LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starguide Castingbureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
shannendelilah
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:21

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door shannendelilah »

Ook ik heb een aanmaning van €50,- deze dien ik voor twaalf uur vanavond te hebben gestrort, wat moet ik doen??!!

vriesde
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2011 19:10

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door vriesde »

Ik heb zojuist overleg gehad met een advocaat:
Betaal de € 50 ,- en ga met het J.Loket een aangetekende brief opstellen waarin je het volgende schrijft:
Dat je een advocaat in de arm genomen en heb het forum van Radar hebt geinformeerd. Dat je juridische stappen gaat nemen als je niet officieel uitgeschreven wordt van hetgeen waar je niet ingeschreven sta.
Dat je je geld terug eist omdat je alleen maar hebt betaald omdat ik geen incassobureau wil maar het is diefstal.
DAt je nergens lid van bent en nooit ergens voor hebt getekend! Bewijs het tegendeel maar een keer!
Ook dat je aangifte heb gedaan van diefstal van het geld wat eerder zonder toestemming van je rekening is gehaald.
Dit alles graag in juridsche vaktaal en aangetekend.
Veel succes!!!

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Royalflush »

shannendelilah schreef:Ook ik heb een aanmaning van €50,- deze dien ik voor twaalf uur vanavond te hebben gestrort, wat moet ik doen??!!
Helemaal niets. Wie eist bewijst. Laat Starguide maar blaffen. Komt er uiteindelijk een incassobureau, dan netjes een briefje sturen waarin je zegt de vordering te betwisten en dat Starguide/incassobureau naar de rechter kan gaan indien zij anders van mening zijn.

shannendelilah
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:21

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door shannendelilah »

yvonne schreef:Hoi,mijn dochter had zich opgegeven voor een fotoshoot en ik ben mee gegaan omdat ik niet wilde dat ze ergens aan vast zat, de heeft de fotoshoot betaald en we hebben nergens voor getekend. Vervolgens moest ze zelf de foto op Internet zetten, dit lukt haar niet en na meedere emails heeft ze het opgeven.
Vervolgens kregen we een jaar geleden een bericht van een incassobureau dat ze moest betalen. Ik wist geeneens dat ik op moest zeggen omdat ze niet aan een contract vast zat niet getekend. Ik word zo verschrikkelijk boos over deze dingen.
Ik laat ze nu voor de rechter komen ik heb het helemaal gehad met dit
vreselijk bureau die onschuldige meisje geld probeert af te troggelen, zonder eerst
HEEL DUIDELIJK aan te geven wat precies de kosten zijn.
Echt ik ben ongeloofelijk boos.
Yvonne Cornelisse

ik heb precies hetzelfde!! mij werd aangeraden wel te betalen ik weet niet meer wat ik moet doen, ik heb nog een uur de tijd!

shannendelilah
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:21

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door shannendelilah »

wilg24 schreef:Ik was ook lid van starquide en alles is goed gegaan ik heb geen problemen met ze gehad en ook niet toen ik te laat was met opzeggen.
heb een mail gekregen dat ik in juni uitgeschreven ben en ik heb niks meer gehoord of gezien op me bankrekening.
dat had ik ook, nu twee jaar later 50 euro aanmaning!!

shannendelilah
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:21

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door shannendelilah »

vriesde schreef:Ik heb zojuist overleg gehad met een advocaat:
Betaal de € 50 ,- en ga met het J.Loket een aangetekende brief opstellen waarin je het volgende schrijft:
Dat je een advocaat in de arm genomen en heb het forum van Radar hebt geinformeerd. Dat je juridische stappen gaat nemen als je niet officieel uitgeschreven wordt van hetgeen waar je niet ingeschreven sta.
Dat je je geld terug eist omdat je alleen maar hebt betaald omdat ik geen incassobureau wil maar het is diefstal.
DAt je nergens lid van bent en nooit ergens voor hebt getekend! Bewijs het tegendeel maar een keer!
Ook dat je aangifte heb gedaan van diefstal van het geld wat eerder zonder toestemming van je rekening is gehaald.
Dit alles graag in juridsche vaktaal en aangetekend.
Veel succes!!!

