LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / T-mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dat heb ik naast de telefoon gelegd,en toen ik weer werd gebeld heb ik de eerst diep ingeademd,de telefoon opgenomen en toen ik hoorde dat het weer mijn kwelgeest was heb ik een keer heel hard in de hoorn geblazen .
:lol: :lol: :mrgreen: dat is wel een hele goeie
ik kan me er wel iets bij voorstellen wat ze gezegd heeft whahahahaha :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Frenky,s schreef:Sinds 2005 woon ik niet meer in Nederland hiervoor had ik een gsm aansluiting van T-Mobile,.
  • Heb jij dat abo beeindigd toen je naar het buitenland verhuisde? En heb je daar een bevestiging van gekregen?
  • Kan het soms een rekening zijn van voortijdig een abo beeindigen dan wordt er meestal een boete in rekening gebracht.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door jvn »

Bericht voor alle forumleden van de Lindorff groep.
Zojuist is er weer een melding binnengekomen op de site van Tros Opgelicht.
In de rubriek juridisch / financieel overig.........

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff / T-mobile

Ongelezen bericht door snepke »

Hallo mensen,
  • dit is het laatste deel van het vonnis.
    • Gedaagde is het niet eens met de aangeboden vergoeding van 75 euro.Gedaagde stelt zoveel tijd in de zaak gestoken te hebben,dat een vergoeding van rond 250 euro redelijk is
    In deze zaak heeft de kantonrechter niet veel ruimte om een vergoeding vast te stellen.In artikel 238 Rv is bepaald ,dat een wederpartij van de partij die in de kosten wordt veroordeeld,welke wederpartij geen gemachtigde heeft enkel een vergoeding kan krijgen voor noodzakelijke reis-,verblijf-,en verletkosten.Gedaagde stelt niet,dat dergelijke kosten gemaakt zijn.Er wordt een vergoeding gevraagd,voor telefoontjes en aangetekende brieven aan de eisende partij.Gelet echter op het feit,dat eiseres een vergoeding van 75 euro aanbiedt(onverplicht,want wettelijke bepalen noodzaken haar daartoe niet)zal de kantonrechter dit bedrag toewijzen.
  • 3. De beslissing
  • De kantonrechter:
      draagt de griffier op de zaak door te halen;
    • veroordeelt eiseres om aan gedaagde te betalen een bedrag van 75 euro ter zake van proceskosten.
    • Dit vonnis is gewezen door mr. H. de Ruijter en bij vervroeging uitgesproken op de openbare terechtzitting van 13 januari 2010
    • Moet ik Lindorff nu aanschrijven,wat moet ik nu doen?
    Laatst gewijzigd door snepke op 19 jan 2010 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

    jvn
    Berichten: 221
    Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door jvn »

    Hallo snepke , ik heb jouw bericht gelezen,maar kan het even niet meer volgen.
    De uitspraak zou toch pas op de 27e plaatsvinden?
    Of is dit weer een zgn tussenvonnis?
    Het is jammer dat ik geen zaak en lijnnummer heb want dan kan ik op de site Rechtspraak.nl het arrest opzoeken,dan krijg ik een beter inzicht in het geheel.
    Staat er nog een beroepstermijn in de brief vermeld?

    PS kan ik jou via deze site een prive e-mailbericht sturen ( onzichtbaar voor de anderen ?)
    Dan zou je eventueel alle stukken die jij in je bezit hebt naar mij kunnen doorscannen!
    Laatst gewijzigd door jvn op 19 jan 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door snepke »

    [quote="snepke"Dit vonnis is gewezen door mr. H. de Ruijter en bij vervroeging uitgesproken op de openbare terechtzitting van 13 januari 2010[/quote]

    jvn
    Berichten: 221
    Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door jvn »

    snepke schreef:[quote="snepke"Dit vonnis is gewezen door mr. H. de Ruijter en bij vervroeging uitgesproken op de openbare terechtzitting van 13 januari 2010
    [/quote]

    Zie mijn reactie hierboven jvn

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door snepke »

