen dat ik doorgegeven heb naar incassobureau dat ze dan toch nog een deurwaarder sturen over een tijd. of zullen ze de hoop opgeven en mij met rust laten!! en de persoon op sporen als diegene op te sporen is....

allemaal bedankt

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Nee, ik ben het met je eens dat het niet goed voelt dat jij actie moet ondernemen, maar practisch is het beter.

Dus beter zelf bij de gemeente aankloppen, en eventueel een verklaring van de gemeente met de 'retour afzender' post naar die bedrijven toesturen. En ja leg een print van de mail van dat incassobureau maar bij de deur. Als er wat is in de toekomst, sta je goed voorbereid.

Nikki25
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:33

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Nikki25 »

nou ik hoop dat dit al voldoende is geweest en dat ik nu geen last meer heb. gelukkig dat er forums bestaan. :D

hoop idd dat het nu goed is,, maar ik kreeg al een net bericht terug dat ze het zullen verwijderen (mijn adres) excuses voor het ongemak en hoef niet nog eens bewijs te sturen.
scheelt weer

bedankt.....

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als de firma die de rekening stuurde na 3x toch gewoon doorgaat, ik heb ooit een huis gehuurd van een ex wanbetaler, en kreeg zoveel post, ik vind dat ze na 3x moeten stoppen, en als de ex bewoners niet uitschrijven en de firma niet wil stoppen, ik ga het niet bewaren, en telkens retour doe ik ook niet!

Hoewel ik weet van brief geheim, ook diverse gemeenten doen niets, zeggen gewoon, dat is jammer, we kunnen er ook niets aan doen,

Als de vorige bewoner zicht niet aan de regels houd, en de firma's die nog geld tegoed hebben niet reageren en ook de gemeente niet helpt, dan vind ik het postgeheim onbelangrijk.

Of ik het lees is nooit bewijsbaar, en oud papier is later niet te kontroleren, en sommige hebben geen afz..erop, dus kunnen niet eens retour afz.

Een bekend incasso buro vroeg zelfs medewerking van ons, voor het vinden van de ex huurder, dus ik moest gratis helpen met het zoeken en info doorgeven, terwijl zij het voor veel geld doen!

Ik was tegen een vergoeding van E150,- per uur werk te verrichten,
maar wacht nog steeds op dit geld en goedkeuring..

Gezien de manier van de diverse incasso buro's vind ik dat ik op gelijke
werk methode mag terug reageren!

Verder bleek dat naast de vorige ook die daarvoor nog , dus mensen die al 4 jaar of langer weg waren, en hadden de vorige bewoners dus ook niets aan gedaan om te stoppen....

Wel kon ik door het openen direct een mededeling doen naar de internet provider die ik wilde aanvragen dat de exbewoner hier nog achterstand had, en ik er niets mee te maken heb, anders had ik vermoedelijk deze niet gekregen of erg veel later!

Als je voor dezelfde aanbieder van een produkt kies, kun je dus zonder openen in grote problemen komen.

Briefgeheim ja, maar er zijn grenzen!

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Leuk Nikki, hopen dat het nu rustig wordt.

Anastacia: meewerken alleen voor geld: ja, is zeker een goede , weet je wat mijn baas factureert per uur? Gelijke munt terugbetalen. Net zoals bedrijvwen (NUON bijvoorbeeld) die achter op de envelop zetten 'wat is het nieuwe adres?' Doe zelf je werk maar!
Als er geen adres opstaat, kun je het niet retour sturen, weggooien mag dan ook niet!

OK, jij vindt het alle moeite niet waard, maar zoblijf je ergenis houden. En ben jij dan maar de slimste.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: gba bij incassobureau?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Advies: Vraag bij de GBA hoeveel personen er op uw adres wonen.
Gezien uw verhaal meen ik redelijker wijs te mogen aannemen dat een gezinslid van of de vorige bewoner diens/haar verhuizing niet heeft aangemeld bij de gemeente. Normaal moet dit binnen veertien dagen na de verhuizing geschied zijn. Wellicht staat de betrokkene alsnog op uw adres.
Laat de gemeente een onderzoek instellen en uw problemen zijn toegeschreven aan het verleden.

Gesloten