De een zegt niets doen de ander wel wat doen, wat moet ik nou doen. Als ik het niet doe komt er nog een aanmaning deze kan ik wel aanvechten dan heb ik in ieder geval niet betaald.....

jootje73
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2011 15:16

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door jootje73 »

Hier nog iemand die er met open oren is ingetuind.
Allemaal verontrustende teksten in deze forum.

Ik ben ook gebeld na een gratis inschrijving, ik had visite werd overrompeld en mijn rek.nummer gegeven. Vrouwtje vroeg mij ook of ik beschikbaar was voor een castingdag en shoot maar daar kon ik niet op antwoorden omdat mijn agenda op het werk lag.
Klonk allemaal leuk, kreeg meteen een e-mail met de tekst dat ik nu vollid zou zijn.
Toen de visite was vertrokken ben ik toch nog even goed op die site gaan kijken.
Met name vene gekeken naar de shoot die je zou krijgen.
Wat ik las is dat het 1 foto zou worden en dit zonder visagie, want zonder prof. foto's zou de slagingkans minder zijn.
Vreemde is dat ik al prof. foto's had .

Vond het toch vreemd en ben de volgende dag meteen gaan zoeken op het internet en kwam zo bij Radar (wat ik altijd volg om dit soort zaken voor te zijn :s )
De berichten die hier staan vermeld baren mij wel zorgen.
Ik heb ze dan ook onmiddel die morgen een e-mail gestuurd met de tekst dat ik er achteraf toch van terugkom en vroeg of zij mij onmiddelijk van hun site wilde halen.
Ik heb hier nog geen antwoord op gekregeen en dat zal ik naar alle waarschijnlijkheid ook krijgen niet als ik dit zo allemaal lees.
Met het afschrijven van de 48 euro waren ze wel snel, dag twee was dit al afgeschreven.
Dit heb ik inmiddelijk laten storneren.

Dreigen met deurwaarde en incassobureaus is niet zomaar even wat,
vandaar mijn vraag of iemand ook daadwerkelijk bezoek heeft gehad van een bureau?

Triest dat dit soort dingen gewoon plaats kunnen vinden.
Ik hoop dan ook niet dat het voor mij ook zo een nasleep wordt.

MAXIEM

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Oplichting zou ik het niet willen noemen van Starguide, maar misleiding is het zeker. Ook zou ik een rekening bij hen neerleggen, want je krijgt nog een produkt. Desnoods kun je daarbij een incassobureau en een deurwaarder inschakelen.

Sukses, Maxiem.

Meparlepies
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2011 14:24

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Meparlepies »

