LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout van Incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Graag zou ik willen weten of je een incassobureau kan aanklagen wegens nateligheid, omdat zij hun werk niet goed doen. Het verhaal is dat er al een tijd betalingen plaats vinden aan een bedrijf en dat het incassobureau nu de zaak opgekocht heeft. Om aan te tonen dat het incassobureau zijn werk niet goed doet bleek uit een dagvaardiging van gerechtsdeurwaarder J vd Vlies waarin stond dat er nooit betaald is en je maar even voor de rechter moet voorkomen. Uit een telefoontje aan het incassobureau voor opheldering, bleek er een foutje gemaakt te zijn gemaakt want er bestond inderdaad een regeling die ook nagekomen werd de gerechtsdeurwaarder had niet ingeschakeld mogen worden. Het incassobureau zou een brief sturen waarin vermeld staat dat de regeling gewoon voortgezet wordt. Mijn vragen zijn dan ook kan je een klacht indienen en mag je daarbij iets eisen (scadeclaim of iets anders) en is de dreiging van de deurwaarder nu echt van de baan? Of komen zij straks nog met een rekening voor gemaakte kosten?

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door vladja »

Als je een echte dagvaarding hebt gekregen, moet je beslist actie ondernemen. Schrijf de deurwaarder aangetekend een brief waarin je het verhaal dat je aan het incassobureau verteld en zeg dat de betalingsbewijzen bij het incassobureau ter inzage zijn. Stel er verder in dat er een afbetalingsregeling loopt en dat deze voortgezet wordt op de oude voet, zoals destijds is afgesproken.

Stuur een kopie van de brief aangetekend aan het incassobureau en zet in de begeleidende brief, dat je hiermee de telefonische afspraken bevestigd en noem die afspraken, gedane betalingen, voortzetting van de bestaande afbetalingsregeling etc. Bewaar kopieen en het aantekenbewijs.

Als er een datum van zitting genoemd is, moet je schriftelijk verweer voeren naar de rechtbank. Als dat zo is, lees ik dat wel en dan gaan ik van daaruit verder.

Als je niet reageert op een echte dagvaarding in een reactie naar de rechtbank loop je een heel groot risico bij verstek veroordeeld te worden en dan ben je een heel stuk verder van huis.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Bedankt voor de snelle reactie we zijn nu bezig om een brief te schrijven aan de deurwaarder, het incassobureau is Lindorff Purchase BV. Toch nog een vraag wat moet ik vermelden aan de rechtbank en kan ik onze rechtsbijstand verzekering inschakelen.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door vladja »

Schakel altijd de rechtsbijstand in. Of het gedekt is onder de rechtsbijstandverzekering is even de vraag. Een rechtsbijstandverzekering kan verschillende pakketten omvatten, dus ik weet niet of het gedekt is (wat voor pakket u afgesloten heeft). Dat hoort u snel genoeg van de verzekering.

Is het een echte dagvaarding? Zo niet, dan hoeft u niet naar de rechtbank te reageren.

Via Google: dagvaarding+voorbeeld


kunt u uw papier vergelijken met diverse voorbeelden (bekijk er een paar, ze verscchillen) om te kijken of het een dagvaarding is ja of nee

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Na de reactie gelezen te hebben heb ik een mail gestuurd naar onze rechtsbijstand verzekering, ook zal ik het incasso bureau mailen dat er een brief wordt verstuurd naar de deurwaarder maar dat doe ik pas na antwoord van de rechtsbijstand jurist.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door vladja »

Afwachten dus, laat ook de deurwaarder weten dt de rechtsbijstand is ingeschakeld.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Kan je het incassobureau eigenlijk aanklagen voor deze nalatigheid, zij hebben immers een behoorlijke fout gemaakt. Ook zijn er kosten gemaakt door het deurwaarderskantoor, wie betaald dat ik niet en mijn echtgenote ook niet.

Lindorff dan? Zij hebben deze fout gemaakt.

Ik hou je op de hoogte als de rechtsbijstand (SKR) of Lindorff heeft gereageerd.

Je weet het goed te vertellen ben je soms jurist?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door gravedigger »

Lindorff zei je? Lees voor de grap de laatste 5 pagina's eens van dit topic:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=64506 Speciaal de bijdeagen van snepke en rene

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Bij mij gaat het om deurwaarderskantoor Vermeer-Lagerveld & Van der Vlies. Met name Van der Vlies is de persoon van de dagvaarding.

