LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso van Click and Buy

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tom hoenderdos
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2009 11:50

Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door tom hoenderdos »

Beste Radarlezer,

Het begon ongeveer 1,5 maand geleden.
Ik koop een (aantal) applicatie(-s) op mijn iPhone en betaal doormiddel van de ClickandBuy service. Het bedrag was toen 3 euro in totaal (normaal voor applicaties)
Kort daarvoor heb ik op de website van ClickandBuy aangegeven dat ik een ander rekening nummer had waar ik geld van wilde halen. Dat was gelukt.

Het bedrag werd van mijn oude (en dus foutieve) rekening gehaald, en blijkbaar geblokkeerd (om onbekende redenen) door mijn bank.
Ik heb meermaals contact gehad met de ClickandBuy via de e-mail, ze verwezen mij door naar mijn bank (ING) daar moest het probleem liggen.
De klantenservice van de ING vertelde mij dat er niks mis was, en er genoeg saldo op stond (meer dan 3 euro natuurlijk) en dat het rekeningnummer niet geblokkeerd is geweest. Ik moest bij ClickandBuy wezen.
En zo werd ik weer terug verwezen. Hier kwam ik niet verder mee natuurlijk.

Ik heb via een e-mail aangegeven bij ClickandBuy dat dit probleem niet MIJN probleem is, en dat ze het met de ING moeten regelen (of in ieder geval mijn verhaal aan hen verifiëren) . Op dit e-mailtje heb ik geen reactie gehad, tot een aantal dagen geleden.
Ik kreeg een aanmaning waarbij ik in totaal 53 euro kon betalen (2x 25 euro administratie kosten + 3 euro resterend). Ik heb geen zin om te betalen voor fouten die niet door mij gemaakt zijn, dus weigerde ik de e-mail.

Nu vandaag krijg ik weer een e-mail, mijn account is geblokkeerd en het probleem is doorgegeven naar een incasso bureau.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen welke stappen ik nog meer kan nemen om te voorkomen dat er nog meer problemen komen.
Ik ben onschuldig, maar moet wel betalen.

Ik hoop dat iemand of zelfs RADAR hier tijd aan kan besteden.

Met vriendelijke groet,

Tom Hoenderdos

wiegets
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:59

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door wiegets »

Ik kreeg met stomme verbazing ook 2 emailtjes van ClickandBuy ik zou volgens hun een rekening open hebben staan van 17 November 2009. En ik schijn ook een account daar te hebben die ik niet heb. Ik doe mijn betaling altijd via IDEAL en dat bevalt mij prima zover ik er gebruik van maakt. Hier onder zie je de 2 emails, die ik onlangs heb gekregen van die ClickandBuy. Uiteraard heb ik ook een mailtje naar hun gestuurd waarin ik hun om opheldering vraag van wie of wat waar afkomstig is die rekening en hoe ze op het idee zijn gekomen om mij zo'n mail te sturen. En ik sta verstelt hoe ze an mijn naam en bankgegevens zijn gekomen. Tot op de dag van vandaag heb ik helemaal geen reactie terug ontvangen wat erg vreemd is voor een bankwezen nou ja bankwezen oplichters bende andere woorden heb ik hier niet voor. Bellen heeft geen zin je krijg een bandje te horen met een duits dan wel een engels accent dat je een mailtje moet sturen naar [email protected] die dus niet gelezen wordt. Ik heb wat gelezen op deze forum het schijnt dat heel veel mensen een mail hebben ontvangen met zulke onzinige dingen waar niemand wat van af weet. Ik hoop dan maar ook dat deze oplichters bende snel wordt opgepakt zodat ze geen kwaad meer kunnen doen. Maar ik weet nu niet wat ik er aan kan en moet doen, ik neem zo wie zo contact op met mijn bank om die rekening van ClickandBuy te blokkeren maar of het echt helpt. Radar weten jullie wat ik hier aan kan en moet doen om hiervan af te komen zonder enig bijkomstige nadelen?