Ook mijn dochter is slachtoffer geworden van Starguide en hieropvolgend EDR incassobureau. Verleden jaar heeft zij zich in laten schrijven en een bedrag van € 48,-- betaald per acceptgiro via Docdata payments te Driebergen. Het bedrag is van haar girorekening afgehaald. Tot haar grote verbazing krijgt zij na een poosje een betalingsherinnering. Hierin werd aangegeven dat als zij al wel betaald zou hebben zij deze brief als niet verstuurd mag beschouwen. Zij had aantoonbaar betaald, dus reageerde zij niet. Na enkele weken kwam een aanmaning van Starguide. Het bedrag was inmiddels € 50,-- geworden. Mijn dochter nam telefonisch contact op met Starguide. Starguide zegde toe het e.e.a. in hun administratie na te zoeken. Tegelijkertijd heeft zij haar lidmaatschap opgezegd. Mochten er nog vragen zijn dan zou Starguide contact met haar opnemen. Intussen had mijn dochter wel al een schriftelijke bevestiging via de mail gekregen dat zij zich had uitgeschreven. Er gebeurde maanden niets totdat in februari van dit jaar er een brief van EDR incassobureau kwam met de mededeling dat mijn dochter € 80,-- moest storten op hun rekening zijnde de schuld aan Starguide vermeerderd met incassokosten. Mijn dochter mailde het bedrijf dat zij dat niet ging betalen. Mocht Starguide en/of het incassobedrijf een kopie van de giro-afschrift willen hebben dan was mijn dochter bereid dit aangetekend te versturen maar dan moet Starguide eerst de kosten voor het aangetekend versturen storten op haar girorekening. Immers, mijn dochter wenst niet zondermeer haar financiële gegevens per post te versturen met daarbij de kans lopend dat het bedrijf mogelijk zou aangeven niets van haar te hebben ontvangen enz. Nu een maand verder komt EDR incassobedrijf met een brief waarin mijn dochter wordt gesommeerd € 123,50 (bedragen lopen snel op ;-)) te storten. Mocht zij betaald hebben dan werd haar opgedragen een kopie van het afschrift te sturen naar EDR. Mijn dochter stelt zich wederom op het standpunt dat zij dit niet zo maar doet. Zij heeft direkt betaald. Starguide heeft kennelijk haar administratie niet op orde en zij wenst niet die administratie op orde te brengen door zichzelf op onkosten te jagen. Wil Starguide bewijzen zien dan kunnen zij die tegen vergoeding van de onkosten krijgen.
Het is nu een principe kwestie geworden. Dit bedrijf met al haar malafide praktijken zou flink aangepakt moeten worden. Mijn dochter houdt voet bij stuk, dan maar een rechtzaak. Persoonlijk denk ik dat Starguide het zo ver niet laat komen.
Ik las in dit topic dat er al in 2008 mensen overwogen juridisch iets/een rechtzaak tegen Starguide te beginnen. Is dat ooit gebeurd? Ben daar wel heel nieuwsgierig naar!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Meparlepies schreef:Nu een maand verder komt EDR incassobedrijf met een brief waarin mijn dochter wordt gesommeerd € 123,50 (bedragen lopen snel op ;-)) te storten. Mocht zij betaald hebben dan werd haar opgedragen een kopie van het afschrift te sturen naar EDR. Mijn dochter stelt zich wederom op het standpunt dat zij dit niet zo maar doet. Zij heeft direkt betaald. Starguide heeft kennelijk haar administratie niet op orde en zij wenst niet die administratie op orde te brengen door zichzelf op onkosten te jagen. Wil Starguide bewijzen zien dan kunnen zij die tegen vergoeding van de onkosten krijgen.
Het is nu een principe kwestie geworden. Dit bedrijf met al haar malafide praktijken zou flink aangepakt moeten worden. Mijn dochter houdt voet bij stuk, dan maar een rechtzaak. Persoonlijk denk ik dat Starguide het zo ver niet laat komen.
Ik las in dit topic dat er al in 2008 mensen overwogen juridisch iets/een rechtzaak tegen Starguide te beginnen. Is dat ooit gebeurd? Ben daar wel heel nieuwsgierig naar!
Getuige de eerdere handelswijze van zowel starguide als EDR zou ik met alle betaalbewijzen en correspondentie naar de politie gaan, en aangifte doen van poging tot afpersing.

Aangezien je al hebt aangegeven dat betaald is (met acceptgiro nog wel) en dat dus terug te vinden moet zijn (ook bij hun - ivm betalingskenmerk op acceptgiro) is het aan hun om uit te zoeken waar een en ander gebleven is.

Het blijven doordrammen , en dreigen met rechtszaken en nog meer kosten, is in feite pure afpersing (door bedreiging mensen tot betalen proberen te bewegen).