    Je zou een pb kunnen sturen
    • En dit is het eindvonnis
    zaak/rolnr 552980/CV/09-4823

    rene117
    Berichten: 698
    Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door rene117 »

    aleeerst ben ik blij voor je maar bewijs dat het rechts sys hier in nederland niet deugd 75 euro wat een aan fluiting en linddorff lacht nu in haar handen
    word tijd dat het recht sys eens op de schopga in dat dome nederland

    groetjes van uit thailand

    snepke
    Berichten: 3581
    Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
    Locatie: thuis

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door snepke »

    Dank je rene,geniet lekker van de zon en stuur hier ook wat zon naartoe Groetjes

    jeanne-veghel
    Berichten: 2913
    Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

    Re: Lindorff / T-mobile

    Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

    snepke schreef:Hallo mensen,
    • dit is het laatste deel van het vonnis.
      • Gedaagde is het niet eens met de aangeboden vergoeding van 75 euro.Gedaagde stelt zoveel tijd in de zaak gestoken te hebben,dat een vergoeding van rond 250 euro redelijk is
      In deze zaak heeft de kantonrechter niet veel ruimte om een vergoeding vast te stellen.In artikel 238 Rv is bepaald ,dat een wederpartij van de partij die in de kosten wordt veroordeeld,welke wederpartij geen gemachtigde heeft enkel een vergoeding kan krijgen voor noodzakelijke reis-,verblijf-,en verletkosten.Gedaagde stelt niet,dat dergelijke kosten gemaakt zijn.Er wordt een vergoeding gevraagd,voor telefoontjes en aangetekende brieven aan de eisende partij.Gelet echter op het feit,dat eiseres een vergoeding van 75 euro aanbiedt(onverplicht,want wettelijke bepalen noodzaken haar daartoe niet)zal de kantonrechter dit bedrag toewijzen.
    • 3. De beslissing
    • De kantonrechter:
        draagt de griffier op de zaak door te halen;
      • veroordeelt eiseres om aan gedaagde te betalen een bedrag van 75 euro ter zake van proceskosten.
      • Dit vonnis is gewezen door mr. H. de Ruijter en bij vervroeging uitgesproken op de openbare terechtzitting van 13 januari 2010
      • Moet ik Lindorff nu aanschrijven,wat moet ik nu doen?

      Wat een aanfluiting en hoe durven ze je dit aan te bieden na 2 jaar
      vechten. Misschien heeft deurwaarder Mark nog een idee?
      Het is echt te gek voor woorden en ze moesten zich rot schamen. :oops:
      Uit fatsoen hadden ze uit zichzelf die 250 euro moeten geven
      en dat was nog veel te weinig geweest, voor alles wat je door
      hun hebt moeten meemaken :(

      snepke
      Berichten: 3581
      Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
      Locatie: thuis

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door snepke »

      De rechter kan niet anders.Tijd wordt niet vergoed,en gewone brieven ook niet(geen verzend bewijs)Alles is bepaald in dat artikel238 Rv.Moet het straks eens opzoeken ,wat dat artikel inhoud.
      • En ik denk dat er weinig tegen te doen valt.Ik ga echt geen zaak meer opstarten,ik heb er mijn buik van vol
      • En wat fatsoen betreft dat staat niet in hun woordenboek
      • Ze moeten in ieder geval de proces kosten betalen en mij dan 75 euro,ben benieuwd of ik daar ook 2 jaar op moet wachten
      Laatst gewijzigd door snepke op 19 jan 2010 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

      elmo43
      Berichten: 542
      Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door elmo43 »

      Snepke ondanks het miserable bedrag toch gefeliciteerd met het behaalde resultaat.


      Artikel 238
      1
      In zaken waarin partijen in persoon kunnen procederen, wordt, indien de wederpartij van de in het ongelijk gestelde partij zonder gemachtigde procedeert, onder de kosten waarin laatstgenoemde partij wordt veroordeeld, opgenomen een door rechter te bepalen bedrag voor noodzakelijke reis- en verblijfkosten van die wederpartij. De rechter kan onder de kosten waarin de in het ongelijk gestelde partij wordt veroordeeld, ook opnemen een door hem te bepalen bedrag voor noodzakelijke verletkosten van de wederpartij.
      2
      Procedeert de wederpartij van de in het ongelijk gestelde partij met een gemachtigde, dan wordt onder die kosten een door rechter te bepalen bedrag opgenomen voor salaris en noodzakelijke verschotten van de gemachtigde, tenzij de rechter om in het vonnis te vermelden redenen anders beslist.