1ste email in mijn inbox


Geachte heer *****,

Wij zullen voor uw aankopen bij onderstaande aanbieder nu het bedrag van EUR 79,95 afschrijven van het door u gekozen betaalmiddel, xxx-0888:

Karington Corp

Voor nadere details kunt u inloggen bij uw ClickandBuy rekening op http://www.clickandbuy.com.


Indien u deze email wens te beantwoorden of het Service Team van ClickandBuy wenst te contacteren, klik dan hier. U wordt dan automatisch naar ons contactformulier geleid.


Houd uw ClickandBuy-klantnummer bij de hand wanneer u contact opneemt met ons Service Team. Uw ClickandBuy-klantnummer is 125674695.

Tip: Onder "Help" vindt u tevens antwoorden op veelgestelde vragen aan ClickandBuy.

Met vriendelijke groet,

Het
ClickandBuy Service Team

http://www.clickandbuy.com

ClickandBuy International Ltd. • Lincoln House • 137/143 Hammersmith Road • London W14 0QL
Geregistreerd in Engeland en Wales met het nummer: 5661160
Algemeen directeur (CEO): Charles Fränkl
Raad van Bestuur: Michael Grodd • Nicholas Drew • Frank Brinker

ClickandBuy International Ltd. is in het Verenigd Koninkrijk erkend door de Financial Services Authority, en is onderworpen aan de reglementen van deze Britse toezichthoudende instantie. FSA-registratienummer: 454127.



2e email in mijn inbox,

Geachte heer ******,

Uw betaling van onze factuur van 17.11.2009 (Rekeninguitdraai 17.11.2009 IN-125674695-2) ten bedrage van € 79,95 is niet door uw financiële instelling voldaan wegens een gebrek aan saldo. Daarom hebben wij uw ClickandBuy-rekening tijdelijk geblokkeerd.

Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij EUR 25 aan u doorberekenen.

Wij zullen binnen een paar dagen opnieuw proberen de uitstaande bedragen te innen. Als wij in de tussentijd betalingen van u ontvangen, worden die verrekend met het uitstaande saldo.

Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.

Uw ClickandBuy-rekening wordt automatisch weer geactiveerd als het gehele uitstaande bedrag, inclusief terugboekingskosten, vereffend is.

Wij behouden ons het recht voor om onze diensten of dit contract zonder voorafgaande kennisgeving te beëindigen als de betalingsachterstand niet wordt verholpen.

Indien u deze email wens te beantwoorden of het Service Team van ClickandBuy wenst te contacteren, klik dan hier. U wordt dan automatisch naar ons contactformulier geleid.


Houd uw ClickandBuy-klantnummer bij de hand wanneer u contact opneemt met ons Service Team. Uw ClickandBuy-klantnummer is 125674695.

Tip: Onder "Help" vindt u tevens antwoorden op veelgestelde vragen aan ClickandBuy.

Met vriendelijke groet,

Het
ClickandBuy Service Team

http://www.clickandbuy.com

ClickandBuy International Ltd. • Lincoln House • 137/143 Hammersmith Road • London W14 0QL
Geregistreerd in Engeland en Wales met het nummer: 5661160
Algemeen directeur (CEO): Charles Fränkl
Raad van Bestuur: Michael Grodd • Nicholas Drew • Frank Brinker

ClickandBuy International Ltd. is in het Verenigd Koninkrijk erkend door de Financial Services Authority, en is onderworpen aan de reglementen van deze Britse toezichthoudende instantie. FSA-registratienummer: 454127.

boelmanners
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:15

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door boelmanners »

Zie mijn onderwerp:
"OPLOSSING voor internetoplichting,smsdiensten, id fraude,"

Zoek deze op en je ziet wat je kunt doen. ik heb hetzelfde mee gemaakt, maar ik ben zeker 10 stappen vooruit gekomen!
mvg Boelmanners

redwolf
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:30

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door redwolf »

