LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

Ongelezen bericht door jvn »

rene117 schreef:zo rechtbank veegt voer aan met lindorff van daag bij de rechter geweest
deze ordeelde dat de frima lindorff de zaken niet op ordeheeft
kosten zijn tehoog en het bewijs was zwak
rechter heeft uit spraak gedaan dat zij de kosten moeten betalen
en de schade die opgelopen is vergoeden waar onder de ziektewet en kosten
wegen aantasten eer en naam en deze moeten alles stopzeten

atvocaat heeft ook aangegeven dat er een onderzoek loopt naar dit bedrijf
en dat dit 5 jan voor komt

als ik het papier in huis heb zet ik het er op

meer laat ik julie weten

reactie: Fijn dat je ons dit liet weten!
Vandaag ontving ik een bericht op het forum ,niet te geloven.
Ga naar het forum onder de rubriek :webwinkel/Onterechte rekeningen The Entertainment Shop Online . Auteur :Annabel 01 23 nev 2009 111.30.
Ik heb haar terug gemaild om het nog eens te bevestigen, :shock:
Als ik jou was zou ik het uitprinten en aan je advocaat laten zien.
Misschien kan hij er nog wat mee bij de rechter :?:

Wil jij a.u.b aan mij laten weten via welke instantie nu het onderzoek loopt naar
Lindorrf,als je dat aan het forum wilt laten weten graag.Dan kunnen de andere
gedupeerden daar ook hun klachten deponeren.
En graag de naam van je advocaat erbij,als het mogelijk is kunnen we een gezamelijke claim indienen. :

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

Ongelezen bericht door jvn »

jvn schreef:
rene117 schreef:zo rechtbank veegt voer aan met lindorff van daag bij de rechter geweest
deze ordeelde dat de frima lindorff de zaken niet op ordeheeft
kosten zijn tehoog en het bewijs was zwak
rechter heeft uit spraak gedaan dat zij de kosten moeten betalen
en de schade die opgelopen is vergoeden waar onder de ziektewet en kosten
wegen aantasten eer en naam en deze moeten alles stopzeten

atvocaat heeft ook aangegeven dat er een onderzoek loopt naar dit bedrijf
en dat dit 5 jan voor komt

als ik het papier in huis heb zet ik het er op

meer laat ik julie weten

reactie: Fijn dat je ons dit liet weten!
Vandaag ontving ik een bericht op het forum ,niet te geloven.
Ga naar het forum onder de rubriek :webwinkel/Onterechte rekeningen The Entertainment Shop Online . Auteur :Annabel 01 23 nov 2009 11.30.
Ik heb haar terug gemaild om het nog eens te bevestigen, :shock:
Als ik jou was zou ik het uitprinten en aan je advocaat laten zien.
Misschien kan hij er nog wat mee bij de rechter :?:

Wil jij a.u.b aan mij laten weten via welke instantie nu het onderzoek loopt naar
Lindorrf,als je dat aan het forum wilt laten weten graag.Dan kunnen de andere
gedupeerden daar ook hun klachten deponeren.
En graag de naam van je advocaat erbij,als het mogelijk is kunnen we een gezamelijke claim indienen. :

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rene - gefeliciteerd!

Ik hoop dat de rechter ze qua schadevergoeding aan jou een flinke poot uitdraait - en dat vele mensen jouw uitspraak kunnen gebruiken in hun juridische strijd!

Ik zal vanavond een koffie drinken op de goede afloop.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

Ongelezen bericht door rene117 »

atvocaat heeft 40000 euro geist hier over doet de recht nog wel uit spraak maar hij heeft ook gezegt tegen lindorff dat dit bedrag wel eens hoger kan zijn

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

Ongelezen bericht door snepke »

Rene gefeliciteerd ,en maar hopen dat de rechter het bedrag toewijst.
  • Dan leren ze het misschien af om mensen een hartverzakking ofzoiets te bezorgen.
      Laat ze maar dokken,haal het onderste uit de kan.Succes

    renegade66
    Berichten: 1871
    Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door renegade66 »

    zo hé,
    ik heb het stukje van webwinkel/entertainment shop ff gelezen.
    wat is lindorff toch een ongelooflijk schofterig incassobureau zeg. dit bedrijf moet echt gesloten worden, rene117 gefeliciteerd man! trek die lui maar een ongelooflijke poot uit. ik hoop dat de rechter er een schadevergoeding van meer dan €40,000 van maakt. en daar nog een vette boete overheen. eigenlijk is dat nog te weinig.

