LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarders zijn dieven

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door weetje007 »

Eens of niet mee eens?

Ik vind dat het schurken zijn en er een hardere hand aan hun regels moet komen ook het geven van de naam deurwaarder zou beter moeten worden gecontroleerd.

Geef hier ook je mening

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door gravedigger »

Niet mee eens. Wanbetalers ,oeten harder worden aangepakt!

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door kiz »

Wanbetalers ,oeten harder worden aangepakt!
De vraag is of dat via louche incasso- en deurwaardersbureaus moet gebeuren, die vaak niet eens de moeite nemen de rechtmatigheid van de vordering te onderzoeken en niet de moeite nemen duidelijk maken in welke hoedanigheid de brief geschreven is: als deurwaarder of als inassobureau.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door gravedigger »

De topictitel spreekt over deurwaarders. NIET over incassobureaux.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door kiz »

Dat doet niets af aan het feit dat een aantal incassobureaus ook een deurwaardersafdeling heeft en in haar brieven de indruk wekt alsof deze door de deurwaarder wordt geschreven, terwijl het om een incasso-opdracht gaat.
Vandaar waarschijnlijk de vraag van TS om striktere regelgeving en strengere controle?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat ben ik met je eens. Als topicstarter dat ook heeft bedoeld, had hij even beter op de topcititel moeten letten.

weetje007
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2007 15:09

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door weetje007 »

Oke incasso bureau's mogen ook meedoen.
Alhoewel deze niets in te brengen hebben als je de hoofdpersoon betaald.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door gravedigger »

Als je echt deurwaarders bedoelt, snap ik je punt niet. waarop zouden die harder aangepakt moeten wprden? wat ze doen, is het uitvoeren van een gerechtelijk bevel en ze houden zich aan alle wetten.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Oke incasso bureau's mogen ook meedoen.
Alhoewel deze niets in te brengen hebben als je de hoofdpersoon betaald.
Ik ben bang dat dit niet helemaal waar is. Een incassobureau kan op drie manieren werken, namelijk als vertegenwoordiger, via een openbaar pandrecht en via cessie. In alle gevallen moet het bureau mededeling doen aan de debiteur. Op het moment dat dit is gebeurd dan kom je er niet meer van af door de hoofdsom te betalen. Al helemaal niet na meerdere aanmaningen.

Je kan je wel van incassokosten ontdoen door snel nog even de hoofdsom te betalen als de brief van het incassobureau in de bus valt. Je kan dan altijd zeggen dat brief en betaling elkaar gekruisd hebben, of beter nog, gewoon ontkennen dat je de brief hebt gekregen.

Beste manier om de kosten te omzeilen is natuurlijk gewoon op tijd betalen...

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

En nu on-topic: deurwaarders staan wel degelijk aan controle bloot. Al zitten er betere en slechtere tussen, ze doen in principe gewoon hun werk.

Dat sommige debiteurenbezoekers van incassobureaux zich voordoen als deurwaarders vind ik een stuk kwalijker, dat zou inderdaad keihard afgestraft moeten worden.

alert

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door alert »

Deurwaarders en incassobureau zijn dieven >>>>> Aparte gedachten gang. Jij koopt en betaald niet of niets. Jij zegt iets te kopen maar betaald NIET . Dus dat is diefstal . Nu komen er aan je deur { Deurwaarders en incassobureau /medewerkers } en zijn zij de dieven. Wat is dat toch voor een onzin, als je iets wil hebben maar kan je het niet betalen koop je het toch gewoon niet. Je teert op andermans portemonnee en dat vindt je normaal ( ? ). A** = geen aanpassingsvermogen

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door redstars »

Hier wil ik toch even op reageren........incassoburo's zijn bedrijven die winst willen maken, die winst moet dan komen van hun "klanten".
Ik zit in de schuldsanering, heb er dus veel mee te maken. Er zitten goeie buro's tussen die je verhaal aanhoren, je sterkte wensen en vervolgens met een afbetalingsregeling komen die heel redelijk is. (met name bedrijven als postbank, neckermann zijn in mijn ogen goede bedrijven, nadat incassoburo's niets konden is de opdracht weer teruggegaan en zijn de buro's door de bedrijven er tussen weggehaald en mag ik zo afbetalen. Er zijn er echter ook genoeg die maar doorgaan. Univerum inkasso is er zo'n voorbeeld van: een bedrag van 38,= moest betaald worden, na herrinneringen is er betaald, er valt later die week een brief van incassoburo in de bus, even een kleine 80,= incassokosten bijbetalen omdat de opdracht naar hun is gegaan. uitleg gegeven dat er al betaald is (tot 3 keer toe) bewijzen doorgefaxt, maar de brieven komen nog steeds. Zelfs van hun eigen advocatenkantoor.....met de sommatie om maar even binnen 5 dagen te betalen of anders...brief is overigens al van begin augustus, maar dit terzijde....

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: Deurwaarders zijn dieven

Ongelezen bericht door redstars »

...en het loopt al vanaf mei dit jaar....

Gesloten