Ook ik heb met deze oplichters......eeeh, sorry, creatieve ondernemers te maken gehad. Ze zijn hoe dan ook snel met extra kosten in rekening te brengen en zeer moeilijk te pakken te krijgen.
Ook dit ging over een betaling van Travian.nl (die goed was verwerkt) maar die door clickandbuy weer werd teruggestort. Daarna gelijk een dreigbrief en 25,= kosten ontvangen van hun. Uitgelegd dat de betaling was teruggestort door hun, maar dat kon niet, dus betalen. Ik heb toen nogmaals het oorspronkelijke bedrag overgemaakt, maar dat was niet goed, die 25,= moesten er ook nog bij en om dat te vertellen moest ik nogmaals 25,= extra betalen. Ook werd er gelijk gedreigd met een incassoburo of rechtzaken. Nogmaals een mail gestuurd met de vraag of ze konden aantonen waar die 2 x 25,= voor nodig was en dat de maximale vergoeding 37,= was (voorwerk 2). Sindsdien niks meer van hun vernomen. Ik heb ook travian.nl ingelicht hierover en ze zouden het in de gaten houden.

Jimmy_T
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:10

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Jimmy_T »

ik heb dit ook een keer meegemaakt iets van 9euro niet afgeschreven kon van mijn bank kreeg daarna een aanmaning totaal iets van 45 euro moes tik betalend :S

te gek voor woorden....

boelmanners
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2009 15:15

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door boelmanners »

hoi mensen,
Misschien hebben jullie ook iets aan mijn advies. ik heb hierover een onderwerp gemaakt .
groetjes boelmanners

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door atlan57 »

Dit is dus duidelijk een geval van oplichting.
Hierop niet reageren, maar wel alle correspontie c.q. aanmaningen bewaren als bewijs. Kopien maken, en eenmalig terugsturen naar het betreffende incassobureau, met de mededeling "wie eist bewijst".
Bij uw bank het incassonummer van deze organisatie blijvend blokkeren.
Door uw reactie zullen dergelijke aanmaningen een snelle en stille dood sterven, en is het probleem opgelost.
Het is ontzettend makkelijk om mensen angst in te jagen, maar erg moeilijk om dat er weer uit te krijgen.
Dus, laat u niet overrompelen door dergelijke organisaties, en geef hun van repliek!, zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
Ook aangifte doen bij de politie wegens afpersing zou ik zeker doen, dit ook aangeven aan deze organisatie en z.g. incassobureau; wat hun zeker schrik zal inboezemen, en verdere praktijken tegen u zal doen stoppen. Dit werkt!!
Veel succes!! :D

wiegets
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:59

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door wiegets »

Hallo allen,

ik heb mijn bank gesproken in dit geval de ING en heb het afgehouden bedrag wat clickandbuy heeft afgeboekt laten soneren ( terug laten boeken ) en ik heb de rekening 184123410 laten blokkeren tegen overboekingen. En ze hebben deze rekeninghouder 184123410 voor 2 jr geblokkeerd en als ze in die 2 jaar willen afschrijven wordt het met 2 jaar automatisch verlengt. Ik raad het jullie ook aan om het te doen, om de dood eenvoudige reden ze mogen niet zonder toestemming dan wel machtiging geld van uw rekening afboeken.

bedrijven zoals

CLICKANDBUY INTERN. LTD
LS-35415988 CRN-125674695 CLICK
ANDBUY - KONTOAUSGLEICH HL IN-
125674695-2 IN-12+49 0 221 - 26
0 11 88

zouden verboden moeten worden

Suc6 allen,

m.v.g,

wiegets

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Camperbart »

Ja hoor, ik herken deze berichten van Click and Buy.
Ik ben alleen niet van plan ook maar een cent te betalen, Ik heb geen machtiging verstrekt aan Click and Buy evenmin aan mcAfee.
Volgens Click and Buy zou ik een rekening bij Click and Buy hebben.
Overig jaar heb ik bij mcAfee een pakket Internet Security gekocht en betaald met een eenmalige afschrijving. Mcafee doet het ook met Creditkaarthouders.
Ik heb nu een brief (met BVO) gestuurd.

vr.gr.