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guusje61 »

laat je dochter bij de bank eens navragen wat het verloop van de betaling is geweest. Mocht het tot een procedure komen dan staat ze stukken sterker.

alleen de rekeninghouder waarvan het geld is afgeschreven mag dit opvragen.

en in procedures waar de gedaagde partij stelt dat het betaald is vraag ik ook altijd om een bericht van de bank van de rekeninghouder.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Royalflush »

Voor een ieder die via Starguide te maken krijgt met een incassobureau: BETAAL NIETS!. Laat je niet bang maken. Stuur het incassobureau een brief met daarin de volgende tekst:
[datum]
[betreft: dossiernummer....]


Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ontving ik van u een aanmaning van u namens uw cliënt Starguide. Met deze brief betwist ik de vordering.

Ik heb niets bij uw cliënt besteld en van een overeenkomst tussen mij en uw cliënt kan daarom geen sprake zijn. U begrijpt dat ik niet ga betalen voor een dienst die ik noch besteld, noch ontvangen heb. Indien u desondanks meent dat er sprake is van een openstaande vordering, dan rest u een gang naar de kantonrechter. In laatstgenoemde geval zal ik verweer voeren en alle daaruit voortvloeiende kosten op [naam incassobureau] verhalen. Teneinde uzelf en uw cliënt niet met hoge gerechtelijke kosten op te zadelen adviseer ik u dan ook om een dergelijke procedure niet te starten.

Hoogachtend,


......
Met vrijwel 100% zekerheid kan ik garanderen dat je dan nimmer meer iets hoort van het incassobureau en/of Starguide.

Undercover91
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:49

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Undercover91 »

Helaas heb ook ik hetzelfde gekloot met Starshit!
Het malafide bedrijf heeft mij al een aantal keren gebeld vanaf een 06- nummer waar vervolgens nooit meer wordt opgenomen als je ze belt. Je krijgt dan ook tegen 7 uur s' Avonds telefoontjes van mensen die volgens mij ook helemaal niet weten hoe ze zelf weten, zodat ze hun naam niet hoeven door te geven.

Ik heb onlangs € 50 moeten betalen (€2 extra administratieve kosten) vanwege het niet tijdig betalen! Wat een onzin toch! Moet ik nu dan toch betalen? en ben ik dan mijn geld kwijt? of zijn dit gewoon kwakzalvers waarvan ik mijn afgeschreven geld moet blijven storneren!?

Dit loopt al een aantal maanden bij mij..

Groetjes,

Michel.

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Athena2 »

Op 23 mei ben ik ook gebeld door Starguide. Ik heb mijn rekening nummer gegeven. Ze zeiden dat mijn betaling een bewijs was dat ik serieus was. Toch vond ik het raar en ik ben meteen gaan googlen. Ik kwam op het Tros Radar forum en ik wist meteen dat ik ergens in was gestonken. Ik heb Starguide dezelfde avond een email gestuurd waarin ik schreef dat ik gebruik wilde maken van de wet 'koop op afstand' Ik heb tot op de dag van vandaag geen reactie gekregen. Wel hebben ze vrijdag tot 7 maal toe 49,64 van mijn rekening afgeschreven. Dat is in totaal 350 euro. Ik heb ze gemaild en verteld dat ik het geld absoluut niet kan missen. Ik heb het geld meteen teruggeboekt. Dat terugboeken kan binnen 1 werkdag. Maar het was al vrijdag dus dat wordt niet eerder dan maandag. Ik heb het geld echt gemist.
Vandaag (maandag) is het geld terug geboekt maar ik zie dat Starguide vandaag ook tot 9 maal toe het bedrag opnieuw heeft geincasseerd. Ik zou aangifte willen doen. Kan dat?

De opzeg email:
Aan Starguide Casting Buro,


Vanavond ben ik door u gebeld met de vraag of ik volwaardig lid wil
worden. Het telefoontje heeft mij een beetje overrompeld en daarna ben
ik toch eens verder gaan kijken op het internet. Op het forum van Tros
Radar wordt veelvuldig aangeraden om het volwaardig lidmaatschap bij u
te beeindigen. Dat wil ik dus ook doen. Ik beroep me daarbij op de wet
'koop op afstand' dat zegt dat ik recht heb op een bedenkt tijd van 7
werkdagen.