Ik heb Lindorff ook aangeschreven, zij zullen wel reageren. Ik hoop dat mijn rechtsbijstand verzekering reageert en er wat aan doet.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door vladja »

Even afwachten wat de rechtsbijstand doet (of niet). Wie eist, bewijst. Dus moet het incassobureau een overzicht maken van de claim uitgesplitst naar de hoofdschuld, aflossingen, rente, incassokosten etc. Laat zij dat eerst sturen, dan kan jij nagaan of het klopt.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

De aangetekende brief naar de deurwaarder gaat vanmiddag weg (postkantoor is 's ochtends dicht), ik heb tot op heden nog niets gehoord van de rechtsbijstand hopelijk reageren ze alsnog ook van Lindorff heb ik nog niets vernomen.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door vladja »

Je kunt lang wachten voordat het incassobureau reageert. Dat doen ze meestal niet. Het enige waar die op uit zijn is centen.

Nog even een vraag. De afbetaling vond plaats aan wie? Het bedrijf waar het bedrag openstond of een ander incassobureau namens dat bedrijf?

Nu ik de vraag overlees, krijg ik een vreemde smaak bij de zin dat de vordering verkocht is aan Lindorff.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Een wonder is geschied het incassobureau Lindorff heeft gereageerd en haar excuus aangeboden, zij gaan op de normale wijze verder en er komt zelfs een bos bloemen voor mijn echtgenote die woensdag bezorgd wordt.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door gravedigger »

Gossie/ En dat zonder de hulp van Mevr. v/d Bosch :o
Maar zo komen ze er wel heel makkelijk van af

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door vladja »

Ik krijg hier steeds meer bedenkingen bij deze zaak. Vooral wegens de verkoop van de vordering. Maar als jij het als goed afgehandeld vindt, dan stopt het. Zorg wel dat je alles op schrift krijgt. Het zal niet de eerste keer en zeker niet de laatste keer zijn dat Lindorff ineens niets meer van afspraken etc. weet. Of ineens met navorderingen komt en uit de lucht gegrepen incassokosten.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Nee ze komen er niet makkelijk vanaf, Mevr. Bosch heeft wel ingegrepen zij heeft zelfs de voordering telefonisch bij de deurwaarder weggehaald. Ook stelt zij een intern onderzoek in hoe het fout had kunnen gaan.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door vladja »

Vraag aan de deurwaarder een schriftelijke bevestiging in je aangetekende brief dat de dagvaarding inderdaad ingetrokken is. Het is al eerder voorgekomen dat zo'n zaak dan toch doorgaat en er dus geen verdediging gevoerd wordt. Die dacht dat het over was na een telefoontje. En hup: bij verstek veroordeeld, waardoor ze beslag konden leggen en elke andere afspraak aan hun laars konden lappen.

Lindorff probeert haar imago te verbeteren op diverse websites na zeer veel negatieve kritiek, die in een aantal gevallen terecht bleek te zijn. Maar een vos verliest wel z'n haren, maar niet zomaar z'n streken. En die hebben ze, zoals in het verleden wel is gebleken.

En vraag die specificatie op om te controleren of het klopt en je geen dubbele incassokosten etc. berekend krijgt. Want het doorberekenen van incassokosten is bij Lindorff ook regelmatig "fout" gegaan.

Ik heb verder niets met Lindorff rechtstreeks te maken, wel een paar keer bijgesprongen in zaken die bij Lindorff liepen. Daardoor sta ik er wat wantrouwend tegenover.

RT
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 dec 2006 21:35

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door RT »

Mevr. Bosch heeft beloofd dat alle kosten van de deurwaarder voor hun rekening zullen zijn, mochten wij kosten hebben gemaakt dan bezien ze of deze vergoed worden. De brief naar de deurwaarder was zonder de laatste opmerking of aanvulling al weg, van de rechtsbijstand nog niets vernomen mogelijk hoeft dit niet meer.

Bij de brief naar de deurwaarder hebben we ook nog een bewijs van betalingen gedaan voorzover deze nog op te roepen waren via internet bankieren. Uiteraard wachten we op een eventuele reactie van de deurwaarder af (indien deze komt) Ook wachten we nog een schriftelijke reactie af van Lindorff, de zaak is niet eerder afgerond als ieder zich aan de afspraken houd.

Wij hebben altijd keurig alles voldaan, nu de anderen nog.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Fout van Incassobureau

Ongelezen bericht door snepke »

Vertrouw niet alles wat mevr Bosch zegt of doet.Ze zijn (incl mevr Bosch) niet te vertrouwen.Lees idd maar eens wat gravedigger zegt dat u moet lezen.Ze hebben 2x bij dezelfde persoon een rechtzaak verloren,ze veranderen het vonnis ten gunste van zichzelf,en willen beslag leggen.Dat zijn de streken van Lindorff,dus pas goed op dat ze u geen loer draaien,ze zijn er toe in staat.

Gesloten