LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
antoinetteb41
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2008 20:19

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door antoinetteb41 »

Dit bedrijf is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Incasso Ondernemingen,
ze zullen daar echt wel geloosd worden als ze zich niet aan bepaalde regels houden.
Zelf denk ik na het lezen van diverse verhalen over hen, dat aan de handelsbekwaamheid van de medewerkers ligt, die maken er een zooitje van, ze beloven van alles maar uiteindelijk helpen ze de klant om zeep.
Het is ook uiterst belangrijk om alle briefwisselingen etc.. goed te bewaren en niks telefonisch te doen,beter is om aangetekende verzendingen te doen.
Mocht het ooit tot een rechtzaak komen , dan staat de klant toch sterker in z n schoenen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door snepke »

Het NVIO is ook een wassen neus daar een klacht indienen helpt echt niet.Het NVIO is opgericht door incassoburo's Het incassoburo heeft altijd gelijk volgens NVIO.En als je een klacht hebt moet je eerst 25 euro betalen anders wordt je klacht niet in behandeling genomen.Betaal je dat niet hoor je nooit niets meer van NVIO.Het NVIO is er voor het incassoburo en niet voor de klanten

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door Royalflush »

Het NVIO (Nederlandse Vereniging van Incasso Oplichters) is niets meer dan een slager die zijn eigen vlees keurt. Een incestueus clubje aasgieren dat er niet is voor de belangen van de consument, maar voor haar eigen belang en om concurrenten buiten de deur te houden.

De incassubureaus die structureel te hoge incassokosten rekenen zijn -je raad het al- NVIO-incassobureaus als Intrum, Solveon en Lindorff. Zie ook de Radar-aflevering van 10 november 2008. Stuitend om NVIO-voorzitster Jet Creemers met droge ogen te zien beweren dat zij die te hoge kosten rekenen "in het belang van de klant." Die dame hoort thuis in het circus of in een gesloten inrichting, maar niet in de incassobranche.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door snepke »

Volkomen mee eens

pvdhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2010 19:11

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door pvdhout »

Ik heb hier ook mee te maken en ze hebben het dossier uiteindelijk uithanden gegeven aan een deurwaarder. Bij hen heb ik de in rekening gebrachte administratiekosten met succes aangevochten.

De vordering valt namelijk onder de wet consumentenkrediet en er kan derhalve geen buitengerechtelijkekosten berekend worden. Ook niet als Solveon het een andere benaming geeft. Heeft me uiteindelijk +/- 2500 opgeleverd.

Wisten jullie trouwens dat Solveon 19% administratiekosten berekend als je een betalingsafspraak niet nakomt?? BELACHELIJK :?

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Even voor de duidelijkheid: niet iedere vordering van Solveon is een WCK-vordering, en als het dat niet is mogen er dus wel gewoon incassokosten berekend worden.

Daarnaast rekent Solveon absoluut geen 19% administratiekosten. Wel boeterente natuurlijk, en die kan oplopen tot 19%.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door elmo43 »

Daarnaast rekent Solveon absoluut geen 19% administratiekosten. Wel boeterente natuurlijk, en die kan oplopen tot 19%
Mark geloof mij maar dat doet solveon echt wel en ze rekenen zelfs nog veel meer.
Mij hebben ze ook een keer taxatie kosten in rekening gebracht van € 484,94, ik heb meerdere malen gevraagd om de daadwerkelijke rekening. Daar ik de kosten betaald heb, en deze weer moet declareren bij de belastingdienst.
Dit weigeren ze tot op heden, ook niet na tussenkomst van het KIFID en mijn advocaat. Als antwoord geven ze dat ze dit niet verplicht zijn, en ik eerst deze rekening maar moet betalen, terwijl ik dit al in 2006 heb betaald.

Solveon is echt bizar en drijft mensen tot zelfmoord, en dit is echt gebeurd.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Het spijt me, Elmo, maar ik ben nog niet overtuigd. :wink:

Bij ons kantoor worden ook zaken van Solveon behandeld, dus ik weet wel een beetje wat ze wel en niet doen. Ik weet ook wel dat er hoge kosten in rekening gebracht kunnen worden. Maar 19% administratiekosten is onzin. Een beetje vordering van Solveon bedraagt al gauw duizenden euro's, als het er geen tienduizenden zijn, reken maar eens uit wat 19% over (bijvoorbeeld) € 20.000,00 is...

Vaak blijkt dat, als de specificatie op tafel komt, het verhaal toch net iets anders in elkaar zit dan hier op dit forum heel in het kort verteld wordt.

En taxatiekosten, tsja, dat kan soms terecht zijn. En soms ook niet! Maar daar kunnen we niets over zeggen als we het hele verhaal niet kennen.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door tsja.. »

over de taxatiekosten:

Wanneer er een achterstand is in de betaling van de hypotheek zal Solveon in veel gevallen een taxatierapport op laten maken, om precies te bepalen wat het onderpand waard is. de kosten hiervan zijn voor de klant...

