LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Rosco
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2009 13:40

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Rosco »

Nou, ik zal jullie eens wat vertellen, wat ik vandaag meegemaakt had. Althans...ik hoorde namelijk van mijn vader, dat er paar bedragen in deze maand afgehaald zijn door Laser. Dus ik via internet op zijn bankrekening gekeken, en klopt, er waren 3 afschrijvingen geweest. Ik had dus gebeld en gevraagd waarom in deze maand, naast de maandelijkse incasso van 40 eu, er ook twee acceptgirokaarten gestuurd waren, 1 daarvan was ook 40 en de andere was bijna het dubbele. (Maar wel dom, dat mijn vader het betaald heeft). Maar ik ging het wel vragen. Die vent aan de telefoon zei, dat er achterstallige betalingen waren. En dat was in de maand mei. Vervolgens vroeg ik, maar waarom 2 acceptgirokaarten terwijl er maar 1 maand achterstand is. Want nu wordt er voor 2 maanden betaald. Hij ging het nakijken en zei, in december 2008 is er ook niet betaald. Oke, maar dan is er dan 1 maand extra betaald. EN nu komt het, hij lulde gewoon uit zijn nek en zei vervolgens, in sept, okt en nov zijn die bedragen gestorneerd. Ik zei op welke datums gaat het precies???? Vervolgens zei hij, jaaa dat kan ik zo niet zien, maar ik maak wel een uitdraai en stuur ik je het op. Ik zei, je moet niet gaan liegen of lullen, want ik zit nu achter de computer, en ik kan duidelijk zien dat er in die 3 maanden geen geld terug gestort is!! En waarom als dat zo zou zijn, waarom kreeg hij geen aanmaning in sept, okt en nov???? Hij kon niks meer zeggen, alleen herhaalde hij, dat hij een uitdraai zal maken en het zal opsturen. Ik zei vervolgens tegen hem, weet je wat stuur het maar op, wanneer het niet klopt of een vervalsing is, dan ga ik naar de politie. Want hier op de bankafschriften staat duidelijk in, dat er geen geld terug gestort is! En ook het volgende, ik zal het automatische incasso stop zetten, en sturen jullie maar acceptgirokaart, maar dan vanaf de maandseptember.

Is echt belachlijk voor woorden, dat daar nog mensen werken, die ook nog liegen tegen hun klanten.
Stelletjes geldhoeren, geldwolven.

hanedorp
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 jan 2009 23:43

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door hanedorp »

Terug van vakantie de afschrijvingen van de giro gecontroleerd. Op 2 afschrijvingen na was alles in orde. LASERSERVICES nooit van gehoord.2 afschrijvingen ad.€ 39.00 Juni en Juli. Klantenservice ING gebeld en verteld
dat er automatische afschrijvingen waren gedaan, door een mij onbekend bedrijf. Juli kon gestoneerd worden. Juni was niet mogelijk. Wel werd mij de raad gegeven te googlen naar bovenstaand bedrijf. Ja hoor, al snel werd ik doorgelinkt naar de Radarsite. Je slaat stijl achterover wat je allemaal te lezen krijgt. Wat een boeven.
Wel ben ik door het lezen wijzer geworden en Primeline kende ik wel, nou kennen! Nooit een pasje gekregen.
Vorige jaar bij Keuken Concurrent een keuken besteld. Daar werd ons het volgende beloofd : U betaald 12 maanden € 39.00 p.mnd en dat is renteloos.
Daarna betaald U in 1 keer het restant bedrag. Die keuken is er nooit gekomen.
Na eindeloos in de maling te zijn genomen door K.C. was ik het zo zat, dat ik een aangetekende brief heb verzonden met 14 dgn. de tijd om te reageren. Dat was eind December 2008.Het is nu Augustus en er is nooit schriftelijk gereageerd op dit aangetekend schrijven. Verder wil ik mensen waarschuwen
voor keukenbedrijven van de Ben Mandemakers groep. Die proberen mensen over te halen met mooie verhalen. Door met hun in zee te gaan, kun je in situaties terecht komen die menig uurtje slaap tekort tot gevolg heeft.
Kortgeleden werd ik gebeld door K.C. over de keuken. Ik heb alleen gezegd waar zij de moed vandaan haalde om mij nog te bellen. Wat ik verder ga doen, daar ga ik mij over beraden. Het is maar € 39.00, maar die komen terug. Morgen nogmaals bellen met ING. dat niet alleen 677348665 moet worden geblokkeerd maar ook dat andere genoemde nummer.
Laatst gewijzigd door hanedorp op 12 aug 2009 23:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuural.
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