    rene117
    Berichten: 698
    Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door rene117 »

    ja ik wacht wel weer af dit kan er toch nog wel bij als men het toe wijst dan boek ik een vakantie
    en dat stuur ik een kaartje naar lindorff met bedankt voor de zaak :P

    renegade66
    Berichten: 1871
    Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door renegade66 »

    ik zou maar alvast een incassobureau gaan inhuren, lindorff kennende zal het wel eens heeeeeeeelll lang duren voor je het uitbetaald krijgt, natuurlijk ook rente en incassokosten laten betalen. :wink: :twisted: :wink:

    rene117
    Berichten: 698
    Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door rene117 »

    nee hoor hoef ik niet doet de atvocaat wel die laat beslag leggen

    lindorff-gedupeerde
    Berichten: 3
    Lid geworden op: 25 nov 2009 16:41

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door lindorff-gedupeerde »

    Rene! TOP!!

    Graag zie ik deze tegemoet op het forum!

    j.welts
    Berichten: 4
    Lid geworden op: 22 jan 2012 20:38

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door j.welts »

    mij proberen ze ook geld afhandig te maken door aanmaningen te sturen naar mijn adres met een andere naam aan geadresseerde 6700 euro en 1560 euro
    uit naam van t-mobile. deze man die dat moet betalen woont niet en heeft nooit in dordrecht gewoont althans tot 22 jaar geleden. op een fatsoenlijk telefoontje reageren ze niet. kan je nagaan wat voor soort mensen het zijn.

    Guardian72
    Berichten: 6858
    Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
    Contacteer:

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door Guardian72 »

    j.welts schreef:mij proberen ze ook geld afhandig te maken door aanmaningen te sturen naar mijn adres met een andere naam aan geadresseerde 6700 euro en 1560 euro
    uit naam van t-mobile. deze man die dat moet betalen woont niet en heeft nooit in dordrecht gewoont althans tot 22 jaar geleden. op een fatsoenlijk telefoontje reageren ze niet. kan je nagaan wat voor soort mensen het zijn.
    @ J. Welts,

    telefonisch kan je beter ver weg blijven bij dit soort bedrijven.
    Want, ze zeggen je van alles toe en doen vervolgens niets. En jij kan niets bewijzen.(tenzij je het op kan nemen)

    Schriftelijk (email, fax, aangetekende brief) ivm bewijs - voor bewijsvoering.

    Al zou het in dit geval gewoon alle post 'retour afzender - geadresseerde onbekend' voldoende moeten zijn, aangezien jij niet de geadresseerde bent.
    Er is een risico dat indien je schrijft, ze de naam op de vordering zullen veranderen.

    Lindorff
    Berichten: 128
    Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door Lindorff »

    Inmiddels heeft Lindorff de klacht van J. Welts in behandeling genomen.

    Halow87
    Berichten: 7
    Lid geworden op: 20 feb 2010 19:34

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door Halow87 »

    Goedenmiddag,

    Doordat ik een telefoonrekening over het hoofd heb gezien, heb ik nu ook te maken met Lindorff. Het bedrag is inmiddels verhoogd met 100 euro, en ik moet binnen 3 dagen betalen anders word het weer verhoogd volgens hen. Het gaat om een bedrag van 480 euro.

    Ik heb gezegd dat ik maximaal 40 euro per maand kan missen. Maar voor een betalingsregeling van meer dan 3 maanden wilde de mevrouw niet gaan. Dit was tegen de regels?

    Of ik moest mijn maandsalaris doorgeven en mijn uitgaven en inkomsten. Ik vertrouw ze voor geen meter dus dit krijgen ze natuurlijk niet.

    Want ze stalken ook mijn ouders. Ze bellen 3 keer per dag op en dan zeggen ze niks en hangen ze weer op. Ik heb dit telefoonnummer nooit gegeven en ze zijn hier dus ook onrechtmatig aangekomen.

    Iemand nog tips? Groeten Halow87

    Lindorff
    Berichten: 128
    Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door Lindorff »

    Goedendag Halow87,

    U heeft een bericht geplaatst op dit forum waarin u vraagt om antwoorden op uw vragen.