Bart

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Camperbart »

Beste Wiegets,

Ook Ik heb aan ClickandBuy gevraagd hoe ze aan mijn gegevens waren gekomen. Het antwoord was zeer duidelijk. Ik had in 2008 een anti-viruspakket gekocht bij McAfee en betaald middels Ideal. Wat ik niet wist was dat ik een rekening had geopend bij ClickandBuy, en ze schreven dat ik toestemming had gegeven voor automatische afschrijvingen. Ik heb bij de politie aangifte gedaan van Fraude. Ik heb veel email contact met ClickandBuy gehad. Nu gaan ze een incassobureau inschakelen. De politie gaf het advies : schrijf ze terug dat je aangifte hebt gedaan. In bijna alle gevallen schrikken ze terug. Ook heb ik een klacht ingediend bij consuwijzer tegen ClickandBuy en tegen McAfee. Consuwijzer was met beide klachten blij, alleen zien ze graag meerdere klachten over C.ickandBuy.
Dus in die gevallen altijd aangifte doen, zo zijn ze alleen nog maar te stoppen. Je krijgt niet eens de gelegenheid om te bewijzen dat je niets hebt gekocht.

Bart :evil: :evil: :oops:

wiegets
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2009 22:59

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door wiegets »

ik heb inmiddels ook weer berichten mogen ontvangen van clickandbuy waarin geschreven staat dat ik per direct ben uitgeschreven als client. Maar dat ik de tijd krijg tot 31 december om te betalen inmiddels hebben ze in totaal 3x 25 euro extra inrekening gebracht en een incassobureau ingeschakeld. Ik reageer nergens meer op het heeft trouwens ook helemaal geen zin omdat ze het toch niet in behandeling nemen. Kreeg in totaal 1x bericht terug dat ze het zullen behandelen en heb een referentienummer van hun gekregen maar 1 ding staat vast in het begin van het nieuwe jaar wordt er aangifte gedaan van oplichting etc.
Ik vindt het vreemd als het een bank is zoals zij zich voor doen. Dan zouden ze met hun neus door de europese centrale bank op de feiten gewezen moeten worden. Dat ze verkeerd bezig zijn anders wordt hun vergunning ingetrokken als bank maar ja het mag blijkbaar. Ik vraag me af wat mag niet tegenwoordig zoals het er nu naar uit ziet mag alles iclusief oplichting.

Camperbart
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 dec 2009 11:01

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Camperbart »

Beste Wiegets,
Ik heb aan ClickandBuy het procersverbaalnummer via de mail gezonden en gemeld dat zij zich kunnen vervoegen bij het politiekorps HollandsMidden, tevens heb ik melding gedaan bij het centraalbureau voor Indentiteitsfraude. Ook dat heb ik aan ze doorgegeven. Ik kreeg van ClickandBuy bericht dat de kosten voor de aankoop bij McAfee per 22 december 2009 werd teruggeboekt op mijn rekening van ClickandBuy (nooit om een rekening gevraagd). Zo is de zogenaamde incassokosten totaal ongegrond geworden.
Ook McAfee heb ik geschreven dat ik een klacht tegen ze heb ingediend. Van McAfee had ik binnen 2 dagen een antwoord, de aankoop was ongedaan gemaakt.

groetjes

Bart :roll: :roll:

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Ook ik ben slachtoffer geworden van ClickandBuy.Ik had dus tot verkort een steam account (programma waarmee je spellen kan spelen en kopen).Gedurende de kertperiode heb ik ook een hoop spellen gekocht omdat er heel veel afgeprijsd waren,ik maakte als betalingsmethode gebruik van clickandbuy.Mijn account was geverifieerd dus alles was in orde althans dat dacht ik.

Ik heb dus wat games besteld toen ik nog geen saldo op mijn clickandbuy account had staan,later kwam ik er pas achter hoe geld van je rekening op je clickandbuyaccount te storten naar verschillende mailtjes aan hun zogenaamde klantenservice.Hier amper reactie op gehad en kreeg nooit mn mailtjes goed beantwoord.Ook werd het geld van de spellen niet door clickandbuy van mijn rekening afgeschreven,ik hun dus gemailt dat er nog geen geld van mijn rekening was afgeschreven.

