LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] administratiekosten bekeuring

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dat hangt per korps af en dient te verrekend worden met de begroting van het eigen korps.
En overigens wordt dat niet op deze manier opgelost.
Ah raak ik hier een gevoelige snaar, u heeft uw overuren van de afgelopen maanden ook nog niet ontvangen? (want DAT ontkent u niet..... :roll: )


Bij elkaar opgeteld komen we aan ca 15 miljoen achterstallige betalingen.......

Vraagje: Hoe wordt dat dan opgelost?

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Zoals ik al aangaf wordt dat met de begroting meegenomen. Met andere woorden, dit komt uit diverse andere bronnen en bezuinigen.

Wijziging: er is niets mis met mijn uren.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

dit komt uit diverse andere bronnen
Zulke antwoorden maken mij (in ieder geval) en menig ander alleen maar nieuwsgieriger.

Maar goed, ik leg mijn oor ook weer even te luisteren bij mijn info-bronnen voordat ik terugneem wat ik, logischerwijs, hier uit heb geconcludeerd.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Mendoza »

De schuld moet ingelopen worden, en dat gebeurt door middel van de boete-quota opvoeren.
Als er geen overtredingen worden begaan kunnen ze niet schrijven. Jullie doen het voorkomen alsof boetes onvermijdelijk zijn.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Als er geen overtredingen worden begaan kunnen ze niet schrijven. Jullie doen het voorkomen alsof boetes onvermijdelijk zijn.
Deuh :? heeft u wel een 30cm wit vlak op het achterspatbord van uw fiets? Neen? boete.... Bent u de auto vergeten op slot te doen....boete, Bent u de hond uit gaan laten zonder "poepschepje" en uw identiteitskaart?....dubbele boete. Heeft u net een wildvreemde vrouw aangerand?...........tja taakstraf misschien? (als je gepakt wordt dan.....)

Voelt u 'm? :roll:

Het gaat mij persoonlijk echt niet om de gevolgen van een overtreding (de boete) mij ergert het vreselijk dat een doorgewinterde crimineel met veel overtredingen wegkomt en dat eenvoudige overtredingen gebruikt worden om geld te genereren.....of denkt u dat de inkomsten van het CJIB niet in de staatsbegroting worden meegenomen?

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Wat een gezeur allemaal weer. Als er minder verkeersboetes worden uitgeschreven wordt de BTW wel verhoogd, of nog erger, de drankaccijns. Wat mij betreft mag achter elke hoek een wout staan om overtreders te pakken. En niet alleen om hard rijden, maar ook wegens foutparkeren, op de stoep parkeren, richtingaanwijzer niet aanzetten bij afslaan, roken en drinken in de auto, of een hinderlijk ajaxvaantje aan de voorruit.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door elmo43 »

:?
roken en drinken in de auto
Waarom zou je hiervoor een boete moeten krijgen dan?? Vind dat een beetje ver gaan zeg om te vertellen dat ik in mijn eigen auto niet nag roken.

Laat ze fietsers en voetgangers dan maar eens gaan bekeuren, dan kunnen ze nog veel meer geld binnen halen. :twisted:

buren15
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:06

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door buren15 »

Als iemand een gevangenisstraf krijgt hoeft hij de kosten daarvan toch ook niet zelf te betalen, waarom iemand die een geldboete krijgt wel?

Het was altijd dat de kosten gewoon in het bedrag van de boete zitten.

Het is gewoon een ordinaire verhoging

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door witte angora »

Als iemand een gevangenisstraf krijgt hoeft hij de kosten daarvan toch ook niet zelf te betalen, waarom iemand die een geldboete krijgt wel?
Dus jij wilt dat de geldboetes voortaan op kosten van de maatschappij worden voldaan?

Ik weet niet of dat nou zo'n goed idee is. :mrgreen:

buren15
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:06

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door buren15 »

Boetes worden niet op kosten van de maatschappij gedaan. Als ik 6km te hard rij en hiervoor een boete van € 30,- krijg vindt ik dat ruim voldoende.

Die € 6,- adm. kosten kan gemakkelijk van die € 30,- betaald worden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door dhc »

Hedenavond in wegmisbruikers:
Citaat van verkeersofficier Koos Spee:
"De 2e kamer heeft bepaald dat er over verkeersboetes administratiekosten in rekening dienen te worden gebracht...."

Klagen doet U dus bij uw volksvertegenwoordiger die U zelf heeft gekozen....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef:
Als iemand een gevangenisstraf krijgt hoeft hij de kosten daarvan toch ook niet zelf te betalen, waarom iemand die een geldboete krijgt wel?
Dus jij wilt dat de geldboetes voortaan op kosten van de maatschappij worden voldaan?

Ik weet niet of dat nou zo'n goed idee is. :mrgreen:
Nou...
Eigenlijk zouden gevangenisstraffen dus op zijn minst 'overnachtingskosten' e.d.moeten betekenen voor de criminelen. (De veroordeelden dan)

Want, waarom een snelheidsovertreder wel de kosten van zijn straf rekenen, maar een overvaller niet, bijvoorbeeld?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door tiptoo »

gewoon aan de aangegeven snelheid houden , zo niet krijg je een prent dan ook niet klagen die borden staan er niet voor niks toch? :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tiptoo schreef:die borden staan er niet voor niks toch?
Dit word een hele andere discussie..
Maar in Noord-Holland, bij Heemskerk op de A9 hebben ze wel eens als 'proef' de matrix borden op 70 gezet - terwijl er geen noodzaak was - om te kijken of mensen zich aan die borden hielden.

