LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso Postbank

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Miepels
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:23

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door Miepels »

Rekeningnummer 125957769 staat op naam van:


DPP Digital Printing Partners Houten
Vleugelboot 11
3991 CM Houten
030-2548140


Bij de ING kan je in online banking achterhalen op welk adres een geincasseerde rekeninghouder staat geregistreerd via:
Betalen > Overschrijven > incasso opdrachten > OVERZICHT ALLE INCASSOOPDRACHTEN

De Kamer van Koophandelgegevens:

http://www.kvk.nl/handelsregister

Geselecteerde inschrijving
Naam: Digital Printing Partners Utrecht B.V.
Vestigingsadres: Vleugelboot 11
Vestigingsplaats: 3991CM Houten
Internetadres: www.kaartenmaker.nl
KvK-nummer: 30150963 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

De website www.kaartenmaker.nl leidt overigens naar e-bay...
Laatst gewijzigd door Miepels op 05 mei 2009 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

LAKEN
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2009 14:07

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door LAKEN »

Tel. nr. 030-2548140 van DPP DIGITAL Printing verwijst naar een e-mail adres [email protected]. Die schijnt na te kunnen kijken wat er met de onterechte afschrijving mis ging (...)

JPK
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2009 13:37

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door JPK »

Ook bij mij is ongevraagd een klein bedrag afgeschreven door de "Kaartenmaker". De rekening behoort toe aan Digital Printing Partners in Houten; een verzameling internet bedrijfjes waaronder de bewuste "Kaartenmaker".

Telefoon | 030 - 254 81 40
Fax | 030 - 267 22 45
E-mail | [email protected]
Internet | www.dpp-utrecht.nl
Vestigingsgegevens
Bezoekadres | Vleugelboot 11| 3991 CM | Houten
Postadres | Postbus 313 | 3990 GC | Houten

Ik heb gebeld en men nam er zowaar de telefoon op. Iemand van "Kaartenmaker" kon echter niet gevonden worden, maar ik kon een mail sturen aan [email protected]. . Ben benieuwd wat dat op gaat leveren.

joop.v.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 19:46

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door joop.v.B »

Ook bij mij is er op 24 juni 2009 zonder machtiging of tegenprestatie een bedrag afgeschreven van 1.50 euro van mijn Postbankrekening (ING). Kennelijk is het nog steeds niet gelukt om de bankrekening van deze oplichter te blokkeren.

jle
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 09:57

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door jle »

Gisteren is er bij mij ook 1,75 euro van mijn rekening gehaald. Dit zegt mijn niks, dus ben ik gaan zoeken op het rekeningnummer en kwam zo bij Tros radar terecht. Ik heb vandaag meteen naar de ING gebeld en zij gaan regelen dat het bedrag wordt teruggeboekt en blokeren meteen de rekening 125957769 voor mijn rekeningnummer.

Tevens ga ik de politie dit melden omdat het dus al veel vaker is voor gekomen.

Peet72
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2009 13:54

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door Peet72 »

Hier precies hetzelfde verhaal, 2,75 euro afgeschreven door 'kaartjesmaken'. Nooit opdracht voor gegeven. ING stelt onderzoek in, maar kan eenmalige incasso niet storneren. Gegevens van DPP doorgegeven. Ik moet binnen twee weken iets te horen krijgen.

Zoals ik het begrijp heeft DPP van ING machtiging gekregen om direct geld van rekeningen af te schrijven, zonder dat dit nog door ING wordt gecontroleerd. Het verbaast me dat dit zomaar kan. Maar wat me nog meer verbaast is dat we blijkbaar met zovelen zijn bij wie dit gebeurt, dat er al aangiftes bij de politie zijn gedaan, dat er door meerdere banken onderzoek is ingesteld, maar dat het nog steeds gebeurt. Wanneer grijpt men in?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dus zolang criminelen maar als eenmalige machtiging jatten, mag dat van ING?

Ik zou naar de bank gaan, (persoonlijk) en alsnog vragen om het te laten storneren.

Willen zij dit niet, vraag dan bewijs dat jij accoord bent gegaan met deze afschrijving. (neem eventueel een printje van dit topic mee).

Kunnen zij dit niet, of willen zij dit niet - verzoek dan nogmaals om het te storneren - en zo niet, dan word het aangifte, ook tegen de bank (meewerken aan diefstal).

Het kan en mag niet zo zijn dat de bank beslist wie er bij MIJN geld mag.

Ineke55
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:27

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door Ineke55 »

ik ben dus ook de klos voor 2.75 euro en NEE de ing wil niet storneren!!
De omschrijving is bij mij ook: KAARTJESMAKEN. en het rekeningnummer is: 125957769
ECHT WAAR IK HEB NOG NOOIT KAARTJES GEMAAKT OP INTERNET. Ik ken die website niet eens.
Dat dit zo maar mag!!!
Als dit niet wordt opgelost dan ga ik van bank veranderen want blijkbaar is de controle bij de ing niet goed.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Onterechte incasso Postbank

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geachte forumleden:

Via onderstaande link kunt u (mogelijk) per internet aangifte doen;

http://www.politie.nl/Aangifte/

ter zake artikel 310 wetboek van strafrecht, inhoudende:

"Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie. "

succes

sterkearm

Gesloten