Ik had namelijk al zon flauw vermoeden dat er iets niet in de haak was en ik heb hun toen ook gezegt dat ik bang was als de betaling niet afgeschreven werd mijn steam account dan geblokt zou worden.Ook naar steam zelf mails gestuurd dat ik graag de betaling zou willen doen maar dat ik niet wist of het goed zat omdat er maar geen betaling van mijn rekening werd afgeschreven.Echter bij zowel steam als clickandbuy werd ik slecht geholpen en kreeg ik mailtjes in de vorm van hoe ik een overzicht van mijn betalingen kreeg,waar ik dus helemaal niet om vroeg.Ik had me tevens ook aangemeld bij een datingsite (kriebello) die rekende 40 euro voor een account wat ik toen niet nadekend betaald heb.Echter zag ik enige tijd later op mijn click and buy account nogmaals een afschrijving staan van kriebello,ik heb toen dus per direct ook het abonnement stopgezet.Echter ben ik toch uit veiligheidsredenen naar de bank gegaan en heb ik het rekeningnummer laten blokkeren.

Bij de bank uitgelegt hoe de situatie in elkaar zat en dat ik graag hetrekeningnummer van kriebello zou willen laten blokkeren zodat ze geen automatische afschrijvingen van mijn bank zouden kunnen doen.De bank vertelde mij dat ze maar een rekingnummer hadden van clickandbuy wat ze konden blokkeren.Dit heb ik toen gedaan echter heb ik er niet bij stilgestaan dat het hier om clickanbuy ging want ik dacht om kriebelllo.Later bleek dit dus een domme keuze te zijn geweest.Want toen ik vorige week wou inloggen op mijn steam account bleek die opeens geblokkeerd te zijn .Ik dus onmiddelijk mijn email en clickandbuy account checken,blijkt dat ze mijn rekening van clickandbuy ook geblokkerd hebben en notabene 75 euro aan administratie kosten in rekening hebben gebracht!!Ik dus direct mailen wat dit moest voorstellen,krijg ik een berichtje terug van dat er meerdere malen tevergeefs geld van mijn rekening was proberen af te schrijven maar dat dit niet lukte,en dat er daarom administratiekosten in rekening waren gebracht van 75 euro!

Ik had hun ook al eerder gemaild dat ik het niet vertrouwde met kriebello omdat dit ook een oplichtersbende van jawelste is,hier werd echter niet op gereageerd dus daarom heb ik hun ook gemaild dat ik het rekeningnummer heb laten blokkeren.Hier hebben ze zich dus nix van aangetrokken en ze hebben gewoon het geld van mijn rekening proberen af te schrijven en hiervoor 75 euro aan administratiekosten in rekening gebracht.Ik zit nu al ondertusse een dikke week mails te sturen hoe dit op te lossen en heb hun ook verteld dat ik geen 75 euro aan administratiekosten ga betalen voor iets wat niet mijn fout is.Gisteren hebben ze er geprobeerd weer geld af te schrijven van mijn rekening en hebben ze opnieuw weer 25 euro aan administratiekosten in rekening gebracht!!Terwijl ik ze duidelijk heb gezegt dat dit niet mogelijk was op dit moment!

Ik zit dus nu met een bedrag van 156 euro wat ik moet betalen waarvan 100 euro aan administratiekosten en mn steam account met 79 spellen dr op is ook nog is geblokt!Dit heeft mij over de 100 euro gekost. :x.En ook maar de hele tijd steam of de bank de schuld geven terwijl hun de oplichters zijn.IK BEN Echt zat van clickandbuy en heb echt de neiging om alles kort en klein te gaan slaan daar.Ik hoop dat ik mijn account nog terugkrijg maar ik zie het niet echt rooskleurig in.

