LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontrecht incasso videotheek...pffff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
joopmaf
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2003 23:06

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door joopmaf »

Zo ik heb er ook een. :P
Vordering van MovieMax uit vlaardingen.Ik ben daar nog nooit klant geweest, maar krijg nu een brief van Hoek en Partners.

Hoofdsom 13,00
buitengerechtelijke incassokosten 44,03
G.B.A kosten / K.V.K kosten 18,45

De vorige eigenaar waar ik altijd huurde zat wel op het zelfde adres maar is reeds jaren geleden verdwenen, en heeft deze zaak waarschijnlijk aan MovieMax verkocht. Ik heb nooit van hem een rekening ontvangen van de gehuurde artikelen, sterker nog ik had daar nog een tegoed, 50 euro betalen en voor 100 euro huren.

iemand een suggestie ?

BrianD
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jul 2007 22:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door BrianD »

niet betalen, vraag om de bewijzen. Zullen uiteindelijk dreigen met gerechtelijk bevel...daarop reageren zoals ik heb gedaan..

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Schrijf een brief terug waarin je weigert de vordering te erkennen en aangeeft dat ze maar naar de rechter moeten als ze het anders zien, of anders inderdaad moeten bewijzen dat je inderdaad iets hebt gehuurd en niet teruggebracht.

Overigens rekent van Hoek te hoge incassokosten, GBA/KVK onderzoek mag in de incassofase nog helemaal niet worden gedaan. En als ze dat uberhaupt hadden gedaan dan hadden ze geweten dat ze de verkeerde persoon aanspreken :)

z28koos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2008 13:05

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door z28koos »

Ik heb ze inderdaad een brief gestuurd. Hierop heb ik niets meer vernomen. Twee weken geleden nog even een bericht er achteraan dat ik ervanuit ga dat de zaak is afgedaan vanwege het uitblijven van een reactie van hen.

Bedankt voor alle tips

roosss
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2009 23:07

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door roosss »

Dag allemaal,

Na wat googlen lees ik jullie ervaringen met bovenstaand incassobureau.
Nu heb ik deze week dezelfde ervaring beleefd m.b.t. een filmclub boete! Ook in heb nooit rekeningen en/of aanmaningen gehad!
Dit kunnen ze toch niet maken?

Heeft iemand iets bereikt inmiddels?
Lopen de boetes op?

Wat kan ik in dit geval het beste doen?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik enigzins versteld sta van het amateurisme waarmee videotheken hun incasso afhandelen. Ik heb zelf enige tijd bij Videoland gehuurd en op zich nooit problemen gehad. Wellicht verschilt het per vestiging, of ligt het aan het feit:
· Dat ik nooit gebruik maak van de dropbox, maar de DVDs altijd aan de balie inlever, en
· Dat ik boetes direct betaal en de kwitantie bewaar.
Wellicht zal dat helpen, want ik heb het idée dat er met name bij dropboxen veel verkeerd gaat. Met name de ouderwetsere varianten waar je geen bonnetje krijgt.

Ik vermoed dat het wellicht zelfs mogelijk is dat hun eigen personeel wel eens DVDtjes achteroverdrukt, voor eigen gebruik dan wel om illegaal te kopiëren. Want er is een vrij groot verloop, het is immers niet het meest boeiende werk om daar achter de balie te staan, dus je hebt vooral tijdelijke krachten, scholieren en studenten met een zomerbaan, etc. Die zullen toch wel snel denken: ‘Eén DVDtje wordt vast niet gemist. Wanneer ze er überhaupt achterkomen werk ik hier niet meer en kan niemand het nog traceren.’