    Graag zou ik met u in contact komen hierover. Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen via [email protected] en uw vorderingnummer aan mij door te geven zodat ik u verder kan helpen?

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Mevr. M. Bosch
    Lindorff B.V.

    woekerprofi
    Berichten: 88
    Lid geworden op: 26 mei 2011 15:54

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door woekerprofi »

    Na mijn klacht bij Raad van Toezicht NVI heeft de Raad Lindorff BV een boete opgelegd van 1.000 EUR.
    De vordering bedroeg maar 151 EUR, dus deze slag is mij. Maar merkwaardig genoeg kan het de Raad niets schelen dat het bewijsmateriaal achter de vordering gebaseerd was op oplichting en/of valsheid in geschrifte: "daar gaan zij niet over". Inmiddels is aangifte gedaan bij de politie. Ook is hier van belang dat het om een incasso ging door CanalDigitaal, terwijl ik daar geen abonnement had afgesloten (de doorgifte van kanalen NED 1, 2 en 3 is wettelijk verplicht gratis, maar CanalDigitaal probeert dat als monopolist te ontduiken met spookabonnementen). De Bank controleert standaard niet of er voor een incasso een machtiging is afgegeven. Pas als je om een schriftelijk onderzoek vraagt doen ze navraag en bleek ook in dit geval dat er geen machtiging kon worden overlegd door de incassant (=CanalDigitaal). De branche-organisatie van incasso-bureaus laat dit allemaal over zijn kant gaan. Het agentschap voor het betalingsverkeer eveneens. Tijd voor meer aandacht voor deze wantoestand.

    Guardian72
    Berichten: 6858
    Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
    Contacteer:

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door Guardian72 »

    woekerprofi schreef:Na mijn klacht bij Raad van Toezicht NVI heeft de Raad Lindorff BV een boete opgelegd van 1.000 EUR.
    De vordering bedroeg maar 151 EUR, dus deze slag is mij. Maar merkwaardig genoeg kan het de Raad niets schelen dat het bewijsmateriaal achter de vordering gebaseerd was op oplichting en/of valsheid in geschrifte: "daar gaan zij niet over". Inmiddels is aangifte gedaan bij de politie. Ook is hier van belang dat het om een incasso ging door CanalDigitaal, terwijl ik daar geen abonnement had afgesloten (de doorgifte van kanalen NED 1, 2 en 3 is wettelijk verplicht gratis, maar CanalDigitaal probeert dat als monopolist te ontduiken met spookabonnementen). De Bank controleert standaard niet of er voor een incasso een machtiging is afgegeven. Pas als je om een schriftelijk onderzoek vraagt doen ze navraag en bleek ook in dit geval dat er geen machtiging kon worden overlegd door de incassant (=CanalDigitaal). De branche-organisatie van incasso-bureaus laat dit allemaal over zijn kant gaan. Het agentschap voor het betalingsverkeer eveneens. Tijd voor meer aandacht voor deze wantoestand.

    Dit verhaal klinkt als dat van Snepke.
    Begint een beetje erop te lijken dat deze twee bedrijven dit bewust doen.
    In elk geval - gefeliciteerd.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door snepke »

    Geweldig,ze kunnen weer betalen,gefeliciteerd.
    Mensen als je zeker weet dat je ze niets schuldig bent,nooit betalen.
    Laat maar voorkomen.

    dorsman
    Berichten: 52
    Lid geworden op: 03 mei 2007 14:27

    Re: INCASSOBUREAU LINDORFF B.V.TE ZWOLLE / TROS OPGELICHT DEEL 2

    Ongelezen bericht door dorsman »

    Naar aanleiding van een posting hierboven over Canaldigitaal :


    Je moet voor de gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 overigens wel een hoop moeite doen en een dure smartcard kopen van € 59,95. Verder moet je iedere maand opnieuw via SBS6 activeren als je een paar dagen niet gekeken hebt.

    Op de website van Canaldigitaal moet je met een microscoop zoeken naar de gratis doorgifte. Ik heb het niet kunnen vinden. Kaart bij een dealer gekocht en geactiveerd via Canaldigitaal. Een hoop moeite dus voor iets wat aan alle Nederlanders "gratis" toekomt. Het kijkgeld wordt immers tegenwoordig uit de belastingopbrengst betaald.

    Gesloten