Mijn advies dan ga OOK NOOIT MET DEZE BENDE IN ZEE WAN HET ZIJN GEWOON OPLICHTERS.Als iemand nog advies voor me heeft is dit altijd welkom omdat ik echt geen idee heb hoe hiervan af te komen en mijn account terug te krijgen.En omdat ik ook geen incasso burau achter mn reet aan wil hebben,zoals ik van veel mensen hier gelezen heb.

DUS ALS IEMAND TIPS VOOR ME HEEFT ZOU IK DIT HEEL ERG OP PRIJS STELLEN WANT IK KRIJG ZO NOOIT MN ACCOUNT TERUG. :evil:

Sorry voor de ietswat onduidelijke tekst maar ik moest ff mn hele verhaal kwijt anders is ht moeilijk te begrijpen.

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

Beste allemaal.

Ik ben ook de dupe geworden van Click and Buy.
Ik heb een topic geopend op het ConsumentenBond-forum met daarin mijn probleem. Tot nu toe heeft er pas 1 iemand zich gemeld met een zelfde probleem als ik. Graag zou ik jullie willen vragen jullie probleem ook hier te melden.
Hoe vaker dit geplaatst wordt, hoe sneller C&B verdwijnt!

Dit is mijn verhaal (gekopieerd van het ConsumentenBond-forum):

Hoi allemaal (en Consumentenbond).

Ik ben al een tijdje gebruiker van de dienst "Click and Buy".
Met deze dienst kan je veilig aankopen doen op het internet. Je rekening wordt gekoppeld aan je account en bij aankopen is bij het bedrijf alleen je account bekend. Deze stuurt een bericht naar Click and Buy (vanaf nu C&B) en C&B schrijft het geld van je rekening af.
Mensen die bekend zijn met PayPal: Inderdaad, hetzelfde als bij PayPal

Nu is het zo dat ik op 2 januari 2010 een aankoop heb gedaan van 2,49 bij Steam (een spellendistributieplatform voor op de PC). Op het moment van aankoop had ik dit bedrag gewoon op mijn rekening.
Echter heeft C&B zo lang gedaan over het afschrijven, dat dit gebeurd is nadat mijn huur is afgeschreven. Gevolg: Het geld dat benodigd was voor de transactie van C&B is niet aanwezig.

Ik had niet verwacht dat dit een probleem zou worden, aangezien een paar dagen later die rekening weer automatisch werd aangevuld.
Echter kreeg ik vandaag onderstaande e-mail:
Geachte heer Vervurt,

Het openstaande bedrag betreffende de transactie Rekeninguitdraai 02.01.2010 IN-107002832-22 van 02.01.2010 ter hoogte van € 2,49 kon niet worden afgeschreven.

Volgens de melding die wij van uw bank hebben ontvangen, zijn de door u verstrekte rekeninggegevens niet correct. Zodoende kunnen wij u tijdelijk helaas geen toegang tot de service van ClickandBuy verlenen.

Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij € 25 aan u doorberekenen.

Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.

Na ontvangst van de betaling krijgt u natuurlijk weer automatisch toegang tot ClickandBuy

Indien u deze email wens te beantwoorden of het Service Team van ClickandBuy wenst te contacteren, klik dan hier. U wordt dan automatisch naar ons contactformulier geleid.


Houd uw ClickandBuy-klantnummer bij de hand wanneer u contact opneemt met ons Service Team. Uw ClickandBuy-klantnummer is **********.

Tip: Onder "Help" vindt u tevens antwoorden op veelgestelde vragen aan ClickandBuy.

Met vriendelijke groet,

Het
ClickandBuy Service Team

www.clickandbuy.com
Zoals u ziet heb ik het bedrag, 25 euro, vetgedrukt. Zogenaamd heeft dit saldotekort hen 25 euro aan bank- en administratiekosten gekost, terwijl alles tegenwoordig door computers wordt geregeld en je mij niet kan wijsmaken dat het 25 euro kost voor een bedrijf als er een saldotekort optreedt.

Ik heb direct een e-mail gestuurd naar de klantenservice, maar aangezien het weekend is, verwacht ik pas volgende week een antwoord.