De fout ligt deels bij de K.C. en ik denk ook deels bij jezelf. Het lijkt mij sterk dat Primeline/Laser Services geld incasseert zonder getekend contract. Denk nog eens goed na, heb je destijds iets getekend ? Waarschijnlijk wel. Zo ja, dan heb je waarschijnlijk niet goed gelezen/begrepen waarvoor je hebt getekend.
Hoe dan ook, je moet hiervoor terug naar de K.C. zij moeten de boel terug laten draaien.

stofzuigertje

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U moet tijdig Uw rekeningen controleren!

Dus als je op vakantie niet bereikbaar bent vlak voor vertrek.
Nu is Juni te laat dus extra moeilijk terug te halen.


Alleen begrijp ik niet waarom nu pas in Juni voor het eerst is afgeboekt en niet gelijk in dec 2008?

Garima
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2010 11:51

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Garima »

Bij mij wordt er € 10 van mijn rekening geschreven??????????

Na een telefoontje was het stil en nu beginnen ze weer sinds 2 maanden

Ik vind dit dus echt bizar.

dongen7
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2009 22:04

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door dongen7 »

afgeboekt bedrag EUR -49,95
boekdatum 11-12-2009
naam tegenrekeninghouder Laser Nederland BV
tegenrekening 66.65.78.869
omschrijving 66.65.78.869 Laser Nederland BV BETALINGSKENM. 900000XXXXXXXXXX INCASSO LASERSERVICES EENMALIG AFSPRAAK 11-12-2009

Ik ken ze helemaal niet!...en eenmalig afspraak op 11-12-2009?...hoezo afspraak en met wie?...
Ze hebben zomaar E49,95 van mijn rekening afgeschreven....Wie ze ook zijn: Blijf met je poten van andermans geld af en je bent op het verkeerde adres...(dit is een waarschuwing, geen bedreiging)!!!.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Dongen.

Bel je bank, laat het per direct storneren.

Waarschijnlijk is er ergens een schrijf / tikfout gemaakt - en is jouw rekeningnummer ingevoerd.

Als de bank moeilijk doet, persoonlijk (met ID etc.) langsgaan, en alsnog eisen dat het teruggehaald word (heb je iets meer dan 50 dagen voor).

Daarnaast kan je natuurlijk altijd aangifte doen - want het is in feite diefstal.

Tino78
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2010 08:40

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Tino78 »

Ik heb bij S&F gewerkt en je wordt inderdaad genept met een uitgesteld betalen. Moet ik wel bij vermelden dat ik daar alweer een aantal jaren weg ben, maar Prime line was belangrijk. Het maakte niet uit of je een tv verkocht, maar wat belangrijk was, was dat er een prime line (Uitgesteld betalen) bij zat en dat er een extra garantie bij verkocht was. Prime line was zo belangrijk dat wij het advies van het hoofdkantoor kregen dat als een Prime Line werd afgewezen (niet krediet waardig) we gelijk moesten vragen voor welk bedrag het wel mogelijk was, en dan dat afsloot. Meneer, uw aanvraag is afgewezen, maar ik het wel geregeld dat u voor dit bedrag kan kopen. O ja en dat er een visa kaart aan gekoppeld was moesten wij niet vertellen. Lees dus goed de kleine lettertjes, en welk advies ik altijd mee gaf, Als je nu geen geld hebt, heb je dat dan wel over een jaar ?