Dus ik zou maar voortaan de banden aan de balie inleveren en boetes direct betalen. En voor de eigenaars van videotheken: hou je personeel in de gaten!

jerryvideo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 11:43

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door jerryvideo »

hier een tip van een videotheek houder die het wel nettjes doet !!
je kunt de log gegevens opvragen van de uitgedraaide briefen cq aanmalingen.

zelf werk ik met techno data en daar in kan ik alles terug halen en heb zelf foto's van de gene die de films gehuurt heeft.

maae moet wel zegen dat volgens de verhuurt wetten de huurder aansprakelijk is voor het optijd retour brengen van de gehuurde dvd's
en als U geen retoer bon kunt overleggen staat u vrij zwak.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Machtold »

zelf werk ik met techno data en daar in kan ik alles terug halen en heb zelf foto's van de gene die de films gehuurt heeft.
huh???? En hoe lang bewaart u deze foto's? Staat dit in uw winkel aangegeven dat je als klant opgenomen wordt en dat het beeldmateriaal bewaard wordt? Ooit van de wet op de privacy gehoord?
en als U geen retoer bon kunt overleggen staat u vrij zwak.
En ik ga mijn retourbonnen geen jaren bewaren! Na terugbrengen van de dvd gaat die bon regelrecht de oud papierbak in! Je kan wel overal bonnetjes van gaan bewaren.

jan.janssen1
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2009 07:57

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door jan.janssen1 »

Mee eens hoor... jerryvideo kan wel overal maling aan hebben (aanmalingen?) maar van geen enkele consument kan en mag verwacht worden dat hij retourbonnen bewaart.

Indien de videotheek beweert dat een video niet retour is, dan ligt de bewijslast toch echt bij de videotheek.

En ja, opnamen maken mag niet zomaar...

jerryvideo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 11:43

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door jerryvideo »

nou mijn klanten hebben niets tegen de foto's ze vinden het juist een fijn en veilig systeem.

en ik zal het zo zeggen als je een retour bon hebt is de dvd uit het systeem gehaalt snapt u. dus hoeft het bonnetje niet bewaard teworden.

en ja bij binnen komst staat aangegeven dat er op genomen word.

en mijn klanten vinden het makkelijk. want het kan ook zijn dat er een dvd op de balie gelecht word en er een ander persoon misbruik van maakt. dan kunnen we dat terug zien en hoeft de desbetreffende kland niet voor de kosten optedraaien.
en ja wij bellen na 2 dagen al als er objecten telaat zijn.

mischien komt het daar door dat wij geen van hoek & partners nodig hebben.

het systeem wat ik gebruik is zowel voor mij veilig en zeker voor de klant en dat is voor mij zeker zo belangrijk.

jerryvideo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 11:43

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door jerryvideo »

toch heb je het niet goed jan janssen want als je iets huurt draag je de verantwoording voor het produkt tot je het retour gebracht hebt en het uitgeboekt is.

maar goed ik kan hier wel diep op ingaan maar heeft toch geen nut.

zelf vind ik het ook erg nalatig van de videotheek.

want ik en ook hun dus moet het de klant binnen 5 werkdagen melden dat het gehuurde produkt telaat is.

dus ja ik vind het erg dat er zulke onderneemers zijn die een kland kwijt willen op kosten van die paar euro die ze verdienen als ze het laten oplopen.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Wij krijgen vandaag ook een "kennisgeving gerechtelijke procedure gevolgd door beslag roerend en/of onroerend goed", waarin eveneens dreigende uitlatingen als [/quote]moet worden overgegaan tot het verkrijgen van een vonnis.......en beslag op uw roerend en/of onroerende goederen.

Wat een lulkoek. Dat is hetzelfde als:
"kennisgeving van het zuipen van bier gevolgd door kotsen en of een kater"

Een procedure mogen ze beginnen, maar DE RECHTER bepaalt of er een vonnis wordt opgelegd en of uberhaupt beslag kan worden gelegd.

Dat krupel doet ook alles om aan geld te komen :twisted:

jerryvideo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 aug 2009 11:43

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door jerryvideo »

vraag om de briefen.

kunnen ze deze niet overlegen dan is er niets aan de hand en gaat het over zo als ik ze noem spook rekeningen.

ik vind het echt erg dat sommige ondernemers zo te werk gaan.

klaasbruinsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door klaasbruinsma »