Graag hoor ik van iemand of dit toegestaan is of niet. Ik heb dit ook op een ander forum aangekaart en daar gaf iemand het volgende voorbeeld:
Ondergetekende voorwaarden boeien geen ruk als de wet er iets anders over zegt. Net als met die flauwekul die je op vakantie moet ondertekenen dat bijv. de pistehouder niet verantwoordelijk is voor ongelukken die jij maakt bij het skieen, nou mooi niet dus.

Alleen heb ik geen idee wat de wet op dit punt zegt. Zoek dat maar even uit.
Nu weet ik niet voldoende (lees: niets) over de wet, dus zou iemand dit kunnen uitzoeken. Of weet iemand dit direct?

Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp!
Mvg
Robbert

Leon Speldenbrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2010 19:17

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Leon Speldenbrink »

Ik ben zelf ook gedupeerd zie de screenshot
http://img27.imageshack.us/img27/7311/c ... terssc.jpg
Ik ga ook na radar met deze klachten.
Laatst gewijzigd door Leon Speldenbrink op 12 jan 2010 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2010 19:27

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Ron1979 »

Ook ik heb problemen gehad met ClickandBuy. Ik heb 3 maal spellen gekocht via Steam. De 1e keer ging verder alles goed, alleen de laatste keer dat ik 3 spellen kocht ging het helemaal mis.

Telefonisch heb ik ze 12x geprobeerd te bellen, uiteindelijk hoor je een ruistoon(en is het gesprek voorbij????) Ook email contact had ik pas na 4 dagen!

Ik ben echt zwaar teleurgesteld in ClickandBuy!!!... Bij mij is er dus 3x25 euro incassokosten in rekening gebracht, omdat er even geen geld op de account stond. En ik heb de spellen net 1 week

Dit kan toch niet waar zijn?????






Afbeelding
Afbeelding

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

Helaas ligt het consumentenbond-forum er momenteel uit (tot 20 januari).

Even update: Ik heb afgelopen zaterdag een mail gestuurd naar Click&Buy. Dat mailtje kunnen jullie een stukje terug ook lezen.
Echter heb ik nu nog steeds geen bericht terug gehad. Stelletje lutsers.

Iemand anders nog vooruitgang geboekt met het een of ander?

Robbertv
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 09:33

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door Robbertv »

Nogmaals een update:

Ik heb nog geen persoonlijk bericht van hen terug gehad, maar wel zojuist deze e-mail ontvangen:
Geachte heer Vervurt,

Hierbij willen wij u informeren dat wij een bedrag van € 25,00 hebben bijgeschreven op uw ClickandBuy-rekening.


Indien u deze email wens te beantwoorden of het Service Team van ClickandBuy wenst te contacteren, klik dan hier. U wordt dan automatisch naar ons contactformulier geleid.


Houd uw ClickandBuy-klantnummer bij de hand wanneer u contact opneemt met ons Service Team. Uw ClickandBuy-klantnummer is 10*******.

Tip: Onder "Help" vindt u tevens antwoorden op veelgestelde vragen aan ClickandBuy.

Met vriendelijke groet,

Het
ClickandBuy Service Team

http://www.clickandbuy.com
Ze zeggen het een beetje vreemd, maar wat ze bedoelen is dat die 25 euro die ze eerder in rekening brachten nu verdwenen is :D
Nou maar snel die 2,49 betalen die nog openstaat! :P

Iemand anders nog meer bericht gehad?

Edit: Mailtje achteraan gekregen:
Geachte heer,


Om u tegemoet te komen heb ik 25 EUR administratiekosten gecrediteerd.U heeft nu een openstaande rekening van 2,49 EUR.

