LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia betaalt zelf ook geen rekeningen!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Schinoster
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2007 09:57

Intrum Justitia betaalt zelf ook geen rekeningen!

Ongelezen bericht door Schinoster »

Op 23 augustus 2007 heb ik Intrum Justitia een factuur gestuurd van € 490,-- om de door mij misgelopen inkomsten vergoed te krijgen die ik door hun geblunder heb opgelopen. Intrum Justitia stuurt mij brieven met vorderingen van bedrijven waar ik NOOIT zaken mee heb gedaan, en ook nooit zou doen.
Echter, met deze lui praten gaat niet, want zoals bij ieder incassobureau trekken zij partij van de eisende partij. En deze laatste wil ook niet met mij praten en verwijst mij terug naar Intrum.

Ik heb in deze flauwekul zoveel tijd en energie gestoken dat ik hierdoor inkomsten heb misgelopen. Intrum heeft nog niet één keer gereageerd op mijn rekening! Dat terwijl ze doodleuk op hun website melden dat steeds meer bedrijven te laat zijn met betalen. Zoals ik nu heb ervaren is Intrum Justitia hier dus één van!

Intussen heb ik de zaak overgedragen aan een deurwaarder, en die zal Intrum gaan dagvaarden. Iets wat ze zelf ook steeds roepen, maar nooit doen overigens.

redstars
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 sep 2007 18:53

Re: Intrum Justitia betaalt zelf ook geen rekeningen!

Ongelezen bericht door redstars »

klinkt bekend
moest een bedrag aan IJ betalen (terecht) maar kon dit niet.
hierop schakelden hun een deurwaarder in B& B gerechtsdeurwaarders.
Die hebben het bedrag betaald gekregen, tot zover niets aan de hand
Echter, vorige week belde het bedrijf op waar ik dat bedrag had openstaan, met de vraag wanneer ik kon gaan betalen.
alles uitgelegd en hun melden dat ze helemaal niets hadden ontvangen.
Ik heb 23-10-2006 het geld al aan B & B overgemaakt, en nu mag ik mooi nog een keer betalen.........

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Intrum Justitia betaalt zelf ook geen rekeningen!

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Redstars, toon aan dat je wel betaald hebt. Als je kan laten zijn dat je hebt betaald naar de juiste bankrekening, dan is de kous af. Dat Intrum Justitia de betaling niet kan thuisbrengen is HUN probleem, niet het jouwe. Zolang je maar aantoont dat jij aan je verplichtingen hebt voldaan. Betaal dus absoluut geen tweede keer!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum Justitia betaalt zelf ook geen rekeningen!

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb 23-10-2006 het geld al aan B & B overgemaakt, en nu mag ik mooi nog een keer betalen.........
Da's natuurlijk niet waar. Je hebt als het goed is bewijzen van afschrift en/of een ontvangstbewijs van de deurwaarder.
Je moet wel het juiste verhaal vertellen en een ander niet op het verkeerde been zetten.
Ik werk echt niet bij I.J. want dit soort lift mee op de ellende van anderen, maar soms is het goed dat ze er zijn anders worden die kosten ook nog eens afgewenteld op de betalende consument.

Gesloten