LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ThomaS17
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007 17:01

Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door ThomaS17 »

Ik reed net even lkkr om een stuk af te snijden over het fietspad heel dom natuurlyk myn fout er werd al geschreeuwd politie maar voordat ik gas gaf stondie al naast me. Hij gaf me dus 50 euro boete voor het rijden op het fietspad met een bromfiets. Hij schreef myn achternaam op en vergat de S die erachter hoort. Merk/type staat Aprillia ipv Aprilia. De straatnaam waar ik reed staat Otariopad ipv Ontariopad. Wat moet ik doen ? Kan ik zeggen dat ik dat niet ben geweest? Omdat mijn naam fout staat ? Of hem ongeldig laten verklaren door de fouten erin ?Of ben ik gewoon de *** ?

Graag serieus reageren :)

danku

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door lucrecia »

Ach die heeft zeker ook je kenteken nummer genoteerd dus je kan niet ontkomen aan je bekeuring. Je gegevens zijn aan de hand daarvan te traceren anders kunnen ze geen beschikking naar je toe sturen. Bij staandehouding worden weleens schrijffouten gemaakt.

ThomaS17
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007 17:01

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door ThomaS17 »

Kenteken staat niet op mijn naam

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door kiz »

Ik reed net even lkkr om een stuk af te snijden over het fietspad heel dom natuurlyk myn fout er werd al geschreeuwd politie maar voordat ik gas gaf stondie al naast me. Hij gaf me dus 50 euro boete voor het rijden op het fietspad met een bromfiets.
Je was 'n grote kerel dus om ff lkkr de regels aan je laars te lappen, je bent door oom agent gesnaaid op heterdaad, wees dan ook zo'n grote kerel om zonder zaniken de bijbehorende boete te dokken. Life s*cks en sh*t happens...

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door lucrecia »

Hij heeft sowieso wat gegevens van je dus die boete die komt op jouw naam omdat het een staandehouding is. Je moet dus gewoon betalen want al ga je liegen dat jij op dat moment niet daar was moet je maar dat zien te bewijzen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door caruso »

Ik zou maar gewoon betalen flinke vent! Die foutjes worden ter rechtzitting, want dat komt ervan als je niet betaald, gewoon door de rechter van tafel geveegd! Al je smoesjes zijn niet relevant!
Betalen dus!

ThomaS17
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007 17:01

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door ThomaS17 »

kiz bedankt voor je serieuze reactie :)
maar ff to the point, ik zat fout dat weet ik. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat er dingen fout staan, er is toch zoiets als vormfouten? Heeft iemand er verstand van? Ik bedoel ik zat fout, maar als de agent ook fout zit waarom dan betalen 8)

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door caruso »

De "foutjes" die de agent maakte hebben niets te maken met de schuldvraag. Het staat vast dat je bent staande gehouden en bent bekeurd ivm een verkeersovertreding. De agent heeft daarvan proces-verbal opgemaakt en dat zal ter rechtszitting worden opgevoerd als officieel stuk. Dat jij dan anders verklaard doet niet ter zake. Het zou iets anders geweest zijn als je met een auto de overtreding had gepleegd, maar de feiten zoals ze nu bekend zijn geven je nul procent kans om onder de boete uit te komen. En geloof me nou maar , ik ben oud BOA en weet waar ik over praat!

ThomaS17
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2007 17:01

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door ThomaS17 »

Ok dat is jammer dan. Ik weet wel dat als je via een weg dat fietspad oprijdt dat er geen bord staat van fietspad. Kan ik daar bezwaar op maken?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door caruso »

Nee, brilletje opzetten en goed lezen is het devies!

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Verkeerde Naam Aankondiging van beschikking

Ongelezen bericht door kiz »

Sorry hoor, maar wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten...

Gesloten