Mijn verzoek aan u is dus om mijn volwaardig lidmaatschap op te zeggen.

Omdat ik ruim op tijd ben ga ik uit van een goede afhandeling van deze
zaak. Tot slot wil ik u vriendelijk verzoeken zo snel mogelijk een
bevestiging te sturen dat het afmelden is gelukt.

Met vriendelijke groeten,

anoniem

Ik ga natuurlijk al mijn geld terug boeken. Gelukkig kan dat. Toch voel ik me gigantisch verneukt. Ik kan dat geld ook niet zomaar even een werkdag missen.

groetjes,

Athena

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door puma73 »

Blokkeer ook bij de bank hun rekeningnummer, selectieve blokkade, dan kunnen ze niet meer incasseren(afschrijven)

Athena2
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:58

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Athena2 »

puma73 schreef:Blokkeer ook bij de bank hun rekeningnummer, selectieve blokkade, dan kunnen ze niet meer incasseren(afschrijven)
Kan dat? Het is me niet gelukt met online bankieren.Maar het wertk wel als ik daarvoor naar het ING kantoor ga? Ik moet strak naar werk, maar ik dadelijk nog gaan. Bedankt!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door puma73 »

Daar moet je inderdaad even voor naar de bank

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Athena2 schreef:Op 23 mei ben ik ook gebeld door Starguide. Ik heb mijn rekening nummer gegeven. Ze zeiden dat mijn betaling een bewijs was dat ik serieus was.
Wel hebben ze vrijdag tot 7 maal toe 49,64 van mijn rekening afgeschreven. Dat is in totaal 350 euro.
Ik heb het geld meteen teruggeboekt. 9 maal toe het bedrag opnieuw heeft geincasseerd. Ik zou aangifte willen doen. Kan dat?


Athena
WOW.

Dus, voor 'een' lidmaatschap - die blijkens andere bijdragen waardeloos is - incasseert men niet een keer die 50 euro, maar 16 keer (7x + 9x)??

Ik zou het inderdaad storneren, langs gaan bij de bank, en melding maken van incassofraude (je hebt niet getekend voor incasso, en als zij met een 'opname' komen - snijden ze zichzelf in de vingers daar je natuurlijk nooit toestemming geeft om 'even' 800 euro te laten incasseren.

Daarnaast zou ik zeker ook aangifte doen - print dit (en andere starguide) topic(s) uit - en neem deze mee als ondersteunend bewijs.
Geef duidelijk aan dat je niet accoord bent met enige incasso, en al helemaal niet met 800 euro.
Vermeld wel dat via de bank al een blokkade is aangebracht, en dat je opdracht hebt gegeven tot stornering, maar dat er nog wel sprake blijft van fraude en mogelijk poging tot diefstal.

Check voordat je een en ander bij de bank regelt nog even of er niet nog eens veel geld is afgeschreven!

Succes.

hilly1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2011 14:42

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door hilly1988 »

hallo
ik heb hetzelfde meegemaakt
ik ben echt pissig!! mijn vader is advocaat en daarvan weet ik ook zeker dat dit oplicherij is. Hier komen ze niet mee weg. Ze worden allemaal gevonden.
Je moet gewoon naar de bank bellen hun blokkeren je krijgt je geld ook terug gestord van de ing!. Dit word al uitgezocht door mensen die niet van dit houden! telefoontje tracceren etc..

Succes !

hilly1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2011 14:42

Re: Starguide Castingbureau

Ongelezen bericht door hilly1988 »

MEnsen starguide is gewoon nep
dat is niet eens een echt bureau. Dat zijn een stel oplichters.. hahah HEt is waarschijnlijk even echt geweest maar nu niet meer.. de mensen die er werken weten dit en zullen zeggen van niet voor de rechter.. maar we hebben bewijs. genoeg mensen di eerin zijn gestonken. ze gaan een zware straf krijgen.

Gesloten