LouLou
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 sep 2010 14:29

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door LouLou »

Ik heb jaren echt jaren geleden mijn auto gekocht met een primeline uitstel van betaling. Netjes de 2000 euro afbetaald, en nu na dik 2 jaar verder krijg ik een maand afrekening van 15 euro? 15 euro lijkt nix maar tis wel mijn geld, dus maandag terrug boeken en de rekening blokkeren van deze zogenoemde laser service.

Cyberduck
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2010 16:37

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Cyberduck »

Ik vraag me af of Laser zomaar geld kan afschrijven zonder dat je ooit iets getekend hebt bij dit bedrijf.

Ze opereren onder verschillende namen waarvan Primeline de bekendste is.

Die club doet zaken met veel winkels onder de noemer 'koop nu en betaal later'.

De kans is dus groot dat degenen bij wie opeens bedragen zijn afgeschreven zoiets zijn aangegaan. Meestal lezen mensen contracten niet of niet goed door en ze kijken al helemaal niet naar de kleine lettertjes.

Mijn advies is om dat wel te doen zodat je kunt achterhalen of je daadwerkelijk klant van ze bent en zo ja, wat er dan allemaal met hen is afgesproken.

Zo voorkom je onaangename verrassingen.
Laatst gewijzigd door Cyberduck op 07 apr 2011 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ido370
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 14:25

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door ido370 »

ook bij is er begin september 13 euro afgeschreven. heb zeker alweer 3 jaar geleden gebruik gemaakt van primeline en alles netjes binnen de gestelde tijd voldaan, en nu zoveel tijd later ineens 13 euro die wordt afgeschreven door Laser Nederland BV. ik ga ze in ieder geval proberen te bellen om te zien waarvoor dit is en direct de kaart die ik nog ergens heb liggen laten stopzetten/blokkeren/vernietigen.

mteeuwisse1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2011 21:19

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door mteeuwisse1960 »

nou zit net ook te kijken op mijn rekening en zie dat de afgelopen maanden bedragen van rond de € 22,00 worden afgeschreven, met als omschrijving eenmalig afspraak, nou lijkt mij dat als het om een enamlige afspraak gaat dat het niet 5 keer een eenamlige afspraak betreft, gelukkig nog geen grotere bedragen afgeschreven, net contact met mij bank gehad en wordt hierover terug gebeld, zal het des betreffende rekneing nummer blokkeren en de afgeschrven bedragen terug laten storten.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Is het niet slimmer om contact met dit bedrijf te zoeken?

Incasso's blokkeren en terughalen hebben mij alleen maar problemen opgeleverd in het verleden...

Cyberduck
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2010 16:37

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Cyberduck »

mpr1980 schreef:Is het niet slimmer om contact met dit bedrijf te zoeken?

Incasso's blokkeren en terughalen hebben mij alleen maar problemen opgeleverd in het verleden...
Contact met het bedrijf opnemen lijkt ook mij het verstandigste.

Doorgaans zul je er dan wel uitkomen.

Mensen weten gewoon heel vaak niet wat ze allemaal tekenen en komen er vervolgens achter dat ze ergens aan vastzitten zodra er opeens bedragen van hun rekening worden afgeschreven.

Uiteraard geldt dit niet voor iedereen, maar er zijn heel veel bij wie dat dus zo gaat.

Let daarom altijd heel goed op als je iets koopt en teken nooit zomaar elk papiertje wat je voor je neus krijgt.

chipo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:08

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door chipo »

ik betaal elke maand 37 euro en daar zit een verzekering bij voor dat er iets met je opdoet of arbeidsongeschikt word
nu ben ik al een aantal jaren arbeidsongeschikt ik geef dat door ze zeggen vul de papieren maar in .
ik heb ze ingevuld +een bevestiging van het uwv .
nu zeggen ze je hebt het niet goed ingevuld maar dan denk ik bij me eigen
je heb toch een bevestiging van het uwv.
nu willen ze de zaak sluiten maar ik laat er niet bij zitten ik schakel de rechtbijstand in en dan zie ik wel hoe het verloop.
het zijn oplichters.meer kan ik er niet van maken dus mensen kijk goed voor met hun in zee gaat.

