LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Gisteren kreeg ik een sms of ik binnen 3 dagen 508 euro wil betalen anders heb ik een deurwaarder op mijn stoep.
Ik gebeld, blijkt het om een rekening te gaan van connexxion die al 50 maanden openstaat, vanaf februari 2005.
Ik ben in december 2005 de WSNP ingegaan, mijn bewindviering heeft Interum Justitia of Connexxion een brief geschreven dat ik de WSNP in zou gaan, onduidelijk is wat hier mee gebeurt is.
Mijn bewindvoering heeft wel in juni dit jaar een bedrag betaalt aan Interum Justitia betaalt van 63 euro en op mijn crediteurenlijst staan 3 bedragen van Interum Justitia, het lijkt erop dat zij accoord zijn gegaan met de regeling.

Ik ben in juli 2006 gescheiden en sinds 1 september 2006 ben ik officieel in ingeschreven in Utrecht maar ze zeggen dat zij mij nooit hebben kunnen vinden in het gemeentebestand, vreemd.

Ik heb uitstel tot 1 februari en ik krijg alle correnspondentie toegestuurd en dan ik verder mee aan de slag.

Kunnen ze het bedrag nog innen gezien het feit dat hij van voor de WSNP is?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Dat ligt eraan of je met een schone lei uit de WSNP bent gekomen

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Ik heb in december 2008 een schone lei gekregen!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door renegade66 »

dan kunnen ze niks meer van je eisen, ze proberen je nu bang te maken, als jij in wsnp hebt gezeten en je hebt een schone lei hebben ze lekker pech. ze hebben van de rechter toen een bepaald bedrag toegezegd gekregen die betaald zou moeten zijn anders had je geen schone lei gekregen. en daar moeten ze het mee doen.

maar het is bekend dat sommige incassomaffia's het toch nog ff lekker proberen.

stuur ze gewoon met een kluitje het riet in, ze hebben geen poot om op te staan.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door renegade66 »

trouwens,

ze hebben je nooit kunnen vinden in de gemeenteadministratie kunnen vinden, maar ze hebben wel je mobiele nummer?

waarom sturen ze je niet eerder een smsje dan?

ze liegen dat ze barsten.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Inderdaad en dan nog per sms :o
Kreeg wel even de schrik, ik krijg een advocaat voor iets anders en kijk of hij me hiermee ook kan helpen.

En het staat ook geloof geregistreerd in de staatscoerant dat ik de WSNP inga dus ze hadden moeten reageren en ze zijn per brief op de hoogte gesteld, doen ze het niet hebben ze pech.

Maar leuk nieuws zo vlak voor de kerst :evil:

En wat betreft mijn mobiele nummer, daar heb ook mijn vragen over maar ik was te overdonderd dat ik dat niet eens heb gevraagd maar dat ga ik nog navragen.
En ze hadden inderdaad al veel eerder kunnen reageren maar ze laten het eerst oplopen zodat ze meer euries krijgen.
En ik kan me niet voorstellen dat ze me in 3 jaar niet hebben kunnen vinden, geloof er geen barst van.

Ze zijn nog niet klaar met me :wink:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door renegade66 »

heb ff wat voor je opgezocht en dit is juridisch vastgelegd.

Publicatie en registratie

De toelating en het einde van de schuldsanering worden op internet in het Centraal Insolventieregister (CIR) geregistreerd en in de Staatscourant gepubliceerd.
Indien u al bij het Bureau Kredietregistratie geregistreerd staat, dan vervalt de registratie vijf jaar na beëindiging van de schuldsanering indien een schone lei is afgegeven door de rechtbank.

Schone lei

Als u uw verplichtingen niet nakomt, kan de schuldsanering tussentijds worden omgezet in een faillissement. Ook kan de rechtbank besluiten om u aan het einde van de schuldsanering de schone lei te onthouden. In beide gevallen blijven de schulden bestaan. Indien u de verplichtingen nakomt, dan wordt aan het einde van de schuldsanering een schone lei verleend: u bent niet langer verplicht om de schulden te betalen die u voor de toelating had.


vooral de laatste zin is belangrijk.
lijkt me heel duidelijk, intrum kan lekker blijven fluiten naar hun vordering.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Buiten dat - is 2005 niet al te lang geleden - zeker als TS nooit bericht heeft ontvangen?

(Laat hen maar aantonen dat ze wat gestuurd hebben, ik zou niet eens reageren - want bezorging van een SMS bericht .. is dat dan WEL te controleren?)

stofzuigertje

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is het wel dezelfde zaak, IJ werkt voor meerdere dus is het wel de opdracht van Connexxion?

Als ze geen adres hebben en andere kunnen jou telefoon ook lezen en deleten... dus geen bewijs van ontvangst....
Niet reageren want sommige hebben een mobiel maar lezen nooit berichten....
Net als ik juist SMS wil omdat ik wegens lawaai de telefoon vaak niet hoorde of niet gestoord wilde worden...

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Ik kreeg net een brief van hun dat ondanks dat ik uitstel heb gekregen ze weer willen dat ik binnen 4 dagen het bedrag moet betalen, no way dat ik dat ga doen.
Er is een afspraak dus ik ga maandag bellen en zet mijn begeleider er ook nog even achter.