Ook blijven beperkingsborden soms (te) lang staan nadat werkzaamheden, waardoor de beperking bedoeld was, allang zijn afgerond.

Er valt nog wel wat te praten hierover......

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Mendoza »

Deuh heeft u wel een 30cm wit vlak op het achterspatbord van uw fiets? Neen? boete.... Bent u de auto vergeten op slot te doen....boete, Bent u de hond uit gaan laten zonder "poepschepje" en uw identiteitskaart?....dubbele boete. Heeft u net een wildvreemde vrouw aangerand?...........tja taakstraf misschien? (als je gepakt wordt dan.....)
Het witte vlak is al jarenlang niet meer verplicht. En ja, ik kan zeggen dat ik me aan de regels hou. Niet omdat ik een moraalridder ben, maar omdat ik het zonde van het geld vindt om voor 10 minuten tijdswinst mogelijk honderden euro's te moeten betalen. En je zaken niet op orde hebben geeft aan dat je laks bent. En dat geeft niet, maar ga dan niet klagen over boetes die je eenvoudig had kunnen voorkomen.(het is mogelijk, lukt mij ook.)
Voelt u 'm?
Nee.
Het gaat mij persoonlijk echt niet om de gevolgen van een overtreding (de boete) mij ergert het vreselijk dat een doorgewinterde crimineel met veel overtredingen wegkomt en dat eenvoudige overtredingen gebruikt worden om geld te genereren.....of denkt u dat de inkomsten van het CJIB niet in de staatsbegroting worden meegenomen?
Je wil nu zeggen dat je tot nu toe voor elke overtreding bent bekeurd? Dat lijkt me sterk. Een "doorgewinterde" wegmisbruiker komt er net zo vaak mee weg als die "doorgewinterde" crimineel. Bovendien schrijven agenten zelden voor alle overtredingen wat ze wat mij betreft wel mogen doen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Bovendien schrijven agenten zelden voor alle overtredingen wat ze wat mij betreft wel mogen doen.

Zijn we het toch over eens!?

Kleine voorbeeldjes voor de interpretatie van de quote;
* Bij mij in de straat heeft een stadswacht een verkeerde code doorgegeven voor een omvergereden verkeersbord, fout bord teruggeplaatst. Het bord staat er dus agenten hanteren de wet, uitleg van de fout wil niet baten. 2 verkeerboetes, 8 discussies en inschakeling van de ombudsman zorgt voor restitutie en een juist verkeersteken.......
* Ik ben getuige van een mishandeling, de dader wordt (op de kermis)door mij gesignaleerd en ik leg het verhaal uit aan de straatagent en deze verteld mij dat ik beter "de persoon ik kwestie een keer moet opwachten als hij alleen is" omdat hij daar ter plekke toch niets kan doen daar er teveel "vriendjes" in de buurt waren.

Ik zou heel graag willen dat ALLE overtredingen worden aangepakt, maar in mijn belevingswereld zie ik dat nog niet zo snel gebeuren

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Mendoza »

ik zal zeker niet ontkennen dat er fouten worden gemaakt bij de politie en overheid. En als dat je argument is waardoor je je niet 100% zal inzetten om verkeersovertredingen te voorkomen heb je mijn zegen.

Mijn punt is alleen dat je bekeuringen kunt voorkomen, dat zeldzame verkeerd vervangen verkeersbord daargelaten. Mensen houden zich gewoon niet aan de regels en krijgen boetes. En dat kan echt veel en veel minder. Het is namelijk helemaal niet normaal om "onzin"boetes te krijgen. Die kun je keihard voorkomen. Mensen die hier klagen over administratiekosten kunnen 2 dingen doen.

1. Alles goed onder controle houden door zeer bewust auto te rijden.

2. Lekker je eigen gang gaan, want je bepaald zelf wel wat verantwoord is en wat niet. En vervolgens ga je hier klagen over kosten en het wanbeleid van controles.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Als iemand een gevangenisstraf krijgt hoeft hij de kosten daarvan toch ook niet zelf te betalen,
Waarom eigenlijk niet. Laten we maar eens alle kosten doorberekenen die gemaakt worden aan de veroorzakers.

Laten we ook vooral de kosten doorbereken van de a.s. bekerduels aan de betrokken clubs. Waarom moet hier de gemeenschap voor opdraaien? Laat die supporters maar betalen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door dhc »

Vooral doen maar kansloze optie. Weet je wat het kost om een gedetineerde één dag te huisvesten, voeden enz?
Kale kip plukken?

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:Vooral doen maar kansloze optie. Weet je wat het kost om een gedetineerde één dag te huisvesten, voeden enz?
Kale kip plukken?
Vergeet ook niet dat gedetineerden geen uitkering krijgen en niet bij een baas kunnen werken, dus zó hoog zullen de inkomsten ook niet zijn.

Gesloten