cel123
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2012 18:26

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door cel123 »

Op 02-02-2012 is er van mijn rekening €85,93 afgeschreven door Laser Nederland BV INCASSO LASERSERVICES, ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord en dus nergens toestemming voor gegeven. Ik vind het heel erg dat dit zonder toestemming kan gebeuren en ook nog eens wordt gedaan! Ik ben erg benieuwd wat hun reden is om dit zomaar af te schrijven. Op andere klachten over dit bedrijf staat bij dat het bedrijf zei dat ze nergens van wisten, maar dit gebeurt natuurlijk toch niet vanzelf!?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door Guardian72 »

cel123 schreef:Op 02-02-2012 is er van mijn rekening €85,93 afgeschreven door Laser Nederland BV INCASSO LASERSERVICES, ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord en dus nergens toestemming voor gegeven. Ik vind het heel erg dat dit zonder toestemming kan gebeuren en ook nog eens wordt gedaan! Ik ben erg benieuwd wat hun reden is om dit zomaar af te schrijven. Op andere klachten over dit bedrijf staat bij dat het bedrijf zei dat ze nergens van wisten, maar dit gebeurt natuurlijk toch niet vanzelf!?
Er kunnen verschillende redenen zijn.
- administratief foutje (de stagiaire heeft een tikfout gemaakt)
- een oplichter heeft een willekeuring nummer opgegeven (uw rekening)
- Laser denkt gemakkelijk te kunnen incasseren.

Als u nooit zaken met dit bedrijf heeft gedaan, en ook geen klantenkaart of aankoop op afbetaling heeft, zou ik inderdaad even bellen.
Zorg dan dat u de afschrijving bij de hand heeft - kenmerk en zo - en vraag op welke grond men dit bedrag bij u incasseert.
Als men geen goede verklaring heeft, danwel inderdaad blijkt dat het een foutje is, is de vervolgvraag hoe zij dit gaan terugboeken, en of dit dan morgen of overmorgen bij u terug is.
Doen ze moeilijk - dan doet u dat ook.
Zij plegen diefstal / incassofraude - ten koste van u. Dus of zij betalen vandaag of morgen terug - of u doet aangifte..

Zwart wit, en simpel.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door mpr1980 »

cel123 schreef:Op 02-02-2012 is er van mijn rekening €85,93 afgeschreven door Laser Nederland BV INCASSO LASERSERVICES, ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord en dus nergens toestemming voor gegeven. Ik vind het heel erg dat dit zonder toestemming kan gebeuren en ook nog eens wordt gedaan! Ik ben erg benieuwd wat hun reden is om dit zomaar af te schrijven. Op andere klachten over dit bedrijf staat bij dat het bedrijf zei dat ze nergens van wisten, maar dit gebeurt natuurlijk toch niet vanzelf!?
Het betalingskenmerk begint dat met x415501xxxx, x610507xxxx of x9000xxx??
De eerste is een creditcard van Laser Cards, de tweede is een primeline krediet en de 9000 is een aflopend krediet van primeline / directa / sygma.

Geen idee nog steeds waar de incasso vandaan komt? Even bellen of mailen en er komt vast duidelijkheid!

spuky10
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2013 18:17

Re: Help! Onterechte incasso van Laser Services BV

Ongelezen bericht door spuky10 »

ook hier problemen.... ik zal mijn brief aan LaSer hieronder neerzetten.

ppppfff... wat een gedoe zeg.