      jeanne-veghel
      Berichten: 2913
      Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

      Re: Lindorff / T-mobile

      Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

      snepke schreef:De rechter kan niet anders.Tijd wordt niet vergoed,en gewone brieven ook niet(geen verzend bewijs)Alles is bepaald in dat artikel238 Rv.Moet het straks eens opzoeken ,wat dat artikel inhoud.
      • En ik denk dat er weinig tegen te doen valt.Ik ga echt geen zaak meer opstarten,ik heb er mijn buik van vol

        Maar ze hadden als bedrijf zelf, zoveel fatsoen moeten hebben
        in de zaak naar jou toe, maar dat blijkt nu wel weer, dat ook daar het moraal
        ver te zoeken is. :evil:

        Je hebt natuurlijk wel gewonnen, maar met een nare bijsmaak. :mrgreen:

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: Lindorff / T-mobile

        Ongelezen bericht door snepke »

        Bedankt elmo

        elmo43
        Berichten: 542
        Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

        Re: Lindorff / T-mobile

        Ongelezen bericht door elmo43 »

        Verletkosten zijn dit:
        Verletkosten
        Verletkosten is het inkomen of de opbrengsten die u mist omdat u afwezig bent in verband met een procedure.

        Als u een procedure geheel of gedeeltelijk wint, kan de rechter u een proceskostenvergoeding toekennen. De te vergoeden kosten zijn in beginsel op vaste bedragen gebaseerd waardoor de werkelijke kosten geen rol spelen. Voor een proceskostenvergoeding komen onder meer verletkosten in aanmerking. Verletkosten worden toegekend aan personen die door hun aanwezigheid op de zitting een geldelijk nadeel lijden, omdat ze deze tijd niet aan hun normale broodwinning hebben kunnen wijden. De vergoeding van de verletkosten is eveneens geen vergoeding voor de werkelijke gederfde inkomsten, maar ligt tussen € 4,54 en € 53,09 (jaar 2005) per uur.

        elmo43
        Berichten: 542
        Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

        Re: Lindorff / T-mobile

        Ongelezen bericht door elmo43 »

        Ben eigenlijk dan ook wel benieuwd wanneer ze dit aan je gaan betalen, en wanneer en binnen hoeveel tijd ze dit moeten betalen.

        Wellicht heb jij dadelijk een incassobureau nodig om die €75,00 te krijgen. :wink:

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: Lindorff / T-mobile

        Ongelezen bericht door snepke »

        Staat niets van bij ,wanneer ze moeten betalen,misschien weet Deurwaarder Mark wel wat ik moet doen.Ikzelf heb geen idee.Moet nu werken,over een paar uur ben ik weer op het forum.Groetjes

        De Tegenpartij
        Berichten: 389
        Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

        Re: Lindorff / T-mobile

        Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

        Snepke, toch gefeliciteerd.

        Onderaan je vonnis staat een stempel. Wat staat daar ? (moet zijn; ...voor grosse conform....)
        Als dat er staat kan je direct een deurwaarder benaderen, wat wel belangrijk is; wie is in de kosten veroordeeld ? Lindorff of Canal Digitaal ?

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: Lindorff / T-mobile

        Ongelezen bericht door snepke »

        De Tegenpartij schreef:Snepke, toch gefeliciteerd.

        Onderaan je vonnis staat een stempel. Wat staat daar ? (moet zijn; ...voor grosse conform....)
        Als dat er staat kan je direct een deurwaarder benaderen, wat wel belangrijk is; wie is in de kosten veroordeeld ? Lindorff of Canal Digitaal ?
        • Er staat VOOR EERSTE GROSSE en eiseres is veroordeelt tot betalen en dat is cd
        • Moet ik ze nu eerst aanschrijven en een betaaltermijn stellen
        • Een stuk uit een mailtje van Mevr Bosch; Lindorff zal u namens Canal Digitaal B.V de schadevergoeding betalen welke de rechter zal opleggen
            Bij wie moet ik dan zijn,Lindorff of cd
          Laatst gewijzigd door snepke op 19 jan 2010 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

          Gesloten