Hallo allemaal, sinds april ook in de clinch met van hoek en partners.Alleen wij hebben de openstaande boetes betaald namelijk 1 van 8 en 9 euro.(kinderen hadden ooit eens een film gehuurd). Zou je denken dat het klaar zo is , maar nee na diverse brieven en bedreigende telefoontjes van deze incasso buro, vanmorgen 1 in de bus met de mededeling dat ze voorgenomen zijn om 24 september te dagvaardigen.Tevens wordt erbij gemeld dat bij niet op tijdig betaling binnen 3 dagen dat de schuld geregisteerd komt te staan, met gevolg geen lening,of hypotheek meer kunnen krijgen etc. Wij hebben een aangetekende brief geschreven dat de openstaande boetes zijn betaal (kopieen mee gestuurd) en hiermee de zaak is afgedaan en mocht het tot een rechtzaak komen wij deze met vertrouwen tegemoet zien.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Wat een honden. Waar gaan ze die schuld registeren? Niet bij het BKR. De videotheek is namelijk niet aangesloten bij het BKR. Het is namenlijk het Buro KREDIET registratie.
Wat een steenpuist op de bilnaad van de samenleving is dat incassoburo zeg :twisted:

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Pavlova »

Inderdaad grote onzin dat dit BKR geregistreerd zou kunnen worden. Is dit niet klachtwaardig handelen? Ik zou tevens een klacht indienen. Dreigen met iets wat niet kan mag volgens mij niet.

Jas23
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2010 17:49

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Jas23 »

Oh help ! Ik herken veel in jullie verhalen. Wie wil en kan mij een goed advies geven ?! Ik heb in 2008 augustus een dvd gehuurd bij MovieMax en deze (volgens hun) nooit ingeleverd, terwijl ik mezelf ken en deze 1000% zeker weten heb ingeleverd. In 2009 maart kreeg ik een smsje dat ik nog "een product" niet had retour gebracht. Nu kreeg ik in januari een brief van Van Hoek & Partners dat ik 25 euro moest betalen voor 22 januari. Dit heb ik alsnog maar gedaan alleen pas op de 24e. Blijkbaar heb ik nog eenbrief met een hoger bedrag gekregen, de incassokosten, maar heb deze nooit gezien, omdat ik verhuisd ben. Vandaag kreeg ik een mail dat ik nog 63 euro incassokosten moest betalen. Ik heb contact gehad met de videotheek en hun zeiden dat Van H&P aan hun heeft doorgegeven dat zij het verder afhandelen, omdat het met de vdeotheek is afgerond. Ik moet die 63 euro binnen 3 dagen betalen, maar ben het er niet mee eens: heb nooit een factuur of aanmaning gezien van de videotheek zelf, daarnaast kun je toch niet moeilijk gaan over 2 dagen te laat betalen ?! Wat vinden jullie ? Ik dacht er zelf aan om de brief van BrianD wat aan te passen en deze per mail naar hun toe sturen. Daarnaast ben ik ook beetje bang geworden met dat BKR-verhaal. Heb pas een huis gekocht, dus niet dat we straks op straat staan hierdoor of dat ze beslag gaan leggen op spullen =(

klaasbruinsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:25

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door klaasbruinsma »

Hallo jas 23,

Ik heb van hoek en partners dezelfde brief ontvangen in september 2009.
Vervolgens een brief gestuurd met de mededeling dat de zaak was afgedaan.(had 9 euro betaald) Wij zijn nu februari 2010 en niets meer van deze boeven gehoord. Laat je vooral niet bang maken, ze mogen helemaal geen bkr registratie doen en laat staan beslag leggen op goederen etc.

Jas23
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2010 17:49

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door Jas23 »

Fijn om ervaring te delen met dit gedoe. Ik vind het eg helemaal niks :(
Heb tot nu toe nog geen reactie op mijn mail, heb ze gisteren nog een mail gestuurd dat ik niks meer ga betalen voordat ze met bewijzen komen. Alleen jammer dat ik al 25 euro had betaald, mjeh, risico van het vak :lol:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ontrecht incasso videotheek...pffff

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik zag dat dit louche incassobureau ook laat betalen voor GBA en K.V.K kosten?

betaal die kosten absoluut niet, een incassoburea kan geen GBA en K.V.K gegevens opvragen. daar zijn ze niet toe bevoegd als incassobureau.

sla ze daar mee om de oren. reageren ze hier niet op doe dan aangifte van oplichting.

Gesloten