Renegrade, dank je wel voor het plaatsen van je bericht!

En inderdaad, dit doe je niet per sms, wie zegt dat het telefoonnummer nog uberhaupt bij mij hoort, zij kunnen niet bewijzen dat ik het smsje hebt ontvangen.

Ze hebben gezien jullie reacties en mijn gevoel gewoon pech maar baal ervan, dit kost mij weer energie die ik voor andere dingen zoals mijn opleiding kan gebruiken.

Wacht vol geduld om de brief die ze gaan sturen waarin alle correnspondentie af en ik vraag me af wat de rol van mijn voormalig bewindvoering hierin is, zij krijgt ook zeker nog een telefoontje.
Maar dank jullie voor het meedenken!

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door Pavlova »

Misschien heeft die laatste brief zich nog met die toezegging om uitstel gekruist. Ik zou het gewoon even nagaan als ik jouw was.

Overigens, je geeft aan dat de vordering uit februari 2005 is, en je tot de WSNP bent toegelaten in december 2005. Dan zou de vordering niet meer opeisbaar zijn als je een schone lei hebt. Maar voor de zekerheid zou ik nagaan wat de precieze ontstaansdatum van de vordering is, oftewel, vanaf welke datum ben je in gebreke gebleven? Niet de datum waarop een overeenkomst is aangegaan dus.

Misschien dat je voormalig bewindvoerder je nog kan helpen hiermee, neem daar ook eens contact mee op.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Ik wacht nog even de post af, misschien komt de brief morgen of dinsdag binnen en ik neem sowieso contact op met mijn voormalig bewindvoering om te horen wat zij hier over heeft te vertellen.
Zij zou hier meer van moeten weten omdat zij hun een brief heeft geschreven en een bedrag van 63 euro in juni dit jaar heeft overgemaakt naar hun.

Blijf het een vreemde zaak vinden, er hangt een luchtje aan.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Ik geb nog steeds niet de gevraagde brieven binnengekregen, hoop niet dat ik een deurwaarder voor mijn deur staat.

Ik heb wel de crediteurenlijst klaarliggen, mocht hij of zij komen zal ik het hele verhaal uitleggen en de lijst laten zien.

Kijken wat ze dan te zeggen hebben.

stofzuigertje

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Wegens kerstdrukte kan de post iets langer duren.

2 Als ze normale post sturen is er geen garantie dat U deze ook ontving dus geen recht om dingen in beslag te nemen.

3 Dreigen met doe ze vaak, maar vaak is het alleen maar dreigen.
Als je op vakantie was ( niet verboden) zou U ook te laat zijn met binnen week betalen!

4 Via E mail communiceren is betrouwbaarder, je weet was zij stuurden en ook wat zij voor antwoorden van U kregen en doorsturen naar hulpverleners zonder copy te hoeven maken is ook makkelijker.

5 Ze mogen pas na uitspraak rechter dingen in beslag nemen en niet zomaar als incasso bureau, zij overtreden ook vaak de regels door dingen te noemen die wettelijk verboden zijn.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Ik heb op 9 december al contact gehad met IJ, zij zouden gelijk de conrrenspondentie opsturen, ze hebben inmiddels wel een brief opgestuurd met wederom het verzoek of ik binnen 4 dagen het bedrag van 508 euro wilde betalen.

Deze lag na twee dagen al in de bus.

Het is nu inmiddels 3 weken verder en de brieven zijn nog steeds niet binnen.

Ik weet dat het kerstdrukte is maar 3 weken?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door renegade66 »

geloof me die correspondentie heb je al ontvangen in de vorm van het verzoek om te betalen. meer ga je niet krijgen. dit is een voor IJ normale gang van correspondentie. :twisted: Je moet betalen en niet zeuren :twisted:

ik zou als ik jou was een mail sturen en het nogmaals opvragen. ze zijn dit volgens de voorwaarden van NVIO verplicht te doen.

maar ja NVIO is ook van IJ.
dus trek je conclusie maar. persoonlijk denk ik dat je het niet krijgt.

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door pongo »

Ze zijn denk ik veels te bang dat ik het ga uitzoeken, gezien het feit dat de schuld van voor de WSNP is.

Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan en dat weten ze maar toch nog een keer proberen, stel dat ik er wel zou intrappen, niet dus, ik ga het tot op de bodem uitzoeken!

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

ze zijn dit volgens de voorwaarden van NVIO verplicht te doen. maar ja NVIO is ook van IJ.
Heb ik een paar overnames gemist? :?: De laatste keer dat ik keek, was IJ niets meer dan een lid van de NVIO...

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door renegade66 »

IJ is medeoprichter van NVIO, net als nog een paar bekende incassobureau's.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Interum Justitie stuur een sms voor een vordering.

Ongelezen bericht door elmo43 »

En het NVIO zit er puur voor de incassobureau's zelf die deze hebben opgericht.
Dus klagen bij deze club heeft totaal geen zin. Want ze geven de aangesloten incassobureau's toch gelijk, en niet jij asl burger, het NVIO is net zo corrupt als de incassobureau's.
Het enige wat je kan proberen is het KIFID of een advocaat. :wink:
Ik spreek uit ervaring.

Gesloten