Hallo,

ik heb in 2007 een computer gekocht op afbetaling. Ik zou het in 36 (of mischien 24... het is lang geleden) maanden afbetalen. Echter had ik na een aantal maanden genoeg geld om het hele resterende bedrag te voldoen. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb gebeld (volgens mij was het primi line of zo iets) en gevraagd wat er nog precies open stond zodat ik het in 1 keer af kon lossen en alles klaar en afgesloten zou zijn. Zo gezegd zo gedaan. Als ik betaald was zou de rekening gesloten worden.
Echter nooit meer gemerkt dat er iets van 2,50 afgeschreven werd per??? jaar? maand? geen idee. Ik kwam er in 2010 achter dat er geld afgeschreven werd. gebeld: Er werdt gezegd dat is van de verzekering voor je lening. aangegeven dat ik de lening niet meer had omdat hij al afbetaald was en dat er telefonisch verteld was dat het goed was zo. Er werd gezegd: sorry mevrouw. Inderdaad vreemd dat u een verzekering betaald voor een lening die u niet meer hebt. we maken het in orde.
Niet meer op gelet.... Tot:
ergens in begin 2012... zelfde verhaal....
Dacht dat het in orde was... Toen weer geld afgeschreven door Laser
In Mei 2012 Wederom gebeld. Deze mevrouw vertelde mij dat er nog steeds geld afgeschreven werd omdat dit de verzekering was voor mijn afbetalings regeling. Ik vertelde wederom dat ik mijn afbetalingsregeling die 36 maanden zou duren al eerder had afgelost en dat alles gesloten zou worden. Deze mevrouw vertelde mij dat alles nu geregeld zou worden en dat ik geen rekeningen meer zou zien.

Wederom dacht ik (misschien naief) dat het in orde zou zijn....

In Mei 2013 kreeg ik een brief van Laser dat ik een betalingsachterstand had ???!!!??? en of ik dit even snel wilde betalen. Weer gebeld en WEER werd mij gezegd dat het in orde zou komen. Ik zou niets hoeven te betalen volgens deze mevrouw en ze bood excuses aan voor het ongemak.

Vervolgens wordt ik nu per telefoon gestalkt. Een machine belt mij soms 5 keer per dag op (ik gebruik mijn mobiele telefoon niet tijdens mijn werk maar op mijn voicemail zegt een computerstem dat ik op 1 kan drukken of op 2 en dan is de verbinding weg.
Toen ik wel een keer op nam kreeg ik de keuze: betalen, of op een andere manier betalen. De optie om een medewerker te spreken was er echter niet!
Het stalken ging door. Ik heb gisteren weer gebeld. Ik kreeg eerst een mebeer aan de telefoon die het snapte en het in orde probeerde te maken. Vervolgens werdt ik doorverbonden met een mevrouw van een andere afdeling die vond dat ik het gewoon moest betalen. Na veel uitleggen en vragen heeft ze mij toegeszegd dat ze het ging proberen te regelen dat ik het geld uit coulance niet hoefde te betalen.
ik weet niet wat er daarna gebeurd is.
Wel weet ik dat ik gisteren 3 keer door de compueter ben gebeld en vandaag al 1 keer.
Ook krijg ik een brief thuis met een dreiging van BKR registratie ed.
Ik vind dit geen stijl.
Ook vind ik het lastig dat ik niets per mail of op papier kan ontvangen van de telefoon gesprekken.
Ik ben nu al jaren bezig met mij uit het systeem van LaSer te verwijderen. Zonder succes en nu ook met dreigementen en telefonisch lastig vallen.
Ik heb ook al een keer een brief gestuurd om het uit te leggen en gevraagd of mijn rekening nu stopt. (Dit keer doe ik het per mail zodat ik bewijs heb dat ik het gestuurd heb. ik zal een kopie van deze mail per post sturen naar de klacht afhandeling)
Graag heb ik ook per mail antwoord als dat kan.
Deze zaak drijft mij tot wanhoop. Het bedrag is nu opgelopen tot 12 euro of zoiets (al die jaren was het geld automatisch afgeschreven tot ik het bank rek nr blokkeerde na mijn telefoontje in Mei) . niet veel geld, maar het wordt ondertussen een principe kwestie en ik wil het absoluut niet betalen.

Gesloten