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

klopt, en hetzelfde kan het geval zijn als er bijvoorbeeld beslag op een woning ligt. Ook dan zal er vaak een waardebepaling noodzakelijk zijn.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door tsja.. »

Deurwaarder Mark schreef:klopt, en hetzelfde kan het geval zijn als er bijvoorbeeld beslag op een woning ligt. Ook dan zal er vaak een waardebepaling noodzakelijk zijn.
Op het moment dat er bericht van beslaglegging komt zal Solveon inderdaad in 9 van de tien gevallen een taxatie uit laten voeren, om het risico voor de opdrachtgever te bepalen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dat Solveon mij de kosten in rekening brengt ivm de taxatiekosten heb ik geen poblemen mee, die waren op dat moment dan ook terecht.
Alleen is dit in een later stadium terug gedraaid door de 2de kamercommissie omdat de belastingdienst onterecht een executoriaal beslag had gelegd.

Maar waar het mij om gaat is dat zij daarvoor ruim € 484,00 euro in rekening brengen en zij mij niet een kopie van die rekening willen geven. En zij dit wel verplicht zijn.
En dat deze ook te hoog zijn want de notaris heeft deze ook nog een keer in rekening gebracht en toen was het € 350,00 euro, dus waarom zit er verschil tussen de ene taxatie en de andere, en waarom geven zij mij de rekening niet daarvan.
En gebruiken zij dit executoriaal beslag, wat allang eraf gehaald had moeten worden door de belastingdienst en dit wist Solveon donders goed want zij waren hiervan op de hoogte, nog een keer in 2008.

Ik weet ondertussen heel goed hoe de ABN/Solveon tewerk gaat, en dat zij dingen doen die niet kloppen.
Het is zelf zo geweest dat mijn broer een keer contact met hun heeft opgenomen oa ook over de kosten die te hoog waren. En hij dus vroeg en zei dat deze te hoog waren, hij als antwoord kreeg hoe weet jij dit .
Waarop op mijn broer antwoorde dat hij voor een andere bank werkt en dus dondersgoed weet wat wel en niet kan, als antwoord kreeg hij van Solveon ja oke we weten dat maar we veranderen dat niet.

Dan zegt mij dat genoeg, en weet ik idd dat Solveon de boel loopt te besodemieteren. En ik nu de stap sinds vorig jaar heb genomen een advocaat in te schakelen om dit voor mij uit te zoeken, en waar zij nu dus mee bezig is.
En geloof mij mijn advocaat is een pinnige tante zowel naar mij toe als naar Solveon/ABN, en zij dus niet voor mij gaat vechten als zij weet dat zij terecht bezig zijn.
Althans dat zegt mij genoeg. En ook het OM hier in Den Haag is op de hoogte van de paktijken van de ABN in mijn geval.

Helaas kan ik mijn volledige verhaal hier niet neerzetten, daar dit zeker een pagina of 10 zal opleveren, doordat dit met verschillende factoren te maken heeft en een nasleep van.
Wellicht zal ik later dit jaar hier nog wel eens op terug komen, en de feiten hier neerzetten, maar nu nog niet, want dan zou het in mijn nadeel kunnen werken.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door tsja.. »

@ Elmo

Ik zal een paar van je opmerkingen proberen te beantwoorden.

- als Solveon opdracht geeft tot een taxatie gaan zij niet kijken welke taxateur het goedkoopste is, zij geven gewoon opdracht. Dat kan het prisverschil verklaren. Mag ik vragen hoe je erbij komt dat Solveon verplicht is om je die rekening te geven?

- Wanneer Solveon melding krijgt van een Executoriaal beslag, is het niet aan hen om te controleren of dit beslag al dan niet terecht is, of er al afgehaald had moeten zijn. Dat is aan degene die het beslag gelegd heeft. Zij kijken enkel wat de risico's voor ABN AMRO zijn, en handelen hier ook naar.

- Op dit moment zijn er (hoe vervelend ook) nog geen maximale tarieven voor incasso bureau's. Het rapport voorwerk II wordt wel door de kantonrechters in veel gevallen gevolgd, maar zolang de zaak niet voor de rechter komt, kunnen zij zelf de hoogte van de kosten bepalen. het is namelijk nog geen wet.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoorden hebt.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: solveon niet eens echt een incassobedrijf tijd voor actie

Ongelezen bericht door elmo43 »

Mag ik vragen hoe je erbij komt dat Solveon verplicht is om je die rekening te geven
Omdat ik de rekening betaald heb en dit moet declareren/schadevergoeding, moet voorleggen bij de belastingdienst, en daar hebben zij een bewijs van nodig.
En ik dan ook zo denk waarom zou ik geen kopie van de rekening mogen hebben, als zij het niet willen geven is er iets vreemds aan de hand.
En ook mijn advocaat heeft mij gemeld dat Solveon mij hiervan een kopie behoort te geven.

Ik laat het maar aan de advocaat over voor de rest.
In ieder geval bedankt voor je antwoord :wink:

Gesloten