Uw betaling zien wij ook graag op de volgende rekening tegemoet:
Rekening.nr.: 18.41.23.410
IBAN: NL22RABO0184123410
BIC: RABONL2U
Bank: Rabobank Roermond
Adres: Willem II Singel 9 - 6040 AA Roermond
Begunstigde: ClickandBuy Europe Ltd
Adres: Im Media Park 5 - 50670 Köln
Referentie: 107002832
Bedrag: 2,49 EUR

Het spijt ons voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
ClickandBuy

xxxx
Customer Care Representative
Toch mooi afgehandeld! :D

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens verwijderd)]

jordy204
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:49

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door jordy204 »

Ik heb ze deze week weer een mail gestuurd dat ik wel akoord ga om een gedeelte van de administratiekosten te betalen,maar niet de volle 100 euro omdat ik dit zwaar overdreven vind.En dit mag juridisch ook helemaal niet voor een bedrag van 56 euro.Ik heb hun echter gezegt dat ik bereid ben wel een gedeelte van de administratiekosten te betalen+de openstaande rekening.Ik heb wel een mail gekregen net als jou van een bankrekening waarop ik het geld kan overmaken.

Echter gaat het bij jou om €2,49 bij mij om €156 dus ik maak niet zo dat geld over want ik vertrouw het niet en wie zegt dat ik mn account dan wel terug krijg.Ik heb ze een mail terugestuurd dat ik hiermee akoord ga (niet met het volledige bedrag althans.)En het wel wil overmaken maar dan moet ik wel mijn account terug krjgen dan.Anders ga ik juridsche stappen ondernemen en ik ken mensen die wel wat afweten van jurdische zaken,en dan ga ik hun is flink aanpakken kijken hoe ze doen als ze onder druk staan.Echter nog geen antwoord gehad op die mail ik geeft ze nog tot donderdag want ze reageren ook ontzettend traag op mails.Als ik donderdag nog nix van ze gehoord heb ga ik aangifte doen en kijken wat er juridisch aan te doen is.Ook al kost het me dan meer geld dat maakt me nix uit.Ik hoop voor je dat jij er trouwens af bent maar ik zou niet te snel juichen.

IK RAAD IEDEREEN AAN DIE OOK OPGELICHT IS DOOR CLICKANDBUY AANGIFTE TE DOEN,hoe meer aangiftes tegen dit zogenaamde bedrijf binnenkomen hoe meer kans dat de politie er wat aan gaat doen in plaats van op hun luie reet te zitten.

Ook zet ik alle namen van de medewerkers en gegevens van hun bedrijf wat ik van hun kan vinden op internet.De privacy redenen interesseren me geen donder.

ragnark
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:23

Re: Onterechte incasso van Click and Buy

Ongelezen bericht door ragnark »

Ik heb ook problemen met click and buy.
Ik had jaren terug al een account bij click and buy aangemaakt om een itunes account te kunnen aanmaken.
Hier had ik mijn bank gegevens en alles ingevoerd, alleen is het rekeningnummer waar het om gaat opgezegd.(nooit meer aan gedacht dat click and buy nog op die rekening stond).
Vervolgens heb ik vorige week voor het eerst een aankoop gedaan om te proberen hoe dat zou verlopen.
Ik was er al een beetje sceptisch over dus heb ik gekozen voor een aankoop met een laag bedrag(79 cent).
Vandaag kreeg ik van click and buy een mailtje binnen dat ze het bedrag niet hebben kunnen afschrijven omdat het rekening nummer niet klopt.
Dus ik kijken en toen bleek dit inderdaad mijn oude rekening nummer te zijn.
Maar ze hebben dus wel mooi het te betalen bedrag verhoogd van 0,79 naar 25,79.
Ik ben echt niet van plan die 25 euro te betalen aangezien ik helemaal geen waarschuwing of wat dan ook heb gekregen dat ik een betalingsachterstand had.
vandaag maar meteen via het support knopje bij click and buy aangegeven dat ik niet van plan ben de 25 euro kosten die ze rekenen niet ga betalen, omdat ze deze zonder waarschuwing rekenen en daarbij 25 euro op een bedrag van 79 cent erg veel vind.
Ook is het niet mogelijk om via het systeem van click and buy een lager bedrag dan het openstaande bedrag af te rekenen(ik wil 79 cent afrekenen).
Wat moet ik doen?

Gesloten